Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Cukání při regeneraci filtru pevných částic http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=12772 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | sieber [ úte 08. zář 2020 5:48:04 ] |
Předmět příspěvku: | Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Zdravím,mám motor 1.6 hdi 88 kw rok výroby 2018.Neměl jste někdo problém s cukáním auta při regeneraci?Regenerace probíhá kolem 450 km.Auto začne cukat a nechce akcelerovat.Měl jsem to v citroenu,ale tam na nic nepřišli,že diagnostika nic neukázala.Přehráli software řídící jednotky motoru a na chvíli to bylo dobrý,ale teď to začalo zase dělat. Tak jestli jste někdo neměl podobný problém.Auto jinak jede potom normálně. |
Autor: | HonzaC [ úte 08. zář 2020 9:13:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Ze zkusenosti z aut co mam to u mne bylo vzdy EGR ventilem. Ani to nemuselo hazet chybu, vlivem zaneseni a adaptace ventilu si ventil byl schopen vzit "novou" adaptovanou polohu jako krajni a zejmena pri regeneraci to pak zpusobovalo problemy. Ten ventil se postupne zanese, takze pokud jsi na 150.000km a vice, je to klidne mozne, ze podobny problem je i u tebe. Problem nezavreneho ventilu se projevi pri startu studeneho motoru, kdy motor po startu zakolisa, ale nejvice je to poznat pri regeneraci. V tu chvili totiz ma byt EGR zcela zavreny a skrtici klapka, ktera stoji mezi turbem a sacim otovorem z EGR je priskrcena. To zpusobi, ze motor si z pootevreneho EGRu nasaje spaliny, v te casti za klapkou je totiz pri volnobehu dokonce podtlak (spaliny snizuji teplotu horeni, v podstate tu rekaci hasi) a motor pak skube, protoze to hori - nehori. Na zaver dodam, ze u tebe samozrejme muze byt i problem zcela jiny, ale u mych 1,6hdi 80Kw i 82kw to bylo pri tomto najezdu vzdy timto. Ten 80kw se navic jeste v pulce cesty k zavreni zasekaval, protoze uvnitr to bylo nejak tak vychozene. |
Autor: | Dawe [ úte 08. zář 2020 10:11:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Tady bych měl podezření na vstřikovače... |
Autor: | sieber [ úte 08. zář 2020 10:12:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Ještě upřesnim ,že mám najeto 39tis |
Autor: | Forny [ úte 08. zář 2020 10:35:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
pouze 39tkm neznamena zaneseni EGR ci problem se vstriky, to staci jedna nadrz spatne nafty a je to v pr.... Asi bych doporucil si to nahrat aspon pomoci aplikace FAP, kde je videt chovani EGR, vstriku, turba a jinych komponent z motoru, protoze z popisu co to dela nebude moudry nikdo, tech veci co na tomaji vliv je hodne. Jak pise HonzaC tak EGR na to ma docela slusny vliv a pokud jeje nenachytas, ze "opravdu" neni pri regeneraci zavreny (tj. do motoru jde pouze cisty vzduch), tak nevim zda vyhodi chybu. Tyto motory maji kontrolu a jednou z nich je rozdil mezi "pozadovanou" a "skutecnou" pozici a u EGR nevim jaky je rozdil. btw: regenerace po 450 km mi prijde docela malo na takto maly najezd, nevim jak u 1.6, ale muj 2.0 ma regenerace 700 - 1400 km dle jizdy |
Autor: | HonzaC [ úte 08. zář 2020 10:35:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Tak pri tomto najezdu asi EGR ne To je fakt moc malo na jeho zaneseni. U mne ma motor po 160.000km a cukani rovnez regeneraci po 450km. Takze bych souhlasil s Forny, ze ten interval je podivne kratky. |
Autor: | sieber [ úte 08. zář 2020 10:50:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Aplikaci na fap mám,tak na to kouknu az bude regenerace.V citroenu mi řekli abych to natočil na video.Minule jsem to zkoušel,ale zrovna lilo jak z konve,tak nic neni slyšet a ani poznat. |
Autor: | hepyno [ úte 08. zář 2020 14:48:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Čo rozumiete pod "cukaním"? Ja mám problém, že keď pri jazde na piatom alebo šiestom stupni potrebujem vyšší výkon a plynule začnem pridávať plyn, okolo 1800 otáčok mi to vyskočí na 2100 pričom výkon sa nedostaví, pýta si to preradenie na vyšší stupeň (kam keď už som na šiestom?) a v prípade zapnutého tempomatu vypne tempomat. Zaujimávé je, že sa to nerobí pravidelne, len niekedy. Diagnostika neukázala nič, podozrieval som spojku, v servise sa povozili a povedali, že je v poriadku. Mnou popísaný jav sa im nestal, keď som im poslal video, skúšali to ešte raz s pripojenou diagnostikou a úplne odišiel vstrek. Po vymenení vstreku sa problém pri jednej jazde zopakoval, pri druhej nič.. |
Autor: | sieber [ úte 08. zář 2020 14:55:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Cukání je jako by auto jelo na tři válce, auto drnčí a nejde pořádně do otáček.Dělá to na dvojku i na trojku.Je to dost nepříjemný,bál jsem se aby něco neupadlo. Nepodařilo se mi jet po dálnici,takže nevím jak ve vyšší rychlosti jak se to chová.Na volnoběh kolísají otáčky.Taky jsem dneska volal do Citroenu a tam mi řekli,že se stím ještě nesetkali a že by to museli konzultovat s Francií,že to mám přivést. Tak jsem jim řekl ,že to ještě budu pozorovat při příští regeneraci a pak se jim ozvu. |
Autor: | Dawe [ stř 09. zář 2020 16:03:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
sieber píše: Cukání je jako by auto jelo na tři válce, auto drnčí a nejde pořádně do otáček.Dělá to na dvojku i na trojku.Je to dost nepříjemný,bál jsem se aby něco neupadlo. Nepodařilo se mi jet po dálnici,takže nevím jak ve vyšší rychlosti jak se to chová.Na volnoběh kolísají otáčky.Taky jsem dneska volal do Citroenu a tam mi řekli,že se stím ještě nesetkali a že by to museli konzultovat s Francií,že to mám přivést. Tak jsem jim řekl ,že to ještě budu pozorovat při příští regeneraci a pak se jim ozvu. Podle toho popisu to na ty vstřiky vypadá ještě víc, nechal bych otestovat na stolici. Pro začátek můžeš zkusit kvalitní aditivovanou naftu. |
Autor: | sieber [ stř 09. zář 2020 22:07:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Naftu kupuju vervu na benzině.Kdyby to dělali vstřiky,tak by to cukalo pořád,ale auto jede před i po regeneraci normálně. |
Autor: | Dawe [ čtv 10. zář 2020 8:35:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
No a to právě nemáš pravdu, řešil jsem to už několikrát, silně cukající auto při regeneraci. Jde o to že ŘJ využívá vstřiky při regeneraci úplně jinak než při běžném provozu /jiné dávky v jiný čas/. Sice ty auta měli vždy najeto více Km, ale vyloučit vstřiky tímto tvrzením nemůžeš |
Autor: | sieber [ čtv 01. říj 2020 14:06:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Zdravím , tak mi proběhli už tři regenerace a zatím bez cukání .Tak snad to tak i zůstane .Ještě jsem si říkal jestli to nedělala nafta ,bral jsem efektu na Benzině a přidával aditiva VIF .Teď jsem pokaždé natankoval Vervu ,tak nevím jestli by to nemohlo být tím. |
Autor: | Ivo Jankůj [ úte 10. srp 2021 9:20:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání při regeneraci filtru pevných částic |
Zdravím pánové, mám nyní obdobný problém. Dnes ráno při cestě do práce mi auto při přidávání plynu na třetím stupni auto začalo cukat a v určitých otáčkách to nechtělo jet. Po zahřátí už to nedělalo. Mám najeto 60tisíc km. Stalo se mi to už 2x s tím, že jsem bral naftu na stejném místě. Zkusím to napíchnout na diagnostiku, ale moc nepředpokládám, že se něco objeví. Na palubovce mi nesvítí ždáné kontrolky. Včera jsem se díval i na olej a ten je v pořádku. Jsem z toho otrávený |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |