Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Aditiv do motoru http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=173&t=9719 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Poldík [ sob 30. dub 2016 9:50:52 ] |
Předmět příspěvku: | Aditiv do motoru |
Ahoj už jste dával do motoru někdo nějaký aditiva a jaké ? |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 30. dub 2016 13:41:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Poldíku,chlape ty neumíš jako zasloužilý člen fóra používat okénko hledat a jako majitel motoru HDI nevíš,že je dobré přidávat aditivum do nafty "obohacené" babišovkou? Napříilad tady.... viewtopic.php?f=120&t=2445&hilit=aditivum+VIF Jinak si můžeš o palivech a aditivech počíst třeba tady...http://www.oleje.cz/forum/paliva-f4.html Já používám do svého benzínového stroje Wynn´s Supremium Petrol, ale existuje i Supremium Diesel. http://citroeny.eu/do-paliva/797-wynns- ... nafty.html Poradil jsem tento výrobek kolegovi z práce,koukal nedůvěřivě,pak koupil a.... |
Autor: | Poldík [ sob 30. dub 2016 14:12:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Jo do nafty dávám vif ale do oleje bych něco dal jo jo to okénečko hledat |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 30. dub 2016 18:15:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Ale no fuj do oleje se nic nepřidává,protože dobrý olej obsahuje vše co má mít. Samozřejmě existují zastánci různých teflonových,keramických a já nevím jakých přísad do oleje.Ti budou přísahat jak jim ten či onen přípravek pomohl,ale většinou se jedná o krátkodobý efekt,který povětšinou končí pěkným průšvihem.Ono se totiž může snadno stát,že ty částice,které měly vyplnit nějakou rýhu nebo obnovit nějaký opotřebený povrch se jako naschvál usadí někde jinde a je vymalováno. Mnohem lepší je používat vhodný olej(což dnes bohužel není to samé,co doporučuje výrobce) a včas ho měnit a zde platí to samé co je uvedeno v závorce.Pokud má již motor vlivem najetých kilometrů nějaké netěsnosti a mezi výměnami ubývá,tak se dá použít viskóznější olej,který může pomoci.Ovšem jen do jisté míry,pokud jsou zmíněné vůle nebo opotřebení větší,pak nezbude,než opotřebené součástky nahradit novými. Bohužel dnes většina výrobců plní motory oleji,jejichž hlavním úkolem je snížení tření v motoru,dosažení snížení emisí při homologačním procesu,případně snížení spotřeby paliva v téměř neměřitelném množství.Dalším úkolem těchto olejů je zvýšit životnost katalyzátorů u přímovstřikových motorů nebo FAP/DPF filtrů u motorů dieselových,ovšem na úkor většího opotřebení motoru.Dnešní oleje byly z výše uvedených důvodů zbaveny sulfátů,fosforu a dalších "dobrůtek" důležitých pro motor a nahrazeny chemií,která je má nahrazovat.To jsou dnes ty lehkoběžné oleje specifikace C1,C2 a částečně C3.Všechno začalo před pár lety,kdy se výrobcům povedlo přesvědčit zákazníky,jak je úžasné pořídit si auto z naftovým motorem,protože budou jezdit levněji než z benzínovým.Jenže jim jaksi zapomněli sdělit,že dieselový motor opatřený FAP/DPF filtrem není zrovna 2x vhodný na poskakování po městě.On se totiž déle ohřívá,takže pak většinou jezdí s bohatou směsí,což přispívá k vyšší tvorbě sazí,karbonu a s tím spojenými problémy.Korunu tomu nasadili,když zákazníky přesvědčili,že se dnes vyrábí tak úžasné motory a oleje,že stačí měnit olej po 30 tis. km. Aniž by je upozornili na to,že v případě městského provozu a častých startů,jsou ty oleje po smrti mnohem dříve,takže olej ztrácí své čistící schopnosti a je potřeba jeho výměnu zkrátit až na třetinu. Když přišli na to,že díky těmto "olejům" se jim povedlo také snížit emisní hodnoty a spotřebu,také u benzínových motorů(na což zákazníci slyší)tak to hned nacpali do nich taky.Jenže ono to funguje pouze v tom městském provozu,případně při jízdě s téměř podtočeným motorem.Při vyšší zátěži se olejový film trhá a to pak jsou ty známé problémy s hlučnými/vytahanými řetězy,či spotřebou oleje. Bohužel se najde spousta obhájců(k jejich vlastní škodě) těchto pleťových vodiček,kteří se dokonce na různých fórech dokáží rozpálit doběla,když jim servis při výměně nalije do auta viskóznější olej,(např. místo 0W-20 5W-30)protože výrobce přece ví co dělá,když jim doporučil ten první.Ano výrobce ví co dělá a proto prostřednictvím těch servisů doporučuje ten druhý,protože již třeba došlo k několika haváriím motorů právě v důsledku používání toho prvního.Zaplať pánbůh,že už se začíná(snad) blýskat na lepší časy,protože jsem již od několika lidí slyšel,že i u PSA je dnes stanovena výměna oleje na 20 tis./2 roky a v případě ztíženého provozu(který je dokonce popsán)tedy městský provoz,vyšší zátěž na polovinu. A úplně jsem se zapomněl zeptat,nějaký problém s motorem,že se ptáš na aditiva do oleje? P.S.A kdyby ti nestačilo co jsem napsal,tak si můžeš počíst tady: http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju |
Autor: | Poldík [ sob 30. dub 2016 18:32:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Ty bláho dobrý, já dávám pořád olej totál co má být a výměna po 20000km je u mě normál ale myslel jsem dát trochu něco navíc motoru po těch 200000km jinak problém žádný |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 30. dub 2016 18:46:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Co to znamená Total co má být,Ineo ECS 5W-30? Výměna po 20 tis. je,pokud jezdíš spíše delší trasy,tak na hraně. Buď rád,že žádné problémy nemáš a nevymýšlej,protože jak praví klasik "cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly". Pokud chceš pro motor něco udělat,tak zkrať výměnu oleje,podle toho,co jsem napsal. Jsem hluboce přesvědčen,že pod těmi problémy s turbem u těchto motorů byly podepsány právě ty nesmyslně dlouhé intervaly výměny oleje,kdy již ztratil veškeré vlastnosti důležité pro motor. K tomu si můžeš přečíst tohle: http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... race-oleje http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... ovem-oleji |
Autor: | Poldík [ sob 30. dub 2016 19:01:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Jo jo přesně Ineo ECS 5W-30a měním i dříve motor jde dobře ale dal bych mu něco navíc |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 30. dub 2016 19:04:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Vložil jsem do mého předchozího příspěvku nějaké odkazy.Pokud si je poctivě přečteš,tak budeš mít myslím jasno,co dobrého můžeš pro motor a nejen pro něj dobrého udělat. |
Autor: | Mikra [ sob 30. dub 2016 19:49:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
A nekoukej na Autosalon a Meruňku. Je to špatnej novinář a ještě horší autoodborník. Autosalon - přibližně od 8:15 minuty. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 30. dub 2016 19:50:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Zdar Míro,to je na mě?Bo já ani nevím kdo to je. Pro Poldíka: Pokud bys snad chtěl své auto rozmazlovat a zároveň mít jistotu,že jsi nekoupil nějakou napodobeninu,tož mu dopřej něco z těchto olejů. https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... P-5W-30-5l https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... 2-5W-30-5l První se vyrábí výhradně ve Francii,druhý v Anglii.A pokud bys vyloženě nevěděl co s penězi,tak pak tento. https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... VIF-zdarma Ovšem před použitím tohoto oleje bych udělal nejdřív krátký interval(proplach)3 tis. s novým olejem. |
Autor: | Mikra [ sob 30. dub 2016 19:54:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Ahoj. To byla rada Poldíkovi. Já to dnes ráno zapnul a nestačil se divi, čím ty hovada krměj motoristy. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 30. dub 2016 20:03:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Já byl v práci a na tyhle blbosti už ani nekoukám.Teď se ale dívat jdu,ale zřejmě se brzo odeberu do peří. |
Autor: | Mikra [ sob 30. dub 2016 20:05:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
No on celej ten Autosalon nemá cenu sledovat. Je to o ničem, ale tuhle fázi omlazení motoru si skoukni. Možná pak poletíš do servisu kupovat ten elixír mládí. A když ne ty, tak půl milionu řidičů diváků určitě ano. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ ned 01. kvě 2016 7:15:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Tak jsem na tu reportáž koukl.No já ještě nemám najeto 100 tis. takže mám ještě čas,:D ale ani pak bych to do motoru nedal z důvodu výše uvedených.Ale věřím tomu,že se najde dost lidí,co si to koupí s vidinou,že sníží spotřebu o 0,5 l. Rozumím tomu,že někdo se starým vyběhaným motorem,zkusí nějaký zázračný přípravek použít,protože se mu nechce do opravy řádově i v desítkách tisíc, ale pokud motor funguje jak má,tak bych si to do motoru nikdy nenalil. |
Autor: | Poldík [ ned 01. kvě 2016 10:33:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Aditiv do motoru |
Zdravím, no ono na škodu to není někdy motoru přilepšit pokud maká Je mi jasné že to žádné zázraky neudělá jinak já měním olej pravidelně a ten co má být Ineo ECS 5W-30 ale možná si vyberu něco co jsi mi napsal ty odkazy. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |