Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
Právě je pát 29. bře 2024 1:43:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: pon 02. bře 2020 17:03:10 
Offline

Registrován: ned 17. lis 2019 20:59:54
Příspěvky: 2
Zdravím, máme C4 spacetourer provoz od 5/2019. My kupovali v 11/2019 jako předváděcí vůz. Auto je perfektní, skvělé...jen mi opravdu vadí ten zvláštní zvuk při rychlosti cca 50-60 km/h. Je to jakoby pískání nebo hučení. Máte to také nebo je to na servis? Moc díky za odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: pon 02. bře 2020 18:06:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
A to dělá při určitém kvaltu nebo jen prostě při téhle rychlosti obecně.?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: sob 18. dub 2020 0:13:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 24. pro 2018 8:51:35
Příspěvky: 41
Ten zvuk dělají všechny s manuálem a 1.2. Mně s tím v servise nic neudělali.

_________________
Grand C4 Spacetourer Shine 2018, 1.2 Puretech 130 S&S MAN6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2021 13:58:26 
Offline

Registrován: čtv 28. říj 2021 13:45:49
Příspěvky: 7
Dobry den,
Cca za dva tydny bych mel prebirat noveho granda c4 1,2 puretech s 8EAT.
Rad bych se mistnich uzivatelu zeptal na zkusenosti ohledne zabehnuti motoru (jak jej spravne zabehnout, vyzvedavat budu v Brne a pojedu do Prahy, mam to vzit dalnici, nebo tim motor odkopu?).
Na co si dat pozor, jak casto menit olej (70% jizdy po meste, 30% vikendove s tremi ratolestmi vylety) atp.
Doporuceni na servis v Pze i okoli (pokud se to tedy na zdejsim foru smi).
Diky!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2021 16:22:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Měl jsem tenhle motor v Cactusu (81kW) a postupoval jsem takto. Prvních 500 km otáčky do 3000, pak postupně zvyšoval, ale jen občas ke 4000. První výměna oleje ve 2.500 km, druhá v 5.000 km, vždy předepsaná pleťovka C2.Pak na podzim pravidelný servis, opět C2 , najeto v to dobu něco kolem 15.000 km.To bylo autu 1 rok. Po zimě pak už putoval do motoru olej 5W-40 A3 Millers Oils
https://www.millersoils.cz/cfs-5w401 . A takhle jsem to aplikoval po celou dobu, co jsem auto měl. V říjnu pravidelný servis s předepsaným olejem, v dubnu MO na léto. Než jsem auto prodával (nejeto 75.000 km) bylo na kontrole rozvodového řemene a ten byl jako nový. V servisu překvapeni nebyli, bo jsem všechny výměny dělal tam. Jak ty předepsané, tak ty mimo záznam, jen jsem si k nim dodal ten olej. Pravdou je, že jsem neměl ještě flitr pevných částic, tady bych už byl přeci jen opatrnější a dal bych raději tenhle
https://www.millersoils.cz/ee-performance-5w30?c=633. Bude určitě teplotně stíhat i v létě. Jednak s tím nebudeš jezdit jako já s Cactusem, a já měl navíc 5-ti kvalt, ty budeš mít 8°Aisina.
Jinak jsem celou dobu tankoval u TANK ONO a při každém tankování přidával Wynn´s petrol https://www.oleje.cz/p/wynn-s-supremium ... 9mEALw_wcB
Ten se dá běžně koupit u Tank ONO. Tak ať ti to jezdí.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2021 16:33:15 
Offline

Registrován: čtv 28. říj 2021 13:45:49
Příspěvky: 7
Dekuju,
olej urcite v zabehu vymenim a intervaly zkratim, s tim i filtr?
Aditivaci pripadne vyzkousim.
5 let jsem v KIA 1,6 gdi tankoval jen vevrvu100 a vysledek i pres marketingovou masaz je zkarbonovany motor, spalene kde co a motor na totalce po 120k km. Nastesti jej uznali v ramci tovarni zaruky. Olej jsem menil vse v jednom servise vzdy jednou za rok cca po 15k km. Ted si dam lepsi pozor.
Dekuju za postrehy!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2021 16:45:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Určitě i s olejovým filtrem! Jinak tenhle motor pracuje v nízkých otáčkách v Atkinsonově cyklu, takže byť je to přímovstřik, tak díky tomu dochází přeci jen k omývání sacích ventilů. Klíčové je ovšem aditivum, to dělá to kouzlo a samozřejmě včasný výměna oleje. Takže byť já měl předepsanou BA 98, kterou auto téměř nevidělo, tak jsem měl motor v perfektní kondici. Samozřejmostí je, občas také vyhnout pavouky z výfuku.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2021 19:04:22 
Offline

Registrován: stř 26. črc 2017 0:53:00
Příspěvky: 508
Staci chodit ako clovek.

Vymenit olej po 5000 km aj s filtrom, potom zazdych 15 000 max

Kazdych 50 000 vymenit rozvodovy remen a vycistit saci kos.

_________________
Citroen C4GP, 03/2017, 1,6 HDI 120 AT6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: čtv 04. lis 2021 19:45:57 
Offline

Registrován: čtv 04. lis 2021 19:34:10
Příspěvky: 3
Zdravim, idem zajtra vyskúšať jednu c4 grand 2017 s 1.2kou, tak Uvidim, prešiel som si kadejaké fóra, vsade sa opakujú problemy s mazanim spôsobené upchavanim sacieho kosa, neodporucania hociakych aditív do oleja a samozrejme skorá výmena rozvodaku a oleja.
Na SK CZ fórach su tieto veci iba v Peugeot fórach.
Mal tu niekto reálne problem s rozvodakom a upchatym sacim košom?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: čtv 04. lis 2021 22:50:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
To je pravěk a navíc se jednalo o určitou sérii rozvodových řemenů, které se po čase začaly drolit a následně ucpaly sací koš. Nutno dodat, že ruku v ruce s tím šlo i o přejíždění doporučených intervalů, respektive to lidi neměnili jako při vysoké zátěži.Není nic jednoduššího, nechat si ten řemen zkontrolovat, v jaké je kondici, případně včas vyměnit. Aditiva do oleje jsou k ničemu.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: pát 05. lis 2021 18:26:44 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Nemas pravdu predsedo. Ty remeny se rozpadaly i v motorech z roku 2017. Viz vlakno https://www.peugeot-club.com/topic/1197 ... nt-2039714

Nejhorsi pry je, jak se s tim jezdi kratke trasy. Ale prave proto si ti lidi casto ten benzinovy motor kupuji.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: pát 05. lis 2021 19:07:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
A jak poznáš, kdy bylo to auto vyrobené? Klidně to mohla být 2016 daná do provozu 2017. Jinak platí to, co jsem napsal výše. Pokud s tím někdo skáče vyloženě kolem komína, tak nemůže měnit olej po 15.000 km a má to také napsané v příloze o použití vozu. Já měl auto na kontrole v 70 tkm a řemen byl jak nový, prodával jsem auto s nějakými 77 tkm a motor šlapal jako hodinky. Ten řemen prostě nerozleptá olej jako takový, ale degradovaný olej. A pokud někdo s tímhle motorem jezdí na hranici volnoběhu, jak mu radí rádce řazení, tak se není čemu divit. On je to sice přímovstřik, ale v nízkých otáčkách a za studena pracuje v Atkinsonově režimu, takže by neměl až tolik carbonovat, ale nic není samospasitelné.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: sob 06. lis 2021 9:18:35 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Opet ot neni presne. To co ho zere neni olej, ale palivo co se dostava do oleje. A to se tam dostava prave u studenych jizd. Takze pokud nekdo jeste casto kratke trasy, tak samozrejme souhlas, je treba menit olej casteji.

A auto kdy bylo vyrobene? Je to na nem napsano ne? Na spouste mist, v technicaku atd. Ja tady reagoval na to, ze ten clovek, kteremu jsi radil rikal, ze se jde podivat na auto z roku 2017.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: sob 06. lis 2021 11:28:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
A co jiného je degradovaný olej než to, že je naředěný palivem? :D Ad studené jízdy: Tedy už je vodní hospodářství na úplně jiné úrovni, než jsme byli zvyklí, takže ten motor je ohřátý během 1 minuty. Nejdřív se ohřívá vrch motoru včetně svodů, následně se připojí čerpadlo a teprve pak přes termostat celý okruh. Nicméně do1-2 km auto už topí a to i v zimě. Největší problém je skutečně ve stylu jízdy, kdy lidi ve snaze ušetřit neměřitelné množství paliva mordují motor na hranici volnoběhu a to je velký špatný. Největší sranda je , že pokud se jezdí někde kolem 2500-3000, tak to ve finále bere míň nebo stejně, než když se motor trápí mezi 1500-2000. :D :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
PříspěvekNapsal: sob 06. lis 2021 16:39:18 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
Omyl, auto topí tak rychle neboť má uvnitř "vzduchotechniky" zapojeny odporovy přímotop, který zajistí že dojde k pocitu že auto topí a má ohraty motor. Tvrdit že se ohřeje za 2 km bych podpořil diagnostikou.

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz