Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - relé žhavičů
Právě je čtv 28. lis 2024 6:53:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: relé žhavičů
PříspěvekNapsal: sob 07. črc 2012 16:01:26 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:57:17
Příspěvky: 13
Bydliště: Brno
Čau
Nechce mi to startovat. Točím klidně 5 minut po 30 vteřinách (chudák baterka) a až pak postupně naskakují všechny válce ( a to ho dýmu všude kolem...). Řekl bych žhaviče, ale dělá to jen někdy (teď se to zhoršilo) a tak mám podezření na relé. Směřuju správně nebo to vidíte na něco jinýho? Kde mám to relé případně hledat? Kolik si mám připravit peněz? Dík

PS. Třeba když jsem vezl ženu do porodnice, tak se mi to fakt nehodilo...

_________________
abxxx@atlas.cz
XM 2,1 td 1991


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: relé žhavičů
PříspěvekNapsal: sob 07. črc 2012 17:56:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Mělo by to být před kastlíkem baterky, koukni do přílohy. Není to jen pojistkou?

Příloha:
h.jpg [59.76 KiB]
Zatím nestaženo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: relé žhavičů
PříspěvekNapsal: sob 07. črc 2012 21:02:47 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:57:17
Příspěvky: 13
Bydliště: Brno
Pojistka to není. To by asi nežhavilo nikdy, ne? Ale ono to někdy chytne napoprvé a někdy až po boji. Vlastně ani nevím, žhaví to i když je venku takový vedro jako teď. Protože kontrolka na palubovce se mi taky nerožne. Kde se dá sehnat to relé?

_________________
abxxx@atlas.cz
XM 2,1 td 1991


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: relé žhavičů
PříspěvekNapsal: sob 07. črc 2012 22:07:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Na vrakáči nebo nový, ale je to celkem drahý. Hledej řídící jednotky doby žhavení, třeba na AutoKelly viz příloha

Příloha:
ak.jpg [57.34 KiB]
Zatím nestaženo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: relé žhavičů
PříspěvekNapsal: ned 08. črc 2012 23:14:17 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Ahoj,může to být skutečně to vadné relé,ale to se dá proměřit,respektive sežeň si někoho kdo si vezme multimetr a bude měřit jestli po zapnutí zapalování relé sepne a do žhaviček jde proud.

Kdyby něco,tak žhavící relé mám doma ,sice z BX,ale v xantii jsme měl stejné,tak možná i na XM bude stejné ;)

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: relé žhavičů
PříspěvekNapsal: pon 09. črc 2012 11:30:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Mělo by pasovat z AX, BX, Xantie a Jumperu buďto 1.9, 2.1 a 2.2 litru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: relé žhavičů
PříspěvekNapsal: pon 09. črc 2012 12:55:30 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:57:17
Příspěvky: 13
Bydliště: Brno
Hned jak to půjde tak to zkusím proměřit a kdyžtak vás budu otravovat dál. Teď je to s tím prckem takový hektický... dík

_________________
abxxx@atlas.cz
XM 2,1 td 1991


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: relé žhavičů
PříspěvekNapsal: pon 09. črc 2012 14:07:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 23. říj 2009 15:22:24
Příspěvky: 73
Ahoj,

Je to celkem prostej systém (podle výbavy vozidla).
V podstatě tě teď musí zajímat jedíné - jestli spíná. kontrolkou se neřiď, může být vadná žárovka.

Relé je přichyceno na vaně baterie, jdou do něj dráty od spínačky, teploty motoru, ŘJ apod a hlavně silový přívod přímo od baterie. Ten poznáš podle toho, že je opravdu silnej. Kousek od něj je odvod ke žhavičům.

Jednu svorku lampové zkoušečky si chytíš na jeden šroub a druhou na druhej šroub. Při vypnutém klíčku musí svítit (plus je stálý a obvod se uzavře přes žhavičku a kostru).

Takhle musíš projít celý obvod - nejlépe ještě odpojit propojovací kabel bezi žhavičkami a zkoušečkou mezi plusem a kontakty jednotlivých svíček zjistíš, který jsou špatný - zkoušečka zhasnutá a který dobrý - zkoušečka svítí.

Pokud už to budeš mít v ruce, tak z celého srdce doporučuji preventivní výměnu žhaviček a všech kabelů - čtyřka licna měď stačí. Očka nejen lisovat ale i proletovat.
(já to při výměně žhaviček neudělal a vys*alo se mi to - žhavil jsem startovacím kabelem přímo na kontaktech svíček)

Tož asi tak ;)

_________________
Citroen XM Y4GZ - Po předešlých majitelích (a jednom srnečkovi) dosti zprasené autíčkou, které pomalu dávám dohromady.
2.1TD, vínová metla KKS


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz