Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

tlumiče
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=175&t=8004
Stránka 5 z 6

Autor:  Poldík [ stř 28. zář 2016 8:06:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Ahoj tak u me taky žádná sláva po výměnē ale je to lepší uvidím na zimních gumách. 8-)

Autor:  Poldík [ čtv 29. pro 2016 18:36:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Zdravím, i když už jsem řekl, že na to prdím nedá mi to dneska jsem řečnil o té zadní nápravě a dávám jeden poznatek k dobru prý origo tlumiče jsou kapalinové a neoriginál jsou plynokapalinové a to je ten problém má někdo ty origo je to rozdíl?? :idea: :?:

Autor:  HonzaC [ pát 30. pro 2016 14:52:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Ja mel oboji, ale jelikoz neoriginal jsem mel Kayaby a ty jsou uplne tragicke, tak myslim, ze originaly jsou dobre. Ale nemuzu je porovnat s neoriginalnimi Sachsy, ty jsem na aute nemel.

Autor:  Poldík [ pát 30. pro 2016 14:58:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Já mám Sachs už druhý rok a je to tragédie bouchá to teď už více tak nevím vyměnil jsem uložení i doraz nemá tam co bouchat a více děr za sebou je to :evil: 8-)

Autor:  HonzaC [ pát 30. pro 2016 20:00:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

No a dotazeni tlumicu jsi provadel v jizdni poloze? Zvlaste u toho horniho oka to jde dost blbe (ja to delal tak, ze jsem pomeril primo na aute bez mechu, tak abych dotah to horni oko, jeste nez dam zpatky mech - u tebe pruzinu).

Pokud jsi to nedotahl v jizdni poloze, muzes mit ty silentbloky v oku vytahane. Ja tam ty tlumice (origo) mam skoro rok a pul. A to jeste mely za sebou 10.000km, bral jsem je z bouracky. Sice to neni uplne potichu, mirne to tuka, ale je to slyset jen kdyz jedu pomalu. To pak slysim takove slabe a rychel potukavani. Pri rychlejsi jizde (nad 40) neni slyset. To u tech Kayab jsem myslel, ze mne na kazdem vetsim hrbolu opousti zadni naprava.

Kdyz porovnam ty Kayaby s tema Origo sachsama, tak ty silenbloky na Kayabach jsou strasne male a tenke.

Autor:  Poldík [ pát 30. pro 2016 21:24:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Já to dotahoval na autě než tam šla zpět pružina koupím origo tlumiče a uvidím jinak jsem koukal na ty oka ty vypadají v pohodě možná je to v těch tlumičích? 8-) ;)

Autor:  matorepi [ úte 06. čer 2017 10:39:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Zdravim,

Ako dopadla vymena tlmicou za originalne? Caka ma totiz tiez vymena tlmicov.

Mam C4PG s vakmi a uvazujem, ze tam dam SACHS nakolko vraj aj originali boli sachs ale to neviem urcite :)

Autor:  Poldík [ ned 27. srp 2017 12:03:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Tak se znova vracím k té zadní nápravě.Výměna ještě neproběhla, oka na tlumiči jsem zkouknul jsou na pohled v pořádku.Zkouška tlumičů v pořádku 8-) tak nevim jestli se mám do toho pouštět.Jsou tam dva roky a nejeto 40000km.

Autor:  matorepi [ pon 28. srp 2017 12:00:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Ja som pred cca 5000km vymenil zade tlmice ktore mali ucinost cca 52% za SACHS z druhovyroby

Po vymene je citit, ze auto lepsie zehli jemen nerovnosti a takysto trosku sa utlmili velke razi ale nie niak vyrazne skorej pocitovo. Ale pri velkych priecnych nerovnostiach naprava tireska rovnako strasne +- drobne polepsienie.

Skor je problem buchanie a vrzganie plastov v interieri co umocnuju uderi od tlmicov :D

Autor:  MiSm53 [ čtv 08. bře 2018 16:03:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Zdravím,
moje zkušenost s výměnou tlumičů je také negativní.Auto má poct.120tis km,podvozek na nerovnostech mlátil,tak se jelo na test tlumičů,zadní ko,přední na 50 procent a nesouměrně,doporučena výměna všech.Vybrána dražší verze Sachs,nové horní uložení,nové tyčky stabilizátoru,geo,cena v Bestdrive Praha Strašnice cca 18tis.Po výměně auto skáče,je tvrdé a hlavně bouchá na nerovnostech úplně stejně.Tak kde je ten problém ? Jezdím také s Oplem Corsou se stejnými naj. kilometry,vše původní,na stejných nerovnostech se od podvozku ozývá pouze tlumené dunění.Měl jsem také Berlingo poslední generace a tam byl podvozek proti té předešlé také neskutečné hlučný.Asi vada všech starších Citroenů....
Mi.

Autor:  kuntík [ čtv 08. bře 2018 16:27:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

to bude běžný projev těchto vozů. Na větších příčných nerovnostech je to katastrofa. Už trpím 6 let :D Byl jsem zvyklej na P406 a to bylo jiný kafe. Tohle je takovej ztloukač másla. Na těchto vozech jsou dva velký pr.sery...podvozek a BMP6.

Autor:  HonzaC [ čtv 08. bře 2018 21:33:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Taky jsem měnil tlumiče, zadní 3x a přední jsem měl rozdělané kvůli prasklé pružině 2x.

Takže na předku mám Kayaby a jsou tam asi 65.000km a zatím dobrý. Před 20.000km jsem to stejně musel znovu rozdělat, protože prdla pružina na jedná straně, takže výmšna obou pružin.

Na zadku to bylo složitější. Po dobré zkušenosti se značkou Kayaba, jsem i na zadek dal Kayaby. Bohužel, jak se ukázalo, bylo to asi to nejhorší, co jsem mohl udělat. Ty tlumiče jsou mnohem tvrdší, než originál Sachsy i Sachsy z druhovýroby. Vlastně jsem to měnil proto, že původní tlumiče poťukávaly. No, po výměně bylo poťukávání pryč a nahrazeno bylo doslova mlácením. Hrůůůůůůůůza. Vydržel jsem to jen pár tisíc kilometrů. Dal jsem tam zpět co tam bylo. Ještě jsem je nechal změřit. Ukázalo to něco mezi 40-50 procenty. Pak po nějakém čase jsem měl močnost dát tam originály co měly najeto 10.000km. Po výměně to bylo po poslechové stránce asi nejlepší, ťukalo, ale minimálně. Mám je tam doteď. Jsou mnohem měkčí než ty Kayaby.

BTW: docela by mne zajímalo, jaké dvoje Sachsy máš na mysli, já našel na kařdou nápravu vždy jen jedny. Jo a cena, za jedn tlumič i nový jsem nedal více než 1800Kč. Dražší by bylo jen nové originály.

Autor:  Miroslav Lengyel [ čtv 08. bře 2018 21:57:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Z mého pohledu je problém v tom,že auto je stavěné jako rodinné a tak nějak nikdo nepočítal s tím,že s ním někdo bude jezdit třeba ve 2 lidech a prázdným kufrem.Já tedy až takové problémy s C4P neměl,v době kdy jsem ho prodával mělo najeto 95.000 km a vcelku v pohodě,samozřejmě průjezd Větrnou ulicí v UL stál za to ale to je retardér za retardérem.Ale proč tohle všechno píšu,těsně před prodejem jsem vzal na dovolenou do Itálie svou drahou matinku s tetou.Dámy jsou poněkud prostorově výraznější(dohromady 200 kg)+ patřičná osobní zavazadla a auto sedělo jako přibité,natož abych registroval nějaké příčné nerovnosti.Škoda že nemám fotku,aby byla možnost porovnání. :?

Autor:  HonzaC [ pát 09. bře 2018 9:29:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Mohu souhlasit jen částečně - a to v tom smyslu, že je opravdu lepší, když v autě sedí více osob, resp. je zatíže nzadek. Pak se celé tlumení chová daleko lépe.

Nicméně to nic nemění na to, že experiment s volně loženým tlumičem přední nápravy je docela průser, neboť právě on způsobuje dřívě či později poťukávání zadní nápravy a zadek ,tak si s tím taky moc hlavu nelámali. Konkrétně třeba to, že pružinové i pneumatické odpružení má zcela "stejné tlumiče" a přitom charekteristika těchto dvou odpružení je zcela jiná.

Autor:  Miroslav Lengyel [ pát 09. bře 2018 11:23:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: tlumiče

Tak jasně a nebulte pořád,s vědomím těchto vlastností do toho snad každý šel nebo ne? :D Nebo si pak holt koupit nějakého Forda,ten má prý úžasné jízdní vlastnosti. ;)

Stránka 5 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/