Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

CX vs. XM koule
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=1075
Stránka 3 z 4

Autor:  01mira01 [ čtv 18. bře 2010 19:49:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

caryfuk píše:
No, proc ne? Uz jsem to kdysi resil s Pepou ale nejak to nedopadlo, asi nebyla vule. :) Termin? Ja si vicemene mohu udelat cas kdykoliv dopoledne, odpoledne, vecer. Treba hned zitra, tezko neco navrhovat, tady je muj tel: sestsetosm861712


Netušim kdy.. dnes ani zítra moc nemohu ale zítra budu večer v Plzni. Pepa to má měkčí tak su mužem večer někde sejít.

Autor:  caryfuk [ čtv 18. bře 2010 22:42:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

Bohuzel zitra hlidam zlosyna a v so + ne jsem pryc. Co utery vecer?

Autor:  01mira01 [ pát 19. bře 2010 22:53:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

utery zas nemužu já..

Autor:  caryfuk [ sob 20. bře 2010 0:35:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

Tak napis kdy se to hodi tobe a ja se zaridim. Mimo pondeli.

Autor:  01mira01 [ ned 21. bře 2010 16:45:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

Ahoj, budu v e středu v plzni jedu k zubaři tak se mužem sejít.

Autor:  caryfuk [ ned 21. bře 2010 20:36:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

Ok, dej vedet kdy a kde, muze byt i dopoledne, cas si udelam. :)

Autor:  Houmr [ sob 27. bře 2010 20:13:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

Chci se zeptat když koupím fungl nové koule např.na auto kelly a namontuji na auto je nutné je ještě nechat dofoukat nebo se prodávají již nafoukané?
Chtěl bych si citrouše dát komplet do kupy a postupně všechny koule vyměnit vím že jdou i dofouknout staré ale chtěl bych je nahradit za komfortní plus nová regulační atd...

Autor:  01mira01 [ ned 28. bře 2010 13:22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

Nové, znamená v pořádku pokud jsou opravdu nové a neválejí se roky na skladě. Dofukovat nemusíš. Toho se napřiklad v citroenu ani nedočkáš. Dofuk je snadné řešení nižšího tlaku na určitou dobu. Ideál jsou nové na celé auto, ale to je moc peněz.

Autor:  Houmr [ ned 28. bře 2010 13:32:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

To bych právě rád časem vyměnil.
Kolik a jaké koule na autě vlastně jsou?
2x přední tlumicí,2x zadní tlumicí,1x zadek protipadací,1x předek regulační,1x accumulační,1x zadek regulační

tak takhle jsem to pochopil že by to snad mohlo bejt na autě.
Pokud se mílím tak mně prosím opravte

Autor:  miraxm [ úte 06. dub 2010 12:38:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

4 kola = 4 koule
1 Regulátor = 1 akumulační koule
-----------------------------------------
|
v
5 koulí, které má každý hydrocitro.

pak záleží na výbavě:

Hydroactive = 2 koule
Protipadací zámky = 1 koule (tady si trochu nejsem jistý ale myslim že je opravdu jeno jedna)

= max 8 koulí, pokud je protipadačka i na předku tak devět, myslim že ne.

Autor:  Lukas.Chvala [ stř 07. dub 2010 19:07:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

ještě u V6 řízení Diravi zásobník 1 koule :D

Autor:  del42sa [ stř 14. dub 2010 12:04:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

Dovolil bych si trošku přispět s mýma zkušenostma do tohoto vlákna:

Citace:
Pokud odpojíš Hydractiv, bude auto stejně měkký jako předtím, akorát bude měkký pořád a to nemusí být v některých případech vhodný


Odpojením hydractivu auto nezměkne, ale naopak ztvrdne, protože hydroventily jsou bez proudu vypnuté ! Tím jsou středové koule natrvalo vyřazené ze systému

Citace:
Myslim ze staci jen vytrhnout dve pojistky nebo stekr z pc hydry.uz si to moc dobre nepamatuju co fungovalo


viz. výše...

Citace:
Jinak trvale měkký provoz se docílí naopak přivedením napětí na H-ventil, což se dříve diskutovalo, někdo psal že hrozí jeho poškození


ano toto funguje, ale hrozí zničení elektro-ventilu, protože defaultně počítač do hydroventilu neposílá trvalé napětí, ale pulzní. Při připojení napětí "natvrdo" časem "odejde" civka v elektroventilu.

Citace:
mám na XM CT TURBO ve předu i vzadu koule z CX což je 75bar/500ml díra 1mm,orginál XM byli 55bar/400ml díra 0.4mm


CX má koule (u většiny modelů):

přední 75barů 500ml průměr tlumiče 1,9mm
zadní 40barů 500ml průměr tlumiče 1,25 - 1,3mm (kombíky měly 35barů 700ml průměr tlumiče 1,5mm)

Citroen XM koule:
Obrázek

Kód:
jj je to tak, na jinejch nez cx koulich bych nejezdil... Ale z meho hlediska sem to doved k dokonalosti tim ze v predu mam predni CX 75bar plus hydraktivni 75, a vzadu mam CX Break(puleny) zadni 35bar a 50 na hydraktivu.


to musí být pěkná bárka :oops: :( tyhle "modifikace" jsou spíše hazardováním se životem než něco čím by se měl člověk chlubit....

Citace:
já mám u XM i na zadku přední z CX 75/500,jako lítá dost nahoru a dolu,ale je to dobrý svezení,takhle péruje i Naše CXa 2.0i LEADER ten taky lítá jak blázen:-)


tyto amatérské úpravy absolutně ignorují určité zákonitosti a pravidla, kterými se řídí vlastnosti odpružení a vzájemný poměr nastavení pružení přední a zadní nápravy vzhledem ke hmotnosti (ve předu je motor a převodovka a tudíž je tato část auta těžší než zadní) :evil: :evil:

!!!!Proto dát dozadu koule s tlakem nastaveným na předek auta může buď blázen nebo někdo kdo si tyto souvislosti mezi tlakem a hmotností nejspíše neuvědomuje.....s tím souvisí i nastavení tlumičů a jejich průměry!!!!

Píšu to ne proto že bych chtěl někoho poučovat, ale rád bych aby si lidi uvědomili, že vše má svoje hranice a že to není jen o tom jen hodit na auto jiné koule a tvářit se že je to "cool" , hlavně když to houpe....

_______________________________________________________________________________

Určitě ale existují i jiné cesty (bezpečnější) jak udělat auto více komfortním, ale předpokládá to určité znalosti a neznamená to, že ta nejjednodušší cesta je ta nejlepší.(většina lidí jen zkusila trochu převrtat tlumiče na hlavních koulích) Toto ale ovlivňuje i chování auta ve tvrdém módu a to nechceme...

Když už jsem to teda nakousl, tak přidám svoje vlastní zkušenosti s úpravou pružení u XM.

když se podíváte na schéma hydractivu u Citroenu XM (je jedno jestli H1 nebo H2) tak si zajisté všimnete, že do středového hydro-ventilu vedou dva svody z hlavních pístnic a že hydraulická kapalina tam neteče napřímo, ale skrze 2 tlumiče (na obrázku pod číslem 6), identické s těmi v pružících koulích.Tyto tlumiče také mají kalibrovaný otvor o určitém průměru (většinou 1,25mm +-) viz schéma:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jejich úpravou dokážeme změnit charakteristiku pružení směrem k většímu komfortu. Tím že nezměníme vlastnosti hlavních koulí ani nevypínáme hydractiv ,neovlivníme negativně chování vozu v zatáčkách a při brždění/akceleraci, dosáhneme pouze většího komfortu při přímé jízdě.
Kromě úpravy tlumičů můžeme také dofukem lehce zvýšit tlak Hydro-koulí a tím zvýšit zdvih při propružení. S tím také souvisí to, že je potřeba lehce upravit základní světlou výšku auta a úpravou korektorů auto lehce v základu přizvednout (1cm až 1,5cm uplně stačí)

Z obojího vyplývá, že nejde o úpravy, které by člověk udělal "na koleně". Je potřeba jáma, měřící přístroje, dofukovací zařízení, znalosti hydrauliky a trpělivost. S tím vám určitě pomůže PataMat ;)

Když to všechno shrnu,v porovnání s originálním nastavením hydractivu tak ta úprava vypadá asi takto:

před úpravou :
přední koule 400/50/0,6mm středová přední 500/70/1,25mm x2
zadní koule 400/30/0,6-0,7mm středová zadní 400/50/1,25mm x2

po úpravě:
přední koule 400/50/0,6mm středová přední 500/75-max80/1,35mm x2
zadní koule 400/30/0,6-0,7mm středová zadní 400/55-max60/1,35mm x2 (nebo použít přední 500ml kouli, ale je potřeba snížit její tlak na 40-45barů !)


pro ty co mají rádi houpající "ameriky" je ještě možno
lehoulince převrtat zadní koule (ale maximálně na průměr cca 1mm !!! vic už nedoporučuji)


tímto se dá dosáhnout velice uspokojivých výsledků aniž byste ze svého auta vytvořili "nestabilní kymácející se kocábku" a případnou časovanou bombu ( zničené hydroventily a životu nebezpečné jízdní vlastnosti )

Samozřejmě už jen na okraj zmiňuji, že komfort také ovlivňuje velikost pneumatik a jejich tlak.Pro XM je nejvhodnější rozměr 195/65 R15 205/60 R15 205/65 R15 205/55 R16 215/55 R16
s tím že zlatý střed je 60.
65 je lepší pro komfort, ale má o něco horší jízdní vlastnosti a 55 má zase lepší jízní vlastnosti, ale trochu horší komfort....

U XM bez hydroaktivu je možné použít CX koule bez jakékoliv úpravy a s tím, že se auto bude o něco více kymácet, ale v tomto případě je to ještě v "toleranci" ;)

Na případné dotazy rád odpovím.

Zdeněk

Autor:  Mikra [ stř 14. dub 2010 13:25:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

Super výklad! Píšu za jedna. :D
Neměl bys nějaké takové řešení i pro naše káry? Nemyslím zrovna jako takové ty HipHopové ameriky, ale něco by určitě ty naše koráby snesly. Je mi jasné, že z hlediska bezpečnosti se u takhle rychlých aut nedá moc z tvrdosti slevit, ale jen tak pro zajímavost. Taková Xantia je určitě houpavější než C5 II. Nebo že by jen ta moje? Připadá mi to, jako když každý den péruje jinak. Jednou si hovím jako v bavlnce a libuju si, jak necítím silnici pod kolama, druhý den přejedu výmol a zdá se mi, že jsem tam musel nechat půl auta. Je fakt, že s přibývající rychlostí se komfort asi zvyšuje. Pomalé přejetí retardéru je snad horší, než když ho přeletím.
Pro mě zatím žádná úprava nepřichází v úvahu, protože jsem v záruce, ale do budoucna by mě zajímalo, jestli nějaké řešení existuje.

Autor:  PATaMAT [ stř 14. dub 2010 14:47:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

Zdeňku, mluvíš mi z duše ... chtěl sem něco takového taky napsat - však víš ... ale nemám už sílu pořád dokola uvádět věci na pravou míru. Když někdo napíše, měl ma XM dírku 0,4mm , teď že má koule z CX s dírou 1mm .... TAKOVÁ origo CX KOULE NEEXISTUJE ... a na XM je nejmenší dírka 0,5... :roll: :roll: :roll:

pro někoho jsou zase všechny koule stejné, zelené ... :lol:

Mikra: C5 jsem upravoval Zdeňkovi pod jeho dohledem :D , byl to H3+ ( sport režim)
Právě že jsme změkčili měkký režim a tvrdý nechali tak jak je nastaven. Poznatky z úpravy a pocity z nových jízdních vlastností ti sdělí Zdeňěk.

Autor:  Mikra [ stř 14. dub 2010 15:27:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: CX vs. XM koule

Dík za odpověď. Jak jsem psal, jsem v záruce. Ještě 15000km nebo 02/2011. Což je asi tak stejná doba. Potom to bude aktuální. Taky mám H3+ (sport) a jsem rád, že taková možnost existuje. Vždyť C5 jsem si kupoval kvůli komfortu a zdá se, že čím novější model, tím tvrdší. Asi daň za bezpečnost, nebo jinak nevím, proč by to dělali. Ještě by mě zajímala přibližná cena. Teda opravdu přibližná. Abych stihl našetřit. :lol:

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/