Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

závada antiemisního systému
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=12279
Stránka 11 z 15

Autor:  Leo [ pát 15. dub 2022 20:35:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Tak se u mne také projevily standardní příznaky na výměnu nádrže s AdBlue (hlášení „UREA Emissions control fault“ a chyba na diagnostice P20E8 00 – Tlak roztoku močoviny je příliš slabý). Akorát se to stalo hned poté, co se prohřál motor po výměně baterie. Protože se při výměně baterie hýbe s několika kabely, které se odpojují z počítače řízení motoru, který jde ven, tak mám podezření, jestli se nemohlo něco poškodit při té výměně baterie a nádrž na AdBlue bude nakonec v pořádku. Nestalo se někomu něco podobného nebo nenapadá někoho, co se kromě nádrže s AdBlue mohlo pokazit?

Autor:  Bredli [ čtv 28. dub 2022 9:31:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

ahoj, tak mi taky vyskocila chyba antiemisniho systemu. ale prijde mi ze auto rekuperuje (minimálne se kouří z vyfuku a smrdí to jak psí kšíry), možná až moc často. dnes jako bonus vyskocila chyba motoru. tak jsem zvědav co mi řeknou na diagnosice :(

Autor:  Leo [ čtv 28. dub 2022 10:31:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Moje dosavadní poznatky:
- Závada tlaku močoviny je pouze přechodná a co jsem se díval, tak za posledních 500 km nastala asi 3x.
- První dvě závady byly v rozmezí asi 50 km. Vždy začala svítit UREA + SERVICE, po nějakém čase zhasla a objevila se kontrolka motoru + SERVICE. Jednou se také objevilo hlášení s max. dojezdem 1100 km.
- Potom byl týden klid a zase před pár dny UREA + SERVICE (motor nebyl ani plně zahřátý a teplota chladící kapaliny byla 59 C) . Ta však svítila pořád. K tomu se přidal dojezd 1100 km, který se v pravidelných intervalech objevoval (ten den jsem s autem dost jezdil). Druhý den ráno po pár kilometrech UREA zhasla a zase se rozsvítila kontrolka motoru + SERVICE. Po dvou dnech zhasla i kontrolka motoru + SERVICE a teď jsem pár dní bez hlášení.
- Co jsem vypozoroval, tak chyba s UREA se u mne objeví vždy, když je tepleji (17 C a více). Když bylo ráno 5 C, tak kontrolka zhasla. Proto se domnívám, že u mne vše funguje správně, akorát občas dojde k poklesu tlaku. Čekám, že se problém bude zhoršovat a až to bude svítit trvale. Potom s tím zajedu do servisu, protože teď jim nemám co ukázat, když závada není.

Autor:  Citelis [ úte 06. zář 2022 12:41:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Tak už na mě došlo, před měsícem a cca 1500km mi mazali chybu nízkého tlaku AdBlue ... s tím, že když to vyskočí znova, tak mi vymění nádrž ... zlobilo to skoro celé prázdniny (rozsvicelo se AdBlue, Service, motor ... občas blikalo a počítalo, nejmíň jsem byl na dojezdu 400km, pak zase vše pozhasínalo - už mi to dost lezlo krkem). Mám 2015 a 168 000km. Příští týden to vymění a pak snad bude zase aspoň 150 000km klid :roll: Protože jezdit s tím po dovolených byl trošku větší adrenalin než jsem schopen dlouhodobě snášet :lol:

Autor:  jejpi [ čtv 06. říj 2022 13:31:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Možné riešenie problému?

Čítam, že nie som sám, komu sa závada objavila na už vymenenej nádrži. Prvý krát mi Adblue nádrž menili v júli 2018 pri cca 80000 km. Chybový kolotoč ma vtedy prekvapil o polnoci pri štarte do HR, ale riskol som to a po doliatí Adblue mi zhasol aj odpočet km a domov na SK som sa dostal len s chybou motora. Nasledovala výmena nádrže v rámci predĺženej záruky (už aj s novým viečkom nádrže). Chorvátsko má moja Adblue nádrž asi rada, tentokrát ma chybový kolotoč chyba motora, chyba emisného systému, odpočet km zastihol cestou naspäť v auguste tohto roku. Výmenu ďalšej nádrže zadara som tesne nestihol, auto má cez 5 rokov a 160000 km. Prezrel som si doma celé vlákno aj s vašimi skúsenosťami plus nejaké zahraničné a rozhodol som sa pre malý pokus.

Časť porúch Adblue nádrže má zjavne súvis s kryštalizáciou močoviny a upchávaním trysiek čerpadla. Tajne som dúfal, že je to aj môj prípad. Ešte počas odpočtu km (ukazovalo mi dojazd cca 300km) som do nádrže pridal 1 dávku aditíva Pro-Tec Ad Rescue (cca 15-20EUR) a dolial cca 6-7l destilovanej vody. Cieľom bolo rozriediť koncetráciu Adblue a rozpustiť možné zhluky kryštálikov močoviny.

Nasledovala návšteva autorizovaného servisu, diagnostika, výmaz chýb. Klasické chyby, teda nízky tlak na vstreku a chyba NOx. Poslali ma domov, že mám prísť ked sa závada objaví znovu a zistíme, či sa bude kupovať nová nádrž alebo čidlo NOx. Tak som sa zasmial, že teda prídem zajtra :) Závada sa objavila asi po 500 metroch jazdy zo servisu ale keďže som vedel že mám dosť času, počkal som si na výsledok môjho pokusu.

Frekvencia striedania chybových hlášok v priebehu nasledujúcich 1000 km začala klesať. Najskôr pozvoľna, pričom chyba motora svietila stále, a 2-3x sa mi spustil odpočet(ktorý po pár prejdených km zhasol). Neskôr dokonca začala zhasínať kontrolka chyby motora čo už som považoval za celkom veľký úspech. Po cca 1500 km už jazdím úplne bez chýb. Samozrejme, od prvej chyby som najazdil len cca 3000 km a neznamená to, že sa chyba neobjaví zajtra alebo o pol roka. Len chcem všetkým postihnutým ukázať spôsob, ktorý by im teoreticky mohol pomôcť tiež. Takže ak zrovna nemáte chuť meniť nádrž, čidlo, alebo len nemáte čas na návštevu servisu, možno aj toto je cesta.

Ako nevýhodu tohto riešenia vidím emisie a mráz. Pridaním destilky do nádrže koncentrácia Adblue klesla v mojom prípade na cca 50%. Ako ale viacerí píšete, zrejme by to prešlo aj cez emisnú kontrolu. Zároveň nie je celkom isté ako sa to bude správať v zime keď teploty klesnú pod -10....snáď tú nádrž neroztrhne :) Každopádne po prejdení ďalších 2000 km plánujem dolievať už len Adblue s aditívom.

Prajem pevné nervy všetkým pri problémoch s týmto antiemisným systémom a dúfam, že to mnou testované riešenie aspoň jednému z vás pomôže :)))
Ak na mňa v priebehu najbližších 15000 km vyskočí nejaká chybová hláška, pošlem update.

Autor:  Arkis [ čtv 06. říj 2022 13:44:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Mně se tento problém netýká, ale téma celkem sleduji. Když jsi teď psal, že ten problém je v krystalizaci močoviny, tak není to nějaká špatná močovina? Respektive neexistuje "značkovější" AdBlue?
Ať to není jako u nafty na čerpacích stanicích? -> Papírově kvalitou stejné (všechny splňují nejnižší normu), ale rozdíl v kvalitě je stanice od stanice celkem markantní (viz. Eurooil nebo Benzina, kteří patří dlouhodobě mezi nejkvalitnější). Opravdu se v tomto trhu nepohybuji, ale třeba existuje nějaké dražší, lepší AdBlue?

Autor:  Citelis [ čtv 06. říj 2022 16:24:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Muj stav je momentálně takový, že nádrže nejsou - jezdím na odpočet, až se dostanu na cca 300-400km, mám přijet do servisu, kde mi odpočet zase resetují :lol:
Kvalitu AdBlue na mě taky zkoušeli, ale mám ještě první generaci, která AdBlue skoro nežere a ta 15litrů nádrž mi bohatě stací na celý servisní interval (jezdím cca každých 15 a dolévají mi tak 7-10litrů). Pořád s tím ještě jezdím do autorizáku, takže já beru "originál" Citroen a nádrž odešla taky.
Až mi budou měnit mám v plánu si starou nádrž vzit a zkusit ji "vykuchat" jestli tam něco nenajdu.
Aditivum do AdBlue je pro mě novinka a možná zkusím - víc dojebat už to asi nepůjde :twisted: , dík za tip.

Autor:  jejpi [ pát 07. říj 2022 8:45:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

U mna bolo Adblue doplnane az na jednu vynimku vzdy len v autorizovanem servise. Takze na mna to s kvalitou Adblue servisaci ani neskusali :) Napriek tomu, dve nadrze postihnute tymto problemom. Adblue proste krystalizuje, ak som to spravne pochopil, problem sa prejavuje hlavne pri vozidlach s prevazne mestskou prevadzkou ako je to moje.

Autor:  Citelis [ úte 25. říj 2022 13:52:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Tak vyměněno ... necelých 21 000 Kč i s prací. Starou jsem jim tam nakonec nechal ... reálně bych neměl čas se tomu nějak věnovat. Tak doufám, že už bude pokoj.
Já jezdím mix. V týdnu to jezdí cca 4 cesty kolem 10km po městě, na víkend to dá 2x70km v kuse na chalupu.

Autor:  vsezved [ čtv 27. říj 2022 22:41:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Tak stále mám původní nádrž. Auto 12/2013, najeto 165 tisíc. V týdnu vyskočila hláška Refill emissions additive: Starting prevented in 2400 km. Po dolití adblue hláška nemizí a dojezd mi nyní hlásí 2100 km.

Kde je u C4 II 2.0 hdi umístěna nádržka s Eolys? Při ohledání na heveru jsem našel pouze nádrž na adblue, ale na eolys ne.Mohlo by to být hlášení na doplnění Eolys? Známá měla 1,6 hdi o rok novější a při cca 160 tisících doplňovala Eolys, tak doufám, že by to mohlo být ono.

Vyčetl jsem chyby a diagbox ukázal dočasnou závadu před cca 2000 km B1811 96 Závada čerpadla aditivování nafty.

Autor:  lakinooo [ pát 28. říj 2022 20:01:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Eolys je pred lavym zadnym kolesom. Pod plastovym krytom.

Autor:  vsezved [ pon 31. říj 2022 16:04:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Aktuální stav je takový, že aditiva mám ještě přes 3dl. Nádrž na adblue hlásí 1,5l močoviny. Při dolití se nezvedla hladina. Dnes jsem byl v autorizáku v Plzni a po napíchnutí mi žádnou novou informaci nedali a objednali na další diagnostiku za 14 dní prý tam chtějí auto den nechat. Nejspíš jen vymazal chyby, neviděl jsem do počítače. Po odjezdu stále svítí oranžové adblue a nízká hladina 2100km.

Může mi někdo zjistit podle vin, co přesně za nádrž tam patří? Že bych ji zkusil poptat i jinde. Práce a nastavení v diagboxu pro mne není problém.

Autor:  Citelis [ pon 31. říj 2022 16:28:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Já jezdím do autorizáku v Motole a tam už mě připravují na výměnu nádrže / doplnění Eolys. V zásadě to doporučují všem komu klesne hladina pod 400ml (já mám aktuálně lehce pod 500ml), pak už to začíná zlobit a je to otravné. Prý se stává, že to všechno steče na jednu stranu (zátáčka, z kopce, do kopce) ono si to chce cucnout, ale v místě sání nic není a hodí to chybu. Když si necucne, tak neregeneruje DPF a smrdí to dražším průšvihem než předčasné doplnění Eolys.

EDIT: zkus podle VIN poptat zdejší "domovský" https://www.citroeny.eu/
EDIT2: 2015 / 170 000km

Autor:  romanpb [ ned 06. lis 2022 12:37:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

trošku mylná interpretácia , pri každom dotankovaní riadiaca jednotka vyhodnotí aké veľké množstvo eolysu (aditíva)domieša do nádrže , a potom to nadávkuje priamo do nafty ,ak dochádza EOLYS tak dá hlašku na servis na výmenu alebo doplnenie ,ale v bagu alebo nádržke ešte zostáva dosť aby sa pri jazde niekade neprelievala

Autor:  lakinooo [ ned 06. lis 2022 14:46:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: závada antiemisního systému

Inak toto ma zaujíma. Systém už inovovali? Lebo čo ja viem, tak pri každom otvorení nádrže bolo vždy vstreknuté rovnaké množstvo aditíva, preto sa odporúčalo tankovať vždy plnú nádrž.

Stránka 11 z 15 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/