Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

1.6VTI - vibrace plynoveho pedalu
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=159&t=9256
Stránka 1 z 1

Autor:  DS4 [ ned 28. čer 2015 21:48:34 ]
Předmět příspěvku:  1.6VTI - vibrace plynoveho pedalu

Zdar vsem, mam DS4, 1.6VTI, najeto sotva 4000km a pri otackach ca. 2000-2500 mi zacal vibrovat plynovy pedal. Projevuje se pri vsech rychlostnich stupnich, pri jizde do kopce je to intenzivnejsi, od 2500 opet 100% klid a prijemna jizda :-).

Zaznamenal jste nekdo podobny problem u 1.6VTI (tipuju, ze to jde od motoru, jakoby se mu neco pri danych otackach prestalo libit...)?

Diky.

Autor:  Miroslav Lengyel [ pon 29. čer 2015 16:55:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6VTI - vibrace plynoveho pedalu

Jak se ty vibrace projevují,je to takové brnění?

Autor:  DS4 [ pon 29. čer 2015 21:35:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6VTI - vibrace plynoveho pedalu

jj, takovy neprijmeny brneni do nohy (nekdy i celkem intenzivni, ale vzdy je to mezi ot. 2000-2500).

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 30. čer 2015 17:19:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6VTI - vibrace plynoveho pedalu

No já neměl moje auto od nova,ale tohle brnění(včetně zvuku motoru) se o dost zlepšilo,když jsem z motoru vylil tu pleťovou vodu a nalil olej normální.Ty máš sice najeto málo,ale jestli jezdíš jen krátké trasy a nepoužíváš žádné aditivum do paliva,tak už se klidně v motoru začal tvořit karbon a pak to začne haprovat právě v těch nižších otáčkách.Už to tady někdo popisoval,že mu to i po takhle málo km začalo dělat taky.Samozřejmě může být někde něco uvolněného,to tady taky někdo nedávno psal,snad nějaký šroub na katalyzátoru nebo tak.
Já mám tyhle otáčky tak akorát při rozjezdu,pak už pod 2500 nejdu. :D

Autor:  DS4 [ pon 13. črc 2015 17:42:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6VTI - vibrace plynoveho pedalu

Zajimave. Ve stredu jedu do servisu, dam vedet s jakym vysledkem.

Jaky olej jsi do sveho VTI pouzil? Diky.

Autor:  Miroslav Lengyel [ pon 13. črc 2015 19:20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6VTI - vibrace plynoveho pedalu

Sice už jsem to tady psal v různých vláknech tisíckrát,ale proč ne po tisíci první. :D
1/Total INEO ECS 5W-30-hnus,kovový zvuk,olej mizel kosmickou rychlostí
2/Mobil 1 ESP Formula 5W-30 made in Belgium - mnohem lepší,menší úbytek oleje,kulatý příjemný zvuk
3/Mobil 3000 X1 5W-40 made in Italy -současná náplň, ještě lepší, v podstatě nulový úbytek oleje,motor přede okamžitě po nastartování
4/Mogul Racing 5W-40 od Bédi Trávníčka,bude nalit do motoru koncem příštího měsíce před cestou na jih
Olejový filtr Purflux made in France,mnohem lepší než MAN. Při každém tankování 2 panáky VIFu do nádrže.
Ten stávající olej budu měnit po cca 7 tis.km a na jaře zase vypustím ten Mogul a přemýšlím o tom,že k narozeninám dám autu do motoru
tenhle olej http://www.millersoils.cz/cfs-5w40

Autor:  DS4 [ ned 02. srp 2015 22:47:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6VTI - vibrace plynoveho pedalu

tak servis (dle ocekavani) nic nezjistil - diagnostika nic, dotahli pedalovou skupinu, tot vse. zacal jsem prilevat aditivum a po 3 projetych nadrzich se to zlepsuje, vibrace jsou mene patrne (asi to bude kombinace vice veci - mizerna kvalita benzinu obecne; olej 5W30 je opravdu omastena voda - auto mam v zaruce a norma vyrobce mi nic moc jineho bohuzel nepovoluje; a to ze 1.6VTI proste neni zrovna vynikajici motor...)

Autor:  Miroslav Lengyel [ pon 03. srp 2015 6:11:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6VTI - vibrace plynoveho pedalu

No vida,takže se zdá,že jsi na dobré cestě.Jestli chceš,aby ti motor dlouho a bez problémů sloužil,tak se vybodni na normu výrobce,která je poplatná pouze dnešnímu eko-šílenství a nalej do motoru olej,který maže.Mě taky v servisu strašili rozhozením časování a podobnými nesmysly,když jsem navrhl dát do motoru viskóznější olej,takže jsem dal nejdřív ten Mobil 1 ESP 5W-30,který splňuje normu C2 předepsanou výrobcem,abych nakonec použil olej s normou A3/B3,což je poctivá benzínová norma.Na olej fóru se objevil nedávno člověk,který si nevšiml,že má předepsán olej specifikace A5/B5 a lil do motoru klasickou 5W-40 A3/B4.Přesto,že mu kluci na fóru radili ať zůstane u toho,co tam dával doposud,chtěl vyzkoušet něco lepšího a použil ne zrovna levný olej http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=65 a výsledek? Po 1700 km olej fofrem vypustil,protože...."Ten motor sa javy taky akoby rozhrkany,ten total asi lepsie vytesnil vole.A este som si vsimol rozdiely pokial je motor studeny a ked sa zahreje." Celou diskuzi si můžeš přečíst zde
http://www.oleje.cz/forum/kia-ceed-1-4-t5621.html
Já bych na tvém místě skutečně na tu pleťovou vodu hodil boba,tedy pokud nechceš dopadnout třeba takhle
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic. ... 7&start=15 a použil třeba olej Sunoco http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... D-5W-40-5L a uvidíš ten rozdíl.Samozřejmostí je výměna max.po 10 tis.km (časté starty a krátké trasy) nebo 15 tis.km (dlouhé trasy).Já teď budu měnit olej po 7 tis. protože nechci jet v září na jih(dovolená) s olejem s tímto nájezdem. :D Takže tam šoupnu toho Bédu a na jaře pak dám pravděpodobně to Sunoco taky.Uvažoval jsem původně o tom Millersovi taky,ale po zkušenosti toho kolegy na olej fóru jsem z toho vycouval.Musel bych tam dát totiž nejspíš tento http://www.millersoils.cz/xf-longlife-0w40 což mi přijde poněkud drahé a jak jsme se z kolegy shodli,mnohem důležitější pro motor je včasná výměna oleje.Jinak co se motoru samotného týče,tak ten není vůbec špatný a ještě budeme vzpomínat,tedy pokud si nemyslíš,že je lepší foukaná 1.2 s výkonem 96kW. :lol: Špatná jsou pouze doporučení výrobce,jako třeba nevytáčejte motor do vyšších otáček,servisní interval 30 tis. atd.
A ještě k aditivu,velmi zajímavých výsledků dosáhli kolegové z olej fóra s aditivem Wynn´s Supremium Petrol http://www.oleje.cz/forum/aditivum-wynn ... t5895.html takže jsem ho pořídil taky. Ještě dojíždím nádrž s VIFem,ale jak vyzkouším tohle,dám vědět.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/