Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Zvýšení otáček - spojka? http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=12624 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Slavde [ úte 28. dub 2020 19:26:10 ] |
Předmět příspěvku: | Zvýšení otáček - spojka? |
Dobrý den, našel jsem tu pár rad/tipů/zkušeností. Vše jsem vyzkoušel a nic nepomohlo, tak zakládám tento topic, doufajíce ve zdárný konec. Vozidlo: Citron grand c4 picasso II Výroba: 2014 Motor: 1.6 HDI 85kw Převodovka: Manual Nájezd: 161 000 km Problém: Nedělá to pořád, pouze v určitých případech a občas - Jedu 90km/h, zařazený 5. rychlostní stupeň, chci zrychlit/předjet - sešlápnu pedál plynu na podlahu, auto začne zrychlovat, dosáhne určitého počtu otáček (všiml jsem si, že to je většinou kolem 2000) a otáčky najednou povyskočí (na otáčkoměru přibude jeden čtvereček, takže cca 200 (?) otáček, je to i slyšet), hned klesnou a auto se mi zdá, že v tom momentě, kdy "povyskočí" nezrychluje, nebo jenom velmi z lehka a pak se zase chytne. Zní mi to podobně, jakobych měl automat a dupl na plyn na podlahu a auto si začalo podřazovat. To samé se děje i při nižší rychlosti a 4. stupni, od 3. stupně níže jsem to ještě nespozoroval. Někdy se i stane, že otáčky nepovyskočí, ale jakoby začnou na chvilku "kolísat". Prý by mohlo jít o spojku. Hledal jsem tedy problém se spojkou a narazil na pár "diagnostických" tipů/rad, jak poznat vadnou spojku Rady byly následující: -Zařadit jedničku při zatažené ruční brzdě, poustět spojkový pedál, pokud se auto začne dusit a chcípne, je spojka OK. Auto se začalo dusit a chcíplo -Zkusit se rozjet "ostře" - protočit kola při rozjezdu. Auto na takový autobus až překvapilo. -Zkusit se rozjet na druhý stupeň. Ač váhavě, zkusil jsem a rozjel se bez problému. Další věci jsem nezkoušel, abych to zbytečně nehuntoval. Něco mi přišlo až moc masochistického rázu. Jako bonus se mi parkrat stalo, že při zapnutém tempomatu - 100km/h - 6. rychlost a zrychlení na 105km/h "přes volant" se tempomat prostě vypl. To jsem tu našel, co je zle je prej v diagnostice. Na tu zatím čekám a zmiňuji to jen pro případ, že by to mohlo mít nějakou souvislost. Má někdo nějaký nápad. Co by to mohlo být - řešení před návštěvou servisu, kde mě (neautorizovaný) zatím "potěšili" zprávou o 21 000,- ? |
Autor: | Wiori [ úte 28. dub 2020 20:51:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvýšení otáček - spojka? |
Jo, spojku bych testoval jak to píšeš, spíš na vyšší stupeň a a pak pak pedál na podlahu. Vypadá to na odcházející spojku a jak píšeš tu cenu je reálná, dvouhmota je cenové peklo , taky se toho bojím. |
Autor: | sgt [ čtv 30. dub 2020 22:01:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvýšení otáček - spojka? |
šmýkajúcu spojku väčšinou odhalíš na najvyššom prevodovom stupni a plynom na podlahe - otáčky musia plynule rásť s rýchlosťou. Ak ti budú "vystreľovať" do hora tak už šmýka spojka. Ale môže to mať viacej príčin: - zodratá spojka - tu ťa výmena neminie - prehriaty/slabý prítlačák - s tým sa dá jazdiť, len to sem-tam šmykne - zašpinená lamela spojky od oleja - razantnými rozbehmi/kĺzaním spojky sa to dá vypáliť a zas bude chvíľu kľud. (Toto sa stalo mne na C5 pri cca 70tis km, netesnilo nejaké gufero. Auto bolo ešte v záruke tak to vymenili s tým, že spojku + dvojhmotu som platil ja, gufero + prácu servis). |
Autor: | hepyno [ pát 01. kvě 2020 23:19:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvýšení otáček - spojka? |
Slavde píše: Jako bonus se mi parkrat stalo, že při zapnutém tempomatu - 100km/h - 6. rychlost a zrychlení na 105km/h "přes volant" se tempomat prostě vypl. To jsem tu našel, co je zle je prej v diagnostice. Na tu zatím čekám a zmiňuji to jen pro případ, že by to mohlo mít nějakou souvislost. Tak niečo podobné sa pri poslednej ceste stalo aj mne - tempomat nastavený na 110km/h, šiesty stupeň. Pri predbiehaní a pokuse zrýchliť tempomat vyplo, pričom som mal pocit akoby keby automat preradil rýchlosť, ale ja mám manuál. |
Autor: | Slavde [ sob 09. kvě 2020 22:19:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zvýšení otáček - spojka? |
Problém byla spojka, auto je právě rozebrané a v průběhu servisu. Což mne dostává k dalšímu dotazu. Jsem člověkem cholerickým a tak se ptám tu, jak byste postupovali Vy a jestli to má vůbec cenu/šanci na úspěch. Auto proslo v roce 2019 autorizovaným servisem. Od té doby jsem ujel cca 20 000 km a servis proběhl v květnu. Na faktuře i v servisknize huronsky napsali a nechali si zaplatit polozky, jako výměnu oleje v převodovce. Ovšem olej v převodovce, který jsem platil(včetně prace) neodpovídá oleji menenemu před 20 000 km, nýbrž oleji, který tam je od výroby. Melo by tam být 1.9 litru, zazracne vyteklo 2.5 litru, trošku prasarna.(Viz. Foto) Poté jsem měl menší konflikt s damou, která by neměla mít ani občanský průkaz, natož řidičský a při parkování na místě pro dvě a půl tatry mě odrela. Byla agresivního rázu, takže u toho byla policie, dnes jsme zjistili, že si autorizovaný servis, kde bylo auto na opravě narazniku, nejspíše jenom namastil kapsu na pojišťovně zmíněné, mentálně zaostalé dámy a odvedl práci polovicatou. Držáky plastu pod motorem jsou urvany a nalakovaný to je tak profesionálne, že kdybych to udělal na parkovišti, ušetřím čas bez auta. Venku ok, zevnitř humus. Je nějaká šance, že když vlitnu do servisu ať mi to vysvětlí, dostanu se k nějakýmu adekvátnímu rozřešení? Nebo už to nemá cenu ani zkoušet? Popř. Jak postupovat, pokud odmítnou vinu? Níže melo být foto, bohužel ho nepřilozim, protože zdejší fórum chce formát fotografií z roku ,,pojď na mě z boku,, a nepodporuje kvalitní fotky. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |