Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Vysoká spotřeba motoru 2,0 CT a někudy mi teče u spolujezdce http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=7356 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bery C6 [ ned 30. pro 2012 20:48:05 ] |
Předmět příspěvku: | Vysoká spotřeba motoru 2,0 CT a někudy mi teče u spolujezdce |
Ahoj kluci, mám XM výše uvedenou benzínovou motorizaci, r.v. 1997, manuál, najeto poctivých 137000km a po spoustě investic na uvedení do dokonalého stavu mne trápí dvě bolesti. 1.Vysoká spotřeba - vím, že tenhle motor není žádný spořílek, ale průměr půl dálky a půl město s velmi lehkou nohou 16l mi přijde trochu vysoko. Auto jede krásně, výkon super, za plynem líp jak V6, starty v pohodě, ale přijde mi vysoký volnoběh kolem 1000ot. po zahřátí a dost intenzívní bílý dým při volnoběhu, tak usuzuji na vysokou bohatost směsi. Na diagnostice Lexia bez závad, na jiné diagnostice u autoelektrikáře ověřena bezproblémová činnost lambdy na osciloskopu a všechny dostupné údaje v pořádku, jen čidlo teploty nasávaného vzduchu hlásilo při zahřátém motoru -33 stupňů. Tak usuzuji, že bude asi špatné, ale jak jsem vyčetl, zrovna tohle čidlo nemá na spotřebu až tak zásadní vliv. Tak nevím, ale napadá vás něco? Měl jsem kdysi tuhle motorizaci v automatu a při mém klidném a úsporném stylu jízdy jsem se nikdy ani ve městě nedostal přes 10l, tak mi to teď nepřijde moc v pořádku. 2.Při každém dešti mi zatéká ke spolujezdci a teče z místa, kde se napojují na sebe dva boční plasty na předním sloupku, jak jsou panty dveří. Je to přesně z místa, když jedu po prahové liště uvnitř auta u spolujezdce směrem dopředu k palubce a potom po sloupku nahoru, kde spodní plast končí a navazuje další. Asi bych musel vyndat celou palubku u spolujezdce a viděl bych hned, ale to se mi moc nechce. Auto je v super stavu, takže koroze nula a z venku jsem vše prohlédl a nikde nic. Hadicí mohu po celém autě stříkat hodinu a ve vnitř ani kapka, ale stačí zapršet a voda vesele teče. Zůstává tedy asi jen přední okno, ale než se do něj pustím, neřešil někdo podobný problém? Děkuji za postřehy. |
Autor: | michal88 [ ned 30. pro 2012 21:48:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vysoká spotřeba motoru 2,0 CT a někudy mi teče u spoluje |
Ad 1. : Asi by to spíš chtělo zjistit hodnotu odporu čidla zdravého a změřit hodnotu odporu Tvého čidla (a na spotřebu to mít vliv může, jelikož si ECU myslí, že je venku kosa, tak obohatí směs (čím studenější vzduch, tím se tam vejde více paliva, ale také, pokud by byl moc studený, tak se i hůře odpařuje a tedy jednotka může směs ještě více obohatit - pokud si myslí, že je vzduch tak moc studený). Co třeba čidlo teploty vody? Odpor při pokojové teplotě by mělo mít nějakých asi 2700 ohmů, pokud bude mít méně (nebo "nekonečný" odpor), je v háji a to dost ovlivňuje spotřebu motoru. A tyto závady se Ti do deníku závad vůbec nemusí zanést. To se většinou zanáší až teprve, když je čidlo vysloveně kaput, tedy žádný proud neprotéká. Ad.2 Nemůžeš mít třeba blbě nalepené čelní sklo? Doporučil bych sundat ten tapec na A sloupku a polít A sloupek vodou (nebo počkat na déšť) a hned uvidíš, jestli Ti to tudy neteče. |
Autor: | Bery C6 [ pon 31. pro 2012 0:15:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vysoká spotřeba motoru 2,0 CT a někudy mi teče u spoluje |
Michale dík za rychlou odpověď. Ty čidla jsem solo neřešil, jsem spíš laik a ne automechanik, ale kolik je na tomhle motoru snímačů, který souvisí se epotřebou a jdou vyměnit? Snímač teploty vzduchu, čidlo teploty vody, lambda sonda a potom asi nějaké snímače na skrtící klapce a to by mělo být všechno, ne? Sklo je původní, tak nepředpokládám, že je špatně nalepené. Když sundám tapec na áčkovým sloupku, neuvidím vůbec nic, protože je dvojitý a dutý a není vidět dovnitř. Takže jestli teče sklem po sloupku, tak to protéká dolů, ale nevidím kudy. |
Autor: | michal88 [ pon 31. pro 2012 8:37:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vysoká spotřeba motoru 2,0 CT a někudy mi teče u spoluje |
Abych řekl pravdu, přímo v tomto motoru jsem se ještě nevrtal, beru zkušenosti z předchozí Xantie 1,6i. To jsou v podstatě všechny snímače pro řízení benzinového motoru (jestli jsem teda na něco nezapomněl - ale nepočítám do toho např. Hallův snímač "měřící" otáčky motoru). Ještě je tam teda MAP senzor, ten zjišťuje tlak v sání a dle toho se také počítá dávka paliva. Obvykle bývá spojen se sáním za škrtící klapkou hadičkou, u TCT to vypadá, že to bude ta hadička, co Ti jde ze škrtící klapky do krabice s ECU (pokud tedy mám obrázek originálního TCT ). Jen se zeptám, kolik Ti tlačí turbo? Nejsem si jist řízením, ale myslím, že také bude řízené podtlakem, jako u jiných tehdejších turbomotorů a jen, jestli si někdo třeba nezvýšil tlak turba (manuálně, tzn. třeba přiškrcená hadička k ovládání turba - to je ovládané tak, že v nízkých otáčkách regulace zavřená a po dosažení určitého tlaku v turbu se postupně otevírá, aby se udržoval konstantní tlak a turbo nebylo více zatěžováno, než na co je konstruováno - mrknul bych, jestli je ta hadička průchozí nebo jestli vůbec ta regulace funguje) nebo třeba chipnutá ECU. To by pak samozřejmě i víc žralo. A na to ukazuje i to, že to jde za plynem lépe, než V6 (i když, v nižších otáčkách asi jo, přece jen, je to turbomotor a ten má mnoho točivého momentu už po zabrání turba, byť je to nízkotlaké turbo). Co výfuk, není děravý? Byl jsi na emisích, aby sis ověřil, jestli je opravdu hodně bohatá směs nebo jestli to nepřisává vzduch? Což se také může stát, že si to někde přisává falešný vzduch před lambdou a proto má ECU pocit, že je chudá směs a obohatí ji (pak samozřejmě lambda bude v pořádku a přesto tam bude problém). Jinak, pokud jsi laik, doporučuji nenechat si věci měnit bez koncepce jako to spoustu "automechaniků" dělá. Pokud máš šikovného autoelektrikáře s osciloskopem a multimetrem, dokáže mnoho věcí zjistit, ale samozřejmě to není jen sedět za kompem a číst paměť závad a mazat, ale ta čidla opravdu proměřovat. Kvalitní diagnóza problému sice bude možná dražší, ale zas Tě to vyjde ve výsledku levněji, než měnit díly bez koncepce. Eh, teď si nejsem úplně jist s tím sklem, mám za to, že minimálně na tu škvíru mezi oknem a karoserií vidíš. Už je to nějaký pátek, co jsem měl tenhle bazmek u svého dole, ale až přijedu domů z práce, určitě se na svém podívám. Pak už by to mohlo téci jen děravou kastlí nebo přímo okolo netěsnícího těsnění okolo dveří. |
Autor: | Škůdce [ pon 31. pro 2012 12:14:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vysoká spotřeba motoru 2,0 CT a někudy mi teče u spoluje |
U motoru nevím. A ta voda: Jen mě tak napadlo má auto šíbr? Podelany kanalek taky udělá své. |
Autor: | ladis [ stř 02. led 2013 21:43:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vysoká spotřeba motoru 2,0 CT a někudy mi teče u spoluje |
tipuji to na cidlo vody na motoru ma modry konektor resil jsem neco podobneho a sposreba sla o 4 litry dolu ale bylo to u diesla |
Autor: | Lukas.Chvala [ stř 02. led 2013 21:45:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vysoká spotřeba motoru 2,0 CT a někudy mi teče u spoluje |
auto šíbr nemá =( podle mě si to našlo bohužel dirku někde v lepidle okolo Pravé části okna jinak motor jak jsem říkal má snímač nasávaného vzduchu teplota,teplota vody motoru,je zásadní pro bohatost pak ještě lambda sonda |
Autor: | Bery C6 [ čtv 03. led 2013 22:45:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vysoká spotřeba motoru 2,0 CT a někudy mi teče u spoluje |
Tak děkuju za postřehy, šíbr auto nemá. Lukáši, čekal jsem, že se ozveš. Tak to nějak pořešíme. |
Autor: | michal88 [ ned 06. led 2013 16:34:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vysoká spotřeba motoru 2,0 CT a někudy mi teče u spoluje |
K tomu sklu... Ještě bych taky doporučil buď WAPku nebo myčku. Ten vysokotlak udělá to, že Ti daným místem ta voda bude stříkat a to uvidíš. Takhle jsem si našel jednu netěsnost okolo oken na svém. Přece jen, mé bylo bourané a občas se stane, že to někde úplně netěsní. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |