Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Rada ohledně ojetiny http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=16&t=8200 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Kubiii [ úte 08. říj 2013 16:37:29 ] |
Předmět příspěvku: | Rada ohledně ojetiny |
Ahoj, rád bych se s vámi poradil, máme v plánu koupit ojetý c5 Tourer v naftě a aby byl v automatu s podvozkem hydractive. A chtěl bych se vás zeptat jaka motorizace je nejlepší a jakými závadami toto vozidlo trpí? A ještě co vše kontrolovat na autě co ma najeto kolem 150 tisíc? Děkuju za rady |
Autor: | Mikra [ úte 08. říj 2013 19:49:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rada ohledně ojetiny |
Pokud nafta, tak asi nejpovedenější motor je 2.0 HDi. I s automatem dokáže jezdit smíšenou spotřebu kolem 7l/100km. 2.2 HDi Biturbo už s automatem žere kolem 8l/100km, 2.7 HDi nebyly moc povedený a 3.0 HDi je skvost, auto s plným počtem válců, ještě trochu vyšší spotřebou, ale ne o moc, s přebytkem výkonu a to až takovým, že mu byl snížen krouťák, protože by to automat nepřežil. V manuálu krouťák neupravovali a to je pekelná jízda. Pohodlí s velkým výkonem je k nezaplacení. Pro našince s dírou v kapse je 2.0 HDi ideální volbou. Co kontrolovat? Pokud to nepojedeš prohlídnout se znalcem s Lexií, tak nemáš moc co kontrolovat. I když někde najdeš nějakou neumytou a nezamaskovanou mastnotu, nebudeš vědět, co to znamená. 150.000 km je auto ještě před velkýma servisníma nákladama. Ty přicházejí až kolem 240.000 km. Otázka však je, na kolik se dá těm 150ti věřit. Znalec s Lexií může snadno odhalit i dvojnásobek. A na tom autě to laik nepozná. Ze zkušenosti můžu říct, že se připrav na servis po koupi. Při nejmenším to budou všechny náplně - zhruba 10.000 Kč. Včetně oleje do AP. Ten nutně vyměň. Ale zase u odborníka s Lexií. Další doporučení budou rozvody, protože ty km nejsou jistý a pokud to má skutečných 250.000 km, tak je nejvyšší čas rozvody udělat. Dají se pořídit kolem 5.000 Kč a může to zachránit opravu za 40.000 Kč. Koule a hydractiv nepotřebujou extra údržbu, až se ozvou, tak to poznáš. Kdybys napsal odkud jsi, mohl bych ti možná doporučit někoho, kdo by se s tebou na vybraný auto zajel podívat. Na c5clubu takový ochotný servismany máme. A věř, že se ti nějaký ten náklad na odvezení odborníka do bazaru a prověření stavu ojetiny diagnostikou, zatraceně vyplatí. Bazarníci dokážou udělat slušnou slevu za prokázaný nedostatek a předpokládaný náklad po koupi auta. Sleva ti může zaplatit celý ten servis. http://www.c5club.cz Můžeš se tam přihlásit i sám a posbírat tam nějaký rady. Budeš vítán. |
Autor: | Desperado [ sob 19. říj 2013 13:41:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rada ohledně ojetiny |
No, sám mám 2,7Hdi koupenou jako novou, dnes najeto těsně pod sto a nic se mi s motorem nestalo, nic jsme doposud neřešili. Fóra FR a DE čtu pravidelně, ale ani tam jsem nepostřehl nějaký problém s tímto motorem. Tak nevím, odkud pramení informace, že je nepovedený, a čím je podložena informace, že 3,0 naopak je povedený, když je to to samé, jen převrtané s novější generací vstřikování s podstatně vyšším tlakem (=možností poruch). Obě naftové V6 jsou jedině s automatem, krátce se X7 vyráběla i s V6 benzínem ještě z původní C5, i zde opět jen s automatem. Výkon 205HP u 2,7 byl i ve srovnání s DE prémií docela nadprůměrný, Němci v tu dobu dávali z tohoto objemu kolem 170-180HP. Oba šestiválce jsou naprosto sametové, 2,7 má trochu vyšší spotřebu. I když, jak se to vezme. Já mám dlouhodobou kolem 7,8 a to se nešetřím. Když jedu víc než hodně rychle, tak jsem kolem 8,5, přes devět na průměru jsem nebyl za ty čtyři roky nikdy, a to nejsem opravdu líný řidič Když si vezmu, že ze srovnání manuálu a automatu (stejný Aisin jako u V6) u 2,2 plyne tabulkový rozdíl 1,5 litru, tak mi ta V6 sama o sobě jezdí vlastně docela dost pod sedm a při devadesátce dokonce pod pět (viz níže). A to je velká paráda. Když dám tempomat na 95 na první a druhé třídě silnic, tak dorazím do cíle se spotřebou do 6,3 podle profilu trati a provozu na silnici. Tímto způsobem jsem mezi Zahrádkami a Mladou Boleslaví dosáhl 5,9, a to je dost zvlněná trasa, dvě deci mi nakonec přidal debřský kopec těsně před Boleslaví. Po dálnici jezdím tempomat 145, rovinu pak jedu za 6,7, 160 znamená 7,3. Ve 2010, když přišel 3,0Hdi, tak současně také došlo k ořezání výbavy: u 3,0 se již nesklápí pravé zrcátko na zpátečku, již není ambientní osvětlení v interiéru a další na první pohled neznatelné ale užitečné drobnosti, o kterých raději nikdo nemluví. Na 2,7 mám upravenou ŘJ, výkon cca na úrovni 3,0 a Nm cca 510. Kdo není prasák a zapomene na plný plyn při jedničce a dvojce, ten je i přes 450Nm omezení Aisinu (aut.převodovka)v pohodě jako já. Po úpravě navíc převodovka řadí tak nějak jednoznačněji, méně váhá a rychleji zamyká měnič. 3,0 Hdi byl spíše marketingový a emisní krok, aby opticky C5 neztrácela na německou konkurenci, když už se jí podařilo být nejlepším importem do DE v roce 2009. Má sice 240HP, nicméně kroutivý moment ten samý jako 2,7. Otázkou tedy není, jaký je rozdíl ve 4 tis. ot (neberte mne za slovo, přesně to nechci hledat) na maximálním výkonu, ale jaký je rozdíl od 2 do 3 tis. otáček, kde se pohybujeme nejčastěji. No, zase tolik to nebude, u Nm to dokonce nebude vůbec nic. Zvláště za situace, kdy převodovka při razantním sešlápnutím plynu chrání sama sebe měničem, který se zavírá kolem 3100 otáček motoru. U 3,0 naopak měli problémy s převodovkou. Na c5forum.de se borci pochlubili, že jim kvůli řešení problémů s cukáním převodovky přehrávali k tomu účelu distribuovaný SW motoru a převodovky. Auto jim po provedení servisu jelo o 20km/h méně než mělo (a má jet 241 km/h). Myslím, že tím naposledy zařehtalo docela dost desítek Nm a koní. Tak ti 3,0 nadávali a 2,7 se naopak smáli, že jsou na tom vlastně ve výsledku lépe. A abych nezapoměl, 2,7 má vzadu chromovou koncovku na jedné straně - úplně stejnou jako C6 (rozpoznávací znak mezi C5, jiné ji nemají). Přijde mi to docela decentní (a víc se hodící k charakteru C5) proti opulentní dvojce u 3,0, ale to je spíš můj pocit. Osobně, pokud bych měl jezdit s 2,2 v klidu za sedm nebo s šestiválcem v neklidu za osm (za což dle předchozího postu jezdí i 2,2 v automatu), tak je myslím volba naprosto jasná. Ještě jedna věc, biturbo je sice 2,2 i V6, jenže 2,2 má turba v řadě za sebou, zatímco V6 má turba pro každou řadu válců samostatně. Co je složitější a víc namáhané je myslím jasné... Ještě závady se svolávačkama: pístnice - nyní v rámci kulance 5let/200 tis. km, nějaká kabeláž ke spínači s vlivem na odemykání páky aut.převodovky, chladič klimatizace, dodatečné chlazení navigace (u C5 I. a II. bylo v sérii, zde ne), izolace vedení topení ve středovém tunelu, komu cuká převodovka - nový SW. Dva nebo tři update SW v navigaci, ale to je řešitelné i doma. Mělo by to být všechno provedeno. Přeju šťastnou koupi. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |