Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Variabilní časování vačky ventilů
Právě je pát 22. lis 2024 0:44:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Variabilní časování vačky ventilů
PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2016 0:25:14 
Offline

Registrován: pon 17. říj 2016 23:33:10
Příspěvky: 4
Mám Citroen C 4 Picasso 2007 s benzinovým motorem 1,8 a mám problém s ovládáním vačky sacích ventilů. Po načtení diagnostiky je závada v přerušení obvodu elm. ventilu ovládání vačky. Prostě tam není konektor ani kabeláž. Potřebuji někde v svazku najít výstup z řídící jednotky příslušného obvodu a zapojit konektor. Je tam zoufalý přístup a nechci to studovat a celé vymýšlet.. Auto jezdí normálně je akorát trochu línější, spotřeba dle displeje je 5-6,6 l na 100/km. Rád bych to měl v pořádku a tak scháním informace, kdo poradí. Dík.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2016 18:34:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
coze :?: :?:

dej VIN kouknem co tam mas a nemas mit

no a skus prozradit jaka diagnostika to tvrdi - jen pro upresneni pokud tam nemas kabel - neprijde ti divne ze to hlasi chybu ktera vlastne chybou ani neni ??

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. říj 2016 19:40:38 
Offline

Registrován: pon 17. říj 2016 23:33:10
Příspěvky: 4
VF7UD6FYC45201040.
Ten motor byl "potkanej" tak, že hlava dole, oprava, v ozubeném kole je zařízení na natáčení vačky, je tam v hlavě i elm. ventil, který pouští olej do kanálku ale chybí tam konektor s částí kabeláže. Dělal jsem motor s touto variabilní vačkou poprvé a nepamatuji se, zda-li tam byl zapojen konektor a kabeláž. Při montáži mi tam už žádný konektor nezůstal volný. Tak že nevím. A hlavně nevím, kdo se v tom hrabal přede mnou. Někde mám napsané i číslo obou závad. Zítra bych to mohl dodat, z hlavy to přesně nevím. Po opravě motoru jsme závadu vymazali a po nastartování se opět ukázala. Motor jde bezvadně ač má najeto 250 tisíc km. Jak říkám zdá se mi to auto v kopcích trochu líné. Jinak odpojit výfukové potrubí, to je šílenost. Měl jsem mnoho citroenů od BX přes Xantie a C5-ky a nyní mám Picasso. Na autech si dělám sám ale tohle dělám poprvé. Na diagnostiku jezdím už delší dobu ke kamarádovi, řekl bych že s ní umí, dosud se nespletl.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. říj 2016 19:51:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
koukam do databaze a nasel sem jen ten ventil na hlave

vackove kola ale vypadaj normalne

dle databaze maji byt na hlave zezhora 2 konektory el. ventil a referencni valec
pokud nejaky chybi nekde musi koncit :oops:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. říj 2016 19:32:53 
Offline

Registrován: pon 17. říj 2016 23:33:10
Příspěvky: 4
Psalo to závady : P 00 75 a P OO 12 - přerušeno spojení mezi elm. ventilem a řídící jednotkou. Jedna ze závad se po vymazaní již neobjevila a zůstala tam je ta, která hovoří o přerušeném spojení.
Já jsem ten motor dělal poprvé, nevím co tam má správně být. Ten elm. ventil s dvoupozicovým konektorem tam je. Když jsem porovnával kabelový svazek el. instalace z katalogu v servisu, tak já to tam mám v uplně jiném provedení. Ale je to zjevně originální provedení. Potřeboval bych schéma elektroinstalace a já bych se už v tom zorientoval. Podle mě všechno nasvědčuje tomu, že tam někdo prostě odstranil dráty v kabeláži. Ale to schéma by mi pomohlo. Vědět alespoň ovládací napětí pro elm. ventil, tak bych zkusil funkci ventilu na prázdno a pak s motorem. Jak jsem na to koukal, když to bylo rozebrané, tak při volnoběhu je poloha kola a vačky v základní poloze a pak na pokyn ŘJ sepne ventil a pustí olej do mechanismu kola a ten pootočí vačku oproti kolu. To je celá ta věda. Tedy zkušebně přivést na konektory elm. ventilu příslušné napětí, vyzkoušet funkčnost ventilu a po té podle schématu nalézt ve svazku příslušné vodiče, z jistit kde jsou přerušené a dodat vlastní kabeláž. Sehnat schéma el. instalace barvy vodičů, případně pozici výstupu toho obvodu na mnohočetném konektoru u ŘJ. To by mi stačilo. Dík.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. říj 2016 20:10:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
kdyz nevis vem to pres zarovku a 12V
zarovka slouzi jako jistic

ale mam tucha ze vse jede na 12V

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz