Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=12664 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | miro81 [ ned 31. kvě 2020 9:54:03 ] |
Předmět příspěvku: | 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
Zdravím, nemáte náhodou niekto skúsenosť s najnovším dvojlitrovým naftovým motorom v spojení s automatickou prevodovkou a malým nájazdom? Zvažujem kúpu ročného automobilu (predvádzacie vozidlo, 5000km) ako prevážne rodinného vozu, hodlám si ho následne ponechať na dožitie. A neviem sa rozhodnúť medzi benzínom a naftou. Plánované použitie je nasledovné - 1x týždenne jazda 2x15km do práce a späť (medzi mestami) - tieto cesty aj počas zimy - 1-2x mesačne 2x100km po rýchlostnej ceste - 1x ročne niekam na dovolenku Ročný nájazd počítam do 10tis km. Vydrží mi nafťák takého používanie? Alebo mám ísť radšej do benzínu? Auto už nechcem ďalej predať. Chcem len, aby mi vydržalo čo najdlhšie a nemusel som do neho pchať veľa peňazí Ďakujem za prípadné skúsenosti. Miro |
Autor: | sgt [ pon 01. čer 2020 10:30:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
Pri takejto kombinácii by som sa nebál. FAP filter sa pri kombinovanej premávke priemerne vypaľuje čo 400km, takže ak v rámci tohto intervalu preženieš mimo obec tak sa bude stíhať vypaľovať. A 2.0 HDi je fakt špičkový spoľahlivý motor takže ten ťa možno aj prežije |
Autor: | Citelis [ pon 01. čer 2020 10:33:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
během 15km se sotva ohřeje - v létě to možná stihne, v zimě určitě ne. Další věc jsou pravidelné prohlídky - ten motor má "extrémní" množství oleje - cca 7l a za to už si autorizáky účtují poměrně raketu - pokud si hi člověk sežene sám, není to tak hrozné ... |
Autor: | Zenon [ pon 01. čer 2020 11:56:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
Kupovat diesel při nájezdu 10000km ročně ani nedává ekonomický smysl. Rozdíl mezi benzínem 1,2 a dieslem 2.0 je cca 80000kč dle citroen.cz. Za 10 let bude mít najeto 100000km a to je i na benzín málo...slušně zajeté auto. Za mě bych koupil benzín |
Autor: | vsezved [ pon 01. čer 2020 12:07:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
Taky bych se přikláněl při takovém nájezdu pro benzín. Jezdím do práce 18km a tyhle motory se ohřívají dost dlouho. Pokud zapomenu zapnout předem přídavné topení, začíná topení hřát až někdy po 10km a to nesmí být moc velká zima. DPF se mi vypaluje cca po 500-1000km a to nesmí být během procesu přerušené vypalování. Pak je další pokus o vypalování už po cca 200-300km. Vypalování trvá minimálně nějakých 10-12 km a jednou z podmínek začátku vypalování je zahřátý motor. Tohle HDI 2,0 asi nebude pro tebe to pravé ořechové, když ještě přihlédneš na vyšší počáteční investici. |
Autor: | Citelis [ pon 01. čer 2020 13:31:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
S tím topením asi záleží na kusu? Nevím - mám koupený "ofiko" dovoz ojetiny z Francie přes český Citroen a ten má elektrické topení - což jsem netušil. Takže při koupi jsem tězce kousal to, že nemá vyhřívané sedačky a nakonec mi to vůbec nechybí, protože to topí vpodstatě hned po nastartování a je to příjemnější než sedět s "hořící prd*lí" ve zmrzlém autě. |
Autor: | kubisz [ pon 01. čer 2020 16:52:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
benzin se pri tomto stylu jizdy zase zakarbonuje a bude taky v... pokud se pohlida regenerace a nebude se prerusovat, tak by to mohlo byt OK; vypinal bych soustavne S&S a pridelal bych si podle navodu tady na foru kontrolku pro vypalovani; taky sme takto jezdili do prace (tam cca 20, zpet cca 12) a filtr OK; je tam uz adblue a teploty pro vypalovani nemusi byt tak vysoke; pripadne to vypalovani po domluve s prodejcem podporovat nejakymi aditivy (nevim, jak je to teda ted u novejsich motoru s Eolys); jinak pro tyhle jizdy koupit spis nejaky atmosfericky benzinovy motor bez primeho vstrikovani |
Autor: | miro81 [ pon 01. čer 2020 18:28:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
Ďakujem. Ekonomika je nasledovná: potrebujem automobil už teraz, neviem čakať pol roka na nové. Na výbavu mám len tieto požiadavky: biela alebo červená farba, atermické čelné sklo a hmlovky. Uvítal by som 5-miestnu verziu, ale zoberiem aj 7-miestnu (a odmontujem a vyhodím zadné sedadlá . Medzi skladovkami je rozdiel medzi najlacnejším benzínom a uvažovaným dízlom 55tis. Kč. Oboje výbava FEEL. Potom je k dispozícii drahší benzín vo výbave SHINE a v cena dízlu. Z komentárov vidím, že ani preplňovaný benzín nie je pre tento typ jazdenia terno. Asi si hodím mincu |
Autor: | georgesandall [ pon 01. čer 2020 23:04:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
Jdi to toho, jak bylo psáno 2.0 Hdi je super motor,....mám už druhé Picasso s Hdi motorem a maximální spokojenost. Styl používání, jaký plánuješ není na škodu tomu motoru. Nebudeš litovat. Howgh |
Autor: | Citelis [ úte 02. čer 2020 9:29:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
Mlhovky ... podle mě zbytečnost, ale proti gustu nic - jen to s přisvětlováním do zatáček - prostě kolotočáři Ale mám to taky Vyhozením zadních sedaček nic nezískáš (podlaha kufru bude stále stejně vysoko - 5ti místná verze má jen "velké" kapsy pod podlahou kufru. Budeš mít akorát pakárnu s technickou, kde ty sedačky budou chtít vidět. Navíc k nim vedou kabely a snímání zapnutých pásů. Místo sedaček se rezerva stejně nevejde, protože mezi sedačkami je "tunel", který nejde vyndat Pokud si hodíš gumu do kufru, tak dostat se pod podlahu je "oser" největší |
Autor: | HonzaC [ úte 02. čer 2020 11:21:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
Za cele ty roky nikoho na STK nezajimalo, jestli mam nebo nemam v kufru sedacky. Takze si myslim, ze zadnou pakarnu mit nebude. |
Autor: | kubisz [ úte 02. čer 2020 12:31:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
zjistuje se to a kdyz takto viditelne chybi, tak je probleeem proste tam musi byt to, co tam ma byt... ale zase je mozny, ze je to jen Bckova zavada |
Autor: | mates [ úte 02. čer 2020 13:02:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
Možná tvůj problém vyřešil už prodejce. Kupoval jsem v zimě předváděčku 1.5 HDi a přestože kasle je 7-mi místná, sedaček je jen 5 a pod podlahou dvě díry |
Autor: | Citelis [ úte 02. čer 2020 13:54:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
Mates: Však 7mi místná "karoserie" je buď 5ti místná a nebo 7mi místná ... záleží co je napsáno v techničáku - pokud je tam 7mi místná, tak chtějí vidět všechny sedačky. All: já byl na STK zatím jen jednou a zkoušeli mi i funkci pásů včetně tech "v kufru" ... o sedačkách nemluvě. Asi to bude na koho kdo narazí, ale spoléhejte na to |
Autor: | Forny [ úte 02. čer 2020 16:29:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0 BlueHDi 160 S&S EAT8 - krátké trasy a malý nájazd |
1.2 dobrý na poskakovani po městě a krátké jizdy 2.0 HDi nalozeno a větší vzdálenosti U mě regenerace průměr 980 km, loni Chorvatsko bylo dokonce 1400 km, jezdím převážně dálky a méně než 10% jsou popojizdeni po Praze. Výměna oleje - pokud chceš aby ti motor vydržel, tak doporučení měnit jej v intervalu 10-15 tisíc km, netocit jej 30kkm S 1.2 jet Chorvatsko si moc nedokážu představit, pro ten motor to bude zaprah, prostě a jednoduše objem nenahradis... 5 nebo 7 mi místa verze je taky o užitných kilech co můžeš vozit, já mám 5ti mistnou a užitná je 700kg, u 7mi mistne to bude min a pak to má vliv i na kila u tazneho přívěsu Pásy mi při dovozove technické nekontroloval |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |