Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Motor 1.6 HDI samovolně a náhodně zhasíná
Právě je pát 22. lis 2024 0:41:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 17. dub 2015 9:19:32 
Offline

Registrován: pon 08. zář 2014 12:24:15
Příspěvky: 6
Ahoj. Mám obří problém. Citroen C4 Picasso Grand, r.v. 2007, motor 1.6 diesel. Náhodně mi při jízdě chcípe motor. Prostě najednou přestane pedál plynu reagovat a otáčky spadnou na nulu. Občas to jde hned znovu nastartovat, občas třeba po půl hodině, občas třeba ten den už vůbec. Po nastartování motor běží třeba 5 vteřin nebo 2 minuty, pak samovolně chcípne. Nebo při přidání plynu. Jak píšu, dělá to náhodně, ať je motor studený nebo zahřátý třeba po 70km jízdy. Diagnostika v servisu ukázala pokles tlaku v rampě (nebo tak nějak) - že prý to budou vstřiky. Skutečně jeden špatný byl, byl zanešený, netěsnil a byl nějak poškozený. V servisu je opravili. Jenže ujel jsem cca 300km a problém se začal objevovat znovu. A to tak výrazně, že během dvou kilometrů auto třeba takhle chcíplo čtyřikrát. Znovu servis a znovu hledání chyby. Opět diagnostika objevila pokles tlaku v rampě. Takže na přetěsnění a vyčištění mazal i druhý vstřik. Ten prý, na rozdíl od prvního, ale nebyl nijak poškozen. Koukali pro jistotu i na další, ty byly prý OK. Protože při projetí to servisákům zase chcíplo a na jiný problém nemohli přijít, usoudili, že bude nečistota v nádrži nebo palivové soustavě. Nádrž vyndali, vyčistili, profoukli palivové přívody. Při testu s tím ujeli cca 30km. Já si to odpoledne ze servisu vzal a hned dal nějakých 50km. Naprosto v pohodě. Druhý den do toho sednu a ujedu cca 2km a auto opět chcíplo. Nastartovat už ani nešlo. nebo šlo, ale po pár vteřinách motor vždy zhasl. V servisu si teď lámou hlavu, co s tim, protože jinou vadu už tam nevidí a ani diagnostika nic nového nenašla... Mě ještě napadla nějaká chyba v elektronice, nějaká řídící jednotka motoru nebo tak něco. Ale to že by prý diagnostika odhalila... Poradil by někdo, kde a co hledat? Díky moc, já i můj servisák už začínáme být hodně zoufalí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17. dub 2015 9:29:10 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Odkud jsi?

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17. dub 2015 9:34:29 
Offline

Registrován: pon 08. zář 2014 12:24:15
Příspěvky: 6
Havlíčkův Brod


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17. dub 2015 9:40:17 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Mas soukromou zpravu.

Jo a ta chyba neni nizky tlak, ale nizke napeti/ztrata signalu z cidla snimace tlaku na rialu - P0192.

A tohle je text z jineho fora - stejny problem. Jen je to z Berlinga. Co ja vim, pod moji baterii v C4GP zadny konektor neni:

Ahoj, měl jsem úplně stejný problém jak píšeš, diagnostika psala i stejné závady. Měl jsem asi velké štěstí na borce v servisu, který si věděl rady a na počkání to opravil, prý to dělal už na více autech a nikdo se mu nevrátil s reklamací ani já ne.

Pod baterkou je svazek drátů spojený konektorem a ten se uvolnil a začalo mi to dělat tyto problémy. Konektor se prý nedá sehnat ani v originálním příslušenství tak ho jednoduše rozpojil vložil drátky k vymezení vůle a opět zacvakl a auto jezdí bez problémů dál.

Byla to pouze manuální práce na cca hodinu. Sice musel oddělat levý podběh, držák autobaterie, aby se tam dostal, bylo tam moc málo místa, ale poradil si.

Možná by to mohla být taková banální příčina jako u mě co vyřešil. Já mám najeto cca 60tis. Než bych přemýšlel o čerpadlu tak bych vyměnil ty dvě čidla nafty. Čerpadlo bych nechal až poslední...

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Naposledy upravil HonzaC dne pát 17. dub 2015 9:46:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17. dub 2015 9:46:03 
Offline

Registrován: pon 08. zář 2014 12:24:15
Příspěvky: 6
Díky moc. Proberu to se servisákem. Já si taky myslím, že když jinde chybu nenašli, musí to být něco v elektrice. Předám mu info a uvidíme.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. dub 2015 16:00:22 
Offline

Registrován: pon 08. zář 2014 12:24:15
Příspěvky: 6
Tak situace se vyvíjí tak, že si s tím servisák neví rady a neví si s tím rady ani jeho kolega v jiném servisu. Jediná výhoda - teď už motor chcípá prý pravidelně chvíli po nastartování, neujede to ani 20 metrů. Tak aspoň se to pozná, kdy závadu najdou a bude opraveno. Jinak žádnou vadu neodhalila ani podrobnější diagnostika. Pokud by prý byla vada v elektrice, ukáže to diagnostika. Každopádně se na elektriku zítra vrhnou, projdou to postupně celý. Jediný, co zjistili je, že těsně před chcípnutím prý otáčky motoru stoupnou o 200. Jsem čím dál zvědavější, kde nakonec problém bude...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. dub 2015 18:30:59 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Hele, vis presne cislo te chyby? Treba jak jsem psal chyba P0192 je nizka hodnota napeti na snimaci tlaku. Mohl by to byt nizky tlak paliva, ale taky ztrata spojeni na nejakem konektoru. Naopak P0193 by tuto zavadu ve vedeni vpodstate vylucovala. Je to opak - prilis vysoke napeti a vysoky tlak. Takze tam by mohl byt problem s regulatorem tlaku nebo v samotnem snimaci.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. dub 2015 17:20:16 
Offline

Registrován: ned 08. lis 2009 14:23:37
Příspěvky: 16
Zkus vyměnit snímač otáček motoru za cca 800,-Kč. Bohužel odchází a diag ti nic neřekne. Když snímač nedává informace o chodu motoru, tak jednotka zavře naftu a už to nenastartuješ. Totéž měl soused na stejném autě C4 picasso 1,6HDi rv2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22. dub 2015 9:00:33 
Offline

Registrován: pon 08. zář 2014 12:24:15
Příspěvky: 6
Chlapi, díky. V servisu prošli elektriku, tam prý žádný problém není. Dneska tam zkusí namontovat nový snímač, jestli nebude problém tam.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02. dub 2016 7:27:23 
Offline

Registrován: úte 01. čer 2010 13:18:06
Příspěvky: 16
Ahoj, měl jsem tento samý problém před dvěma lety, změřeny vstřiky, vyměnili snímač na liště a pomohlo až vyčištění nádrže. Dva roky jezdilo úplně parádně, včera opět stejný problém. Zkusím nechat opět vyčistit palivové vedení, jestli se tam neutrhl nějaký marast a nepřicpává sítko.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17. říj 2017 13:07:26 
Offline

Registrován: úte 10. led 2017 21:41:00
Příspěvky: 1
ahoj. řeším teď stejnej problém. občas auto funguje normálně. občas se ani nerozjedu. motor většinou nastartuje, ale po zařazení rychlosti automaticky chcípne. asi to vyhodnotí řídící jednotka. na diagnostice se zobrazila chyba P0193

http://www.imgup.cz/images/2017/10/17/17.10.2017.jpg

kde začít?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17. říj 2017 14:39:09 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Nejpravdepodobneji vadny snimac tlaku paliva.
http://www.citroeny.eu/elektrosoucasti- ... 27880.html

Pripadne kabelaz k nemu - konektor.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05. led 2022 17:52:55 
Offline

Registrován: pon 03. led 2022 14:37:31
Příspěvky: 4
Dekuji.

Nez objednam tento novy, jak na starem poznam, ze je spatny?
Da se to na nem poznat?

Diky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05. led 2022 17:56:41 
Offline

Registrován: pon 03. led 2022 14:37:31
Příspěvky: 4
a jeste.. vzdy kdyz se to chcipne, tak odpojim/pripojim baterku a zase to jede jako nic.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03. srp 2024 11:17:09 
Offline

Registrován: sob 03. srp 2024 10:44:57
Příspěvky: 1
Zdravím, odhalili jste závadu?
Mám podobný problém a už jsem v koncích s řešením. Máme C4GP 1.6 HDI 80 KW, 9HZ. Najeto 300k. Auto úplně normálně jezdilo, byl to spolehlivý vůz. Jednoho dne jsem šel měnit vzduchový filtr, auto následně normálně jelo a druhý den to při jízdě bez varování zdechlo. Startér točil na prázdno, ani náznak chytnutí. Chytlo až na sprej, jelo to a po zhasnutí klíčkem nešlo nastartovat. Diagnostika v Citroenu bez závad. Rozebral jsem znovu filtr box zda jsem nekde neco neodpojil, vše ok a padlo podezření na palivový filtr, který v tom místě je také. Filtr vyměněn za originál auto nastartovalo a jezdilo úplně normálně. Krásný pocit z odstraněné závady. Nyní po 14 dnech uprostřed jízdy to zase zhaslo. Točilo na prázdno, chytlo to až na sprej. Několikrát to zdechlo a asi na 10 pokus to jelo ale motor nešel dobře. Po pár km to zase zhaslo. Sprej to nahodil, ale po přidání plynu už to zdechlo. Nešlo už jet, nyní to nahodím na sprej, chvili to bezi 2 minuty, chvíli 5 minut a zdechne to.
Problém je určitě v naftě. Diag hlásí 298 atmo na liste takže rail tlak má, přepady na vstřikách jsou ok, váha ok. Že by se znova neco stalo s filtrem? Předtím výměna pomohla ale za 14 dnu zase konec. Bylo tankováno 2x na dvou jiných pumpách.


Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz