Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Koupě XM nebo jiného citrona ?
Právě je čtv 28. lis 2024 4:04:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Koupě XM nebo jiného citrona ?
PříspěvekNapsal: pon 07. črc 2014 10:25:27 
Offline

Registrován: pon 07. črc 2014 10:13:24
Příspěvky: 2
Ahoj,

rád bych se zeptal na věc, která tu už určitě byla a to koupě XMka. Auto se mi vzhledově velmi líbí, má dravej design, super vnitřek, nechal sem se svízt (sice starší Y3) a byla to, no prostě paráda :) momentálně mám golfa3 sedan, a sháním velký kombi a volba padla na XM Break Y4 2.1TD, už z důvodu pohodlí-po každým přejezdu díry člověk nedostane kopanec do ledvin jako ve vw :roll: ale je to prostě obrovský což potřebuju na víkendy na chatu-víkendově otočim cca 300km a na výlety s rodinou, golfa mám do práce 10km obě cesty.

Ale přesto bych se rád zeptal na 2 věci co mi dělaj starosti, hlavně podvozek, jelikož koukám po Y4 s Hydro II..jak na tom je ? případně jak to je s údržbou, u starýho auta sem vyměnil tlumiče a byl klid, z hydra mám trošku strach když je to napojený i na brzdy a ty na 2 okruhy.
A pak hlavně Lucas Epic z kterýho mam největší hrůzu..je tak špatný jak se povídá ? servisák mě odrazuje že se do epicu a auta vysypu a nebude to stejně nic moc jezdit. U G3 dávám kvalitní naftu a aditiva, vyměnuju filtr nafty po skoro každý zimě atd..stačilo by to u epicu aby vydržel ?

díky moc za názory


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě XM nebo jiného citrona ?
PříspěvekNapsal: pon 07. črc 2014 19:42:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Podvozku se bát nemusíš. Spíš jde o to, měnit minimálně každé dva roky nebo cca 50 tisíc km LHM a nechat zkontrolovat koule (snad mě PaM za ně nevytahá :D ). Záleží odkud jsi, já sám osobně jezdím k jednomu pánovi do Jindřichova Hradce, který foukal koule už mému tátovi (ježiš, to vyzní blbě :D ), když míval ještě Y3 2,1TD Break a poslední prodal v roce 2004. Dofouknutí koulí i s výměnou LHM (což jsem dělal před tím, a chtěl jsem ji vyměnit ještě jednou, protože někdo asi přede mnou jezdil na motorák bo co) mě na šestikulku vyšlo na 2500 Kč. Nemusel žádnou vadnou vyměňovat, jen "dofoukal". Na podzim k němu jedu znova, budou to dva roky. :) Na co si musíš dát pozor, tak na hydrotrubky, aby neprorezly, což se může stát, rády to dělají tam, kde jsou v plastové objímce a jsou tam volnější, takže se tam šoupou. Chce je to zkontrolovat. Jako takhle, pokud prdne, tak i když to bude ta od brzd, není to jako u běžného auta, že poprvé šlápneš a dobrý a podruhý se Ti propadne pedál. U hydrocitroušů fachají brzdy trochu jinak, tam nezpůsobuje tlak stlačení pedálu, ale stlačení pedálu "otevře" ventil a přepustí tlak od hydročerpadla. Nejdřív při prdnutí trubky (i od brzd) se rozsvítí kontrolka, pak přestane fachat posilovač, poté pérování a až jako na konec brzdy. Ovšem jak začne odcházet posilovač a pérování, hrozí to přidřením čerpadla, což se mi stalo na Xantii. Únik kapaliny ale bývá značný, pět litrů vyjde cca na tisícovku a s Xantií jsem na to stihnul na rychlo dojet ještě 10 km domů, abych ji zaparkoval do garáže a mohl to vyměnit.

U XMka si ale dej dost velký pozor na korozi. Bohužel, drtivá většina kusů v ČR má shnilé prahy, což je bolest tohoto modelu. Vše ostatní bývá v pohodě, ale prahy začínají reznout za předními koly, je tam taková blbá kapsa. Já osobně si tím prošel, své jsem vyvařoval, ale co jsem prolezl a prolézám teď pro kamarády, co zatoužili po XMkách, drtivá většina má prahy v takovém stavu, že by z toho jeden zvracel.

Co se týče Lucase, částečně je to pravda. Pokud nemá nějakou technickou závadu, obvykle po 250 tisících začíná téct. Těsnění stojí cca 1000 Kč, dá se objednat z VB (cca 1500 Kč) nebo Polska (cca 1000 Kč), ale musíš narazit na ten správný servis. Běžné diesel servisy se s tím moc nemažou a stojí to tam pálku, lidi, co to dělají "pro zábavu", resp. co se tomuto věnují, ale nejsou vysloveně diesel servisem přetěsnění udělají za 3 - 5 tisíc Kč. Horší je to, pokud odejde elektronika. Snímač vačky předvstřiku stojí asi 10 tisíc, snímač polohy rotoru 13, jedna sada aktuátorů 6, druhá taky 6... Na Lucasu občas odcházejí kabely, vedoucí do zásuvky u poťáku plynu, nevydrží teplo a začnou se loupat. Hodně je k přečtení o Epicu na foru peugeot-club.com. Ovšem, pokud už seženeš auto přestavěné na Bosche, můžeš se rozloučit s případným tempomatem a PPC, pokud ho auto bude mít. A na Epicu přestavěném na Bosche občas zlobí otáčkoměr. Ovšem, pokud Epic bude mít nějaký vážnější problém, který bude potřeba za draho opravit, tak na vrakáčích moc nebývají a když už se někde objeví, cena za starší bývá od 3000 za neprověřeného nebo s problémem až po 15 tisíc za ověřeného a klidně i dvacku za nějakého opraveného. Nový stojí cca 74 tisíc.

Jinak, auto s Epicem jede lépe, než Bosch, a já osobně si v XMku na dynamiku jízdy s Boschem stěžovat rozhodně nemůžu. :) Jinak, znám kluka, co s Epicem jezdil i na rostliňák, ale bohužel, jak kupuješ starší auto, nevíš, na co předchozí majitel jezdil a pokud je nakřáplý, lepší naftou už mu moc nepomůžeš...

Jinak, ještě k podvozku. Co dělá u XMka výrazný problém, tak jsou tyčky stabíku (pokud půjdeš do autokelly, tak jedna za cca 700, aby byla kvalitní, jinak, kvalitní se dá sehnat od cca 300 Kč) a uložení zadních ramen. To uložení se ale dá vyměnit (koupí se opravná sada na Xantii (cca 500 Kč), sice ne všechno pasuje, ale to hlavní (ložiska, prachovky) ano. Pak výměna obou stran pro člověka, co se v tom nikdy nehrabal, ale má vybavenou dílnu (alespoň svěrák a svářečku + garážní nářadí), je cca na den až den a půl. Ani pístnici vyndavat nemusíš, stačí sundat prachovku s tlačnou tyčkou. :) Ostatní části nápravy (čepařina) není nic specifického, co by jiná auta neměla. Kdyby cokoli, taž se, Božka. :)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě XM nebo jiného citrona ?
PříspěvekNapsal: pon 07. črc 2014 20:21:58 
Offline

Registrován: pon 07. črc 2014 10:13:24
Příspěvky: 2
Tak já děkuji za velice obsáhlou odpověď, ani sem nečekal že se dozvím tolik :) docela si mě s podvozkem uklidnil..víceméně běžná údržba jako u všech aut, a co sem vyčet xm ji potřebuje dvojnásob. Jinak dílnu doma mám, levý ruce taky snad úplně nemám..s naftou sem si prošel svoje - slavný VW s 2.5TDi a jejich vačky a čerpadlo atd, škoda mluvit :roll: proto koukám už mimo německo, na auto co nebude tak uskákaný. Jinak xantie je hezká, určitě bude jednodušší na údržbu a na opravení, ale už se mi tolika nelíbí jako právě XM.

jinak na tip s korozí děkuju, je to určitě užitečný, aby mi aspon auto neshnilo pod rukama..takže prolejt důkladně rezistinem prahy po každý zimě.

Ten lucas mi dělá docela starosti, spíš takle..dostal sem tip od známýho na auto, je to Y4 2.1TD v plný výbavě mimo pár prkotin..jen se objevil prý nedávno objevil problém s otáčkama na volnoběh, lítají..jen na volnoběh, jinak auto prej jede normálně a nikde jinde se to neobjevuje, takže asi čerpadlo načatý hádám :roll: předělávat na bosche by se mi nechtělo-ne že bych to nezvládnul, ale právě kvůli tempomatu jelikož jezdim dálnice a palubáku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Koupě XM nebo jiného citrona ?
PříspěvekNapsal: úte 08. črc 2014 10:36:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Neni nahodou zelena na bazosi s taznym na 2.2t za 25? Tak to uz neni. :-)

Jinak, pokud houpou otacky, muze to byt jen netesnosti aktuatoru, ale taky temi kabely. Staci sundat ten horni maly dekl na cerpadle a podivat se, jak vypadaji.. Na xantiaclubu je navod na pretesneni. Ja kvuli tomuto musel sehnat jine cerpadlo, nastesti jen za petikilo. Za tri kila na nem vymenil stop ventil a zatim slape.

Na udrzbu je to s narocnosti u Xantie podobne, na XM se jen hur shaneji nektere dily (napr. karosarina nebo dily do interieru. U hydry je ale potreba se o to starat, jinak se Ti to krute vymsti. U hydry si jeste dej bacha na drzaky pistnic, tzv. Kuloper. Pokud vyhnije ta guma, na ktere to drzi, jak shora, tak zespod, proleti Ti pistnice kapotou. Jedno nove kulopero stoji kolem 4 tisic. Na Xa asi tri. Na Xa se ale da snaze sehnat. Na XM je to problem a zvlast, budes-li mit bez hydractive.

Jinak, 2.5TDi proc ne, ale jen a pouze R5 s rotackou, jako mela T4. :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz