Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - výmena rozvodov 1,6 vti




Právě je čtv 22. lis 2018 13:39:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: úte 16. čer 2015 13:04:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. čer 2015 12:57:34
Příspěvky: 20
Bydliště: Bratislava
Ahojte
pred týždnom mi pri studených štartoch začala rachotať retaz, myslel som si že rozvody tak som to dal mechanikovi.
Zistil že je vytahana retaz pre olejove čerpadlo, ktoru treba vymenit. Doporucil vymenit hned aj rozvody kedže ta retaz
pre ol. čerpadlo je pod nimi. Čo myslíte vymeniť hned aj rozvody ked mam nabehane iba 62 000 km
a vyrobca tvrdi že su bezudržbove, ale potvrdili mi aj v citroene že tam chodia menit hrkajuce rozvody na 1,6 vti pri cca 120 000 km.
Mam citroen c4 II , 1,6 vti , 88 kW , r.v. 2011

_________________
Citroen C4 II , 1,6 Vti , 88 kW , r.v. 2011
Citroen C4 II , 1,6 Hdi , 68 kW , r.v. 2012


Naposledy upravil Medo dne stř 24. čer 2015 10:05:34, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: stř 24. čer 2015 10:04:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. čer 2015 12:57:34
Příspěvky: 20
Bydliště: Bratislava
Ahojte
takže vytahana, hrkotajuca retaz olejového čerpadla vymenená,
vymenena aj rozvodova retaz s prislušenstvom - tiež už mala vôlu po 60000 km :-(
obidve za značku Febi boli tam Ruville + vymena simeringu, tesneni, oleja 5W30+olejovy filter.
V citroene doporučili dolievat do motora na ochranu rozvodov pripravok MOTOR DOKTOR Gold Eagle tak sme to tam šupli.
K vymene rozvodov bola potrebna špecialna Aretačná sada a špecialny momentovy kluč.
Dufam že tieto nove dve retaze vydržia viac ako 60000 km.

citroen c4 II , 1,6 vti , 88 kW , r.v. 2011

_________________
Citroen C4 II , 1,6 Vti , 88 kW , r.v. 2011
Citroen C4 II , 1,6 Hdi , 68 kW , r.v. 2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: pon 29. čer 2015 16:54:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2506
Bydliště: Ústí nad Labem
Zklamu tě,jestli budeš nadále používat olej 5W-30,tak to dopadne úplně stejně. :cry:
http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen ... tezu-70246

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: čtv 02. črc 2015 9:59:46 
Offline

Registrován: úte 23. čer 2015 8:11:12
Příspěvky: 2
Mohu se zeptat na kolik vyjde výměna rozvodů? Mám najeto 140tis. a když je motor studený tak prvních deset minut nejspíš chrastí řetěz.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: čtv 02. črc 2015 10:16:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2506
Bydliště: Ústí nad Labem
10minut? :shock: Alfa a omega je používat vhodný olej a ne tu 5W-30,když už,tak ne A5/B5 C2,ale C3 například Mobil 1 ESP Formula 5W-30.I to však platí pouze tehdy,pokud se s autem nejezdí spíše po dálnici nebo není motor více(normálně)zatěžován.V mém motoru (67 tis.mám 5W-40,sestra rovněž a motor jen přede.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: čtv 02. črc 2015 13:27:18 
Offline

Registrován: úte 23. čer 2015 8:11:12
Příspěvky: 2
Už nějakou dobu jezdim na 5W40 takže tím to určitě nebude a měním každých 10-12 tis. km, mám to celkem nastudovaný co a jak dát do toho motoru a i to že ty rozvody u tohoto motoru nejsou žádnej zázrak :D
jo a jezdím denně 100km po dálnici


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: čtv 02. črc 2015 15:03:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2506
Bydliště: Ústí nad Labem
Co myslíš tím nějakou dobu?Jestli už byl ten řetěz načnutý,tak už to olej nezachrání.U sestry jsme to ještě chytli včas,auto mělo najeto 85 tis. ,původní majitel měnil tu pleťovou vodu po max 18-20 tis. a zjevně jezdil spíše krátké trasy.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: pon 06. črc 2015 9:08:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. čer 2015 12:57:34
Příspěvky: 20
Bydliště: Bratislava
Ahojte
takze stalo ma to:
Reťaz pre pohon olejového čerpadla FEBI BILSTEIN 32545 20 €
Sada rozvodovej reťaze FEBI BILSTEIN 30345 100 €
Servisná práca 150 €
Simering, tesnenia 30 €
MOTOR DOKTOR Gold Eagle – olejové aditívum 10 €
Olej Total QUARTZ 9000 Future 5w30 5l 35 €
Olejový filter 7 €
SPOLU 352 €

a auto bolo hotove dva dni pred dovolenkou do Chorvatska :-)
Na predlženie životnosti retazí sa má pri výmene oleja dolievat prípravok MOTOR DOKTOR Gold Eagle ( doporučenie technika z Citroenu)
ktorý zabezpečuje ich lepšie mazanie.
Takze mam pri buducej vymene pouzit olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30
nie Total QUARTZ 9000 Future ? Menim olej kazdy rok po cca 20000 km
najazdených 80% mimo mesto 20% mesto + dovolenka Chorvatko a 2,3 krat dialnica do 300 km.

_________________
Citroen C4 II , 1,6 Vti , 88 kW , r.v. 2011
Citroen C4 II , 1,6 Hdi , 68 kW , r.v. 2012


Naposledy upravil Medo dne pát 10. črc 2015 7:22:47, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: pon 06. črc 2015 16:02:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2506
Bydliště: Ústí nad Labem
Nechal bych tu 5W-40 i když asi jinou značku než Total.Při tvém rozložení jízdních režimů,bych však olej měnil max.po 10 tis.těch 20 je hodně přes čáru.
Edit.Psal jsem to narychlo,tak to ještě upřesním.Přehlédl jsem se v tom oleji,5W-40 tam uvádí kolega ne ty,nicméně bych ji tam dal taky.
Klidně zkus ten Total 5W-30 nebo Mobil ESP 1,ale hlídej si hladinu oleje a ten proběh km.Jestli se ti bude olej ztrácet,tak pak tu 5W-40.
Taky zkus po nějaké ostřejší jízdě zastavit a otevřít nalévací víčko,jestli se odtud bude kouřit,tak je ta třicítka málo.Při cestě na jih byl v každém případě dal 5W-40.Já tam mám teď Mobil Super 3000 X1 5W-40,ale před dovolenou se ještě chystám olej vyměnit a mám připraven
Mogul Racing 5W-40. :D Pokud bys chtěl hodně dobrou 5W-40 za dobré peníze,tak zkus tohle:
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... D-5W-40-5L

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: čtv 09. črc 2015 9:42:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. čer 2015 12:57:34
Příspěvky: 20
Bydliště: Bratislava
Ahojte

Miroslav Lengyel
vies mi zdôvodnit v čom je lepší pre motor 1,6 vti olej 5W30 s ACEA C3 - Stabilný olej kompatibilný s katalyzátormi pre automobily so systémami DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tieto oleje predlužujú životnosť týchto systémov a má HTHS (dynamickú viskozitu pri 150C) > 3,5
napr. 5W30 Total QUARTZ INEO MC3
oproti oleju 5W30 s ACEA A5 - Olej pre vysoku záťaž, možnosť predĺžených intervalov výmeny,so zníženou viskozitou
HTHS 2,9 - 3,5.
napr.5W30 Total QUARTZ 9000 Future
alebo
oproti oleju 5W30 s ACEA C2 - HTHS > 2,9
napr. 5W30 Total QUARTZ INEO ECS

Co som ja pochopil ten tebou doporučovaný olej s ACEA C3 si zachováva lepšiu dynamickú viskozitu pri 150 C aj nad 3,5 mPa.s čo znamená že lepšie maže aj pri vyšších teplotách?
Dakujem

_________________
Citroen C4 II , 1,6 Vti , 88 kW , r.v. 2011
Citroen C4 II , 1,6 Hdi , 68 kW , r.v. 2012


Naposledy upravil Medo dne pát 10. črc 2015 7:23:13, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: čtv 09. črc 2015 12:06:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2506
Bydliště: Ústí nad Labem
Ahoj,obsáhlá diskuze na téma jaký olej do VTI je zde:
viewtopic.php?f=11&t=8656
Já jsem to začal řešit na olejářském fóru,když jsem zjistil,že mi auto,které má najeto 44 tis. spotřebuje každých 3000 km litr oleje.Další věc,která mi vadila,byl ten rachtající řetěz po startu a ostrý kovový zvuk při otáčkách nad 3000 tis.
To si můžeš přečíst tady: http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... t5615.html
O "přínosu" těch různých olejů specifikace A1/B1,A5/B5 si můžeš počíst třeba zde.
http://www.oleje.cz/forum/vplyv-olejov- ... ov%20A1/B1
Ono ta problematika není tak jednoduchá,jak se na první pohled zdá a pokud chceš některé věci pochopit,tak nezbývá,než se tím prolouskat.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: pát 10. črc 2015 18:40:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. čer 2015 12:57:34
Příspěvky: 20
Bydliště: Bratislava
Ahojte

takže po vymene rozvodov je pri ranom štarte počut iba hydroštely, ten dizelovy štart s VTI. Miro niekde si pisal že po vymene oleja na 5W40 s normalnou viskozitou sa upravil aj tento rachot.
Takze aj ked mi menili olej 5W30 Total QUARTZ 9000 Future s HTHS 2,9 - 3,5 pred 2000 km tak ho dam vymenit aj s filtrom za novy a mam 3 alternativy, co poviete ktory?

1. 5W30 Total QUARTZ INEO MC3, ACEA C3 s HTHS > 3,5
2. 5W40 Total QUARTZ 9000, ACEA A3/B4 s HTHS > 3,5 Norma PSA B71 2296
3. 5W30 Mobil 1 ESP Formula, ACEA C2/C3 Norma PSA B71 2290

Ja by som najradsej 5W40 Total QUARTZ 9000, ACEA A3/B4 s HTHS > 3,5.

_________________
Citroen C4 II , 1,6 Vti , 88 kW , r.v. 2011
Citroen C4 II , 1,6 Hdi , 68 kW , r.v. 2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: pát 10. črc 2015 19:20:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2506
Bydliště: Ústí nad Labem
To ahojte je jako pro všechny,mně stačí ahoj. :D Teď k olejům,tu informaci,že ten INEO MC3 má HTHS viskozitu větší jak 3.5 jsi vzal kde?Já totiž vidím u tohoto oleje LOW SAPS,což je označení pro pleťové vody. ;)
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 je fajn,ale záleží na tom, v jakém režimu auto provozuješ.Pokud časté starty,krátké jízdy,okresky a občas
dálnice,tak by mohl být fajn.Jestli se ale rád svezeš,jezdíš více po dálnici a využíváš celý rozsah otáček motoru,tak určitě tu 5W-40,protože ta třicítka je potom málo.Já ten Mobil v motoru měl,pochopitelně byl mnohem lepší než ten INEO,ale ještě to nebylo ono.S Mobilem Super 3000 X1 W-40 je to mnohem lepší,osvědčil se i v autě u sestry v C4 1.6 VTI s najetými 85 tis.A teď to nejdůležitější :!: Já oba Mobily i ten pro sestru kupoval v Německu,tady bych asi odvahu neměl. :D 5W-30 byl made in Belgium,5W-40 made in Italy,na našem trhu jsou v lepším případě oleje věhlasných značek stáčené většinou někde v Polsku a jako u všeho jsou poněkud jiné kvality,v tom horším je to nějaký fejk. :evil: Podíval bych se tedy spíše po nějaké u nás méně známé značce,např.Sunoco,Yacco,Motul atd.Pokud na značce nelpíš jako já :D tak pak si můžeš pořídit klidně olej u Bédi Trávníčka,kde mají 5W-40 za super peníze.
http://www.mountfield.cz/olej-mogul-rac ... s-1phm1058
Já už ho mám připraven doma na příští měsíc na výměnu. :D
Jinak Sunoco třeba tady http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... D-5W-40-5L
Yacco,Motul a další třeba tady http://www.znackoveoleje.cz/
Nu a pokud bys chtěl svému miláškovi opravdu dopřát,tak se podívej sem. :D
http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=191
Klíčový je ovšem interval výměny oleje,tedy já měním max. po 8-10 tis. teď ho budu měnit příští měsíc po cca 7 tis.protože jedu v září na JIH a nechci hnát auto 2000 km po dálnici na olej,který má najeto tyhle km i po městě,kdy se olej degraduje mnohem rychleji.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: pát 10. črc 2015 19:34:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. čer 2015 12:57:34
Příspěvky: 20
Bydliště: Bratislava
Total QUARTZ INEO MC3 5W-30 ma ACEA C3 a HTHS > 3,5 m.Pa.s
http://www.comco.sk/total-quartz-ineo-m ... 30-5l-p313
http://motorove-oleje.eu/klasifikacia-acea

Ja dolievam za tych 20000 km za rok tak liter oleja doteraz 5W30 Ineo ecs.
Vecsinu jazdim do prace do 2500 otáčok - medzimesto 20 km a mesto 5 km+
3 x do roka dialnica + 1 x Chorvatsko. Takze je mozne ze 5W40 bude karbonovat motor.
Takze to chce kvalitnu 5W30 LOW SAPS preto tu uvadzam Total ineo mc3.
A znizim intervaly na 15000 km na tvoje doporučenie. To vychadza tak raz za 9 mesiacov.
Inak moje dochadzanie do prace a spat tymto režimom mi robi spotrebu okolo 5,5 l/100 km
v pohode spravim na 55 l - 1000 km zo zostatkom 5 l v nadrži.

_________________
Citroen C4 II , 1,6 Vti , 88 kW , r.v. 2011
Citroen C4 II , 1,6 Hdi , 68 kW , r.v. 2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: výmena rozvodov 1,6 vti
PříspěvekNapsal: pát 10. črc 2015 21:15:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2506
Bydliště: Ústí nad Labem
Ty 2 odkazy,ale nemluví nic o tom kolik má tenhle konkrétní olej tu viskozitu,ale říkají pouze to,v jakém rozmezí se má pohybovat.Nicméně pro tenhle motor je mnohem lepší specifikace A3/B3(B4) což tenhle olej nemá a další věc je,že ona třeba C3 z roku 2007 vypadá úplně jinak než C3 z roku 2010 nebo 2012,ty už se spíše podobají právě té specifikaci A3/B3.Takže v žádném případě bych nedával ten Total,ale spíše ten Mobil 1 ESP 5W-30.Ale pokud jezdíš byť jednou za rok do Chorvatska(předpokládám v červenci a auto plně naložené)tak mnohem lepší celoroční olej pro ten motor by byl Mobil 1 New Life™ 0W-40, ta nulka je fajn vzhledem ke krátkým trasám a častým startům,ale to nic nemění na faktu,že i tak je těch 15000 km přes čáru.Ten olej totiž nejvíce degradují ty časté starty a krátké jízdy než dlouhé přejezdy a jízda pod plynem.Taky ti motor nezakarbonuje olej 5W-40,ale spíše tohle "Vecsinu jazdim do prace do 2500 otáčok- medzimesto 20 km a mesto 5 kmJe sice fajn,že jezdíš za 5.5 l,ale pak holt po 60 tis.následuje oprava motoru.Takže v servisu ti nalejí 5W-30 a k tomu doktor Gold Eagle,zabil bych je na místě. :twisted: Pokud je totiž olej kvalitní,žádné další berličky nepotřebuje.
Já bych při tvém nájezdu(20000km ročně)měnil olej po 10 tis.Na zimu(nižší teploty+jízdy víceméně do práce) bych dal 5W-30 a na léto(vyšší teploty,jízdy po dálnici a dovolená u moře=vyšší zátěž) 5W-40.Ona totiž motoru stačí jedna jízda k moři s poddimenzovaným olejem a dlouho si to pamatuje.A pokud jezdíš takhle na spotřebu do 2500 ot/min,tak bych tak po 5000 km použil tohle http://www.tec-2000.eu/benzinove-motory ... eaner.html a při každém tankování dal do nádrže 2 panáky VIFu.Ale je to tvé auto a je samozřejmě věcí každého soudruha,co si do motoru nalije. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz