Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

relé žhavičů
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=6497
Stránka 1 z 1

Autor:  abx [ sob 07. črc 2012 16:01:26 ]
Předmět příspěvku:  relé žhavičů

Čau
Nechce mi to startovat. Točím klidně 5 minut po 30 vteřinách (chudák baterka) a až pak postupně naskakují všechny válce ( a to ho dýmu všude kolem...). Řekl bych žhaviče, ale dělá to jen někdy (teď se to zhoršilo) a tak mám podezření na relé. Směřuju správně nebo to vidíte na něco jinýho? Kde mám to relé případně hledat? Kolik si mám připravit peněz? Dík

PS. Třeba když jsem vezl ženu do porodnice, tak se mi to fakt nehodilo...

Autor:  ondraxmd [ sob 07. črc 2012 17:56:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: relé žhavičů

Mělo by to být před kastlíkem baterky, koukni do přílohy. Není to jen pojistkou?

Příloha:
h.jpg [59.76 KiB]
Zatím nestaženo

Autor:  abx [ sob 07. črc 2012 21:02:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: relé žhavičů

Pojistka to není. To by asi nežhavilo nikdy, ne? Ale ono to někdy chytne napoprvé a někdy až po boji. Vlastně ani nevím, žhaví to i když je venku takový vedro jako teď. Protože kontrolka na palubovce se mi taky nerožne. Kde se dá sehnat to relé?

Autor:  ondraxmd [ sob 07. črc 2012 22:07:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: relé žhavičů

Na vrakáči nebo nový, ale je to celkem drahý. Hledej řídící jednotky doby žhavení, třeba na AutoKelly viz příloha

Příloha:
ak.jpg [57.34 KiB]
Zatím nestaženo

Autor:  JiRaY [ ned 08. črc 2012 23:14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: relé žhavičů

Ahoj,může to být skutečně to vadné relé,ale to se dá proměřit,respektive sežeň si někoho kdo si vezme multimetr a bude měřit jestli po zapnutí zapalování relé sepne a do žhaviček jde proud.

Kdyby něco,tak žhavící relé mám doma ,sice z BX,ale v xantii jsme měl stejné,tak možná i na XM bude stejné ;)

Autor:  ondraxmd [ pon 09. črc 2012 11:30:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: relé žhavičů

Mělo by pasovat z AX, BX, Xantie a Jumperu buďto 1.9, 2.1 a 2.2 litru.

Autor:  abx [ pon 09. črc 2012 12:55:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: relé žhavičů

Hned jak to půjde tak to zkusím proměřit a kdyžtak vás budu otravovat dál. Teď je to s tím prckem takový hektický... dík

Autor:  vlbarta [ pon 09. črc 2012 14:07:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: relé žhavičů

Ahoj,

Je to celkem prostej systém (podle výbavy vozidla).
V podstatě tě teď musí zajímat jedíné - jestli spíná. kontrolkou se neřiď, může být vadná žárovka.

Relé je přichyceno na vaně baterie, jdou do něj dráty od spínačky, teploty motoru, ŘJ apod a hlavně silový přívod přímo od baterie. Ten poznáš podle toho, že je opravdu silnej. Kousek od něj je odvod ke žhavičům.

Jednu svorku lampové zkoušečky si chytíš na jeden šroub a druhou na druhej šroub. Při vypnutém klíčku musí svítit (plus je stálý a obvod se uzavře přes žhavičku a kostru).

Takhle musíš projít celý obvod - nejlépe ještě odpojit propojovací kabel bezi žhavičkami a zkoušečkou mezi plusem a kontakty jednotlivých svíček zjistíš, který jsou špatný - zkoušečka zhasnutá a který dobrý - zkoušečka svítí.

Pokud už to budeš mít v ruce, tak z celého srdce doporučuji preventivní výměnu žhaviček a všech kabelů - čtyřka licna měď stačí. Očka nejen lisovat ale i proletovat.
(já to při výměně žhaviček neudělal a vys*alo se mi to - žhavil jsem startovacím kabelem přímo na kontaktech svíček)

Tož asi tak ;)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/