Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Praktické rady po koupi nového vozu (doplňky, dodělávky)
Právě je pát 29. bře 2024 9:06:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 05. bře 2014 22:30:06 
Offline

Registrován: stř 05. bře 2014 21:44:33
Příspěvky: 31
Ahoj

netrpělivě čekám na nové auto a čtu zdejší forum. Budu rád za praktické rady co přikoupit či udělat k novému vozu, na co si dát pozor atp. Například:

    * vana (z pěny) do zavazadlového prostoru?
    * které koberečky déle vydrží (obyčejně se prošoupe pod patou)
    * přední zástěrky - někde jsem četl, že bez zástěrek je spodek vozu více náchylný k prorezavění
    * ochrané lišty prahů - někdo píše, že lišty nekryjí hrany, tj. jde spíš o vylepšení vzhledu
    * boční ochranné lišty
    * průhledné ochranné pásky

Jaké další zdroje informací, i cizojazyčné, používate? Kde se např. dočtu jak funguje kontrola úniku vzduchu z pneumatik?

Překvapilo mě, že nové GP má pouze manuální pojistku druhých dveří, dealer nevěřil, šel ukázat a byl též překvapen :D

Díky, Honza

_________________
C4 GP Intensive, 3 řady, 1.6 THP 155, Xenon, 2014
Bylo: Octavia I, TDI 66kW, 1998


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05. bře 2014 23:45:54 
Offline

Registrován: pon 09. pro 2013 15:05:41
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Tak já to vezmu postupně jak je to u nás :)

Vanu do kufru jsme neřešili, pokud myslíš na špínu tak to u nás až tak nehrozí, pokud na věci, tak máme takovej "pořadač" myslim od Agipu a tam to máme naskládané
Koberečky máme origo, tou dobou, kdy jsme je potřebovali (listopad) jiné dostupné nebyly, tak to tak zůstalo. Zatím nejeví známky opotřebení po 5,5K km
Přední zástěrky nebo obecně zástěrky už na autě nemáme od favorita a nikdy to nerezlo :D
Ochranné lišty prahů nemáme a pravda ten plast který tam je rozhodně celý práh nekreje
Obecně jakékoli věci na ochranu čehokoli na našem autě prostě nemáme

Zdroje informací jsou těžké, ze začátku jsem koukal na ty anglický stránky (aktuálně mi nejdou), ale ty informativně přestaly dostačovat. Takže koukám na francouzský forum a s Google Translatorem se to snažim rozluštit.
Kontrola tlaku v pneumatikách, to už jsem někde vysvětloval, mělo by to fungovat tak, že se kola nahustí na správný tlak a autu se řekne "tohle je správný tlak" a on podle toho jak se to kolo chová nějak pozná, že to je buď ok nebo není.

Kdyby něco dalšího, pokusim se zodpovědět :)

_________________
Bylo: Xsara Break 1,4i > Xsara Picasso 2,0 HDi > Xsara Picasso 1,6 HDi > C4 Picasso Grand 2011 1,6 HDi
Je: C4 Picasso Technospace 2013, 1,6 e-HDi 115 Intensive - Červená Rubi
C3 1,1i - Červená


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06. bře 2014 10:16:18 
Offline

Registrován: stř 05. bře 2014 21:44:33
Příspěvky: 31
Díky za reakci,

"pořadač" - něco aby nelítaly věci v prázdném kufru? Jak to asi vypadá?

koberečky - ve stávajícím mám gumové, dají se umýt ale zas jsou brzy prošoupané. Nevím zda textil/velur na tom není lépe?

zástěrky - http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=10&t=159&hilit=z%C3%A1st%C4%9Brky, asi jen přední a mnou dodělané, nepružné se ulomí velmi snadno, např při sjíždění z chodníku. Já bych nechal povinné zadní, nepřítomnost zástěrek na autě před vámi v dešti je velký rozdíl (ale zas to nutí dodržovat vzdálenosti :) )

ochrana prahů - pokud nekreje hrany, je jen na ozdobu. Uvažuji tedy jen o ochraně prahu u pátých dveří, u Oktávky jsem si těžké věci opřel o prah/nárazník před uložením dovnitř, samotná hrana je v měkkého plastu který se hned poškrábe

vnější lišty / ochrana hran dvěří - docela mě zaráží, že stávající auta nemají ani ochranný černý pásek na náraznících a boku, každé ťuknutí tak musí být vidět (vím že nárazník je plast v barvě vozu). A na parkovišti vám první matla opře svoje dveře o bok. Nějaká lišta v nabídce je, ale přijde mi, že není v nejvypouklejším místě boku a tak mi nedává smysl

forum - anglicky funguje, díky, budu sledovat, francouzský si taky nechám přeložit

kontrola tlaku - to vím, mě by zajímalo, co je za tím "nějak" :D

zabezpečení - jaké máte? To je asi na samostatný topic, je mi jasné, že pokud mi někdo bude chtít auto ukrást, tak mi ho ukradne. U zabezpečení spíš řeším poměr sleva na pojistce / cena za instalaci a pak, jak moc je daná věc viditelná o odrazující zloděje, který chce auto vykrást (to vedlejší auto je snazší kořist). To že mi v noci bude řvát pager/telefon a já rozespalý poletím k autu a budu se prát s nějakým feťákem co nemá co ztratit mě ani trochu neláká.

Díky moc, Honza

_________________
C4 GP Intensive, 3 řady, 1.6 THP 155, Xenon, 2014
Bylo: Octavia I, TDI 66kW, 1998


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06. bře 2014 10:39:01 
Offline

Registrován: pon 09. pro 2013 15:05:41
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Ten organizér je principiálně vypadá jako tenhle. Akorát trochu hezčí, můžu to pak doma najít co to je přesněji.

Koberečky bych volil gumové, látkové sou sice hezčí, ale víc se špiní a s výdrží to nebude taková sláva a časem budou pěkně hnusný.

Ty ochranné lišty se možná budou hodit, ale pravda je, že od Xsary dále jsme ochranné lišty neměli a nikdy na tom nebylo vidět nějak víc zničený odrbaný nebo tak. To víc trpěly sedačky a ty různé krycí plasty, které se poškrábou celkem jednoduše když se něco stěhuje...

Eště k té kontrole tlaku, mělo by to sledovat podle chování toho kola, on tam bude mít různé senzory kvůli ABS ESP a podobně. Tak jsem to pochopil od chlapa v servisu.

Zabezpečení, uvažovali jsme o zámku převodovky, ale nakonec jsme zvolili vypískování skel. A máme kousek od bytu hlídané parkovací stání. Žádný alarm nemáme, ani z výrovy ani dodělávaný a není v plánu.

_________________
Bylo: Xsara Break 1,4i > Xsara Picasso 2,0 HDi > Xsara Picasso 1,6 HDi > C4 Picasso Grand 2011 1,6 HDi
Je: C4 Picasso Technospace 2013, 1,6 e-HDi 115 Intensive - Červená Rubi
C3 1,1i - Červená


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06. bře 2014 14:10:55 
Offline

Registrován: stř 05. bře 2014 21:44:33
Příspěvky: 31
organizér - pro představu to stačí

kontrola tlaku - trochu jsem hledal, tady jsou mechanické chytré ventilky, a tady TPMS. Piezo měří tlak, komunikuje to rádiově, má to vlastní baterii, takže to za pár let přestane fungovat.

Díky, Honza

_________________
C4 GP Intensive, 3 řady, 1.6 THP 155, Xenon, 2014
Bylo: Octavia I, TDI 66kW, 1998


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06. bře 2014 14:51:05 
Offline

Registrován: pon 09. pro 2013 15:05:41
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Ta kontrola ale právě takhle dělaná není, ventilky jsou uplně normální, to jsem si dost jistej ;) Některá auta to mají, třeba C5 2008+ ti i ukážou jakej tlak v kolech je, ale tohle ti ukáže jen v případě problému.

_________________
Bylo: Xsara Break 1,4i > Xsara Picasso 2,0 HDi > Xsara Picasso 1,6 HDi > C4 Picasso Grand 2011 1,6 HDi
Je: C4 Picasso Technospace 2013, 1,6 e-HDi 115 Intensive - Červená Rubi
C3 1,1i - Červená


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06. bře 2014 19:41:04 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
kontrola je, že ty uložíš co nafoukáš a čidla ABS to podle otáček kontrolují, když nějaký kolo se začne točit jinak, tak tě to upozorní. Jednoduchý, učelný, levný.
Všechny skla označím VIN kodem- leptáním, mám je pojištěný na 20tkč + mám pojištění allrisk+ povinné ručení komplet 70/70.
Koberečky jsem kupoval velurový za 800.
Chci ještě folie jen na boční zadní okna a zadní kufra.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06. bře 2014 20:13:48 
Offline

Registrován: stř 05. bře 2014 21:44:33
Příspěvky: 31
Díky, kontrola tlaku je zajímavá, folie nepotřebuju mám ztmavená skla. U VINu mě napadá - jaký je nejčastější způsob průniku do auta, oknem? U mojí oktávky se rozlamovaly nebo vylamovaly zámky dveří (zažil jsem 2x, oprava celkem levná) nebo kufru, tam došlo k dost velkému poničení plechů.

Honza

_________________
C4 GP Intensive, 3 řady, 1.6 THP 155, Xenon, 2014
Bylo: Octavia I, TDI 66kW, 1998


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2014 15:42:17 
Offline

Registrován: stř 05. bře 2014 21:44:33
Příspěvky: 31
Tak auto už je před předáním a řeším ty doplňky. Máte někdo boční lišty? Podle obrázků to vypadá, že jsou utopené po nejširší částí profilu auta a nechrání tak před otlučením na parkovišti. Prodejce mi bohužel není schopen poskytnout bližší informace.

Díky, H.

_________________
C4 GP Intensive, 3 řady, 1.6 THP 155, Xenon, 2014
Bylo: Octavia I, TDI 66kW, 1998


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03. čer 2014 13:15:09 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Nevím jak u nového modelu, ale u staršího r.v. 2008 jsou ventilky s vysílači. Je pravda, že neukazují aktuální tlak, ale jen pokles tlaku a kritický pokles tlaku, ale to je spíš zaviněno řídící jednotkou. Ale funguje to spolehlivě.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03. čer 2014 13:21:11 
Offline

Registrován: pon 09. pro 2013 15:05:41
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
Nové rozhodně ventilky s vysílačkou nemá, ptal jsem se na to v servisu a má fakt jenom snímače na pohyb kola. Je tam na to v nastavení auta kalibrační tlačítko, které nastaví aktuální chování jako to správné.

_________________
Bylo: Xsara Break 1,4i > Xsara Picasso 2,0 HDi > Xsara Picasso 1,6 HDi > C4 Picasso Grand 2011 1,6 HDi
Je: C4 Picasso Technospace 2013, 1,6 e-HDi 115 Intensive - Červená Rubi
C3 1,1i - Červená


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03. čer 2014 14:40:26 
Offline

Registrován: čtv 11. říj 2012 19:56:38
Příspěvky: 117
Bydliště: Zlín
Jenom poznámka: reset - kalibrační tlačítko kontroly tlaku nezapomenout použít i při přezutí pneu a výměně kol!

_________________
C4 II 1.6 HDi 82kW Exclusive 2012 - prodáno
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03. čer 2014 19:07:45 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
Jo, i když změníš tlak o 0,1 atmosféru- to jsme zkoušeli ;)

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Zámek řadicí páky
PříspěvekNapsal: pát 13. čer 2014 19:18:59 
Offline

Registrován: stř 30. říj 2013 21:23:41
Příspěvky: 6
Srdečně Vás zdravím. Bylo to už naťuknuto před několika měsíci, ale zůstalo to téměř bez odpovědi. Zajímá mě, zda jste si nechali do auta naistalovat zámek řadicí páky. Pokud ano, jaký (Construct, Defend Lock, Medvěd blok). Zajímají mně především "kolegové" s motorem VTI a 5ti stupňovým manuálem. Pro tento typ auta (jehož majitelem se stanu snad příští týden) jsem našel pouze řešení Medvěd blok.
Díky za reakce,
Blatouch


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. čer 2014 23:01:10 
Offline

Registrován: pon 09. pro 2013 15:05:41
Příspěvky: 67
Bydliště: Praha
My jsme měli v předchozích defend locky, ale tady jsme nechali jenom vypískovat okna. Pojišťovně stačilo jedno nebo druhé a s vypískováním už pak člověk nemá starosti :D

_________________
Bylo: Xsara Break 1,4i > Xsara Picasso 2,0 HDi > Xsara Picasso 1,6 HDi > C4 Picasso Grand 2011 1,6 HDi
Je: C4 Picasso Technospace 2013, 1,6 e-HDi 115 Intensive - Červená Rubi
C3 1,1i - Červená


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz