Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - CX vs. XM koule
Právě je čtv 28. bře 2024 15:14:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 9:01:52 
Offline

Registrován: ned 21. úno 2010 12:48:46
Příspěvky: 38
Bydliště: Praha
někde jsem slyšel že do xmka se dají použít i koule z cx a je to pak prý mnohem pohodlnější,má s tím někdo z vás zkušenosti?

_________________
Dříve: xm 3.0 12V manual r.v.1989
xantia 2.0 8v manual 1994
nyní: xm 2.0 16v automat r.v.1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 10:40:57 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 15:10:14
Příspěvky: 74
Bydliště: Plzen
Jo jde to.ale jednodusi je odpojit hydroaktiv a splni to naprosto stejnej ucel...

_________________
XM 2.5TD 1999 modry mauricius full naloz v cerne kuzi v musketieru/zenderu s chromovyma lemama a alu 225/45/17... :-D
Renault grant espace III s 3l V6 24v automat a krom kuze full naloz s Alu 215/50/17 ...Konecne poradnej rodinej kocar... :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 12:30:03 
Offline

Registrován: ned 21. úno 2010 12:48:46
Příspěvky: 38
Bydliště: Praha
jak ho odpojím?

_________________
Dříve: xm 3.0 12V manual r.v.1989
xantia 2.0 8v manual 1994
nyní: xm 2.0 16v automat r.v.1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 15:29:32 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:44:19
Příspěvky: 100
Bydliště: Hrotovice
Pokud odpojíš Hydractiv, bude auto stejně měkký jako předtím, akorát bude měkký pořád a to nemusí být v některých případech vhodný. Frantíci to mají moc dobře vymyšlený a naladěný. Pokud chceš měkčí pérování, sežeň si komfortní kolue. Já je na autě mám, je to houpačka, zpomalovací práh to pohltí bez vlivu na kastli, jízdní vlastnosti horší, děti radši chtějí jezdit skákavou Microu, v XM se jim dělá blbě.

_________________
C2 1,4 HDI socka 2003
DS3 1,6 HDI Sport Chic 2011
C6 2,7 HDI Exclusive 2007
C4 1,6 16v Coupé VTS 2008
C4 Grand Picasso 2,0 HDI Shine 2017


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 16:00:59 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 15:10:14
Příspěvky: 74
Bydliště: Plzen
Myslim ze staci jen vytrhnout dve pojistky nebo stekr z pc hydry.uz si to moc dobre nepamatuju co fungovalo.dovolim si odporovat kolegovi ze to bude meky porad stejne.je to ohodne houpavejsi nez s hydrou.ale souhlasim snim ze to maj dobre sestelovany pac pri odstraneni hydry je auto nestabylni obzvlaste pri zataceni pac se naklani vice a teziste je moc v naklonu.ale pri jizde rovne je to pohoupanicko.a komfortky jsou na maximu houpavy unosnosti kastle a teziste.mam excluzivu s komfortkama a jsem stoho opcas tak vyhoupanej ze jedu raci na sport.pokud tam das gule z cx pocitej ale stim ze kdyz to prepnes na sport nepoznas takrka rozdil od normalu a casem ti to bude lest na nervy.doporucim ti to sami co pise kolega nademnou vraz tam komfortni gule.je to zlatej kompromis bez nedovoleneho konstrukcniho zasahu..

_________________
XM 2.5TD 1999 modry mauricius full naloz v cerne kuzi v musketieru/zenderu s chromovyma lemama a alu 225/45/17... :-D
Renault grant espace III s 3l V6 24v automat a krom kuze full naloz s Alu 215/50/17 ...Konecne poradnej rodinej kocar... :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 16:26:32 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:44:19
Příspěvky: 100
Bydliště: Hrotovice
Napsal jsem to zjednodušeně. Při ustálené jízdě přímým směrem bude auto pérovat stejně. Pokud by hydractiv vyhodnotil, že by měl ztvrdnout a je upravenej, tak pérování zůstává měkký, t.j. více se naklání v zatáčkách, při brždění a akceleraci se propadá předek, zadek. Což může při nějakém extrému typu vyhýbací manévr auto rozhodit. Jinak trvale měkký provoz se docílí naopak přivedením napětí na H-ventil, což se dříve diskutovalo, někdo psal že hrozí jeho poškození, naopak někteří to tak měli zapojený a jezdili.

_________________
C2 1,4 HDI socka 2003
DS3 1,6 HDI Sport Chic 2011
C6 2,7 HDI Exclusive 2007
C4 1,6 16v Coupé VTS 2008
C4 Grand Picasso 2,0 HDI Shine 2017


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 18:27:32 
Offline

Registrován: ned 21. úno 2010 12:48:46
Příspěvky: 38
Bydliště: Praha
Aha takže přivedení napětí na H ventil trvale změkčí auto?
Například i pokud momentálně je pořád tvrdé? to asi ne vid.
Nicméně ty komfortní koule jsou dost zajímavý.Kdese dají sehnat a na kolik přijdou?

_________________
Dříve: xm 3.0 12V manual r.v.1989
xantia 2.0 8v manual 1994
nyní: xm 2.0 16v automat r.v.1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 19:30:46 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:44:19
Příspěvky: 100
Bydliště: Hrotovice
Pokud je závada pouze elektrická, tak přivedení trvalého napětí na H-ventil auto změkčí. Nevím ale jak je to u Hydractivu II, má dva H-ventily, chodí stejně, tak mají možná společné napájení. Schema nemám u sebe. Určitě ale nechat opravit aby Hydractiv chodil jak má. Komfortní koule zde:
http://eshop.autobenex.cz/search.asp?EX ... =0&STP.y=0
http://eshop.autobenex.cz/search.asp?EX ... 24&STP.y=5

_________________
C2 1,4 HDI socka 2003
DS3 1,6 HDI Sport Chic 2011
C6 2,7 HDI Exclusive 2007
C4 1,6 16v Coupé VTS 2008
C4 Grand Picasso 2,0 HDI Shine 2017


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 20:22:38 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 15:10:14
Příspěvky: 74
Bydliště: Plzen
Je to presne jak pise lohna.pokud je zavada elektricka trvale xm zmekci pokud je mechanicka tak nee.hydra II ma 2x h-ventil kterej ma opravdu spolecne napajeni (je jen paralerne propojen) .pokud bys nechtel investovat do novych sezenes komfortni gule na vrakarne pac skoro kazda ixema y4 exclusiva je ma.akorat nejsem si nak jistej jak zrovna komfortku poznas od obyc gule.nikdy sem je nemel vedle sebe takze velikostne ti neporadim zda se lisi a ani nevim zda nejsou stejny jen vrtani je jiny.ale vim ze jsou urcite zeleny :-D .lohno ty vis jak se lisi?

_________________
XM 2.5TD 1999 modry mauricius full naloz v cerne kuzi v musketieru/zenderu s chromovyma lemama a alu 225/45/17... :-D
Renault grant espace III s 3l V6 24v automat a krom kuze full naloz s Alu 215/50/17 ...Konecne poradnej rodinej kocar... :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 21:06:14 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:36:11
Příspěvky: 96
mám na XM CT TURBO ve předu i vzadu koule z CX což je 75bar/500ml díra 1mm,orginál XM byli 55bar/400ml díra 0.4mm,
hydroaktivy jsou zachovány,houpe to jak pravá CXa,rozdíl mezi AUTO a SPORT neni poznat jediná chyba,jinak Sport sem nikdy nepoužil,jízdní vlastnosti jako jak CX,houpačka,nerovnosti nejsou cítit,hydroaktiv u normálních koulí vlastně drží XM jen aby se dvakrát po přejetí nerovnosti zhouplo a tohle se zhoupne tak 8x,drží stopu,jízdní vlastnosti dobré :)

za zkoužku nic nedáte ;) ,myslím že to tak má na své XMce i kolega z fóra Zqwaxx.

_________________
XM V6 Y4 Exclusive vega v kůži Savana - z filmu Byl jednou jeden polda II.
XM Y3 V6.12 Zender 1990 Pallas vínová met.
XM Y3 CT Turbo Kombi Exclusive 1993
XM V6.12 kombi Y4 Exclusive(savana,vše v el...)
CX 25 GTi Turbo 2 1987
CX 25 GTi Pallas


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 21:22:56 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Ahoj, uvažuji o tom, že si vytočím koule s cx, které jsem dal na xantiji a vezmu si je na xm.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 22:20:31 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:44:19
Příspěvky: 100
Bydliště: Hrotovice
Ty koule se liší průměrem díry, to je vidět na první pohled. Pokud chceš provozovat XM dlouhodobě, investoval bych raději do nových koulí. Ty komfortní se chovají asi jako z CX, jak píše Lukáš, taky nepoznám když zapnu sport. Já jsem ty komfortní koule koupil s autem, nevím jestli bych nebyl radši za normální. Přece jenom to auto je zkonstruovaný a naladěný na normální koule. Pokud je podvozek a koule v dobrým stavu, tak je to svezení jak komfortní, tak sportovní a bezpečný. S komfortníma je to fakt amerika, přidáš, předek se zvedne, brzdíš, předek se ponoří. Pokud si zvykneš na větší náklon v zatáčce, dá se říct že taky sedí slušně, ale jako s normálníma samozřejmě ne. Teď mám automat, tam mi ty komfoty celkem vyhovují, jezdím pomaleji a míň agresivněji než předtím s manuálem, tam bych je nechtěl. Pokud rád pohodově pluješ krajinou, tak komforty, pokud sportovněji, tak si nech normální.

_________________
C2 1,4 HDI socka 2003
DS3 1,6 HDI Sport Chic 2011
C6 2,7 HDI Exclusive 2007
C4 1,6 16v Coupé VTS 2008
C4 Grand Picasso 2,0 HDI Shine 2017


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: pon 15. bře 2010 0:36:44 
Offline

Registrován: čtv 22. říj 2009 9:00:56
Příspěvky: 27
jj je to tak, na jinejch nez cx koulich bych nejezdil... Ale z meho hlediska sem to doved k dokonalosti tim ze v predu mam predni CX 75bar plus hydraktivni 75, a vzadu mam CX Break(puleny) zadni 35bar a 50 na hydraktivu... kdy je a kdy neni seplej hydractive poznat je a dost(je potreba mit hydro koule v poradku s dostatecnym tlakem), ve chvili kdy je do tvrda se to chova podobne jako cx (az na ten nizsi zdvih predni napravy kterej fakt nicim nedozenu) a ve chvili kdy je nameko tak je to lehce podobny Ds... neni nic co bych nemoh prejet tak rychle jak chci a strasne me se... ty ridici ve vsech tech natrasackach jak porad po tech nasich rozbitejch silnicich se necemu vyhybaj a jezdej pomalu...:) Tahle koulova konfigurace v kombinaci s automatem a Diravi nema moc v pohodli konkurenci:-)

Lukas.Chvala píše:
mám na XM CT TURBO ve předu i vzadu koule z CX což je 75bar/500ml díra 1mm,orginál XM byli 55bar/400ml díra 0.4mm,
hydroaktivy jsou zachovány,houpe to jak pravá CXa,rozdíl mezi AUTO a SPORT neni poznat jediná chyba,jinak Sport sem nikdy nepoužil,jízdní vlastnosti jako jak CX,houpačka,nerovnosti nejsou cítit,hydroaktiv u normálních koulí vlastně drží XM jen aby se dvakrát po přejetí nerovnosti zhouplo a tohle se zhoupne tak 8x,drží stopu,jízdní vlastnosti dobré :)

za zkoužku nic nedáte ;) ,myslím že to tak má na své XMce i kolega z fóra Zqwaxx.

_________________
CX 25 Prestige Automatic:-) :-)
CX 25 Gti Turbo 2 :-)
XM Y3 V6 12v Pallas Automatic:-)
XM Y4 V6 12v Exclusive Automatic:-)
Trabant 601 DeLuxe :-) :-) :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: pon 15. bře 2010 8:41:56 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 15:10:14
Příspěvky: 74
Bydliště: Plzen
Lohno ja tam mam komfortky (teda aspon podle soudruhu v citroenu a jednoho automechanika) a rozdil mezi sportem a normal poznam?prevazne na bocnim naklonu v zatackach je to nebe a dudy...nemas v pytli naky cidlo hydry?ze to i po prepnuti na sport mas v normalu?

_________________
XM 2.5TD 1999 modry mauricius full naloz v cerne kuzi v musketieru/zenderu s chromovyma lemama a alu 225/45/17... :-D
Renault grant espace III s 3l V6 24v automat a krom kuze full naloz s Alu 215/50/17 ...Konecne poradnej rodinej kocar... :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: pon 15. bře 2010 19:01:16 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:36:11
Příspěvky: 96
Zqwaxx.
ty máš vzádu jen půlený Breakovký "neptuny"? neni to málo?

já mám u XM i na zadku přední z CX 75/500,jako lítá dost nahoru a dolu,ale je to dobrý svezení,takhle péruje i Naše CXa 2.0i LEADER ten taky lítá jak blázen:-)

když dáš přední z CX dozadu na CX - CXa mlátí o dorazy,u XMky nemlátí

benisekjosef
jo v tom náklonu to vliv málinko má,jinak na silnici sem rozdíl nepoznal

jezdím jen na Auto nebo Norm režim - sport nepreferuju to si můžu koupit koktávku :D :D

_________________
XM V6 Y4 Exclusive vega v kůži Savana - z filmu Byl jednou jeden polda II.
XM Y3 V6.12 Zender 1990 Pallas vínová met.
XM Y3 CT Turbo Kombi Exclusive 1993
XM V6.12 kombi Y4 Exclusive(savana,vše v el...)
CX 25 GTi Turbo 2 1987
CX 25 GTi Pallas


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz