Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Start & Stop system http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=9404 |
Stránka 2 z 14 |
Autor: | Cepik C4GP [ pát 08. led 2016 19:40:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
já jezdím na Castrol EDGE Titanium FST Turbo Diesel 5W 40 a zatím v pohodě. Nebo má někdo špatné zkušenosti s tímto olejem ve vozech Citroen? |
Autor: | Miroslav Lengyel [ pát 08. led 2016 20:12:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
Tady nejde ani tak o zkušenosti jako o to,že Citroen/Peugeot dnes doporučují tzv.nízkoviskózní oleje,které jednak mají uživateli přinést úsporu paliva a jsou ohleduplnější vůči FAP filtru a katalyzátoru.Také jsou více odolné proti degradaci,proto jsou to tzv.Long Life oleje,tedy je možno prodloužit servisní interval.Problém je,zejména u benzínových agregátů,že při větším zatížení není motor schopen udržet olej tam kde má být a dochází k velkému úbytku a jeho spalování ve válcích.Obsáhlejší diskuze na tohle téma je zde: viewtopic.php?f=11&t=8656 Co se týče olejů Castrol,tak určitě nejsou špatné,jen drobátko předražené. I když jsem poslední dobou viděl za slušný peníz. https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... l-5W-40-4l Ovšem daleko důležitější je včasná výměna oleje v závislosti na způsobu provozu.Já měním olej mezi 6-10 tis. km podle toho,zda jezdím spíše couračky nebo delší jízdy.On totiž olej degraduje mnohem rychleji při krátkých jízdách a častých startech než při těch delších,byť s větší zátěží. Já teď třeba objednal tenhle olej. https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... R-5W-40-5l |
Autor: | Cepik C4GP [ pát 08. led 2016 20:26:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
na ten Castrol jezdím už ve čtvrtém autě a zatím vše v pohode lil jsem jej do Fiata,Laguny,Octavie II a C4GP na ten Yacco co si budeš objednávat jsem koukal taky jenom že maj psáno že není vhodný pro vozy s FAP a já bohužel mám 1.6Hdi s Fapem :( měním co 10000km (na všech autech jsem to tak dělal) |
Autor: | Miroslav Lengyel [ pát 08. led 2016 22:27:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
Ovšem jestli používáš ten Castrol co jsem dával ten odkaz,tak ten není pro FAP filtr vhodný rovněž. Pro FAP je dnes doporučován výhradně olej LOW SAPS,tedy oleje s nízkým obsahem popílku a fosforu. Například tento https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... P-5W-30-1l Ale kácet se z toho nemusíš,je hromada lidí,která používá i v autech s FAP filtrem normální olej a nic se neděje.Důležitá je ta včasná výměna a tu ty děláš,takže bez obav. A jinak já už mám olej na cestě. |
Autor: | Cepik C4GP [ úte 12. led 2016 19:15:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
Mě konkrétně tvrdil pán z eshopu kde jej pravidelně beru že je vhodný pro vozidla s FAP to byla moje podmínka tak pak si nechej poradit Samo mi doporučoval TOTAL ale já chtěl CASTROL protože jej používam dlouhodobě.... |
Autor: | Miroslav Lengyel [ úte 12. led 2016 19:28:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
No on asi vycházel z toho, že má specifikaci C3. Ono je v těch specifikacích drobátko zmatek,rok od roku se to mění,ale ono to není nic,co by tvůj FAP položilo. Jak jsem psal,spousta lidí jezdí z nafťákem na oleje A3/B4 a mají motor i filtr v pohodě.Je to spíše o včasných výměnách,obecně nejsou oleje 5W-40 vhodné pro dlouhý náběh kilometrů,to jsou spíše 5W-30,ale zase ne tak o moc.Jde o to,zda jezdíš krátké nebo delší trasy,tam je přímá úměra.Krátké trasy a časté starty=dřívější výměna,dlouhé jízdy=delší interval.Pro motor jsi udělal maximum,filtr se dá vyměnit http://citroeny.eu/4841-vyfuk?orderby=p ... derway=asc a stojí méně než motor nebo turbo. Taky se dá vyčistit,jak na to si najdi tady na fóru. P.S. Teď jsem vedle četl,že máš najeto 178 tis.,to bych FAP fakt neřešil. Taky můžeš zkusit tohle. http://citroeny.eu/do-paliva/801-cistic ... 500ml.html Já používám od Wynn´s aditivum do paliva a super. |
Autor: | Cepik C4GP [ úte 12. led 2016 20:09:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
Fap už mám novej - lépe řečeno repas za 2500kč i s prací takže to mě fakt netrápí Ale ten olej je záhada no mám ještě 1000km a výměnu.... Tak asi vyzkouším teda jiný než Castrol |
Autor: | Miroslav Lengyel [ úte 12. led 2016 20:49:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
Pokud bys chtěl olej vyloženě pro motor s FAP filtrem,tak zkus tenhle https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... P-5W-30-4l Pokud bys chtěl jó něco extra,tak můžeš tyhle https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... 2-5W-30-5l https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... n-5W-30-5l Jsou dražší,ale můžeš je v motoru nechat klidně(pokud neskáčeš po městě) 15 tis. |
Autor: | Cepik C4GP [ stř 13. led 2016 17:32:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
a přechod z 5W40 na 5W30 vadit nebude? |
Autor: | Miroslav Lengyel [ stř 13. led 2016 18:08:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
Čemu by měl vadit? Jediné co by se mohlo stát je,že by se mohla zvednout spotřeba oleje. Ale já neříkám,že to musíš udělat,jen jsem napsal,co tam má být dle výrobce za olej,tedy s normou B71 2290,jinými slovy řečeno specifikace C2,A5/B5 a tahle specifikace v 5W-40 neexistuje.Ale já osobně bych se s tím nějak netrápil,protože dřív se 5W-40 používala úplně běžně i do motorů s FAP filtrem.Jenže protože se tam ten olej nechával dlouho a tím pádem ztratil své vlastnosti,tak docházelo někdy k problémům.Nu a výrobce místo aby řekl,že je třeba olej dříve měnit,tak přišli s LL oleji.Jako bonus nabídli zákazníkovi menší spotřebu paliva(nula nula prd),ovšem spousta lidí na to slyší a je hotovo.S těmi kilometry co motor má,bych zůstal spíše u té 5W-40 a včas ji měnil,což ty děláš běžně a dál se tím netrápil. A klidně můžeš i ten oblíbený Castrol on je C3,což je minimální rozdíl v porovnání s C2 a zcela jistě bude motor lépe mazán. Mimochodem,do mého motoru také výrobce doporučuje ten samý olej co do tvého motoru.No a použitelné to není,tedy je,ale když budu skákat kolem komína a jezdit s podtočeným motorem.Mnohem lépe je motoru s klasickým olejem 5W-40,s častější výměnou. |
Autor: | Cepik C4GP [ stř 13. led 2016 18:51:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
tak to jsu klidný teda ještě tak najít někoho v Olomouckem kraji z diag. kterej by mi to samo že ne zadarmo napíchl a zjistil zda je vše OK.... |
Autor: | Havlicek.Lukas [ stř 13. led 2016 19:00:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
zadarmo ani kure nehrabe ale levnejc jak v citroenu by to snad nekdo zvladnul |
Autor: | Cepik C4GP [ stř 13. led 2016 19:21:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
ja nechci nic zadarmo jen bych chtěl najít někoho kdo to napíchne a rozumným způsobem si semnou popovídá co a jak aniž by měl v očích vidět prachy které s tebe chce vytáhnout. Chápeš jak to myslím |
Autor: | Havlicek.Lukas [ stř 13. led 2016 19:33:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
chapu - premyslim kde co jak napada me Petr Bartak ale ten je od Prerova autodiagnostika - borec nekde z olmiku - info dohledat na googlu jedine sem uz asi 3 roky nechodi |
Autor: | Cepik C4GP [ stř 13. led 2016 19:34:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Start & Stop system |
to že je od Přerova mi vůbec nevadí máš nějký kontakt? |
Stránka 2 z 14 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |