Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

výmena rozvodov 1,6 vti
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=159&t=9237
Stránka 2 z 3

Autor:  Medo [ pát 10. črc 2015 21:55:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Diki za rady zoberem si ich k citroenackemu srdcu. Predsa mam tu moju c4 rad a chcem jej dopriat kvalitny servis. Nastvala ma ta vytahana retaz po 60000km ale holt cesta do roboty 25 km je sama 80ka, 70ka a poslednych 5 km 50ka couracky ako hovorite. Vymenim teda olej s filtrom za 5w40 total quartz 9000 a v zime dam mobil 1 esp formula 5w30. Ten motor doktor poviem mechanikovi ze nech uz nedava vobec. Niekedy samozrejme mu podkurim na tej 80ke aj do 5000 otacok ale skor jazdim na spotrebu to je pravda. Aditivum do benzinu mi doporucovali kupit aj v citroene 1xrocne za 15€. A myslis ze sa tie ranne starty tymi olejmi s neznizenou vyskozitou zlepsia, ze nebude motor klepat ako dizel aj teraz v lete. Diki za odpovede vidiet ze to mas preluskane.

Autor:  Miroslav Lengyel [ pát 10. črc 2015 22:02:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Uvidíš sám,s tou čtyřicítkou má ten motor úplně jiný projev,má takový pěkný kulatý zvuk.Samozřejmě jak to vytočíš přes 3500 tisíce,tak je to zase dravec. :D Jinak to originál aditivum Citroen bude jen nějaký přebal. :idea: No co mi jiného zbývalo,když mi olej mizel kosmickou rychlostí,byť je pravda,že C4P je o fous těžší než prostá C4.Tak ať ti to běhá a dej vědět,jak jsi spokojen.

Autor:  Medo [ pát 17. črc 2015 21:29:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Dnes olej vymeneny za Total 5w40 a hned to bolo aj citit na jazde. Motor isiel tuhsie za plynom nie ako na tom lachkobeznom oleji siel sice lahsie ale s kovovymi pazvukmi, co znamenalo ze zle mazal.
Uvidim este rane starty ci sa to zlepsi.

Autor:  Miroslav Lengyel [ pát 17. črc 2015 21:45:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

To je celé kouzlo těch lehkoběžných olejů spolu s úsporou pár ml paliva.S tímhle zjistíš,že motor lépe táhne(má větší výkon),nemá ve vyšších otáčkách ten hnusný kovový zvuk a po pár tisících by se měl i celkově ztišit. :idea: ;)
Ta 5W-40 není LL,takže včas vyměnit.

Autor:  Jenda11 [ úte 29. pro 2015 23:45:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Zdravím pánové, než se vydám do servisu. Z ničeho nic tři první studené starty během dvou dnů, se ozývalo z motoru až kovové bouchání, od té doby je motor po nastartování hlasitější - chrastí řetěz. Ale z motoru se ozývá podle otáček i jakoby jemné bzučení - asi ten řetěz?
Peugeot 308 sw, koupeno ojeté, ověřené. 1.6vti, 2011, 84tkm já najel cca 2tkm, po koupi olej total ineo vyměněn za doporučovaný sunoco gold. Předchozí majitel měnil po 30tkm, takže já = druhá výměna oleje.

Co všechno nechat případně vyměnit? Řetěz, napínák, .....
Díky, na peugeot fóru se to moc neřeší tak se ptám zde.

Autor:  Miroslav Lengyel [ stř 30. pro 2015 1:39:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Jestli dobře chápu,tak první majitel měnil ve 30 a 60 tis, takže tvá výměna by měla být třetí. :D Co bude problém u tebe,těžko říct,ale olejem to nebude,spíš těmi doporučenými intervaly. :? Nejspíš bude v háji napínák,ale výměna řetězu bude třeba taky.Auto jede jinak normálně?Jinak ségra se stejným motorem již 2 zimu s 5W-40 a v pohodě.Jak se bude tvářit ráno můj stroj po 3 nocích stání v Tarviziu a náplní Mogul 5W-40 ti dám vědět zítra.V každém případě neodkládej návštěvu servisu ať to nevezme ještě něco s sebou.
P.S. Tak jsem se vrátil na předchozí stránku,tam kolega píše o vadném pohonu olejového čerpadla a uvádí i ceny náhradních dílů.

Autor:  Jenda11 [ stř 30. pro 2015 13:00:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Ano správně, přepočítal jsem se byla to 3. výměna :-) Jinak to jede naprosto v pohodě, tak jako před tím, jen ty zvuky jsou jinačí.
Předchozí stránku jsem studoval. Dík.

Autor:  Miroslav Lengyel [ stř 30. pro 2015 20:49:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Já jen doplním,co jsem slíbil.Takže ráno -3°C,stejně jako 3 dny co auto stálo bez hnutí.Start na drc,žádné pazvuky se nekonaly.Ještě rychlý nákup v Tarvisiu a vzhůru zpět k domovu. :D Motor si jen vrněl,dálnice na tempomat 100-130 km/h,tahal jako blázen.Z Prahy pak trošku palba,místy i 150,což se moc nelíbilo mé drahé choti. :lol: Ty zvuky jsou divné,ale nikde není psáno,že to musí být z rozvodů nebo čerpadla.V každém případě bych to moc neodkládal,ale to už jsem psal.

Autor:  Medo [ úte 05. led 2016 11:59:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Ahojte,

pri studených štartoch pri -8 C počuť klepave zvuky z motora , ale to sa nastavuju ventily alebo klepocu hydroštely.
Tento zvuk majitelia motorov VTi dobre poznajú.
Ten rachotavý zvuk reťaze ( či rozvodovej alebo reťaze na olejové čerpadlo) je o poznanie iný,
poznáš to ak si doteraz štartoval v chladnom počasí
a počul si len klepot ventilov. Olejová vaňa dole a mechanik hned bude vediet, ktorá reťaz je vyťahaná ako psie gule z
tej pleťovej vody INEO :( :( ako píše Miro.
Ja mam momentálne nabehané 10000 km na Total QUARTZ 9000 5W-40, ACEA A3/B4 a chystám sa na výmenu cca po 2000 km.

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 05. led 2016 12:17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Nám co používáme olej a ne pleťovku nic nerachtá ani při mínus 15°C. :D Ti,co věří výrobci,případně servisu nebo jezdí na spotřebu a snaží se docílit uvedené spotřeby,dopadnou dříve či později takto. :evil: https://www.youtube.com/watch?v=extEo94qIJw https://www.youtube.com/watch?v=cl604xsL0L0

Autor:  Medo [ úte 05. led 2016 14:03:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Pri výmene rozvodov je potrebné vymeniť:
napr:
Sada rozvodovej reťaze FEBI BILSTEIN 30345
Rozpis súčiastok:
1 x Rozvodová reťaz FEBI BILSTEIN 29900
1 x Napinák rozvodovej reťaze FEBI BILSTEIN 29899
1 x Vodiaca lišta rozvodovej reťaze FEBI BILSTEIN 29902
1 x Vodiaca lišta rozvodovej reťaze FEBI BILSTEIN 29901
1 x Vodiaca lišta rozvodovej reťaze FEBI BILSTEIN 29903

ked to už budeš mať rozobraté tak daj vymeniť aj
Reťaz pre pohon olejového čerpadla FEBI BILSTEIN 32545 ( ja som mal vyťahanú túto reťaz a rachotala strašne a to v lete po štarte)
+simering, tesnenia, nový olej a olej. filter.

Výmenu mimo citroen servis nerobia všade, musíš nájsť mechanika čo má špecialnu Aretačnú sadu na výmenu rozvodov v motoroch VTi
a špecialny momentovy klúč.

Autor:  Jenda11 [ pát 22. led 2016 11:30:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Tak sada rozvodů vyměněná, ale hlavní příčina bude jinde. To bouchání bylo asi od seklé kladky, pravděpodobně rachotí ta co připojuje vodní pumpu.
Chtěl sem se zeptat, když je kladka odpojená v jaké ji máte poloze? Mě poskakuje na řemenici klikové hřídele, je to tak správně?
Dál se v tom budu rejpat až bude teplo, nemám garáž.
Díky.

Autor:  Miroslav Lengyel [ pát 22. led 2016 17:28:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Nikdy jsem to nesledoval(taky mi nic neklepe a nebouchá),ale jestli nezapomenu,tak se zítra mrknu. ;)

Autor:  MIKEMODANO23 [ pon 12. zář 2016 12:26:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Ahojte som úplný laik čo sa týka autá a už vonkoncom rozvodov a podobných vecí.mam c4 b7 2010 koniec roka čiže 2011 nabehaných cca 128 tisíc km viete poradiť kedyenit rozvody? Čítam tu že používate rôzne oleje.ja používam 5w30 edge

Autor:  Miroslav Lengyel [ pon 12. zář 2016 14:24:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena rozvodov 1,6 vti

Rozvody se nemění,pouze v případě nedměrné hlučnosti nebo vytahání řetězu.Olej máš pravděpodobně Castrol,ale 5W-30 je příliš obecná informace,důležitá je specifikace.Já používám dlouhodobě A3,ale nyní je v motoru Castrol Edge Titanium 0W-40 se specifikací C3.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/