Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - ABS čidla - závady, hodnoty, umístění řídící jednotky
Právě je pát 22. lis 2024 12:22:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 02. úno 2022 21:26:22 
Offline

Registrován: čtv 27. led 2022 14:31:29
Příspěvky: 12
Ahoj,

na mém C4 Picasso 2.0 HDI se objevily hlášky ABS, ESP, GEARBOX FAULTY

Pro jistotu jsem tedy změřil ještě snímače ABS přímo na konektorech čidla. Pouze na levém zadním snímači jsem naměřil 15 Ω, na zbylých třech jsem nenaměřil nic! (Kabely od konektorů k čidlům jsou netknuté a konektory nezoxidované).
Pokud by byl špatný jeden senzor, automaticky bych koupil nový a nic bych neřešil. Měření mi sice napovídá, že jsou senzory špatné, ale nechce se mi věřit, že by mohly přestat fungovat tři!
Byl jsem sám, a tak jsem nemohl točit koly, abych zkontroloval jestli se na konektoru generuje nějaké napětí, ale mám zato, že to by mi spíše ukázalo funkčnost magnetického kroužku. Předpokládám však, že pokud je čidlo v pořádku, nějaký odpor musí prostě mít. - Nebo se pletu?

1. Napadá někoho jak jinak ověřit funkčnost čidla, nebo kde jsem mohl udělat chybu?

2. Tušíte jaké mají být hodnoty odporu čidel?

3. Víte kde se nachází řídící jednotka ABS a na kterých pinech lze čidla měřit?

Díky moc

Pavel


Naposledy upravil Pavel Z dne úte 15. bře 2022 15:49:26, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15. bře 2022 14:45:11 
Offline

Registrován: čtv 27. led 2022 14:31:29
Příspěvky: 12
Vyřešeno

Když dorazila nová ABS čidla, zjistil jsem, že ani při přehození polarity elektrod multimetru na nich nelze žádný odpor změřit - tedy chovala se stejně jako 3 z původních 4 čidel! Vyměnil jsem tedy to jediné, které ukazovalo 15 ohmů a závada zmizela.

Dále jsem zjistil:
Pokud se ohlášení závady objeví ihned po nastartování (tedy ještě před rozjetím) může se jednat o Vadné čidlo ABS, nebo závadu na elektronice a kabeláži.
Jestliže se však ohlášení závady objeví až po rozjetí vozidla, bude se jednat nejspíše o vadný magnetický kroužek ABS, nebo nesprávně umístěné čidlo ABS. (Např. po výměně ložiska kola čidlo nedosedne přes špatně natočenou, nebo nevhodnou ségrovku, která zajišťuje ložisko).

Nezjistil jsem však, kde se nachází řídící jednotka ABS a na kterých jejích pinech se mohou jednotlivá čidla měřit.
Pokud to někdo budete vědět, dejte to prosím sem, aby všichni věděli, kde to mohou změřit snadno na jednom místě, a nebylo tak nutné to měřit v konektorech ABS u každého kola.




Ahoj Pavel


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. bře 2022 7:11:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
ted sem ti chtel napsat ze spatky bylo to s odporem ale to si uz zjistil sam
jednotka ABS je v podbehu
piny netusim ale byvaji to vzdy 2 kroucene kabely

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. bře 2022 18:09:51 
Offline

Registrován: čtv 27. led 2022 14:31:29
Příspěvky: 12
Lukáši tušíš proč nelze odpor změřit? Myslel jsem že v čidle je cívka. Zároveň i na fórech pro jiné značky vozů se udávají různé konkrétní hodnoty odporu čidel ABS. To tedy jediný Citroen to má vyřešeno nějak jinak?

Netušíš prosím případně něco k mému dalšímu problému na tomto fóru? - Odkaz zde: viewtopic.php?f=173&t=13238

Dík Pavel


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. dub 2024 1:36:01 
Offline

Registrován: čtv 27. led 2022 14:31:29
Příspěvky: 12
Tak uběhly 2 roky a jsem na tom podobně.
Měnil jsem ložisko na levém předním kole, a po výměně přestalo fungovat ABS. (Pro hnidopichy uvádím: Nééé opravdu jsem nedal opačně ložisko. :))
Chovalo se to tak, že ihned po výměně bylo vše OK, ale po rozjetí naskočila závada. Automaticky jsem tedy šel po ségrovce zajišťující ložisko, jelikož se mi nelíbilo, že čidlu může překážet kroužek ségrovky, který pod ním vede. Ségrovku jsem tedy pootočil tak, aby čidlo bylo přímo mezi jejími konci. Ty však byly oproti původní ségrovce o dost větší. Když pootočení ségrovky nepomohlo, zvažoval jsem, že větší konce ségrovky mohou ovlivňovat funkci čidla. Různě jsem s tím laboroval až jsem nakonec malý kousek z konce segrovky odstranil, aby čidlu nemohl překážet.
Mezitím jsem zkoušel autem popojet jestli už je vše OK, ale závada se objevovala již při samotném nastartování. Zkontroloval jsem, konektory, a také že při zapnutí zapalování běží od řídící jednotky k oběma čidlům stejné napětí. Napadlo mě, jestli nemůže být problém v tom, že je v novém levém ložisku magnetický kroužek od jiného výrobce, nebo jestli se drobně neliší vzdálenost čidla ke kroužku nového ložiska. Tyto příčiny jsem však následně zavrhl, jelikož by zřejmě měly problém způsobovat vždy až po rozjetí vozu.
Pro jistotu jsem přeměřil odpor na obou předních čidlech a na obou jsem naměřil asi 600 ohmů.
Dál už jsem se s tím netrápil, ale druhý den ABS najednou naskočilo. Bylo to však celkem náhodné. Někdy fungovalo ihned po nastartování a třeba celou jízdu. Jindy po několika km fungovat přestalo. A někdy naopak po nastartování nefungovalo a při jízdě najednou fungovat začlo.
Jak zde dříve uváděl Lukáš, na čidlech by zřejmě žádný odpor být neměl. Čekal bych však, že buď budou fungovat stále, nebo vůbec.
Když jsem k tomu následně googlil více, našel jsem informaci, že by se prý tato Hallova čidla měla měřit pouze osciloskopem, jinak hrozí jejich poškození.

Máte s tím prosím někdo nějaké zkušenosti? Opravdu může měření multimetrem čidlo odpálit?
A navíc - před dvěma lety jsem na čidle naměřil 15 ohmů, bylo KO a nefungovalo vůbec. Nyní jsem na obou předních čidlech naměřil 600 ohmů a evidentně někdy fungují.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz