Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Omezení otáček, nouzák
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=173&t=8754
Stránka 1 z 2

Autor:  kovma [ ned 24. srp 2014 9:06:15 ]
Předmět příspěvku:  Omezení otáček, nouzák

Zdravím Vás,

měl bych malej dotaz. Před týdnem mi turbo začalo pískat turbo. Včera při jízdě mi jakoby padlo do nouzáku a nepustilo mne to nad 3 000 otáček. Auto totálně nejelo. Všiml jsem si, že pod sáním, je takový malý žlutý kroužek, který je tam volný.Nejde mi ani zacvaknout, ani zašroubovat. Vůbec nevím, k čemu slouží. Samozřejmě mi vyběhla antipollution faulty hláška. Předpokládám, že pravděpodobně mám v háji turbo. Ale někde sem četl. že to může být způsobeno nedocvaknutím nějakého kontaktu. Nemohu to najít.Nevíte na co je ten žlutý kroužek ?
Jinak mám C4 GP 1,6 HDi 2008 naj.245000 :-)

Díky !

Autor:  roman II [ úte 26. srp 2014 11:27:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

taky bych řekl že máš turbo v háji, při jeho výměně nezapomeň sundat olejovou vanu a vyčistit tam ten usazenej karbon a sajrat co tam budeš mít, dále sundat sítko co je dole u motoru na trubce oleje co chladí turbo, tu trubku doporučuji vyměnit taky (vede těsně kolem filtru pevných částic a vlivem teploty se olej připéká na stěnách a zmenšuje se průtok oleje do turba), mám tohle několikrát za sebou a ještě tě postraším že ti brzo asi odejde egr ventil, voni frantíci věděli proč v roce 2010 předělali tenhle podělanej 16 ventil motor na 8 ventil) http://www.autorubik.sk/technika/motor- ... itdci-dv6/
Ještě že se před prázdninama našel dobrodruh kterej mě od toho auta pomohl a koupil ho:-)

Autor:  j.pajinek [ úte 26. srp 2014 18:49:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

...no tak ,,,tenhle podělanej motor jak píše Roman II,,, máme v práci a je na něm najeto cca.300 000 a zatím žádné vážné problémy,standartní udržba,jezdí s nim náš obchoďák tak že km jou skutečné i turbo zatím původní FAP už je teda měněnej.
...koukám že na něm už máš také nalítáno kolem 240 000Km tak že zase tkovej podělanej nebude.
...napřed bych zajel na diag a potom dělal ukvapené závěry,ano při nutné výměně turba je třeba udělat co píše roman II asi až krom toho vyhození sítka v trubce,ono tam pro nic za nic není.
...já bych jeho strašící příspěvek tolik k srdci nebral -- to že se někdo k autu choval jako prase,,,nemyslím tím třeba romana II možná má auto od novoty ale také ho mohl po někom koupit,,,sám mám najeto 200 000Km a zatím,,,ťuk ťuk je vše OK,,,a takovejch je nás tady víc kteří s tím to motorem takové scénáře nemaj.


...jo a pokud jsi romane II to problémové autí dal dohromady jenom tak nějak aby se prodalo tak hurá jsi borec -- akorát zde na foru přibude další nespokojenej majitel kterej bude všude nadávat jakej ten CITROEN je šunt a co všechno mu na tom odchází...
--- snad sis koupil zázračnej koncernovej vůz --- :lol:

Autor:  roman II [ stř 27. srp 2014 8:02:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

než pojede do servisu tak stačí sundat tu černou trubku co vede od turba a podívat se v jakým stavu jsou vrtulky turba a zdali nemá osička nějakou podezřelou vůli, jestli ano tak turbo je po smrti. Na odstranění sítka trvám, dělá to většina servisáků při výměně turba a někdo už i jako prevenci aby turbo neodešlo, ten motor prostě trpí přílišnou tvorbou karbonu z přepálenýho oleje, že je blbě tvarovaná malá vana kde při výměně oleje ten největší sajrajt zůstane ve vaně a nevyteče, potom se nalepí na sítko a co to odsere, zase turbo.

Ano, já to auto koupil dovoz z Holanska (nějakej bazar ve Zlíně) a mělo najeto 140 tis.km (vzhled i interiér jako nový). No a kolem 155 tis. km odešlo první turbo, v tu dobu jsem neměl informace a tak jsem to vyřešil pouhou výměnou za turbo nové. Když se po cca. 8 tis. km podělalo znovu tak jsem již to udělal pořádně, no a jako na potvoru po pár tis. km odešel egr ventil který byl tak zakarbonovanej až se vůbec nehejbal a vypálily se tam ty elekt. věci co jsou součástí. To jsem ještě jen tak tak ustál ALE po pár stovkách km auto přestalo jet, nepravidelný chod motoru, nouzák. Že to není turbo ani egr jsem už věděl a tak šla hlava dolu a pod hlavou je rozvodový řetěz kterej se vytáhl a o dva zuby přeskočil takže několik ventilů a sedel to odneslo. Takže oprava, leštění, nový řetěz, těsnění pod hlavu, nový šrouby a potom to auto jelo jako nový. Takže pozor na to jestli si někdo myslí že když vymění rozvody tak má pokoj, pochybuju že by ten co mění rozvody i sundával hlavu a měnil řetěz. No a když jsem konečně dal auto dohromady tak začalo trošku hlučet ložisko v robotický převodovce. To už jsem nelenil a předtím než by ještě odešla dvouhmota či fap jsem vůz prodal. Jelikož mám v sousedství dealerství a opravnu Peugeotů tak bohužel těch podělaných 16-ventilů 80kw se tam vystřídalo hodně, je zajímavý že 66 KW HDI takový problémy nemají. Teď mám zase francouze, dva roky starýho Pažouta s 8-ventilovým 68KW HDI a k tomu motoru zase na druhou stranu důvěru mám (jednoduchý turbo chlazený vodním okruhem, méně elektroniky oproti 82 KW, nemá dvouhmotu atd.) Jinak každýmu přeji aby mu jeho autíčko vydrželo ale po mě nikdo nemůže chtít abych pro mě nepovedenej motor chválil.

Autor:  kovma [ pát 05. zář 2014 18:37:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

Omlouvám se, že píšu až teď. trubku sem sundal, vrtulky na turbu krásně čisté a vůle žádná. Překvapilo mne to. Nicméně, dle diag je egr ventil v háji. Po vyčištění stejná hláška a auto v nouzáku. Chyba v el.okruhu egr. Takže to turbo asi nebude. Sháním nový egr ventil.

No a co se týče motoru 1,6hdi. Měl sem ho v P407SW a taky 240tis a kdybych ho nevyměnil za C5 Tourer, tak jezdím do dnes. Já si nestěžuji-. Jezdím dost a že bych byl brzdou provozu se říci nedá, nehledě na to, že má v autě manželku a dvě malé děti:-)
Pokud se o ten motor člověk stará, není problém.

Autor:  kovma [ čtv 11. zář 2014 17:07:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

Zdravím Vás,

tak jsem musel koupit egr ventil. Elektricky umřel. Sehnal sem za 1200,- funkční se zárukou. A auto stále nejede. Pravděpodobně turbo.
Když se daří, tak se daří:-)

Autor:  HonzaC [ čtv 11. zář 2014 19:01:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

Podle diagnostiky jsi měl jakou chybu?

EGR se skládá ze dvou částí. První je ten EGR vzadu za motorem - ten pouští plyny do sání. Druhá část je tzv. škrtící klapka, která úměrně tomu přiškrtí vzduch nasávaný přes turbo. Ta škrtící klapka je na sání za intercoolerem. Ta je taky elektrická a aby to nebylo úplně jednoduché, tak můžeš mít motor s jednoduchou kalapkou nebo bypasem. Takže podle toho co ti psala diagnostika jsi si to jen špatně vyložil a vadný nebyl ventil samotný, ale ona škrtící klapka.

Obrázky klapek s bypasem a bez viz přílohy

Přílohy:
bez bypasu.jpg
bez bypasu.jpg [ 156.69 KiB | Zobrazeno 21048 krát ]
s bypasem.jpg
s bypasem.jpg [ 138.2 KiB | Zobrazeno 21048 krát ]

Autor:  kovma [ čtv 11. zář 2014 19:56:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

Chyba Elektrický okruh EGR ventil. Po výměně egr se chyba nezobrazuje. No a jak na potvoru mám s bypasem.
Z toho mi začal unikat olej asi před měsícem.

Autor:  HonzaC [ čtv 11. zář 2014 22:12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

U té chyby jsem spíše myslel její kód - třeba střelím P1423.

Autor:  roman II [ pát 12. zář 2014 16:08:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

kovma píše:
Chyba Elektrický okruh EGR ventil. Po výměně egr se chyba nezobrazuje. No a jak na potvoru mám s bypasem.
Z toho mi začal unikat olej asi před měsícem.


docela tě chápu, taky jsem si prožil delší období opravou a trvalo mi ještě delší dobu než mi došlo že to mám prodat a pořídit něco spolehlivějšího :(

Autor:  kovma [ pát 12. zář 2014 17:34:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

Nemyslím si, že to je o tom, prodat to a koupit něco spolehlivějšího. Co je to něco spolehlivějšího?
Das Auto? Děkuji, měnil sem celý motor u passatu. BMW? Děkuji, měl ho šéf a po roce prodal funglovku.
Je to spotřební část a sere se u každého auta. Kdyby se nesrala, nejsou servisy. Rozdíl je jen v tom na co trefíš.
To máš jako s telefonem. Je telefon a Samsung. A přitom manažeři mají převážně Samsungy.
Není auto/značka, které se nesere.

Mimochodem do turba tlak leze, ale z turba už ne. Netlačí a netlačí. Ale vůbec.......

Autor:  j.pajinek [ pát 12. zář 2014 19:16:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

...kovma... ;)
...přesně tak jak popisuješ situaci o spolehlivosti,já to tady na foru píši pořád dokola ,,,těm nespokojeným a zhrzeným co lomí ruce nad Citroen značkou,,, ale která je 100% ???... :roll: rád si ji koupím....byť já osobně,,,ťuk ťuk problém nemám. ;)

Autor:  cncp [ pát 12. zář 2014 20:44:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

kovma píše:
Mimochodem do turba tlak leze, ale z turba už ne. Netlačí a netlačí. Ale vůbec.......


S tím turbem to je otázka a má "nějaký" větší tlak za turbem vůbec být?
Před turbem větší tlak chápu, ale za ne.

Autor:  kovma [ sob 13. zář 2014 7:24:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

no problém je v tom, že turbo netlačí vůbec. Mechanik podezřívá, že je turbo v hají. Tím, že nefungoval egr, tak tlačil olej a turbo to nepřežilo a teď je v háji. Jen mi zatím nechce dát auto, páč mu není jasný, že odešli obě dvě věci najednou. Prej si přes víkend vyčistí hlavu a znova se na to v pondělí podívá.Nehraje mu souvislost. Mimochodem je to zkušený mechanik, jezdím k němu cca 12 let.

Autor:  cncp [ sob 13. zář 2014 10:46:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Omezení otáček, nouzák

Promiň já jsem myslel, že mluvíš o tlaku oleje do turba. :roll:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/