Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Start & Stop system
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=9404
Stránka 7 z 14

Autor:  Forny [ pát 05. říj 2018 21:02:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

Podmiky ktere je nutne splnit pro funkci S&S systemu:

Vypnutí motoru:
▪ rychlost pod 8 km/h a noha je na brzdovém pedálu (automatická převodovka)
▪ rychlost pod 20 km/h, zařazený neutrál a uvolněný pedál spojky (manuální převodovka)

Spuštění motoru:
▪ uvolnění brzdového pedálu (automatická převodovka)
▪ sešlápnutí pedálu spojky (manuální převodovka)

Systém nefunguje pokud:
▪ je teplota motoru nižší ne + 30°C
▪ teplota paliva vyšší než + 60°C
▪ je aktivováno tlačítko „ECO OFF“
▪ není zapnutý pás řidiče
▪ baterie ve voze je nabitá na méně než 73% - Coz je asi nejcastejsi pricina proc to nestartuje....
▪ řidič zastaví více než 6x za minutu

Autor:  Havlicek.Lukas [ pát 05. říj 2018 21:11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

takze jednoduse receno v praze u vaclavaku v 5 rano v listopadu s baterii 3 roky starou :P

Autor:  Forny [ pát 05. říj 2018 23:14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

No co jsem tak pochopil z informaci, ktere jsem nahledal po internetu (nebot me to taky zajima proc mi to nevypina motor, nebot po prijezdu 1000 km z Bruselu mi to asi 3x vyplo az v Praze, ale od te doby asi jen 3x za 14 dni) tak system dobijeni hlida kapacitu baterie a v okamziku kdy sundas nohu z plynu a "brzdis" motorem, tak se pomoci alternatoru dobiji nejprve baterie a teprve pote kodenzator pro S&S a stejnou cestou se vybiji az pohranici tech 73%, kde uz S&S nevypina...

Z toho vyplyva, ze baterie asi nebude v dobre kondici a pokud ma treba 80% kapacity, coz staci na klidny provoz i pres zimu, tak pri nastartovani a spustenych "komfortnich veci" se muze stat, ze baterka nema pozadovanou kapacitu a pouze se dobiji.

Z jinych clanku jsem zjistil, ze on totiz ten slavny S&S system toho moc neusetri, v jednom z clanku spocitali, ze vyvoj tohoto e-HDi systemu stalo XY penez a na pocet prodanych aut to dela cca 33.000 Kc/auto. Pri idealni uspore 15% a pouze mestskem provozu se investice vrati po ujeti cca 112.000 km - a jsem zvedav kdo chce naskakat 112k km po Praze v kolonach, ja tedy ne :o)

Zase na druhou stranu, ten system od PSA je podle zjistenych informaci lepsi, nezli klasicky starter, ktery ma napr. VW a Skoda (stere typy starteru maji kluzna vedeni, kdezto pro S&S system maji jehlickova, takze vydrzi daleko vetsi zatez, ale jsou drazsi...)

A jeste jedna informace pro zamysleni jak to vlastne presne funguje:
auto standartne nedobiji baterku hned po nastartovani, vse zalezi na stavu baterie. U starsiho auta (Ford focus 2.0 rv. 2005) mela baterie naprazdno 12.3 V, po nastartovani (volnobezne otacky) vybehlo napeti na 13.6 V, pri zvyseni otacek se hodnota ustalila na 14.6 - 14.7 V (mereno pres zapalovac v kabine).
Dneska jsem provedl mereni na C4 GP2 a pri zapnutych klickach stav baterie 12.1 V, po nastartovani pri volnobeznych otackach 14.5 V, ale po chvili to kleslo na hodnoty 12.6-12.8 V
Hledal jsem na netu a nasel jsem duvod a ten je EMISE CO2, nebot dobijeci system umodernich aut si ridi dobijeni baterky a k dobijeni bateri pouziva hlavne brzdeni motorem, aby nezvedal spotrebu pri homologaci, tedy pokud je baterka nabita na minimalni kapacitu => vetsi zatez baterie, ktera odchazi drive nezli je zdravo.

Autor:  Citelis [ sob 06. říj 2018 2:01:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

Byl na to i článek ve světě motorů. S&S tam moc nechválili, ale prý na to komponenty po mechanické stránce připravené jsou, ale i tak ho doporucují hned po startu vypnout. Co je větší problém a s čím řidič bohužel nic neudělá je "inteligentní" systém dobíjení akumulátoru. To je jak píše Forny.
Auto nastartuje a hlídá si minimální kapacitu pro nastartování, pokud je pod ní, tak nabíjí. Pokud je nad ní, tak nenabíjí - teda nabíjí, ale jen při brzdění motorem, aby to nezvyšovalo spotřebu paliva. Problém je v tom, že některá auta jedou dost na krev a baterka se dost často nachází v téměr vybitém stavu (protože i s baterkou v takovym stavu je to schopný nastartovat) a ta baterka se nelikviduje ani tak S&S jak si dost lidí myslí, ale tím, že je prostě pernamentně podvybitá a to jí ani trochu nedělá dobře.
Takže doporučovali, oprášit znalosti a návyky z trabantů a stovek a prostě pravidelně dobíjet baterii nabíječkou, čímž se jí dá dost výrazně prodloužit životnost ... takže vstříc světlým zítřkům soudruzi, aneb pokrok nezastavíš :roll: :mrgreen:
Ale pokud auto během jízdy udržuje aspoň těch 12,6V, tak by to mělo být v pohodě. Škodovky dle světa motorů mají při jízdě napětí 12,1V :-)

Autor:  reduta [ sob 06. říj 2018 10:46:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

Buďte rádi za e-HDI, nyní už to nemontují a považuji to za krok zpět v komfortu, agresivnější, hnusnější startování, nepohodlnější, určitě to víc ničí komponenty.

Autor:  xxc [ sob 06. říj 2018 12:34:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

Ja som baterku skusal nabijat, ale je to zbytocne, ked po dalsej jazde je znova vybita na minimum (na to nastartovanie). Som zvedavy, co to spravi na horach pri -20 stupnov C, ked auto necham tyzden pred hotelom :-)

Autor:  lakinooo [ sob 06. říj 2018 15:12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

Ja som uz par krat daval baterku nabit, a vzdy do 5 minut vypla nabijacka. Cize chybu by som hladal inde.

Nozno to bude kratkymi jazdami. Ja jazdim prevazne dlhsie cca 300 - 400 km denne.

Autor:  xxc [ sob 06. říj 2018 17:29:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

Ja krátke trasy, teda manželka, 5 km tam a 7 km naspäť :-) Preto nemám problém ani so start stop, neaktivuje sa nikdy.

Autor:  Forny [ sob 06. říj 2018 17:38:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

K tomuto starotvani v -20°C mi doporucil znamy co je automechanik - koupit si solarni panel s minimalni dobijecim proudem 0,2 A, jen nevim kam to pripojit, nebot C4 GP 2 ma pri vypnutych klickach odpojeny vsechny zapalovace (narozdil od jinych aut), takze lezt nekam do pojistek.

A hlavne mit doma (popripade sebou na zimni dovolenou) zaloznou startovaci baterii, neco jako toto: https://www.autokelly.cz/Product/DO-CFB ... eAEALw_wcB

uprimne mito prijde uchylne, abych sebou tahal zalozni baterku, kvuli tomu jsem si "nove auto" nekupoval, ale asi budu muset ... :oops:

Autor:  vsezved [ sob 06. říj 2018 19:07:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

@Forny
To odpojování zásuvek je pravda. Dnes se dělají inteligentní nabíječky, které přemluví počítač v autě, aby zásuvku aktivoval a dalo se přez ní nabíjet. Třeba by to šlo použít i pro ten solár. Teda pokud ten výkon soláru dokáže pokrýt ztráty energie, která se při tom spotřebuje a musí zbýt ještě trochu na dobíjení. Ten elektronický modul do zapalovače dělá třeba Ctek.

Autor:  j.pajinek [ ned 07. říj 2018 9:42:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

... :lol: 5 km tam a 7 km naspäť :-)... a co ty zbyvající 2 km,to vám vždy naspět nahodí objížďku ??? :lol:

...ne teď vážněji, ;) mám pocit že to moc řešíte,Já mám autí cca.2,5 roku a a nikdy s baterkou nebyl problém ,,,ano mám od koupení auta uplně novou -- viz příběh zde na foru -- ,,, ale zatím vše funguje,a to i na horách při -18 stupních a týdenímu stání v něm.StartStop bohužel funguje, ale vždy při startu ho hned vypínám,je to otravné ale už jsem si na to tak nějak zvykl.
S tim dobíjením je pravda,že jsem jednou nabíječku připojil a do 5ti minut se vypla,tak jsem se na to vyprdl a již nikdy nepřipojil.Na doolenou k moři ji ale brávám,co kdyby něco v tom horku,je to malá potvora z Lídlu a tak se dá schovat pod nohy do schránky v zadu.Ale jak píšu vůbec to neřeším,ona se elektrika sama ozve. ;) --- jo a startovací kabel mám také uložen v schránce,je to jenom pojistka a zkušenost z dávných let aut jiných značek. ;)
Pokud jde o zásuvky na 12V co máme v autí,tak já mám zásuvku v kufru stále zaplou i po uspání,je to k vuli kompresoru na dofoukání páč mám sadu na dojetí a ne kolo ,,,já si ho teda dokoupil,,, tak asi proto. ;)

Autor:  Forny [ čtv 11. říj 2018 20:13:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

Tak S&S funguje, asi nejvetsi vliv co na to ma je pustena klima (a ze ji mam pustenou celorocne), nebot odpoledne nebylo takove teplo a tak se mi zacal motor vypinat pri kazdem zpomaleni. Vtipne je kdyz prijizdim dom, tak jedu z mirneho kopecka a pres "mrtveho poldu" musim zpomalit a pak jedu setrvacnosti dolu a bez motoru, vypada to ftipne, ale vypinat motor na 3s nez popojedu v krizovatce mi prijde uchylny....

Autor:  lukypa [ sob 13. říj 2018 19:01:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

Chtělo by to hlavně konečně nějakou fintu jak se toho nesmyslu zbavit napořád, alespoň mezi intervaly na STK.
Ať tam náhodou není problém že ten krám nefunguje.
Někdo zkušený by nebyl? :-)

Autor:  j.pajinek [ sob 13. říj 2018 20:14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

...ono to odpojit jde přes diagnostiku, ovšem do deníku závad se to zapíše a zapíše to i readnes kod že věc vůči emisím je nefunkční,tudíž vyhazov od STK,pokud těsně před tím zapneš zpět a diag promažeš,smázneš i jiné hodnoty podle kterých se emisní stk kontrola řídí,opět vyhazov od STK a řeknou přijeďte později až se načtou jízdou,,,je jim jasné že to někdo smázl,,, je to prostě pořád otrava.Potom jde vypnout mechanicky a to kontrolním čidlem přímo na brzdovém válci,ale opět vyskočí chyba,zapis do deníku závad atd... na display se objeví hláška startstop nefunkční a i z pravidla svítí kontrolka motoru,prostě je to opět otravné.Je to kurvítko a je třeba po startu nezapomenout vypnout,i mě se stáva že až po prvním vypnutí motoru na křižovatce postupuji proceduru vypnutí. :(
Buďte klidní,měl jsem teď pujčeného Nového Forda Focuse ST-Line ,pěkná raketa co sedí k cestě jak přisátá,všechna čest podvozku ford,motor v benzínu a na něm také StartStop,akorát u benzínu člověk necítí kdy se vypne a pak nastartuje,v tom má benzín co do kultivovanosti navrch.Fakt je že měl hardwerové tlačítko na vypnutí,což nám chybí.Dále už měl i filtr pevných částic a k tomu vypínání válců mimo zátěž a to v případě kdy vůz tak zvaně, plachtí.Holt bazmek StartStop se nám cpe všude. NO VŠUDE NE,U ELEKTROAUT NIC TAKOVÉHO NENÍ. ;)

Autor:  kubisz [ sob 13. říj 2018 20:44:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start & Stop system

no odpojit by to melo jit i nejakou jednodussi fintou, ne? podminek pro spusteni to ma celkem hafo, to ani jedna z nich nejde pres diag "nalhat", nebo hodnotu prenastavit? porad nechapu, kdyz Vam i v servisu tvrdi, ze to do 100 tis. rozdrbe motor, tak ze to nejde alspon neoficialne rozumne vypnout, chjo...

Stránka 7 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/