Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Běh motoru 2.0 HDI
Právě je pát 29. bře 2024 0:04:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: stř 01. črc 2020 20:03:57 
Offline

Registrován: stř 01. črc 2020 19:53:06
Příspěvky: 8
Zdravím vespolek, potřeboval bych radu k C4 GP 2014 najeto 156k 2.0 HDI 100kW manuál. Při studenCh startech mi dost zavibruje motor. Celkově je hlučnější i poslechově. Po rozjezdu za studena zařazení 2 nebo 3 rychlosti a puštění plynu auto dost cuka. Olej Texaco 0w30 měněn před 2k km cca včetně všech filtrů a sady rozvodu příslušenství. Ježdění trasy cca 90km denně po okreskach, vypaluje po cca 500 až 600 km zanesený z 26% občas dálnice. Při každém tankování dávám aditivum. Občas škubne při řazení i při teplém motoru. Po zahřátí jde hlučnost dolů, ale ne o moc. Nějaké typy co by to mohlo být? Napadají mě hydraulická zdvihátka, ale jinak jsem s nápady v koncích.

Překvapila mne teplota motoru kdy je na rysce v 85 až 103 stupních a tlak v klimatizací při stání na místě až 15 bar.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: čtv 02. črc 2020 8:31:48 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
Teplota motoru je v pořádku, ten rozptyl mi auto ukazuji taky.
Tlakování klimy je taky v pořádku, závidí na požadované teplotě a teplotě okolí..

Tam bych chybu nehledal

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: čtv 02. črc 2020 13:12:57 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
to môže byť veľa vecí, ale ako základ by som pozrel korekcie vstrekovačov (počas jazdy) a poprípade aj čidlo na railu.

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: čtv 16. črc 2020 12:05:18 
Offline

Registrován: stř 01. črc 2020 19:53:06
Příspěvky: 8
Čidlo na railu? Diagnostiku mám, kde bych to měl asi hledat a co to vlastně detekuje a nějaký rozptyl? Vstřiky se pohybují 0,96 - 1,08 mezní hodnoty.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: čtv 16. črc 2020 20:38:33 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
Pokud jsou to hodnoty korekcí vstriku na volnoběhu a studeném motoru tak jsou ukázkové.

Jak psal SGT může to být spousty věcmi, od egru, lambdy, nacnute dvojhmote, váha vzduchu nebo různé čidla ať teploty nebo tlaku, tohle je na člověka co s tím má zkušenosti.

Jsou tam nějaké chybové hlášky?

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: pát 17. črc 2020 7:49:22 
Offline

Registrován: pon 01. říj 2018 21:20:36
Příspěvky: 104
Bydliště: Praha
Teď mě ještě napadlo, u tvého nájezdu, že by to mohly být zhavici svíčky. U minulého auta Ford Focus mi vydrželi cca 140k km se stejným 2.0 od PSA.

_________________
C4 GP 2 Exclusive, Cervena metaliza, 2.0 Blue HDi 100 kW, manual, r.v. 07/2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: pát 17. črc 2020 12:33:37 
Offline

Registrován: stř 01. črc 2020 19:53:06
Příspěvky: 8
Tak to bude trochu jinak, bral jsem údaje z displeje za jízdy, ale napadlo mne si pak dát log a tam jsem našel trochu jiné hodnoty(více v XLS):

Inj 1 FlowCorr min 0 max 1.07
Inj 2 FlowCorr min 0 max 1.32
Inj 3 FlowCorr min 0 max 1.35
Inj 4 FlowCorr min 0 max 1.08

V souboru jsou i ostatní hodnoty co umí odečíst.

Od příspěvku jsem navštívil pár servisů i s "cvrlikáním" z levé strany a zatím je to tipované na špatný vstřik, dvojhmotu, ventily.

Odpoledne se pokusím to napojit na Diagbox a odečíst hodnoty z něj na volnoběh.


Přílohy:
Poznámka: výstup z FAP appky
C4GP170720.xls [112 KiB]
638 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: pon 08. bře 2021 10:22:11 
Offline

Registrován: stř 01. črc 2020 19:53:06
Příspěvky: 8
Tak jsem byl minulý týden na výměně rozvodů a záhada asi rozhřešena.
Pří výměně bylo zjištěno, že je vačková hřídel mimo vymezené značky ohnutá/pootočená jinak, aby to nebouchalo, v případě, že se dá jak má být dochází ke kontaktu

Co s tím dál? Vyměnit? Má někdo zkušenost?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: pon 26. dub 2021 15:30:07 
Offline

Registrován: stř 01. črc 2020 19:53:06
Příspěvky: 8
Sice si tu píšu sám pro sebe, ale třeba to někomu pomůže.


V servise provedena kontrola vstřiků a vačkového hřídele.
Následně kontrola klikového mechanismu.

Závěr je že je nejspíše vadný jeden z pístů, sloupnutá teflovonová vrstva. Odhadované náklady na výměnu jsou kolem 50tis. s tím, že pokud se hlučnost nebude zvyšovat, má se to tak nechat, pokud by se hluk zvyšoval, mám přistoupit k výměně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: pon 26. dub 2021 16:11:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 25. úno 2021 6:11:43
Příspěvky: 55
Neboj, hodně lidí si to čte. Osobně to ale považuji za tak specifické, že k tomu bohužel nemám co napsat. Určitě si to ale nepíšeš jen pro sebe a navíc to třeba někdo bude hledat a už to pomocí googlu najde. ;)

Každopádně 50 000 Kč za výměnu pístu je dobrá raketa. Samotný píst se dá sehnat 3300 Kč. Jasně, bude kolem toho nějaká práce, musí se udělat i pístní kroužky a tak, ale není toho tolik, aby ta práce stála 46 000 Kč. Nebylo tam spíš k tomu přičteno ještě něco? Například takový výbrus a vyvložkování válce už by byla jiná pálka.
https://www.autokseft.cz/NURAL-Pist-NRL ... -nd1745069

_________________
Citroen C4 Picasso 2013 1,6 8V E-HDI 85kW
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: pon 26. dub 2021 16:31:22 
Offline

Registrován: stř 01. črc 2020 19:53:06
Příspěvky: 8
Hele netuším co k tomu ještě přičítaly nebo nepřičítali, neměli to ani ověřené, protože k rozdělání motoru zatím nedošlo, alespoň z toho co jsem pochopil. Byl to v podstatě odhad.

Dával jsem to do servisu na který jsem si našel ze strany lidí co mají naftu dobré ohlasy. Zatím jsem v tom jen za ty úkony co provedli za něco přes 10k. Ale říkám nerozumím tomu a nevím co to obnáší. CO mne zarazilo, že neměřily kompresní poměry a toto zjistily po vyloučení předchozích možností, poslechem stetoskopem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: úte 27. dub 2021 15:13:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Sleduji, nezávidím a nemám příliš potřebu komentovat ...

Každopádně jen pro představu co znamená "jenom výměna pístu" - ve videu je "pitomá benzínová atmosféra" s kopou místa kolem motoru ... tady to bude ještě o řád větší pakárna, takže to může být klidně i 5 dní práce a to prostě něco stojí + tam bude spousta těsnění a spol, která se musí dát nová. Pak už je na zvážení jestli komplet nenechat vyměnit pístní kroužky a neudělat takovou menší generálku, když už to budou mít venku ... zas o tolik dražší už to nebude a bude to vyřešený na příště ;)

Video není moje, našel jsem ho na netu
https://www.youtube.com/watch?v=TO_J6JVWpPU

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: úte 04. kvě 2021 12:14:57 
Offline

Registrován: stř 01. črc 2020 19:53:06
Příspěvky: 8
Tak auto zpět ze servisu, cena nebyla zas tak hrozná, ale od pondělí studené starty korekce na Injector1 1,10 a na injector4 0,9. A samozřejmě vibrace a kolísání otáček. Takže musím zvážít, jak pokračovat.

Nechat si někde změřit teda kompresní poměry a potvrdit si podezření na ten píst?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: úte 04. kvě 2021 14:53:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. čer 2011 14:30:53
Příspěvky: 159
A ty vstřikovače byli na testovací stolici ?? Protože korekce jsou pouze jedním z mnoha parametrů... :!:

_________________
Citroen C5 Aircross 2,0BHDi 130kw
Peugeot 308 GTi 1,6THP 200kw
Citroen C4Pic B78 2,0BHDi 110kw - EX
Citroen C5 X7 2,2HDi 125kw - EX
Citroen C3 A51 1,4i 54kw - EX
Citroen C4 VTS 130kw - EX
Citroen Saxo VTS 88kw - EX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Běh motoru 2.0 HDI
PříspěvekNapsal: úte 04. kvě 2021 15:23:28 
Offline

Registrován: stř 01. črc 2020 19:53:06
Příspěvky: 8
Vstřiky byly zkontrolovány a jsou v pořádku. Radši jsem si to ještě jednou ujasnil po telefonu. Hodnoty za studena nemám vůbec řešit. Za tepla byly v pořádku, což mohu říci taky podle toho co to ukazuje za jízdy. Kontrolu provedli nevím jakým způsobem, ale bez demontáže.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz