Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Grand C4 Spacetourer - benzín nebo nafta?
Právě je pon 25. lis 2024 10:06:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 19. dub 2022 19:52:53 
Offline

Registrován: úte 19. dub 2022 18:14:11
Příspěvky: 4
Dobrý den všem,

auto je pro mě hlavně dopravním prostředkem (rozuměj, jsem laik) a rád bych se zeptal na radu/názor.

Přemýšlím o koupi Grand C4 Spacetourer (než ho úplně přestanou vyrábět :shock:. Potřebuji auto, do kterého se pohodlně vleze 5-ti členná rodina (2 dospělí, 2 starší děti a jedno malé v sedačce). Na grandu se mi líbí především druhá řada posuvných sedaček, kam by se děti mohly i na delší cesty bez problémů poskládat. 3 řada nemusí být taky úplně k zahození ;). Jelikož parkuji ve městě, tak nechci příliš velké auto se kterým by bylo parkování problematičtější. V současnosti jezdím se starým Foredem C-max a líbí se mi, že grand je skoro stejně dlouhý a uvnitř je více místa. Také není příliš vysoký, protože na střeše vozím kola a tak nebudu potřebovat žebřík :D. Zkušenosti mám pouze z benzínem, kdysi jsem jezdil i s oktávkou na naftu, ale to se tam ještě nelilo žádné ad-blue. Ale zvuk traktoru si pamatuju dodnes :D.

Můj dotaz tedy zní:
Benzín nebo Nafta?
Manuál nebo Automat?

Jinak najedu za rok cca 12000 km. Většinou delší cesty, méně po městě.

Nabízí to v těchto motorizacích, co byste vybrali? Vše s manuálem nebo automatem.

1.2 PureTech
1.5 BlueHDI
2.0 BlueHDi

Nejvíc mě láká 1.2 s automatem (mohla by občas řídit i žena, která normálně neřídí). Nevím proč, ale mám představu, že diesel je náročnější na údržbu a v případě problémů jsou i dražší opravy.

Možná ještě dotaz na závěr. Koupit nové nebo ojeté? Z ojetého mám docela strach, protože tomu nerozumím a nerad bych pak platil skryté závady. Nebo nějaký tip, jak se tomu vyhnout?

Předem díky za komentáře a pokud jsem něco nenapsal přesně, tak buďte shovívavý, ptám se jako laik.
Díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 20. dub 2022 7:21:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 25. úno 2021 6:11:43
Příspěvky: 55
Ahoj, 1.2 PureTech benzín už je bezproblémová oproti starším benzínovým 1.6 Vti/THP. Jednou jsem měl tu čest s tím jet a řekl bych, že to je motor spíš do města nebo pro menší zatížení. Plně naložené (400 kg) na dálnici to ztrácí dech.

Já mám 1.6 naftu 85kW, která sice dokáže zrychlovat i plně naložená na dálnici, ale nezlobil bych se, kdybych měl ten dvoulitr. Mám to zhruba jako ty - tedy menší nájezd, ale v 90% případů jsou to dlouhé trasy a jednoznačně jsem sáhl po naftě. Bohužel u moderních motorů, zvláště pokud oba mají turbo, už ten servis není tak rozdílný. Všechno to má stejné ekologické paskvily, jako dříve byly jen u naftovných motorů, musíš stejně dochlazovat turbo, oboje je to přímovstřik a běžný servis je více-méně stejný.

Co se převodovky týče, tak to je na osobní preferenci. Já mám manuál, ale automatu bych se určitě nebránil. Automaty EAT řadí pěkně a hladce. Jen počítej s tím, že jednou za 60 000 km je vhodné vyměnit olej a není to tak snadné jako v případě motorového. Ideální jsou specializované servisy, co dokáží olej extrahovat a rovnou tam tlačit nový a tím převodovku propláchnout. Tato sranda stojí kolem 10 000 Kč, ale není to tak časté a ta převodovka se ti tím odmění hladkým řazením po dlouhou dobu.

Nové auto je jistota, ale taky je mnohem dražší než zánovní a rychleji ztrácí hodnotu. Pokud budeš kupovat bazarové, tak ti můžu doporučit kluky z www.proklepneme.cz, konkrétně se mnou byl Kamil a překvapilo mě, jak má informace o autě nastudované. Pokud se v autech trochu vyznáš, tak to udělej jako já - prvně se jdi na auto podívat sám a pokud nic nenajdeš, tak tam jdi s nima. Já sám jsem byl asi na 5 autech. 3 jsem vyřadil hned já, protože bylo vidět zjevné opravy nebo neodpovídala výbava popisu. 4. auto se mi líbilo, ale při druhé návštěvě už s Kamilem zjistil opravovanou bouračku a čerpadlo před smrtí (pravděpodobně stočené auto) a až 5. auto mi posvětil i Kamil a dodnes jsem s autem spokojen.

_________________
Citroen C4 Picasso 2013 1,6 8V E-HDI 85kW
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 20. dub 2022 9:36:53 
Offline

Registrován: stř 26. črc 2017 0:53:00
Příspěvky: 513
1,2 puretech ma iba jednu nevyhodu. Rozvodovy remen je pre znizenie trenia ulozeny v olejovom kupely. Remen degraduje, lupe sa a upchava saci kos.

Ak budes menit casto olej a rozvodovy remen, tak je to v pohode.

_________________
Citroen C4GP, 03/2017, 1,6 HDI 120 AT6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 20. dub 2022 10:06:31 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ja bych rekl, ze bezproblemove auta uz nejsou. Jsou jen auta co se sypou a rychle nebo jeste rychleji. Treba hodne lidi co maji 1,2PT a jezdi s tim kratke trasy miva stale problem z rovodovymi remeny, ktere jsou pry rozleptavany benzinem v oleji, ktery se tam dostava pri kratkych trasach a nestihne se odparit pri delsich trasach (ten benzin redi olej v motoru). Jak to tak posloucham, stale byvaji problemy s barevnymi displeji. A pokud mas naftu, tak se sem tam sype ta nadrz na AdBlue. Krome toho jsem si jeste vsiml, ze na mem 4,5 letem aute jsou zcela obhnile silentbloky zaveseni motoru. To hlinikove telo zcela vytlacuje tu gumovou cast uvnitr hlinikoveho prstence. Predpokladam, ze v podminkach, kde se soli to tak maji vsechny C4GP ne jen to moje.

Jinak ja jsem zvolil motorizaci 2,0Hdi jednak kvuli vykonu a taky kvuli povesti vetsi odolnosti 2 litru proti 1,6ce. Sam bych asi tu 1,2PT do tohoto auta nechtel. Jezdim na kazdou dovolenou v 5ti lidech, nekdy i s lodi na strese a plnym kufrem, takze potencialni rezerva vykonu se hodi. Dlouhodobou spotrebu mam podle PP do 5ti litru.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 20. dub 2022 10:22:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. čer 2011 14:30:53
Příspěvky: 159
2,0BHDi ;)

_________________
Citroen C5 Aircross 2,0BHDi 130kw
Peugeot 308 GTi 1,6THP 200kw
Citroen C4Pic B78 2,0BHDi 110kw - EX
Citroen C5 X7 2,2HDi 125kw - EX
Citroen C3 A51 1,4i 54kw - EX
Citroen C4 VTS 130kw - EX
Citroen Saxo VTS 88kw - EX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. dub 2022 11:30:50 
Offline

Registrován: čtv 04. lis 2021 19:34:10
Příspěvky: 3
Pri najazde 12 tisic rocne urcite benzin, ale pozor, sucasne turbobenziny su tiez nachylne viac degradovat pri kratkych jazdach ked sa nezahreju poriadne. Miesa sa benzin s olejom a zriedeny olej potom posobi priamo na rozvodovy remen, ktory rychlejsie degraduje.
Problem s 1.2 puretechs a uz podarilo v autorizovanych servisoch vyriesit, pri kazdej vymene oleje sa kontroluje jeho sirka a celkovy stav, remen je vidiet po otvoreni nalievacieho vicka na olej.
Do motora sa odporuca tankovat 100oktanovy benzin, nie 95, samotny Citroen to urcity cas odporucal v zemiach Visegradskej stvorky, ked sa prislo na to, ze 95ka v CZ a SK nie je taka ako v Nemecku, Rakusku...to uz ale neplati.
Mozno to bolo aj kvoli tomu, ze sa riesil ten problem s rozvodovymr emenom a firma nevedela co to sposobuje, prve turbopuretechy mali interval vymeny 10 rokov 160 tisic km, co je na gumu hrozne vela, bolo par motorov co umrelo na zadretie, kvoli uochatiu sacieho kosa kuskami remena. Bolo to okolo 100tisic km.
Rovnakos a neodporuca pridavat aditiva do benzinu.
Motor je vsak velmi fajn na jazdenie po meste aj mimo neho, je z neho taky "naftovy" pocit, 96 kw a 230NM je na to auto v pohode.
Bol som s nim pred tyzdnom v SLovinsku za 7.2 l/100km 5 ludi v aute plus batozina.
V meste zerie max 8litrov. Ked to porovnam s automatom 2.4 benzin Freemont {objektivne ale o 400 kil tazsie auto}, jazdi citroen s tymto benzinom ovela dynamickejsie a za dve tretiny paliva. Takze ak je najazd maly, urcite je lepsi benzin ako nafta, ak sa bude menit olej max. kazdych 15 tisic km a pravidelna kontrola remena pri kazdej vymene oleja, malo by byt vsetko oka.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. dub 2022 13:18:47 
Offline

Registrován: úte 19. dub 2022 18:14:11
Příspěvky: 4
Souhlas. Něco málo jsem ještě načetl a vychází mi to stejně. Jen těch benzínu je v nabídce o dost míň, ať už nových, tak ojetých :-(.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24. dub 2022 17:19:38 
Offline

Registrován: úte 16. čer 2020 18:38:25
Příspěvky: 17
Tak myslím, že otázka už teď bude stát tak, jestli se rychle podaří něco uzmout, pokud chceš nové vozidlo. Bohužel přišlo to, co v současné divné době bylo nevyhnutelné :(

_________________
Citroën Grand C4 Spacetourer 2019, 1.2 Puretech 130 S&S MAN6


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz