Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Výměna startéru http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=710 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | ondraxmd [ pon 11. led 2010 21:24:30 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna startéru |
Už když jsem auto před deseti tisíci kilometry kupoval, tak cvakal startér. Téměř při každém startu se muselo dvakrát třikrát otočit klíčkem, protože to jen cvakalo než se startér roztočil. Takže jsem minulý týden koupil jetej za 400,-. Shodou okolností včera startér umřel, musel jsem cvakat asi pět minut než se chyt a začal točit Takže zejtra hodlám startér vyměnit za ten použitej a časem ten vyndanej zrepasovat. Takže máte nějaký tipy na výměnu? Teoreticky to mám všechno nastudovaný, zajímaj mě praktický fígle, budu to dělat venku na mrazu, tak abych tam nemrznul dlouho |
Autor: | Fous 2,1td [ úte 12. led 2010 20:51:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
No já to dělal v teple garáže tak půl hodky-myslím jen samotné vytahnutí.je to ježek v kleci,ale ven jde.nevím jestli máš turbínu či ne,tam hadici od inter.do sání musí pryč sto pro.povolíš šrouby co drží starter-sou tři-mám dojem 8 imbus.samozrejmě si odpojíš před tím baterku .odšroubuješ kabely na cívce mám dojem že jeden je číslo 13 a druhý 8.pak už jen hledáš a hledáš polohu při které pujde ven,je to malý porod. |
Autor: | Fous 2,1td [ čtv 14. led 2010 21:42:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
no ted na to hledím máš to v podpisu-se mi tak někdy stane,že se přehlédnu je to už nějaký pátek co sem to dělal,tak mě třeba někdo opraví |
Autor: | ondraxmd [ ned 19. zář 2010 14:15:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
tak jsem se k tomu konečně dostal, byl to porod. ježek v kleci. a problém to stejně neodstranilo. když chci startovat, otočím klíčkem do startovací polohy a nic, jen všechny kontrolky zhasnou. točit to nezačne. při každym startu musím klíčkem otočit do startovací polohy a "cuknout" klíčkem rychle zpět a znovu do startovací. je slyšet cvaknutí z motoru a startér se votočí. neví někdo čím by to mohlo bejt? nějaký relátko? nebo něco okolo zámku? už to takhle funguje co jsem to koupil, ani mi to moc nevadí, jen se mi dvakrát stalo, že sem takhle musel klíčkem cukat asi půl minuty, než to začlo točit. any idea |
Autor: | Chachar [ ned 19. zář 2010 17:42:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
Měl jsem to samé. Také jsem měnil startér, na štěstí jsem ho myslím nevyhodil a měl by se válet ve sklepě. Po výměně bylo chování beze změn k lepšímu. Šel jsem po káblech až ke spínačce a hledal... Vypálená spínačka. Tak jsem zpět poskládal, sehnal druhou a pak se s vervou pustil do výměny. Moc přesně si už nepamatuji postup, ale nic náročného. Plasty pod i nad volantem dolů, povolit spínačku, myslím že tak 7-8 klíč, pak tam bylo něco, že klíč musel být v zámku zapalování, odemčený (nebo zamčený ) volant a zespod se zacvakl nějaký kolík, aby šel vytáhnout zámek i se spínačkou a zamykáním volantu. Od spínačky vedou káble ke třem štekrům, které se rozpojí myslím, že 2 v pojistkovce a 1 pod palubkou. A je venku. Do této fáze mi to probíhalo celkem hladce, destrukce mi většinou jde dobře. Pak, když se mi na stole válel původní a připravený rezervní kus, zjistil jsem, že nejsou totožné. Nepamatuji přesně už čím, ale prostě to určitě rozměrově nešlo přehodit. Byly to asi kusy Y3 a Y4. Rozhodl jsem se, když už jsem to vytáhl, opravit původní kus. Pustil jsem se do pokračování v demontáži až na úplné prvočinitele. Příčina potíží byla krásně viditelná, snadno opravitelná, takže rozhodnutí setrvat se vyplatilo. Vevnitř je dost primitivní mechanismu, snadno logicky srozumitelný. Byly jen vyžíhané kontakty spínající proud ke startéru. Všechny funkční styčné plochy jsem osmirkoval, plechy na koncích opálené přihnul, prostříknul kontoxem, poskládal, zapojil zpět a bez potíží asi půl roku šlape jak má. Jen bych měl přiznat, že pokud nemáš nervy hodináře, ruce neurochirurga, raději doporučím výměnu, než opravu Mé ruce sice jsou lopaty, oči slepé, nervy na úprku, ale za to tvrdohlavý býk. |
Autor: | ondraxmd [ ned 19. zář 2010 19:58:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
no když to tak čtu, tak to asi odložím a místo toho do povinej výbavy přidám drát, abych mohl nastartovat až kontakty odejdou uplně |
Autor: | george [ ned 19. zář 2010 21:53:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
lepší je zapoji relátko mezi spínačku a startér. já to mám už na druhém XM a pohoda. relátko stojí max stovku a vymění se bez demontáže Jirka |
Autor: | Chachar [ ned 19. zář 2010 22:00:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
To by musel být dost festovní drát při tomto odběru. Také už jsem z časového nedostatku došel do tohoto stádia a osvědčil se mi masívní šroubovák. Ale i přesto není moc pohodlné zapnout klíč, než se nažhaví otevřít kapotu a doběhnout k motoru, vrazit šroubovák do kontaktů startéru, při tomto si nechat přimáčknout kolena o přede mnou stojící auto, protože jsem tam nechal rychlost.... Doporučuji řešit aspoň do příchodu zimy. Relátko pomůže, pokud spínačka sepne -třeba relátko- nebo by musel dát na start, třeba i přes relátko zvlášť tlačítko. Ale to relé by muselo být určitě nějaké silnější, ale to nám tu už určitě upřesní někdo kompetentnější. |
Autor: | george [ ned 19. zář 2010 22:15:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
spínač startéru má podle výkonu 4-6 A což relátko zvládne v pohodě, startovací proud spíná až startér, to by asi spínačka nevydržela a to relátko poze odděluje spínačku 0,05A a umístí se u baterky kde se jenom přeruší vývod ke startéru a napájí se z plusu baterky. stačí jakékoliv relátko. Spínačka odchází proto, že se při průchodu proudu kontakty vypálí a přestanou pružit, tím se zanesou a je potřeba opakovaného spínání aby se trochu vyčistily a seply. S pomocným relátkem toto odpadá. Jirka |
Autor: | ondraxmd [ pon 20. zář 2010 13:16:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
Chachar píše: To by musel být dost festovní drát při tomto odběru. Také už jsem z časového nedostatku došel do tohoto stádia a osvědčil se mi masívní šroubovák. Ale i přesto není moc pohodlné zapnout klíč, než se nažhaví otevřít kapotu a doběhnout k motoru, vrazit šroubovák do kontaktů startéru, při tomto si nechat přimáčknout kolena o přede mnou stojící auto, protože jsem tam nechal rychlost.... Doporučuji řešit aspoň do příchodu zimy. Relátko pomůže, pokud spínačka sepne -třeba relátko- nebo by musel dát na start, třeba i přes relátko zvlášť tlačítko. Ale to relé by muselo být určitě nějaké silnější, ale to nám tu už určitě upřesní někdo kompetentnější. tak to dopadlo tak že jsem do krabice v kufru přidal dláto. sice to trochu jiskří, ale pokud se mi někdy náhodou stane, že klíček přestane fungovat uplně, tak s tím aspoň odjedu a budu to řešit až to bude nefunkční |
Autor: | Lohňa [ stř 22. zář 2010 9:50:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
Já mám taky vypálenou spínačku, mám přes kabinu a spínač nataženou silnější dvoulinku od baterky přímo ke startéru. Startuju efektně tlačítkem "ENGINE START" umístěním vedle klávesnice imobilizéru. |
Autor: | borecekio [ pon 18. kvě 2020 21:51:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
Ahoj, asi jsem uplnej blbec kam strkáte ten šroubovák (dláto, drát...) jakam na kontakty jaka atd. díky za upřesnění díky za info |
Autor: | Chachar [ úte 19. kvě 2020 9:27:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
Ahoj. Musíš zašlápnout parkovačku, vyřadit rychlost, otočit klíč do provozní polohy a na startéru propojit něčím festovním -co se hned nepřepálí- matku co k ní vede ten hrubý kabel se sousední matkou, neleknout se a po nastartování (nebo vyšťavení baterky ) být připraven odpojit. nemusí to jít lehce, stává se, že probíhajícím proudem se šroubovák přivaří k matce. |
Autor: | borecekio [ stř 20. kvě 2020 10:19:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
aha mno mě nestartuje a nikdo neví jestli starter nebo ta spínačka a prej bylo nutno xkrát otočit kličkem než to chytlo přikláněl jsem se ke starteru protože tuto zavadu už jsem měl na Peugeotovi ale když jsem zjistil že zlobí spínačka u C5 tak nějak otestovat |
Autor: | Chachar [ stř 20. kvě 2020 13:07:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna startéru |
když otočíš klíčem, startér cvakne, neroztočí - vadný startér Když točíš několikrát klíčem pak startér chytí - spínačka funkčnost startéru ověříš výše popsaným způsobem. ono stačí držet natáhnutý klíč v poloze pro start a zatřepat s ním. vyžíhané kontakty ve spínačce nedosáhnou na kontakt. jde to rozebrat, vyčistit, přihnout. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |