Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Závada systému Start/Stop diesel 1,6 AT
Právě je pát 19. dub 2024 6:21:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 04. říj 2019 21:30:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 19. říj 2009 18:03:28
Příspěvky: 68
Popíšu Vám závadu systému Start/Stop (S/S) u motorizace 1,6 diesel s automatickou převodovkou po FL.
Asi měsíc jsem pozoroval, že ihned po startu mám systém S/S vypnutý. Nepřikládal jsem tomu zvláštní význam, vím, že pro správnou činnost systému musí být splněno současně několik podmínek (nabitý akumulátor, zahřátý motor atd).
Byl jsem zvyklý systém S/S zpravidla po startu vypínat, tak mi jeho stálé vypnutí až tak nevadilo...
Problém nastal, když jsem systém S/S ručně zapnul. Při zastavení se motor vypnul, ale při uvolnění nožní brzdy se motor už nenastartoval, na displeji se objevil nápis "Nastarujte motor ručně" a ozval se výstražný zvuk. Musel jsem rychle přeřadit řadící páku do neutrálu, nastartovat tlačítkem a užít si chvilku slávy, kdy si řidiči za Vámi myslí, že se neumíte rozjet...
Dnes v servisu zjištěna příčina - prokluzující řemen, pohánějící reverzní alternátor. Ten při běhu motoru dobíjí akumulátor a současně jej systém S/S využívá jako startér.
Fór je v tom, že auto má najeto něco přes 45 000 km. Řemen se má kontrolovat při 120 000km... Systém S/S jsem používal jen asi 50 procent času.
No a protože dnes jsem měnil i přední brzdové destičky + přední kotouče, tak o životnosti těchto komponentů vozidla nemám valné mínění...
Nový řemen a napínací kladka objednány, další návštěva servisu taky.

_________________
Je: C4 Picasso FEEL, 1.6 blueHDI, AT6, šedá Shark, 09/2016

Bylo: C4 1.4 16V, červená Lucifer, 2007


Naposledy upravil Barbucha dne čtv 24. říj 2019 17:47:24, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 04. říj 2019 21:48:39 
Offline

Registrován: stř 26. črc 2017 0:53:00
Příspěvky: 508
Brzdy potvrdzujem, bieda. Na rovnakom aute vydrzali povodne predne dosky a kotuce 60 tis, po vymene za ate ceramic dosky 60 a kotuc vydrzi este jedny dosky. Zadne este horsie....

Predpisana vymena remena je po 120 tis km, kladky sa dozili 100 000, potom jedna popiskovala tak sa na zaruku vymenili.

PS: najviac ma stvr, ze kolega ma Fiat Freemont, ma 170 tis km a brzdy povodne. Zadne su jak nove, predne uz tak na vymenu, ale este by vydrzali, len okraje napadla hrdza.

_________________
Citroen C4GP, 03/2017, 1,6 HDI 120 AT6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. říj 2019 8:45:21 
Offline

Registrován: sob 16. úno 2019 19:05:58
Příspěvky: 57
Výdrž brzd bude ale velmi propojená s tím, jaké trasy auto jezdí. 170 se dá najet za 3r, a když budeš většinu doby na dálnici, tak asi brzy mohou vydržet. Já na minulém autě, Mitsubishi Lancerovi, nové auto, jsem měnil komplet přední po 4,5r a 62 tis.. a to má skvělou pověst stran servisní náročnosti. Při našem stylu jídy, kdy převažují krátké trasy, mám dálniční známku, ale od koupě jsem nebyl na dálnici :), předpokládám, že brzdy budou pryč ještě dříve než na Lancerovi. Uvidíme no.

_________________
C4 Grand - nový a voňavý - r.v. 2018 - 1.2 96KW už s filtrem pevných částic


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 24. říj 2019 17:56:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 19. říj 2009 18:03:28
Příspěvky: 68
Dnes v servisu vyměněn set - řemen pohonu příslušenství a napínací kladky. Cena materiálu "lidová" = 3990 Kč, s prací necelých 6500 Kč.
Dle technika se řemen nemá kontrolovat při najetých 120000 km, ale měnit při 60000 km.
V poslední době měli několik výměn alternátorů/startérů - druhovýroba neexistuje a originál je za 31000 Kč a dost je i poruch nádrží AdBlue...
Akumulátor v autě má po třech létech 71 procent, alespoň se má člověk na co těšit :-).

_________________
Je: C4 Picasso FEEL, 1.6 blueHDI, AT6, šedá Shark, 09/2016

Bylo: C4 1.4 16V, červená Lucifer, 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 25. říj 2019 9:03:33 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
preto je najlepšie Start/Stop nepoužívať ;) Len nájsť spôsob, ako ho vypnúť natrvalo...

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz