Vážení,
omlouvám se, ale potřebuji základní informace a pochopení vaší diskuze.
Rozdělím to na 3 věci, ať v tom mám pořádek.
1) HARDWARE A SOFTWARE pro diagnostiku = budu nazývat zkráceně přístroj DIAGNOSTIKY (či zkáceně DIAGNOSTIKA) 2) KONTROLA FILTRU PEVNÝCH ČÁSTIC 3) KONTROLA HLADINY ADITIVA
Vezmu to od zadu:
ad3) Chápu to správně, že a cituji z Internetu: Problém každého filtru (Filtr pevných částic (DPF/FAP) je v jeho postupném ucpávání. DPF sice čas od času absolvuje samo–regenerační proces, při kterém řídící jednotka automobilu vyvolává zvýšení teploty uvnitř filtru a dochází tak k vyhoření sazí a vyčištění filtru, ale nikdy tento proces není stoprocentní. Výsledkem je postupné zanášení DPF, které vede až k jeho neschopnosti automatické regenerace. V tu chvíli přestane DPF fungovat a nastávají již známé problémy.
Aktivní regenerace, která probíhá průměrně každých 500 ujetých kilometrů, najednou není možná a filtr vypovídá službu. Auto nemá tah, motor ztrácí výkon. Dále již nepokračuji .........
OTAZKA: ad3a) Pokud je aditivum plne, na kolik to cca vydrzi kilometru? ad3b) Umite mi poslat link anebo fotku z Vasi diagnostiky, ktera Vam ukaze kontrolu hladiny aditiva?
ad2) Byl jsem u jedhono ne zcela známého mechanika a protože ho neznám, tak jsem nechtěl otravovat více, než jsem otravoval. Když mi auto napíchnul na diagnostiku (prý stála 80 000 CZK). Bylo to na WI-FI, jen jeden kabel asi 1m dlouhý a na konci zelena krabicka (něco jakou router u domácího Internetu). Kracička o velikosti 20x10x3 cm (odhaduji).
K věci. Na počítači tam něco začal nastavovat a já jen koukal přes ramen a nestíhal jsem sledovat co dělá. Najedou vidím číslo 68%, tak jsem se ho zeptat co to je. On říkal, že zrovna dělá kontrolu filtru FAP. No a teď nevím, jestli si to pamatuju dobře:
OTAZKA: ad2a) On říkal, že pokdu je FAP nový (či vyměnněný apod.), tak je hodnota 100% a při zanášení klesá. Mohl bych to definovat jako, že je ještě průchodný na 68% ze 100%. Nikoliv naopak, že je na 68% ucpaný. Jak to prosím je? Můžete mi také poslat obrázek z Vaší diagnostiky anebo mi dát link na Internetu?
ad1) No a konečně k tomu přístroji diagnostiky. Upřímě, počítače mám rád a ve věcech se šťourám a učím se novým věcem. Občas se šťourám tak, že to pak s problémamam dám dohormady . nicméně put sebezáchovy mi vždy řekne, kdy se u nějakého šťourání (například rozebírání laptopu, apod.) zastavit, abych se fakt nedoal do úzkých a nemusel pak platit víc v serivsu i za složení dohormady.
O co mi jde. Nikde se nemohu dočíst podrobné informace o tom, k čemu mi diagnostika je, a jestli vůbec to má smysl. Netuším, jestli bych si to napojil jednou za půl roku a podíval se tam na nějaký výčet čísel, sloupečků a řádečků a z toho měl dobrý pocit. Anebo popřípadě například na to, že FAP je na 50% a můžu v klidu jezdit ... to asi za 100 USD tak trošku nestojí za to. Rozumíte mi?
Děkuji za bližší info. Pokdu mi odpovědi očílujete anebo citací odpovíte ke každému zvlášť, ať v tom nemám guláš.
Hezký víkend
Přílohy: |
Poznámka: Přidávám přílohu - Mám najeto 150000 km a vypadá to, že to spíše bud na 68 ucpané nežli obráceně.
dpf-system-management-regenerace-FAP-filtru.jpg [ 191.38 KiB | Zobrazeno 5378 krát ]
|
|