Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Zamrznul jsem http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=542 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Chachar [ ned 20. pro 2009 19:25:14 ] |
Předmět příspěvku: | Zamrznul jsem |
Dnes ráno při pouhých -14°C jsem i přes obavy své 2,1td v poho nastartoval, takže autí opět nezklamalo. Ovšem zklamal dodavatel nafty mé mateřské pumpy. Asi po 15s poklidného vrčení studeného motoru kočárek chcípnul. Jen co si motor vycucnul naftu z palivového filtru, další palivo už se mu nedostalo. Zkusil jsem ještě opatrně, abych šetřil v mraze baterku znovu protočit startérem, marně. Nevzdal jsem to a velkoryse jsem svému autu chtěl načepovat naftu ručně. Jednak po škrábání oken mně pumpovací pohyb zahřeje a jednak baterku není radno stejně jako šéfa přetěžovat úkoly. Jenže zde jsem narazil. Přimrzlo i lanko v bowdenu vedoucí ke kapotě motoru. Takže se nemůžu vůbec dostat pod kapotu. Samozřejmě jsem poté vyšťávil i baterku a tím pádem následným pozdním příchodem do práce i nasral šéfa. Takže opět další souvislost. Takže z toho vyplývá dotaz: Jak otevřít z venčí kapotu? Potřebuji natáhnout naftu a na baterku hodit káble z druhého auta na nakopnutí. Je mi jasné, že z bezpečnostních důvodů není vhodné to zde naplno popsat a tak žádám o SZ. |
Autor: | karol [ ned 20. pro 2009 23:24:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
Zdar, tak to sedí. Stejná story. Fakt se musím smát. Jezdím 1x týdně, a dnes test. V 11hod chytlo na po4. a večer -13 na podruhé. Zmrzlá kapota, bílý dým pár chvil a jede se dál. Zítra jdu koupit nový ropný filtr, kapotu jsem lehce proklepával až se podařilo. Do kufru přes zadní sedačky. Vše natřeno glycerinem, jen ty páté jsem blb vynechal. Úplně tě u toho vidím. A máš-li prodlužku a 220V, fén od ženy to vyřeší. Anebo taky ne. K. |
Autor: | karol [ ned 20. pro 2009 23:27:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
Zítra bych ti mohl přijet pomoct tak kolem 12 hod. Baterku jsem raději preventivně na noc vyndal a nabíjím. 605464780 a st. kabely mám. K. |
Autor: | Chachar [ pon 21. pro 2009 0:26:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
Díky všem za pomoc i nabídky, jsme fakt dobrá parta. To se jednou bude muset i zapít. Přišly mi v SZ 2 návody -2x stejný návod-, hned jsem to šel zkusit, že bych baterku na noc hodil do tepla, jenže můj nejdelší šroubovák je o 1cm kratší, než bych potřeboval, tak se budu muset ohlédnout po nějakém alternativním nástroji, to už nechám na ráno. Vidět je to tam podle návodu pěkně. Na štěstí jsem nechal děckám na lítačku ještě Favorita, který zatím vše zdolává a nikdy nezklamal a když, tak se dá příručním vercajkem opravit i na ulici. Při poslední poruše stačil kapesní nožík a kousek klacku. Ale můžu říct, že i benzín se ráno hodně dlouho trápil, olej v převodovce byl tak vytuhlý, že nešlo málem ani vyřadit, přítlačák spojky asi taky přimrznul, protože i v neutrálu se to chtělo po vyšlápnutí spojky rozjet... Takže pojízdný zatím jsem. Jo, fén, nebo i horkovzduška by i byla, jenže nebudou zamrzlé zámky - na které jde i škvírou pod kapotou nastříkat rozmrazovač, což jsem udělal- ale lanko v bowdenu. To fakt nevím, kde bych měl celou tuto dlouhou trasu nahřívat. Ono bude úplně stačit, až se to rozjede, vyvenčit ženské do nějakého shopinku na vánoční nákupy a než se od tama vymotají, v podzemní garáži to vše poleví. Takže by se lanka teoreticky mohly i někde něčím propláchnout, prakticky není kudy. |
Autor: | Chachar [ pon 21. pro 2009 19:04:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
V práci jsem si připravil a ohnul kus plocháče 20x5, na jeden konec vybrousil žlábek a po šichtě tréninkově otevřel kapotu. Šlo to pěkně. Nebudu to teď už trápit, nemám doma nabíječku, tak to ráno nakopnu přes Favorita -doufám- a vezmu to do práce na nabíječku. Jenže v té euforii nad otevřenou kapotou jsem předpokládal menší odpor lanka a chtěl jej rozhýbat, tak jsem dostupný konec postříkal rozmrazovačem a zatáhl za páčku a..... čeká mně výměna lanka. Má s tímto někdo zkušenost? Co mně čeká a za kolik? |
Autor: | vlbarta [ pon 28. pro 2009 15:03:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
Lanko jsem řešil letos přesně na Nový rok. Neni to nic děsnýho, jen jsem nevěděl jak na to a při vyndavání jsem rozdělal půl auta Lanko je na dvě části, spojka(černý plastový kvádr) je u řidičova podběhu mezi kaslíkem na baterku a nádobkou na LHM. Rozpojíš, zkusíš kde se to přetrhlo a řešíš dál. Pokud to bude část v autě tak ta vede k pedálům, pak kolem ruční brzdy a pod krytama až k páčce - Páčku jsem vyndal až po odšroubování sedačky, snad přijdeš na lepší způsob. Nové lanko buď koupíš v Citroenu nebo podle zručnosti a materiálu uděláš sám. Prolej to silikonovym olejíčkem ať máš po starostech. Nejblbější na těhle věcech je to, že se stanou v zimě kdy jsou plasty křehké a prsty ztuhlé. Přeji hodně trpělivosti. |
Autor: | miraxm [ pon 28. pro 2009 15:43:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
jojo tak vše tu popsané jsem už také zažil ...lanko pravděpodobně jen vyskočilo z toho plastoveho kvadru než že by se přetrhlo .... ta pačka u sedačky jde povolit i bez vyndani sedačky, je tam myslim imbus 6mm ...ale i když jsem všechny šrouby vyndal pačka se uvolnila ale cenou jsem ji stejně nevyndal. . neodpojil od lanka ... tak poznáš jestli máš lanko opravdu přetržene .. je k tomu fakt blby přistup, zamky na kapotě to je děs ale jdou otevřít rukou i bez jakéhokoliv nástroje, trochu si při tom odřu vždycky ruku ale už to mam docela natrenované, a možná že mi to jde pač jsem mlad a svěží a mám ještě hubenou ruku |
Autor: | Chachar [ pon 28. pro 2009 16:20:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
Díky. Já na svou packu ani nenefasuji rukavice. I svářečské jsou jako z dětského oddělení, tak už v práci dělám většinou bez. Lanko je utržené, jde vidět roztřepený konec hned u páčky. Pokud za to nebudou chtít nějakou nesmyslnou cenu, koupím raději hned obě půlky, abych to nemusel po chvíli řešit znova. To že je to ze dvou částí je užitečná informace, už jsem se letmo díval v motorovém prostoru, tam to nevypadá tak hrozně. Bojím se právě demontáže páčky. A zrovna jsem se obával nutné demontáže sedačky, protože u páčky jsem neviděl žádný šroubek. |
Autor: | miraxm [ úte 29. pro 2009 17:03:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
je tam ... musi se strčit hlava jakoby pod sedačku pak je vidět ... sedačku uplně dozadu samože |
Autor: | vlbarta [ stř 30. pro 2009 7:37:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
Páčka vyndat jde, jen se nesmis bat pouzit trochu nasili na ty plasty Rozdelaval jsem to dve hodiny, zpatky to tam bylo za pul |
Autor: | Chachar [ úte 05. led 2010 0:50:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
Už jsem to provizorně zprovoznil, odhadovaná životnost - doživotní. Nebavilo mně se pod kapotu dostávat jako zloděj, pokaždé kleknout před auto na kolena, tak jsem s tím přes víkend zajel na své pracoviště, že s tím něco udělám. Vyhodil jsem vzduchový filtr i s držákem, což je rychlovka, abych se dostal ke spojení těch dvou lanek, nastudoval princip a zaimprovizoval. Po demontáži jsem zjistil, že původní lanko má průměr 1,2mm a délku 1,8m. Zajásal jsem, nedávno jsem s tímto průměrem pracoval a zbytek by se mi měl válet v ponku. Válel, jenže zbylo už jen 1,6m. Ku...! K panice nebyl důvod, jen jsem chtěl rozhýbat tělo přeležené a nacpané přes svátky, připravit ho na brzký pracovní totální nasazení, trochu užitečně zabít čas a závada neohrožovala provoz auta. Ale nerad se vzdávám. V neděli lanko nikde neseženu. Vzpomněl jsem si na své bývalé... Ve škodovkách místo lanek na plyn, sytič, topení byly používány ocelové dráty. Vhledem k tomu, že jsem vytáhl jen lanko a bowden zůstal v původní poloze na místě, byla práce jednoduchá a rychlá ze šuplíkových materiálů. Prázdný Bowden -mimochodem má teflonové jádro, což jsem v tomto věku nečekal, jó na našem trhu před 20ti léty....- jsem z konce motorového prostoru vypláchl silikonovým olejem a z téhož konce jsem ho začal ládovat CO svařovacím drátem prům.1mm a čekal kudy vyleze. Přesně proti páčce otvírání kapoty, tam kde měl. Paráda. Provlékl jsem jej excentrem u páčky, asi 10mm ohnul zpět a navlékl na něj mosazný střed z vykuchané elektrikářské čokolády a utáhl. Od motorového konce drát zatáhl a u páčky vše sedlo jak má. Teď už jen zbývalo spojit nový drát a původní pokračování lanka. Na pokračování lanka je plocháček s dírkou na konci, kudy původně procházelo ESíčkovité spojení. Dírku jsem využil. Na drát jsem opět navlékl střed s čokolády, drát provlékl dírkou v lanku a zpět do čokoládky. Oba bowdeny jsem uložil do plastového futra spoje, smyčku na drátu utáhl na potřebnou délku a přitažením šroubků čokoládky vše zajistil. Několikerým odzkoušením jsem ověřil správnou funkčnost a přebytečný drát ucvikl. Takže vše hotové přibližně za půl hodiny, a bez demontáže interiéru. Jó, když už jsem to zmínil... Vůbec jsem nepřišel na to, jak dostat ven páčku a plasty okolo, kdybych přece jen někdy koupil originál lanko, předpokládám, že díky tvarovým oběma koncům i v bowdenu. |
Autor: | miraxm [ úte 05. led 2010 13:34:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
do toho času by se měl započítavat i čas strávený dokumentací opravy tady na foru ....jinak chvalim, a kdyby někdy někdo vyndal tu páčku at se také podělí |
Autor: | Chachar [ úte 05. led 2010 15:44:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
Ten článek mi trval přibližně stejně dlouho jako samotná oprava. Až jednou budu v důchodu a mít na to dostatek času, asi se začnu učit psát všemi deseti |
Autor: | miraxm [ úte 05. led 2010 20:52:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zamrznul jsem |
to že si s tim dáš práci, at už kvuli tomu že neumíš psát všemi deseti je ale vidět na tvých příspěvcích, přesto že je dlouhý a šíleně podrobný má hlavu a patu, povětšinou nic nechybí, nebrání k pochopení a převzetí informace. ale chvaly už bylo dost! |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |