Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
(ne)aktivace opuštění - hlídání jízdního pruhu http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=13655 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | vectrak [ úte 12. lis 2024 17:12:34 ] |
Předmět příspěvku: | (ne)aktivace opuštění - hlídání jízdního pruhu |
Nejde aktivovat Neúmyslné opuštění jízdního pruhu proto bych se chtěl zeptat zda není není potřeba před aktivací opuštění jízdního pruhu, mít něco jiného zapnuté/vypnuté. Tlačítko nejde zmáčknout, žádnou chybu to nehlásí a ani na diagnostice nic není. Nevím jestli to zapínám správně, ale při jízdě tato funkce nejde aktivovat. Když stojí auto tak ano, ale když jsem se rozjel, tak to zhaslo a v ikoně se rozsvítil vykřičník.. Co mě překvapuje a dost, tak když zařadím zpátečku tak se tenhle systém dá aktivovat tomu nerozumím, snad není problém někde v elektrice, nedokážu si to vysvětlit a nikde jsem se nedočetl kdy přesně by se měl aktivovat aby byl funkční, každopádně je mi ta zpátečka velkou záhadou. Koukám, že nejsem sám (viz sousední klub na Citróny)... přišel na to někdo? kde hledat chybu Dnes jsem to opět zkoušel, jde to zapnout - aktivovat, ale jak se rozjedu, vypne se to a je tam v ikoně vidět vykřičník ... během jízdy to nereaguje na dotyk, ale zkusil jsem se odpoutat a systém se rozsvítil zeleně, že je aktivní, ale přejížděl jsem jak levou tak pravou čáru na silnici a nic se nedělo (doufám, že mě někdo nenatočil a nebudou mě honit četníci ) ... je to divné, nikde jsem se bohužel nic nedočetl na netu, tak nevím jak dál... otázkou co by s tím udělali v Citroenu autorizáku |
Autor: | Havlicek.Lukas [ úte 12. lis 2024 17:30:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: (ne)aktivace opuštění - hlídání jízdního pruhu |
tak to sis asi spatne precetl navod k obsluze Citace: takze podle meho to vypada ze mas v prdeli kameru na prednim okne Aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu Prostřednictvím kamery, nacházející se v horní části čelního skla, která rozeznává podélné čáry na vozovce, systém upravuje dráhu vozidla a upozorňuje řidiče, jakmile detekuje riziko nechtěného přejetí čáry. Používání tohoto systému je optimální především na dálnicích a rychlostních silnicích. Tento systém je pomocný systém pro řízení, který nemůže v žádném případě nahradit řidičovu pozornost. Řidič zůstává za všech okolností tím, kdo vozidlo ovládá. Systém řidiči pomáhá pouze v případě, hrozí-li riziko, že vozidlo nechtěně opustí jízdní pruh, ve kterém se nachází. Neupravuje ani bezpečnou vzdálenost, ani rychlost, ani neovládá brzdy. Je naprosto nezbytné, aby řidič držel volant takovým způsobem, aby mohl okamžitě reagovat v případě, že podmínky nedovolí systému dále zasahovat (například v případě zmizení podélného značení na vozovce). Je třeba dodržovat pravidla silničního provozu a po každých dvou hodinách jízdy dělat přestávku. FunkcePodmínky pro fungování Rychlost vozidla musí být mezi 65 km/h a 180 km/h včetně. Jízdní pruh musí být vyznačen alespoň jednou podélnou čárou na vozovce (plnou nebo přerušovanou). Řidič musí držet volant oběma rukama. Změna trajektorie nesmí být doprovázena zapnutím směrových světel. Systém ESC musí být zapnutý. Jakmile systém zjistí riziko neúmyslného přejetí některé čáry podélného značení na vozovce, provede korekci dráhy potřebnou k udržení vozidla ve stávajícím jízdním pruhu. Řidič pocítí otáčivý pohyb volantu. V průběhu korekce dráhy tato kontrolka bliká. Pokud si řidič přeje zachovat trajektorii svého vozidla, může zabránit korekci tím, že přidrží pevně volant (například při vyhýbacím manévru). Korekce bude přerušena zapnutím směrových svetel |
Autor: | vectrak [ pát 15. lis 2024 18:24:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: (ne)aktivace opuštění - hlídání jízdního pruhu |
ten jsem právě četl, ale nevyčetl jsem to co potřebuji vědět a hlavně proč se to chová (nechová) tak jak se to chová ... pro spuštění jsem vše dodržel, rychlost, pruhy, držení volantu, ale aktivace nebyla možná ... když jsem se odpoutal, tak aktivace ANO ale bez dalších jiných efektů ... čelní sklo bylo měněno původním majitelem ještě, nevím jestli by to mohlo být kamerou, ale proč ta kontrolka reaguje na pásy? |
Autor: | Leo [ ned 17. lis 2024 19:00:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: (ne)aktivace opuštění - hlídání jízdního pruhu |
To chování mi spíš ukazuje na nějaký problém, kvůli kterému se to po rozjezdu deaktivuje. Chtělo by to napíchnout na diagnostiku a načíst chyby. |
Autor: | vectrak [ čtv 21. lis 2024 12:45:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: (ne)aktivace opuštění - hlídání jízdního pruhu |
na diagnostice to bylo a nic se nenašlo, jen pár sporadických chyb, kvůli nízkému napětí (špatná baterka) ... teď je nová baterie, chyby smazaný a nic... jinak teď nově mi bylo sděleno, že se musí po výměně čelního skla zkalibrovat kamera, což určitě minulý majitel neudělal, tak ještě zkusím zajet někam do servisu na autoskla |
Autor: | Havlicek.Lukas [ čtv 21. lis 2024 12:55:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: (ne)aktivace opuštění - hlídání jízdního pruhu |
no ja bych rekl ze radsi zajwed do original servisu protoze autoskla maji univerzal a tam kde si byl asi nenasly nebo nevedeli ze je potreba zkontrolovat kalibraci ?? nebo nemeli originalni diagnostiku |
Autor: | Leo [ čtv 21. lis 2024 13:41:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: (ne)aktivace opuštění - hlídání jízdního pruhu |
Přesně, bylo to na originál diagnostice? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |