Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Chyby robotické převodovky BMP6 - jak řadit při závadě
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=174&t=13239
Stránka 1 z 1

Autor:  Pavel Z [ úte 15. bře 2022 7:44:53 ]
Předmět příspěvku:  Chyby robotické převodovky BMP6 - jak řadit při závadě

Ahoj,

tedy trochu to upřesním. Pokud vám robotická převodovka BMP6 z důvodu různých chybových hlášek GEARBOX FAULTY neumožní automatický režim a řadí pouze manuálně 1-3, nezoufejte. Jak uvádím níže, nemusí k tomuto vůbec dojít z důvodu chyby převodovky, ale i jiných banálních závad a chybových hlášek.

Nyní však ke způsobu řazení, abyste v případě takovéto závady nemuseli shánět servis někde v cizině, nebo jet domů z dovolené spoustu km na trojku. Při troše citu lze celkem obstojně i v takovém režimu řadit dále 4-6.
Jak na to?
Po nastartování přesuňte volič převodovky do režimu "A" Na displeji sice "A" svítit nebude, ale následující přeřazování bude o něco snazší. I v této poloze budete muset řadit pouze pádly (1-3), tak jako byste měli přepnuto v manuálu. Pro vyšší rychlosti (4-6) stačí vytočit motor opravdu jen lehce nad hranici, při které již běžně sám přeřazuje, a přemístit na chviličku volič převodovky do polohy "N" a zpět do "A". Auto tak samo podle aktuálních otáček přeřadí na adekvátní stupeň. Pokud motor vytočíte o něco víc přeřadí klidně o dva stupně. Jinak ale samozřejmě můžete postup opakovat a s lehkou nohou řadit dále po jednom stupni 4-6.
Pokud odhadnete správný čas a volič ponecháte v poloze "N" jen velmi malou chvilku, auto dokáže velmi plynule přeřazovat z jedné rychlosti na druhou, ať již jedete z kopce nebo do kopce. Naopak delší ponechání voliče v poloze "N" se projeví spíše neplynulým řazením přes "delší" neutrál.
Dolů pak samozřejmě řadíte již pouze pádly.

A Ještě něco k závadám, které nemají nic společného s vadou převodovky, ale přesto dokáží tuto chybu převodovky způsobit:

- Vadné ABS čidlo
- Vadný magnetický kroužek ABS
- Nesprávně umístěné čidlo ABS (Např. po výměně ložiska kola čidlo nedosedne přes špatně natočenou, nebo nevhodnou ségrovku, která zajišťuje ložisko).

- Nebo tak jako v mém případě špatný centrální lanovod el. ruční brzdy.
Účinná délka nového lanovodu (originál Bosch) byla totiž zhruba o 1 cm kratší, a přestože šla kola po odbrzdění zcela volně otáčet, lanovod neumožnil pákám třmenu dosednout až do koncové polohy. Asi tak 3 mm chyběly a lanka byla stále napnutá pod tahem pružin třmenů. A to i přesto, že motor ruční brzdy (pod sedadlem řidiče) dojížděl snad až do nejkrajnější koncové polohy.
Při použití kratšího lanovodu došlo jednou i k tomu, že se motor brzdy v nejkrajnější poloze odbrzdění zasekl a již nešel zabrzdit. K uvolnění bylo nutné motor rozebrat a ručně přetočit šroubový převod z koncové polohy.
Po navrácení původního starého lanovodu a následném odpojení baterie (při zatažené brzdě), již páky třmenů po odbrzdění dosedly do koncových poloh, lanka nezůstávala v napnuté poloze a ani motor brzdy nedojížděl do nejkrajnější polohy.
Po rozjetí zmizely a již se neobjevily žádné chyby a auto od té doby brzdí i řadí zcela normálně.

Tedy: Vadný snímač ABS umí zapříčinit i nefunkčnost robotické převodovky, ale auto jej (narozdíl od jeho špatného umístění nebo vadných magnetických kroužků) dokáže diagnostikovat chybovou hláškou ještě před rozjetím vozu.

Co se týká lanovodů, tak, buď byl Bosch nějaký krátký páteční zmetek, nebo je možné, že má třeba kratší centrální lanovod a celkovou délku dohání delšími koncovými lanovody. V tom případě by pak nešlo centrální a koncové lanovody od některých výrobců kombinovat.
Každopádně je vidět, že i závada na ABS a ruční brzdě může míz za vinu chybové hlášky ABS, ESP, HAND BRAKE, GEARBOX FAULTY a nefunkčnost řazení robotické převodovky.

Ahoj Pavel

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/