Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - CX vs. XM koule
Právě je čtv 28. bře 2024 15:04:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 19:20:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Přifouknu ti trochu koule na hydractivu a nikdo nic nepozná, záruka nezáruka ...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 21:32:10 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:36:11
Příspěvky: 96
ty koule co sem měl na XM při koupi mají u pidi dirky napsáno,vyryto 04 a ty koule z CX mám přední z TURBO 2 vzádu na XM 1.65 díra 75bar/500ml ve předu 1.9díra 75/500
jsem zviklej na CXko,orig. XM se mi zdá moc tvrdé:-(

_________________
XM V6 Y4 Exclusive vega v kůži Savana - z filmu Byl jednou jeden polda II.
XM Y3 V6.12 Zender 1990 Pallas vínová met.
XM Y3 CT Turbo Kombi Exclusive 1993
XM V6.12 kombi Y4 Exclusive(savana,vše v el...)
CX 25 GTi Turbo 2 1987
CX 25 GTi Pallas


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 23:23:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Lukas.Chvala píše:
mám na XM CT TURBO ve předu i vzadu koule z CX což je 75bar/500ml díra 1mm,


Lukas.Chvala píše:
ty koule z CX mám přední z TURBO 2 vzádu na XM 1.65 díra 75bar/500ml ve předu 1.9díra 75/500


si v těch dírkách udělej pořádek ... :twisted:


Lukas.Chvala píše:
ty koule co sem měl na XM při koupi mají u pidi dirky napsáno,vyryto 04


to 04 není rozměr, ale pouze číselné označení tlumiče pro rozlišení ... ( co by pak znamenalo, když tam koule na Xa má 44 :lol: )

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: čtv 15. dub 2010 8:07:24 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:44:19
Příspěvky: 100
Bydliště: Hrotovice
Citace:
když se podíváte na schéma hydractivu u Citroenu XM (je jedno jestli H1 nebo H2) tak si zajisté všimnete, že do středového hydro-ventilu vedou dva svody z hlavních pístnic a že hydraulická kapalina tam neteče napřímo, ale skrze 2 tlumiče (na obrázku pod číslem 6), identické s těmi v pružících koulích.Tyto tlumiče také mají kalibrovaný otvor o určitém průměru (většinou 1,25mm +-) viz schéma:


Tyto clonky jsou tam z důvodu zabránění přílišného náklonu v zatáčkách, t.j. aby se LHM nepřelévala snadno z vnější strany, kde je pístnice víc stlačená, na druhou, odlehčenou. Jak je z obrázku vidět, toto se bude dít i v tvrdém režimu. Podle mě toto taky ovlivňuje negativně stabilitu auta. Osobně vidím nejjednodušší a bezpečnou cestu k měkčímu pérování montáží komfortních koulí, které jak věřím, prošly nějakými testy a homologacemi, pokud jsou oficiálně nabízeny.

_________________
C2 1,4 HDI socka 2003
DS3 1,6 HDI Sport Chic 2011
C6 2,7 HDI Exclusive 2007
C4 1,6 16v Coupé VTS 2008
C4 Grand Picasso 2,0 HDI Shine 2017


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: čtv 15. dub 2010 15:17:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Lohňa píše:
Tyto clonky jsou tam z důvodu zabránění přílišného náklonu v zatáčkách, t.j. aby se LHM nepřelévala snadno z vnější strany, kde je pístnice víc stlačená, na druhou, odlehčenou. Jak je z obrázku vidět, toto se bude dít i v tvrdém režimu.


Zase blbě ... ;)
Ty "clonky" tam nejsou kvůli naklánění v zatáčkách, jsou to hlavně přídavné tlumiče pérování pro hydractivní kouli když je v měkkém režimu. Ten obrázek není úplný řez hydroventilem, je to zjednodušené. Kompletní hydractiv ventil má ještě jednu cestu pro kapalinu, když je koule odstavená od pružení - "tvrdý mód". Tehdy kapalina sice přes integrované tlumiče ("clonky"), teče také, ale obtíká to bokem ( pozice (3) na obrázku - kulička) tato kulička vlivem proudu kapaliny "levá-pravá" ucpe průchod a zabraňuje přelití kapaliny z jené koule u kola do druhé a tím i náklonu vozu v zatáčkách.

Obrázek

Můj názor na změkčení pružení u Hydractivu II je ten, že je lepší více změkčit "měkký režim" a na tvrdý nesahat, nebo jen velice jemě a nepatrně. Touto úpravou dostanu velice komfortní a měkké pohodlíčko za běžného provozu a při nenadálých situacích mě tvrdý režim podrží na silnici. Nevytvořím tím jen vždy a neustále se kymácející a na silnici velmi nestabilní plechovku se znakem šípového ozubu, tak jak pouhé upravení ( zprasení ) koulí u kol. :idea:

Lukas.Chvala píše:
jezdím jen na Auto nebo Norm režim - sport nepreferuju to si můžu koupit koktávku :D :D

Ty máš 3 polohy přepínače hydractivu :shock:

Lukas.Chvala píše:
jsem zviklej na CXko,orig. XM se mi zdá moc tvrdé:-(
_________________
XM V6.24 Exclusive 1993,plná palba,černá met.
XM V6.12 Exclusive 1993 plná palba,manuál,bílá
XM V6.12 Exclusive 1994 tempomat,automat,zelená Vega
XM V6.12 Exclusive 1989 plná palba,černá met.,Zender
XM V6.12 Pallas 1990 klima,kůže,automat,šedá met.

No, když seš zviklej ;) , ale žádný Cx v podpisu nemáš :?:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: čtv 15. dub 2010 21:06:35 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:36:11
Příspěvky: 96
XM při Hydroaktivu má přesouvač Auto - Sport
při Hydroaktivu 2 má přesouvač NORM - SPORT

:D

_________________
XM V6 Y4 Exclusive vega v kůži Savana - z filmu Byl jednou jeden polda II.
XM Y3 V6.12 Zender 1990 Pallas vínová met.
XM Y3 CT Turbo Kombi Exclusive 1993
XM V6.12 kombi Y4 Exclusive(savana,vše v el...)
CX 25 GTi Turbo 2 1987
CX 25 GTi Pallas


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: pát 16. dub 2010 8:44:34 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:44:19
Příspěvky: 100
Bydliště: Hrotovice
PAT má pravdu, zapoměl jsem na tu kuličku, četl jsem ten anglický článek z kterého jsou ty obrázky už hodně dávno...

_________________
C2 1,4 HDI socka 2003
DS3 1,6 HDI Sport Chic 2011
C6 2,7 HDI Exclusive 2007
C4 1,6 16v Coupé VTS 2008
C4 Grand Picasso 2,0 HDI Shine 2017


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: sob 17. dub 2010 18:40:46 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
Citace:
Osobně vidím nejjednodušší a bezpečnou cestu k měkčímu pérování montáží komfortních koulí


"komfortní koule" nejsou nic jiného než koule které jsou nafouknuté na vyšší tlak a mají případně malinko větší průměr tlumiče. Nic co by PataMat nezvládl ;)

Citace:
Tyto clonky jsou tam z důvodu zabránění přílišného náklonu v zatáčkách, t.j. aby se LHM nepřelévala snadno z vnější strany, kde je pístnice víc stlačená, na druhou, odlehčenou. Jak je z obrázku vidět, toto se bude dít i v tvrdém režimu. Podle mě toto taky ovlivňuje negativně stabilitu auta. Osobně vidím nejjednodušší a bezpečnou cestu k měkčímu pérování montáží komfortních koulí, které jak věřím, prošly nějakými testy a homologacemi, pokud jsou oficiálně nabízeny


Jak napsal PataMat, hlavním důvodem těchto tlumičů je, že omezují průtok hydraulické kapaliny do středové koule, protože koule sama tlumič nemá. Samozřejmě že také tyto dva tlumiče minimalizují proudění kapaliny mezi pravou a levou stranou, ale to je jen druhořadá funkce, vyplývající mimo jiné také z toho, že trubky ke středové kouli mají daleko větší průměr než běžné hydraulické trubičky.... Hlavní je tlumit prutok kapaliny ke středové kouli v "soft" režimu.
U prvních XM ale nebyla v hydroventilu ta kulička , které omezuje přílišné proudění kapaliny mezi pravou a levou stranou na nápravách při průjezdu zatáčkou. Z toho důvodu měly první XM více utlumené hlavní koule, aby to kompenzovalo ovlivňování náklonu v zatáčkách. Od uvedení H2 je tam ta kulička a proto krajní koule mohou mít o něco menší tlumení. U H3 se odepnutím středové koule natvrdo přeruší spojení pravé a levé strany tak jak je známe z H1 a H2. Proto tam už není žádná kulička.

Obrázek

ještě k té (ne)stabilitě chci napsat to, že právě to vzájemné propojení pístnic na nápravách už od dob prvních hydraulických Citroenů má významný vliv na komfort při překonování nerovností a má vliv na stabilitu auta při přímé jízdě tím, že naopak zmenšuje náklon vozidla. ;) (resp. minimalizuje vliv nerovností na chování automobilu)
Jak ?
Představte si že jedete po silnici a pravým kolem přejíždíte přes nerovnost, třeba vyboulený asfalt.Co se stane ? Pravá pístnice se začne stlačovat a tlačit hydraulickou kapalinu směrem ke kouli a zároveň částečně do levé pístnice. Pravá část auta se tím mírně zvýší (úměrně velikosti nerovnosti) ale levá strana je pořád stejně vysoko, to znamená, že auto je v tento moment mírně nakloněné doleva.Díky vzájemnému propojení pomocí zkrutných stabilizátorů na nápravách ale je zdvih na pravé straně částečně přenesen take na levé kolo, které má tendenci se "zvednout" od silnice a stlačit také plyn v levé kouli. Ale protože hydraulická kapalina teče z pravé strany také do protější pístnice, tak se levá pístnice úměrně prodlouží a protitlakem hydraulické kapaliny "dorovná" náklon, který způsobilo přejetí nerovnosti pravým kolem.Tento tlak hydraulické kapaliny na levou stranu zároveň působí proti-silou na zkrutný stabilizátor a tím snižuje negativní síly přenášené od protějšího kola.Přejíždění nerovnosti pravým kolem ve svém důsledku znamená lehké zvýšení levé části auta. Pasažér v automobilu pak vnímá vliv nerovnosti na automobil mnohem méně negativně.Toto chování velice pozitivně ovlivňuje pocit komfortu při cestování v hydraulických Citroenech oproti autům s vinutými pružinami.více zde:

http://www.absoluteastronomy.com/topics/Hydropneumatic_suspension

Citace:
The legendary comfort of Citroens is also due to another factor, which is a specific choice in the set up of the system: Citroen chose to hydraulically interconnect each wheel at the same axis. Thus the two front wheels are connected with each other. And so are the rear wheels. This has a very specific result for body control: when one of the two wheels meets, say, a bump, that wheel will tend to compress and absorb the bump. In the degree not the entire height of the bump can be absorbed, the car's body will lift at that side. In the same time, through the anti roll bar, this wheel will exert force at the other side wheel and tend to also lift it in the same direction (compress the suspension). This is where the hydraulic interconnection of these two comes to play. In an ordinary steel-sprung car, this anti roll bar effect would mean that the car's body at the bump-absorbing side would lift, while it would tend to drop at the other side. This amplifies the bump's effect of destabilising the car and creating discomfort. In the Citroen system, the anti roll bar will also tend to do the same, but it is stopped by the hydraulic oil that is sent from the bump-side wheel at the moment it is pushed upwards to absorb the bump. Thus the suspension at the other side will receive a force opposing that of the anti roll bar, and of a degree of definition equal to the size of the bump. This in effect translates into a much reduced overall feeling of impact from any bump, as the shock is effectively automatically shared with the wheel at the other side of each axis. In practice this feels as if the whole front or the whole rear is slightly lifting, rather than the car receiving an unpleasant shock from one side. Another solution, as e.g. implemented in the Austin Princess, (and pioneered with mechanical interconnection on the 1948 Citroën 2CV
The Citroën 2CV was an economy car produced by the French automaker Citroën from 1949 to 1990. It was technologically advanced and innovative, but with extremely utilitarian and deceptively simple Bauhaus inspired bodywork, that belied the sheer quality of its underlying engineering...), is to interconnect the front and the rear wheel of each side. This has also beneficial results comfort-wise (the front and the rear share the impact forces) but also unwanted counter-effects on braking and accelerating: in braking the car tends to nose-dive (all hydraulic oil is pushed to the rear). In the Citroen set-up the adverse effect is that the car tends to roll a lot (the oil is pushed from one side to the other) however this is filtered by the anti roll bar (there's no equivalent item on the Princess to filter front-rear balance, though this issue was addressed on later versions of that suspension). This effect in Citroens, perceived by many as the only potential disadvantage of the hydropneumatic suspension (although it has not real effects on the lateral accelerations the car can achieve), has been totally put under control with the advent of the Hydractive systems, from the XM onwards.


Jakkoliv je toto výhodné při přímé jízdě, při zatáčení naopak samo o sobě negativně ovlivňuje naklánění karoserie, což bylo hlavním důvodem toho proč Citroen vyvinul Hydroaktivní odpružení. Zatím co při přímé jízdě je zachováno vzájemné spojení pístnic na nápravách, v zatáčce dojde k omezení průtoku (H1, H2) nebo úplnému přerušení spojení (H3)
Toto vzájemné propojení pístnic na přední a zadní nápravě se týká všech Citroenů od DS,SM,GS,GSA,CX,BX a prvních verzí XM s Hydractive I. (a také všech verzí XM a Xantia bez Hydractive) Ostatní modely s Hydractive II už mají ono omezení kuličkou regulující proudění hydraulické kapaliny,ale jen pro tvrdý režim, při soft režimu zůstává spojení aktivní bez omezení. Tím se podstatně zlepšila schopnost potlačit náklon v zatáčkách navzdory tomu,že hlavní koule jsou u H2 laděné více doměkka než na prvních XM. Ještě dodám, že C5 také kuličku nemají a proto při "soft" režimu je propojení pístnic aktivní.V "hard" se naopak úplně přeruší.

Tento druh "propojeného" odpružení nejdříve v mechanické verzi (pružinové) si Citroen poprvé vyzkoušel už v dobách 2CV, tam ale nebyly propojené pravá a levá strana vozidla, ale přední a zadní náprava.Proto když v 2CV přejedete i ve větší rychlosti třeba zpomalovací práh, karoserie zůstane stále vodorovně (v podélném směru) Ostatně také zadání při výrobě znělo : "odvézt přes pole pytel brambor a plato vajec aniž by se rozbily" ;) :P

Obrázek

Obrázek

Obrázek

a také později v dokonalejší verzi na Citroenu Xsara WCR spolu s firmou Teneco. Tzv. systém X :
Obrázek

Obrázek

http://www.sae.org/automag/techbriefs_03-00/10.htm

http://www.creuat.com/Technology.html

Video řekne víc než tisíc slov :

Tentokrát Toyota Land Cruiser
http://www.youtube.com/watch?v=vxzWMO7uaJ8

http://www.youtube.com/watch?v=NLF6n3nMwww

podobný princip také využivá Peugeot 3008 a jeho systém "Dynmic roll control" na zadní nápravě spojuje pravou a levou stranu auta, resp. pravé a levé kolo a tím pomocí přídavného tlumiče omezuje náklon v zatáčkách. Jedná se o podobný princip jako v Citroenech, rozdíl je v tom, že Peugeot a Toyota mají vinuté pružiny a navzájem mají hydraulicky propojené tlumiče. Jedná se o pasivní (re-aktivní) systém u Toyoty ještě doplněný dvěma koulemi, které se dají elektronicky odpojovat a připojovat od systému.

Citace:
Dík za odpověď. Jak jsem psal, jsem v záruce. Ještě 15000km nebo 02/2011. Což je asi tak stejná doba. Potom to bude aktuální. Taky mám H3+ (sport) a jsem rád, že taková možnost existuje. Vždyť C5 jsem si kupoval kvůli komfortu a zdá se, že čím novější model, tím tvrdší


jak jsem už napsal dříve. Uvědomte si že XM a CX měly běžně 15-ti palcové disky a pneu o rozměru 60-65. Zatím co dnes mají auta průměr disků 17-18 palců a tím pádem výška pneu je nějakých 45-50. To ovlivňuje komfort více než byste si mohli myslet.

Další změna je v koulích , které mají menší objem, menší tlaky a tlumiče nastavené na větší útlum ( přitom auta mají větší pohotovostní hmotnost, to znamená že v klidu je plyn více stlačený )

To všechno dohromady dává "tvrdší" auto, které méně houpe, ale zato drží lépe na silnici ;)

Kdo chce větší komfort, musí si koupit C6 nebo novou C5 ;) Více jsem o hydropneumatice a nových koulích psal v tomto vláknu http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic.php?f=19&t=23&start=0

Každopádně můžu zodpovědně říct, že C5 III (X7) je mnohem lépe naladěná do komfortu než předchozí C5 (I a II) a pocit z jízdy v nové C5 se velice blíží tomu v Xantii nebo XM....

Z.

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Naposledy upravil del42sa dne stř 21. dub 2010 9:55:18, celkově upraveno 6

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 18. dub 2010 15:43:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Tak v tom začínám mít pořádnej zmatek. Jednou se dočtu, ze C5 II je (X7), podruhé čtu že C5 III je (X7), někde jsem tu četl, že na C5 II se nedají koule dofukovat, pak zase že jo. Nemohl by v tom někdo udělat pořádek? Co znamená to (X7)? A jsou i pro C5 II k dispozici nějaké ty komfortní kulky? A je skutečně C5 po faceliftu vyrobená v roce 2007 tou správnou C5 II?
Vím že jste tu všichni odborníci a je to pro vás jasná věc, odpovídáte na dotazy profesionálně a nevšimnete si, že co je pro vás samozřejmost, může ostatním občas udělat guláš v hlavě. Teda alespoň mě. Hltám texty písmenko po písmenku a pak jsem zmatenej.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 18. dub 2010 16:11:26 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
(X7) je kódový název pro konkrétní automobil.


Původní C5 (X4) nástupce Xantie
faceliftovaná C5 (X3)
Citroen C5 II (X7)

Napsal jsem to proto, že vlastně nová C5 je ve skutečnosti teprve druhá generace modelu čili správně je C5 II

Ale protože někteří takto označují faceliftovanou C5 první generace, tak proto jsem tam dal do závorky to kódové označení a označil ji jako "C5 III" aby to bylo všem jasné ;)

Kód:
A jsou i pro C5 II k dispozici nějaké ty komfortní kulky?


komfortní koule jsou k dispozici pro všechny hydraulické Citroeny kromě C6 s V6 motorizací.....(tam to celé funguje na uplně jiném principu).

Citace:
A je skutečně C5 po faceliftu vyrobená v roce 2007 tou správnou C5 II?


C5 (X4) první generace se vyráběla v rozmezí 2000 - 2007, v roce 2004 se podrobila rozsáhlému faceliftu
od roku 2007 (u nás spíše přelom roku 2007/2008) je k dispozici druhá generace Citroenu C5 (X7)

v tabulce je sice uvedeno c5 II a C5 III, ale to jen pro rozlišení protože zde nejsou uvedené roky výroby.Jedná se opravdu o druhou generaci.

Obrázek


Z.

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 18. dub 2010 18:25:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Díky za vysvětlení. Pochopil jsem to tak, že nemám C5 II Break, ale C5 I Break, a nikoliv X7 ale X3.
Teď ještě doporučení. Pokud chci zvýšit komfort na mém Breaku, tak je lepší použít komfortní koule nebo jenom přifouknout a doladit ty stávající? Tím lepší myslím výraznější účinek směrem ke komfortu. Finanční stránka přijde na přetřes až potom :D .
A ještě dotaz: Souvisí s tím vylepšením nějaké riziko, popř. jaké?
Předem dík za trpělivost.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 18. dub 2010 19:54:21 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
koule comfort jsou nejjednodušší cestou, ale jak jsem už napsal, stejného efektu dosáhneš převrtáním tlumičů a dofukem koulí (těch stávajících co máš na autě) v obojím případě ale ovlivňuješ i "hard" režim hydractivu.

Takže předchozí zmiňované řešení je lepší, ale časově náročnější a koule a tlumiče zůstavájí originální...... (mění se jen tlumiče v hydroventilu a tlak hydroaktivní koule)

nicméně zkus poprosit PataMata jestli by ti malinko nezvětšil průměry tlumičů u hlavních koulí a dofouknul na větší tlak. Pak to vyzkoušej a teprve když ti to nebude stačit tak se můžeš pustit do té druhé náročnější úpravy ;) (pokud máš aktuální koule na autě v pořádku, je zbytečné vyhazovat peníze za nové komfort koule, i když nejsou drahé..)

Z.

PS: ještě k tomu systému X od Teneco :

původní KINETIC SYSTÉM:
http://www.tenneco.com/media/uploads/pdfs/A4_Kinetic_GB_review.pdf

vylepšený systém s plynule regulovatelnými tlumiči CDC : http://www.tenneco.com/media/uploads/pdfs/A3_Kinetic_H2_CES_GB_10.pdf

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Naposledy upravil del42sa dne čtv 14. črc 2011 12:41:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 18. dub 2010 20:31:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Moc dík za odpovědi. S Patem i Matem jsem už mluvil, jenže jsem šťoura a zvědavec a jak sbírám informace, přibývají otázky. Sám bych se do toho stejně nepouštěl a tak hodlám Brno navštívit. Jen musím vyřešit kdy.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: ned 03. úno 2013 9:59:59 
Offline

Registrován: pát 02. črc 2010 14:58:28
Příspěvky: 22
Ahoj,
musím reagovat na téma CX vs. XM koule.
Jezdil jsem na různých typech koulí (na Xantiích 8 let, XM-ku 4 roky)- originál Citroen - 3 důlky, neorigo koulích RCA, I.F.H.S atd. Po těchto zkušenostech jsem vyzkoušel přechod na mém XM-ku na CX koule a musím říct, že je to konečně to správně XM.

Vepředu, vzádu - pérovací koule 75bar/500ml udělá konečně z XMky klasického citroena.
Musím říct, že v žádném případě se z Vaší XM-ky nestane nějaká nestabilní kocábka. To vůbec není pravda. Právě naopak, v případě, že přejedete nerovnost, výtluk Vaše auto to prostě "vstřebá" a nerozhodí Vám to řízení, držíte směrovou stabilitu. Boční náklony - nezaznamenal jsem žádné rozdíly oproti standardním koulím vpředu, vzádu.

Nejlepší koule na XM:
1. CX koule
2. Originál citroen
3. Druhovýroba

kupodivu mám dobré zkušenosti z RCA koulemi - které jsou zde na fóru dost kritizovány
naopak absolutně nejhorší a nejvější zklamání jsem měl na I.F.H.S koulích - auto bylo do půl roku úplně tvrdé, následný dofuk taktéž dlouho nevydržel. To se mi na RCA koulích vůbec nestalo.

_________________
XM 2,5 TD, 98', full palba


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CX vs. XM koule
PříspěvekNapsal: úte 07. kvě 2013 18:16:58 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
@skotie: protože většinu času jezdíš v autě sám, tak vnímáš jen "pozitivní" stránku věci, ale věř tomu, že ty koule nemají různé tlaky pro nic za nic ;) Nalož si do kufru něco těžkého, posaď k tomu další dva pasažéry na zadní sedadla (ale ať si radši před tím vezmou Kinedryl ) a pak se zkus projet nějakou ostřejší jízdou skrz zatáčky :mrgreen:

Ani CX, která je obecně považovaná za nejměkčí Citroen neměla vzadu koule s tlakem 75 barů ;)

http://www.scribd.com/doc/95257256/sfere-konacno

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz