Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.
Právě je čtv 28. bře 2024 12:42:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 08. dub 2017 22:10:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
No taky to nechápu. Třeba u starší verze se dělal a u Technospace ne. Alespoň, že tam mám tu půlku, která kryje vanu, řemeny, kompresor klimy. Převodovka, část výfuku za katalyzátorem a vůbec strana pod řidičem je bez jakékoliv ochrany. Docela jsem čubrněl. :twisted:

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01. čer 2017 19:09:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Ahoj všem. Tak nějak jsem koukal po olejích a praštilo mě do očí toto. https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 2-5L-P813/
Dokonce to ma schválení PSA B71 2290, který mám předepsaný pro můj motor v servisce. Je to castrol a není to žádná pleťová vodička, jako INEO. Asi do toho příští výměnu půjdu. Nikde ani zmínka o nejaké snížené viskozitě apod.

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01. čer 2017 20:34:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
A ta specifikace C2 je asi co? :D A Magnatec nebrat,tak zní zlaté olejářské pravidlo. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 02. čer 2017 17:43:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Dík :|
Ve specifikaci tohoto oleje je napsaná norma B71 2290. Bral jsem to jako stěžejní. Proč to je c2, ale není c3, to nevím. Myslel jsem, že specifikace PSA je nadřazená kódu ACEA. A v čem je špatný castrol, resp. Magnatec?
Nechci dělat nějaké hogo fogo, Ale od té doby, co jsem dal sunoco, tak motor při rozběhu za studena má cca 15 sec. kolísavý chod a cca 20 sec. cvaká jak šicí stroj. Myslíš, že ta 5W40 byla dobrá volba? Už jsem přemýšlel, že půjdu zpět k 5W30, která je řidší. Také je výběr ze solidních olejů. Nemáte s tímto také někdo zkušenosti?
Ale nebojte, k INEO se určitě nevrátím. :lol:

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 02. čer 2017 20:02:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jasně že norma PSA je nadřazená ACEA,jenže co se týče viskozity,tak je to ještě horší žbrďola než běžná C. Sunoco 5W-40 A3 neumím posoudit,bo jsem ho nikdy v motoru neměl,ale jinak jsem s jinými 5W-40 žádný problém tohoto typu nepozoroval,naopak po použití 5W-40 došlo ke ztišení motoru,ať už to byl obyč. Mobil,Mogul nebo Yacco.Největší parádu jsem udělal s Castrolem Edge Titanium FST 0W-40 C3.
Pokud se chceš vrátit k 5W-30,tak zkus Mobil 1 ESP Formula 5W-30 C2,C3,který má i normu B 71 2290.Já ho měl,ale při vyšší zátěži byl také úbytek,byť ne takový jako s INEO.
Co se týče Magnatecu a jeho zázračných molekul,tak jsou známy případy,kdy došlo k poškození motoru vlivem jejich napečení v nežádoucích místech.Větší službu motoru uděláš častější výměnou oleje,než tímhle.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 02. čer 2017 20:36:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Ok, jen jsem se ptal. Už jsem zapátral a příště to vidím na http://www.autodily-cardo.cz/-3/mobil-1 ... 5l-stitek/. Je to podle specifikace PSA a chtěl bych zkusit 5W30. Ohledně spotřeby oleje. V minulém autě jsem používal olej Ford Formula F 5W30, který byl přímo určený pro můj motor. Pravda je, že to byl diesel, bez DPF a po cca 5 tis. na jih Chorvatska a zpět, jsem dobrý půlitr musel dolít. Někde jsem četl, že ta formula F je olej od Castrolu.
Letos jedeme do Croatie znovu, ale poprvé s Citroušem. Nechám tam zatím Sunoco a uvidíme. Nechce se mi po 4 měsících znovu měnit olej. Uvidíme, kolik ho auto sní. Na Sunoco jsou vcelku kladné recenze, ale když je chladněji cca do 10 stupňů a auto třeba 2 dny stálo, tak se projevují ty neduhy, které jsem psal výše a moc se mi to nelíbí. Pravdou ale je, že je motor po zahřátí s 5W40 tišší na volnoběh. Není ho skoro slyšet. Jinak dík. :)

Teď jsem se koukal, že píšeš o stejném oleji, který já tu uvádím, že jsem ho s velkou slávou vybral. :shock: Asi si budu muset pořídit brýle !!!

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 02. čer 2017 21:05:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No pravda je,že já jsem nikdy nevyjížděl hned po startu,ale cca 5 nějakých 5 vteřinách a polehoučku,bo na sídlišti to ani jinak nejde.Taky jsem pravidelně přidával aditivum do paliva,měl jsem tam svíčky NGK,ty poslední dokonce iridium a filtry jsem měnil komletně každý rok na jaře.Tož se pak po návratu z Chorvatska ozvi jak jsi dopadl,já jedu poslední týden v červnu do IT,tak dostane Cactus také trošku do těla. :D
Jinak můžeš zkusit třeba tenhle olej https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d1695.htm , je to sice C2,ale spíše na hranici C2/C3 takže něco jako ten Mobil ESP.No a kdybys nevěděl co z penězi,tak třeba tenhle.
https://www.znackoveoleje.cz/Millers-Oi ... l-d924.htm
Ale stále platí,že je lepší častější výměna oleje,než extra super olej,nechaný v motoru déle než je zdrávo. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 25. čer 2017 13:56:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Díky za návrhy. Ten Yacco určitě ne. Když jsem koukal na popis, přijde mi to stejné jako INEO. Ten Mobil už také beru jako rezervu. Dám na tebe a příště bych do auta nalil http://www.autodily-cardo.cz/-3/castrol ... 1l-stitek/, ten vypadá jako naprosto bezkonkurenční a je to ACEA C3. Dal bych ho tam před zimou a nechal bych ho tam rok, nebo 12 - 15 tisíc. S naším nájezdem to bude spíš rok. Nevím, nemyslím si, že sunoco je špatný olej, ale proč to auto dělá po nastartování za studena ty klapavé zvuky. Když se olej ohřeje, tak je motor tichý a běží kultivovaně. Řekl bych, že i rychleji reaguje na plyn a je živější. Také je možné, že další olej to dokonaleji propláchne a nebude tam zbytek INEO. Možná jsem ten motor měl projet výplachem. Když jsem povolil výpušťák, vyteklo něco jako řepková nafta, řídké to bylo opravdu hodně. Nejlepší na tom bylo, že jsem ten žlutý film nemohl 2 dny sedřít ani solvinou. No neskutečná sr..ka!!!! To těm motorům opravdu nemůže prospívat.
Ještě jsem našel jedno Yacco : https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d1703.htm. Co ty na něj?

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 25. čer 2017 19:56:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
O obou olejích jsem se zmiňoval a oba také používal,Yacco Lube FR velmi dobrý,Castrol 0W-40 výborný.Jen bych(pokud chceš měnit 1x ročně) zvolil termín výměny jaro,bo přes zimu dostane olej zabrat krátkými jízdami a častými starty.Co se týče Sunoca,tak nic není nemožné,vzpomínám si,že tady někdo zkoušel Divinol a měl stejnou zkušenost,někdy si zkrátka olej s motorem nesednou.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 22. dub 2018 20:58:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Zdar všem. Zase po nějaké době píšu a tahám rozumy. :roll: Od prosince mám v autě Mobil 1 ESP 5W30 dle specifikace ...2290 psa. Po ujetí cca 5500 km dosud zmizelo tak cca 0,3 l oleje. Předpokládám, že je to u těchto řídkých olejů běžné. Nejspíš si dám říci a příště půjdu do Castrolu titanium FST 0W40. Nepřijde mi normální, že auto, o které se snažím co nejlépe starat, a které má najeto 41000 km, takto žere olej. To ten Mobil nebude také nic moc. Při výměně byla hladina k horní rysce, nyní v dolní čtvrtce.. :shock:
Taktéž mi ubylo v nádržce tak 1,5 - 2 deci chladící kapaliny. Když to budu chtít dolít a nevím co bylo použito, mohu použít 2 dcl jiné, stejné barvy? Nebo to mám raději dolít destilkou. Někde jsem četl, že vyhrožování, že se ch.k. nesmí mísit, je marketingový boj výrobců a že pokud je to na stejném chemickém základu, jsou samozřejmě mísitelné. Jaký na to máte názor? Mám dojem, že vloni ji na servisní prohlídce měnili a zdá se mi zbytečné, kvůli 2 dcl ji celou vypouštět a měnit. Díky

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. dub 2018 2:17:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ahoj,ono to není tak,že Mobil1 ESP 5W-30 není nic moc,ale má zkrátka sníženou HTHS viskozitu protože má specifikaci C2,C3.Jinak úbytek 3 dcl oleje za 5.500 km je v pohodě a není třeba se z toho kácet,mně zmizel po ujetí stejného počtu km rovnou celý litr Totalu Ineo 5W-30.Ovšem pokud chceš a jezdíš většinou ve výkonu,tak můžeš bez obav dát 0W-40 a opět zvážit,zda C3(pro diesely s DPF) nebo A3 vhodnou pro benzínové motory.
https://www.znackoveoleje.cz/Mobil-1-ES ... -d1879.htm
https://www.znackoveoleje.cz/Mobil-1-FS ... l-d759.htm
Ono záleží na tom,jaký máš roční nájezd km a kde toho najezdíš víc,zda v městském provozu s častými starty nebo po dálnici,v prvním případě dej ESP,v druhém FS.Případně můžeš dát na zimu 5W-30 a na léto 5W-40 a nemusíš za to platit ranec.
https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d1766.htm
https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d1703.htm
Ona častější výměna je mnohem lepší,než nějaký super olej nechaný v motoru 15.000 km.
Pokud bys chtěl něco fajnovějšího,tak pak třeba tyhle.
https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALA ... -d2070.htm
https://www.znackoveoleje.cz/Millers-Oi ... -d1516.htm
Co se týče chladící kapaliny,tak rozhodně nemíchat!Pokud ti ji v servisu měnili,tak mohli systém špatně odvzdušnit a stačí dolít,já jsem nikdy destilku neřešil a cvnknul tam normální vodu z kohoutku.Pokud ne,tak je nejvyšší čas kapalinu vyměnit a sledovat,zda dochází k úbytku pravidelně,či zda se jedná o ojedinělý jev,případně se dá udělat zkouška těsnosti chladící soustavy.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. dub 2018 17:09:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Ahoj, dík za informace. Já jezdím spíš podle té první varianty. Kolem komína. Jedna dovolená ročně to nevytrhne. Potřeboval bych doporučit olej od https://www.autodily-cardo.cz, nebo https://jaknaauto.cz/. Mají slušné ceny a již jsem od nich v minulosti nějaké věci bral a spokojenost. Při minulé výměně oleje jsem bral mobil ESP 5W30 podle specifikace k mému motoru a již jsem ho od prosince při nájezdu 5500 tis. km. dolíval min. půl litru. To se mi zdá moc. Kde je ta ekologie, když mi auto sežere do další výměny v 10 tis. km litr oleje! Už vím, proč mám kupovat 5l!! :evil: .4 tam naleju při výměně a litr tam dodám během 10 tis. km. To je strašné. :shock: . Auto má najeto 40 tis.! A to jsem nebyl na dovolené! To bych to nejspíš nestačil ani dolívat. Příští výměnu, kterou plánuji ještě před dovolenou, bych tam rád dal něco, co nebudu muset tak horentně dolívat. Takže nejspíš 0-5W40. Koukal jsem na ten mobil ESP 0W40. Ten ale nemají ani na jedné z mnou preferovaných stránek.
Jinak s tím dolitím chladící kapaliny už se stalo. Švagr mi tam nalil 2-3 dcl jiné chladící kapaliny, myslím, že G12. Má peugeota s 2.0 HDI a prý to tam dává stále. Nějak se mi to nezdálo, ale barva byla stejná. Modrozelená. Snad se to nějak spolu nevysráží. Jse bl...ej. Kdybych to raději dolil vodou. No nic, nechám to tam a budu doufat. :oops: Dík

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. dub 2018 17:12:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Co třeba toto? https://www.autodily-cardo.cz/-3/mobil- ... 5l-stitek/

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. dub 2018 17:36:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jak říkám,jsou motory,kde je uvedena regulérně spotřeba oleje 1l/1000 km. :twisted: Co se týče chladící kapaliny,tak nejde o to,že by se něco zdrclo,ale spíš o to,že může být kapalina agresívní vůči některým materiálům.Jinak zajímavé,já když měnil kapalinu na mé C4P,tak jsem v Peugeotu vyfasoval růžovou. :D Origo kapalinu můžeš koupit zde. http://www.citroeny.eu/chladici-kapalin ... 735k4.html
Ten Mobil můžeš použít,dával jsem ho jednou taky,ale víc spokojen jsem byl s Yacco Lube FR 5W-40.Ale jestli jezdíš opravdu kolem komína,tak vhodnější je 0W-40,kvůli rychlejšímu zaolejování vršku motoru a zároveň máš teplotní rezervu,při cestě k moři nebo jízdě po dálnici.A samozřejmě je vyrobena z lepších základových olejů než ten Mobil.On je rozdíl a dost velký mezi Mobil a Mobil1. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. dub 2018 17:56:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Ok, nebudu laborovat a dám na tebe. Koupím mobil 0W40 ze stránek, které jsi doporučil ty. Jen mi ještě prosím pomoz vybrat správný filtr. Dle výběru to bude asi Mann? Purflux nemají.
:roll:

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz