Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

První koupě C5
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=16&t=9971
Stránka 1 z 1

Autor:  wilsg [ pon 17. říj 2016 15:38:56 ]
Předmět příspěvku:  První koupě C5

Hezký den přeji.
Předem upozorňuji, že nejsem absolutně žádný expert co se týče Citroenů. Ale delší dobu uvažuji o koupi C5 a chtěl bych poprosit, na co si při koupi dát obzvlášť pozor mimo skutečné hodnoty najetých km atd... Narazil jsem na tento inzerát, na který se v nejbližších dnech pojedu podívat. https://www.sauto.cz/osobni/detail/citr ... oFrom=list
Když to auto vidím, připadám si jako 13ti letý panic s první erekcí. Chápu všechny, kteří se do C5 zamilovali. Neskutečná nádhera.
A prosím o vysvětlení. U toho auta není ani zmínka o Regulaci tuhosti podvozku. Je to možné? Mýlil jsem se, když jsem se domníval, že to mají všechny C5?
Děkuji za všechny odpovědi a prosím, omluvte mou neznalost :-)

Autor:  Havlicek.Lukas [ pon 17. říj 2016 18:11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: První koupě C5

jo X7 uz hydroaktiv standartne nemeli
a tahle jej bohuzel taky nema
ale aspon neco co se nemuze pokazit

jo a ma to FAP takze pri tomhle najezdu se zachvilku zacne ozivat :oops:

Autor:  Mikra [ pon 17. říj 2016 22:32:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: První koupě C5

Je to opravdu tzv. soc. edition. Bez hydry, bez komfortu, manuál ... Opravdu nic moc.
Jsou jen dva důvody, proč koupit C5.
1) Hydra - žádný smotaný dráty se hydractivu nevyrovnají, ani životností, ani komfortem, ani praktičností, ani nákladama na provoz.
2) Cena ojetiny - cokoliv jinýho v takovým luxusu, velikosti, eleganci a se stejným nájezdem je cenově o třídu výš. A není to proto, že by C5 byla horší volbou, ale proto, že existujou lidi jako Havlíček Lukáš, kteří uměle udržujou cenu C5 nízko svýma výrokama na jeho nekvalitu. Díky za to, Luki. :lol: Nic ve zlým, ale hydra je fakt to nejmenší, co bude potřebovat zásah a u čeho by snad hrozilo nějaký nebezpečí poruchy. To spíš na ostatních autech se dá ne jen předpokládat, ale přímo očekávat výměna tlumičů a dílů náprav. Hydra umí bez investice najezdit běžně 300k km, vyjímečně i půl mega a potom, po investici několika málo tisíc korun, si to dá klidně znova.
No a FAP coby strašidlo? To je taky dobrej úlet. Dnes ho má většina aut, nově vyrobený auta už dokonce všechny a světe div se, žádnýmu z nich nevydrží bez zásahu 250k - 300k km tak jako na C5. A cena novýho je kolem 15k Kč, vyčistit se dá zhruba za třetinu, aditiva v něm obvykle vydrží víc než 150k km.
Doporučuju zájemcům o C5 navšívit - http://www.c5club.cz
Tam se dá dohledat mnohem víc.

Autor:  Havlicek.Lukas [ úte 18. říj 2016 5:37:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: První koupě C5

:D :D

Autor:  wilsg [ úte 18. říj 2016 16:21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: První koupě C5

https://auto.bazos.cz/inzerat/66619758/ ... 103-kw.php
Teď jsem tam volal a opět bez hydroaktivu. Má to sice lepší výbavu, ale když píšete, že ta hydra je docela důležitá, tak nevím. Prodávající pán mi sice tvrdí, jak je to auto komfortní, ale věřím že to může být ještě lepší.
Chápu, že žádám o blbou radu, ale asi to nemám brat bez Hydry, nebo?

Autor:  Mikra [ úte 18. říj 2016 17:30:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: První koupě C5

Určitě ne. Aut bez hydry seženeš spoustu. C5 má opravdu smysl jen s hydractivem. Nejde jen o pohodlí a houpání. To je tak trochu zaplaceno nestandartníma jízdníma vlastnostma. Rozhodně to v zatáčkách nesedí jako Subaru Impreza, ale po krátkým zvykání se s tím dá i slušně závodit. Výhoda hydractivu je především v neustále vyrovnaným autě. Když jsem do kufru ZX posadil 3 psy (3x70kg), tak jsem koukal do nebe a volant šel jedním prstem i bez posilovače. C5 s hydrou je pořád rovně. Ani regulaci nastavení výšky světel to nemá, protože se srovnává celý auto a tak není potřeba. Další výhodou je nakládání a skládání věcí do kufru (u kombíka). Tlačítkem v kufru si můžu auto zvednout, nebo naopak spustit dolů. Je to pohodlný při práci v kufru, nebo při vystupování a nastupování hafanů.
Další nespornou výhodou jsou u C5 natáčecí bixenony. Jiný světla už bych na autě nechtěl. Náhražky v podobě přisvěcování do zatáček se s tím nedají srovnat. Bohužel bixenony nejsou v základní výbavě, stejně jako vyhřívaný a elektricky posuvný sedačky. Proto bych koukal výhradně po Exclusive. Tím je zaručeno vše nej, včetně hydractivu. Pokud budeš vybírat z trojkový řady (X7), tak tam už to není s Exclusive tak jistý. Po krizi se začalo hodně šetřit a tak i verze Exclusive se výbavou rok od roku liší.
Moje preference by byly takový: Hydra, bixenony, elektrosedačky s pamětí a masáží, automat, motor minimálně 2.0 HDi, ideálně 3.0 HDi. Hlavně ne 1.6 HDi. Tomu se vyhni obloukem. Navigace je výhoda, protože je integrovaná v PP. Ale navigaci má dnes každý v mobilu, tak se to dá vydržet i bez ní. U C5 III (X7) se nenechat nalákat na veliký kola s nízkýma pneu. C5 je o pohodlí a ne o závodění a každý palec na velikosti kola směrem nahoru je pro komfort palec dolů. C5 II na výběr kola nemá, 16" je ideální. C5 I měla dokonce možnost 15".
Tak hledej a koukni na ten C5club. Je tam i inzerce s nabídkou aut od místních členů, což může být považováno za jistou záruku kvality a důvěryhodnosti.

Autor:  rostik1 [ pon 11. pro 2017 19:39:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: První koupě C5

Zdravím pánové. Momentálně si vozím zadek v Xsaře 1.616v a chtěl bych C5. Vzhledem k tomu že většinou jezdím poměrně krátký trasy 10-30km tak bych chtěl benzín. Můžete mi doporučit jakou motorizaci shánět? Díky.

Autor:  Grycatko11 [ sob 02. čer 2018 3:55:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: První koupě C5

Ahoj ve spolek :)
Uvažuji o koupi C5 rok 2011 2.0HDi 120kw s nájezdem kolem 240000.
Má to automat, hydra, navi a další exlusiv...
Nemá to hlídání jízdních pruhů, a masážní sedadla.

Moje otázka zní na co koukat a na co si dát pozor. Co mi brzy odejde případně co vyměnit hned po koupi.

Vím že chci určitě kombi a hydra podvozek.

Dal jak je to s kolama? Jaký rozteč a rozměr disků a pneumatik se dá nasadit legálně?

Díky za odpověď

Autor:  JardaK [ pát 08. čer 2018 23:11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: První koupě C5

Ahoj, alu disky jsem řešil na svém autě asi před rokem. Mám stejnou motorizaci, jen o něco mladší. Konkrétní rozměry disků a pneu najdeš v techničáku od auta.
Pro příklad v mém TP jsou tyto rozměry:
7.0 J16 ET28-32 (pneu225/60R16)
7.0 J17 ET28-32 (225/55R17)
8.0 J18 ET33 (245/45R18)
8.0J19 ET33(245/40R19)
rozteč děr 5x108 střed 65mm

Já třeba používám obě sady na originál 17tkách rozměru 7x17 ET32. K neoriginálům jsem tehdy neměl důvěru a raději jsem koupil na zimu starší Baltique. Citroenu je dodával tuším Ronal.

https://www.accessoires-citroen.com/jan ... 07664.html

na léto mám IONIENNE
https://www.accessoires-citroen.com/jan ... 04496.html

Před nedávnem jsem sháněl další disky rodičům na novou Dacii Sandeo a zjistil jsem, žes se dají zapsat i jiné schválené rozměry na základě typového listu. Pokud ti prodejce vystaví typový list k jiným kolům, můžeš si po absolvování evidenčky nechat zapsat i jiný rozměr do TP.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/