Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Vstřiky 1,6 Hdi
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=173&t=8298
Stránka 1 z 4

Autor:  j.pajinek [ úte 26. lis 2013 18:54:24 ]
Předmět příspěvku:  Vstřiky 1,6 Hdi

Zdárek,
tak i mně potkal ,,,menší,,, ;) problém,cítění výfukových plynů v kabině.

Zhruba po 2 měsicích opraveno,problém byl v uplně uvolněném vstřiku na levé straně u rozvodů. ;)

Vše začalo opravdu v cítění vyfukových plynů v kabině,nejprve jsem měl za to že je to smrad z venku,,,začíná zima a venku je cítit jak rodinné domky topí všim možným a smrad je až hrůza,,,ale ono to nejvíc bylo cítit pokud jsem stál s nastartovaným autem,třeba na červenou a nebo jsem motor vypnul vysedl z auta a jak jsem šel kolem předku byl cítit zápach špatně spálené nafty s olejem.
Po otevření kapoty motoru bylo vydět jak se to rosí kolem vstřiku a je kolem něj vlhký černý olejový sajrajt a protože jsem měl vždy v motoře vše čisté a suché hned jsem věděl o co jde.
Z trochou obav,,,z mé strany,,, a debat se svým mechanikem jsem dnes jel na opravu,závada po nastříkání mýdlove vody kolem vsřiku kde to bublalo byla jasná -- přetěsnit vstřik -- zakoupeny měděné podložky -- v Citroenu koupena sada 4kusy za 170Kč,jedna za 120Kč nepoměr ceny ale budiž.
Po nastrčení klíče byl údiv mne i mechanika -- šroub uchycení vstřiku uplně volný že se dal rukou povolit,,,oba dva,,, -- následné uplně pohodové vytažení vstřiku,,,z toho jsem měl také strach že bude zapečný,,,poté očištění vstřiku a pomocí nějakých kartáčku vyčištění usazení v bloku motoru.
Řeknu vám ale ten černý mazlavý humus co byl na vstřiku a ve vnitř uložený byla síla.
Vše očištěno podložka nakonec zůatala původní protože nejevila známky poškození a vrácení zpět.
Práce na zhruba 1hodinku.
Já byl nakonec rád že není škoda větší,,,jak se tu píšou některé černé scénáře,,,a vše to nakonec stálo 200Kč. -- kdyby všechny opravy šly tak hladce a za tyto ceny -- :lol:

ps...poznatek,při začínajícím problému si uvědomuji že jsem cítíl i vrnění v plynovém pedálu a to hlavně při akceleraci. :shock:
nyní vše ustalo a motor je opět tichoučký a nedělá cicicik cicicik cicicik... :lol:

Toliko můj příspěvek pro případné další kolegy zde tady.

...foto následně přidám.

Přílohy:
100_3632.JPG
100_3632.JPG [ 100.66 KiB | Zobrazeno 37093 krát ]
100_3633.JPG
100_3633.JPG [ 214.74 KiB | Zobrazeno 37093 krát ]
100_3627.JPG
100_3627.JPG [ 221.37 KiB | Zobrazeno 37093 krát ]
100_3626.JPG
100_3626.JPG [ 235.16 KiB | Zobrazeno 37093 krát ]

Autor:  Poldík [ stř 07. led 2015 19:13:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Ahoj , j.pajinek 8-) tak zítra jedu tohle přesně dělat bráchovy na C4 má 1,6 hdi tu bez fapu. Přijel a já si říkal co to přijelo za žebřiňák ;) a pak ejhle dva vstřiky pěkně ňafaj. Snad to půjde vyndat v pohodě, udělám pár fotek. 8-)

Autor:  j.pajinek [ stř 07. led 2015 21:07:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Ahoj,,,,,,jjj u mne to šlo krásně ven.....ať se dílo daří a nafoť vše. :lol:

Autor:  Poldík [ stř 07. led 2015 21:17:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Ahoj no snad to půjde snad na to nebudu muset vzít zbíječku ;)

Autor:  Poldík [ čtv 15. led 2015 8:44:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Ahoj, tak jsem to tak nějak zvládl dva vstřiky udělány 8-) ale ty dva bohužel už né :evil: jen jsem je uvolnil a znova utáhl zatím to drží. Fotky někde mám, dám je příště jinak ten jeho motor je zralej na komletní výměnu vstřiků. Vstřiky jsem povolil a pomalu je vyťukával kladívkem. 8-) 8-)

Autor:  cncp [ čtv 15. led 2015 9:13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Jak to mám pochopit, že dva nejsou udělány? Nešly vyndat?

Autor:  HonzaC [ čtv 15. led 2015 9:57:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Zrejme ano. Mne vstrik, ktery nesel vyndat vyndavali tak, ze nastartovali motor a povolili srouby co ten vstrik drzi - jen trochu samozrejme, aby se ten vstrik uvolnil a nevystrelil z auta.

Autor:  Poldík [ čtv 15. led 2015 20:15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Ahoj, přesně tak ty dva prostě né a né ven tak jsem je jen uvolnil a znova přitáhl. Stejně si myslím že za chvilku půjde dělat všechny vstřiky :o

Autor:  marcel.tokar [ pon 19. led 2015 12:17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Údesný krám to HDi. Ja som mal všetky vstreky zaliate olejom, boli pretesňované 3x, behom pár stovák kilometrov sa vždy znovu zaliali. Pridávali technici tesnenia, dokonca skúšali zasilikónovať ale olej sa stále pretlačil a tiekol po bloku motora až na spojku. Kryt motora celý zacákaný. Nevedli si s tým dať rady v žiadnom servise, proste nechápali ako je to možné, odkiaľ sa tam ten olej pod takým tlakom môže brať. Po poslednom pretesnení som auto zo servisu odviezol rovno do AAA dokiaľ ešte bolo ešte čisté. Najazdených poctivých 115000km (picasso 1,6 HDi 92k) - kúpil som ho nové za 14500Eur po štyri a pol roku som ho strelil za 5000. Najhorší kauf života. Dízel a špeciálne od PSA má zákaz vjazdu do mojej garáže.

Autor:  HonzaC [ pon 19. led 2015 13:07:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Tak ja bych to tak nezobecnoval. Problemova byla prvni rada motoru 1,6HDi - ty 16 ventilove. Nove 8V jsou zcela v pohode, a jinak 2,0Hdi jsou obecne drzaky. Problemove motory najdes cas od casu v kazde automobilce. Ale uznavam ze, 1,6hdi 16V se nepovedl.

K tvemu motoru. Pokud ti tekly vstriky i po trojim pretesneni, tak asi byla chyba i nekde jinde. Treba v montazi. Pokud to nekdo pro jistotu pritahl vice - zkrivil sedlo, tak pak uz tam muzes menit tesneni jak chces. Obecne myslim, ze u Citroenu je nejvetsi problem v servisu, ktery je i v autorizvane siti nevyzpytatelny - myslim kvalitu. Spolehas na jejich "autorizovanost", ale vysledek stoji za prd. Ty jako zakaznik mas omezene sance po nich zkontrolovat, ze to udelali dobre a oni ti treba mezitim budto zalozili na dalsi problem, nebo to udelali tak, ze se to za nejaky cas podela znovu.

To je bohuzel moje osobni a nekolikrat potvrzena zkusenost :(

Autor:  marcel.tokar [ pon 19. led 2015 14:50:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Ja neprotestujem, netvrdím že pravdu nemáš. Ten krám skúšali opravovať v značkovom servise aj v Bosch car servise a prd. Benzínové autá som mal predtým tri a čo sa týka motora - žiaden problém. Na megane mi odišlo servo a motorček čerpadielko na ostrekovači, na benzínovom picasse, furt tyčky riadenia, dvakrát výfuk a alternátor (stačilo vymeniť kotvu), na fabii tyčky riadenia. Ináč všetko ok. A hdi za posledných osem mesiacov čo som ho mal bolo 9x v servise a nie a nie sa zbaviť problému. Pravda pravdúca je ale, že drvivou väčšinou som jazdil a aj jazdím v meste a v tom je pes zakopaný. Krátke jazdy, furt studený motor. Jednoducho mne je treba auto s atmosférickým benzínovým agregátom. Teraz mám novú corollu s 1,6 benzínovým motorom. Chlapi - iná liga hlavne čo sa týka materiálov, v kvalite.
Keby som jazdil po okreskách a dialnici tak to hdi verím že vydrží hodne.

Autor:  Poldík [ pon 19. led 2015 18:41:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Ahoj, musím souhlasit s tím, že motor má své mouchy, ale já ty vstřiky dělal na dvouch autech a vždy po přetěsnění v pohodě. Jak už tu bylo nahoře řečeno hledal bych chybu jinde 8-) pokud jsou ty vstřiky venku a je to zadělené tak, že teče olej musí se ty šachty frézovat na to je speciální přípravek (mimochodem někde je tu přesný návod) já u toho byl když to dělal a není boha aby teklo znova. Motor má své mouchy ale jinak držák, mam rok 2008 a udělal jsem to na začátku a motor myji pouze na zimu a před létem ale žádná tragédie ;) Je jasné pokud se to nechát dojít až do krajnosti je to potom pakárna dát dohromady. 8-)

Autor:  j.pajinek [ pon 19. led 2015 20:58:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Ano,
je smutné že jsou mezi námi i takoví zklamaní majitelé,,,kteří maj autí od nova,,,a řeší pořád nějakou opravu dokola,je to asi tak jako z jiným spotřebním zbožím a kus od kusu,,,akorát by člověk za tak hříšné prachy čekal že aspoň po opravách bude vše jak má bejt,,,možná opravdu na některých věcech se podepsal servis,akorát toho moc člověk nenadělá když má auto v záruce a pak tam chodí v dobré míře,,,a to jen někteří,,,že autí dává to nejlepší co může. :(
Pokud to dělalo od začátku, tak asi opravdu šlo o výrobní vadu a nikdo s tím moc nechtěl mět a tak se pořád opravovalo než by se někdo drbal s papírováním a řešením výměnou třeba celého motoru a uznáním reklamace.

Ano motory 1,6 HDi maj své chybky ale za mě musím říct že jsem z motorem spokojenej,,,není to u tohoto auta žádnej trhák ale o proti třeba předchozímu Ford Mondeo 2L TDDI kterej měl také 80Kw je 1,6 motor svižnej plus spotřeba je pohodová,,,a zatím,až na pár předpokládám provozních oprav s ním nemám problém.Ono přetěsnění vstřiku je u mně bez problémů a i nikde na motoru nic nepídí ani neteče,,,až se na diesel divím,vždy to dřív byli olejničky,,,asi jsem chytil lepší kus než co tu kolega popisuje. ;)

Autor:  roman II [ úte 20. led 2015 10:13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

1,6 HDI 80 KW 16V na 144 tis. km první turbo, 147 tis. km druhé turbo (chyba repase), 158 tis. km třetí turbo + kompletní vyčištění vany + motoru + výměna trubky chlazení turba (nikdy jsem takhle zakarbonovaný motor neviděl), 164 tis. km odešel EGR ventil (koupen orig. nový), 169 tis km přeskočil řetěz na vačce co je pod hlavou - nový řetěz, oprava ventilů, nové těsnění pod hlavou + nové šrouby - kdo si myslí že když na tomhle motoru vymění rozvody a že bude klid - může být ALE! ten řetěz co je pod hlavou se vám může vytáhnout a přeskočit a hodně se vám oprava prodraží. No a na 172 tis. km začalo hučet ložisko BMP6 a na to (opravu) jsem už neměl morál a pod cenou jsem vůz prodal.

Autor:  HonzaC [ úte 20. led 2015 12:27:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vstřiky 1,6 Hdi

Takze 3x turbo, z duvodu blbeho intervalu vymeny oleje a nasledne z duvodu toho, ze jen menili turbo, ale nevycistili motor. Je ale fakt, ze toho magora, co navrhl tu olejovou vanu s utopenym vypustnim otvorem, toho by meli kopnout mezi nekam. Ten EGR se taky zasira vice s celovym vyssim ztupnem zakorbonovani celeho motoru. Ten retizek mezi vackama - blbe reseni, stejne jako cele BMP6, ktere se v podani PSA zda byt velmi nedotazene s nedomyslene. Tim padem, jsou s tim problemy.

Sam jsem rad, ze BMP6 nemam, uz tak jsem si s tim autem uzil dost.

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/