Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Parrot Mki9200 - (Handsfree všeobecne)
Právě je čtv 28. lis 2024 2:58:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Parrot Mki9200 - (Handsfree všeobecne)
PříspěvekNapsal: úte 25. čer 2013 22:28:00 
Offline

Registrován: čtv 20. čer 2013 13:17:07
Příspěvky: 7
Ahoj,
chcel by som sa spýtať, ako riešite - konkrétne umiestnenie displejov / handsfree sád v C4ke.
Dosť veľa ludí to má (síce na iných autách), na vzdialenejšej strane stredového panelu, nižšie. Podľa mňa to musí byť nepraktické.
Uvažujem, že to dám vyššie. Viete o nejakých pre a proti ?

Prípadne zdieľajte fotky, ako to máte uložené vy.

Vopred díky.

_________________
C4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 26. čer 2013 5:11:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
uz se to tady resilo, display davaji na volant, skus hledat jsou tam i fotky

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 26. čer 2013 23:30:36 
Offline

Registrován: čtv 20. čer 2013 13:17:07
Příspěvky: 7
Fuh. Hľadal som, ale našiel som len C4 Picasso.

_________________
C4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27. čer 2013 5:13:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
a to vadi? vsak interier je na 90% stejny

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27. čer 2013 8:19:03 
Offline

Registrován: čtv 20. čer 2013 13:17:07
Příspěvky: 7
Neviem, jasné že nie..
Len som dúfal že nájdem nejaký setup - pre inšpičáciu, okrem toho na volante, nad kontrolkami. To by mi moc nevyhovovalo.

_________________
C4


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28. čer 2013 19:54:02 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 19:39:36
Příspěvky: 79
Ahoj,
riešim niečo podobné.
Dnes mi dorazil čisto nový "Papúch" Mki9200, ako aj redukcia z ISO na Fakra konektor.
So zapojením by problém byť nemal. Starostlivo som pozrel manuály a nejaké obrázkové návody na internete.
Problémom však bude rozmiestnenie, resp. popreťahovanie káblov po aute. Vychádzajúc z odporúčaní parrota (o umiestnení mikrofónu) a skúseností používateľov som si vymyslel svoje rozmiestnenie.
Rád by som si to nainštaloval sám. Leto je dlhé, a myslím, že človek to svojpomocne dokáže zvládnuť lepšie ako v servise. Cez diagnostiku si samozrejme budem musieť zrejme nechať povoliť AUXy, ale to je druhá vec.
Budem však potrebovať vašu pomoc.
Popíšem najprv, ako by som si to predstavoval.
1, RIADIACA JEDNOTKA (modrý box) - umiestený, skrytý za rádiom v stredovom paneli.
2, MIKROFÓN - by som chcel umiesniť do stredu kabíny, čo najbližšie k čaluneniu (parrot odporúča umiestniť nad zrkadlom). Prípadne na ľavej, vodičovej strane hore. Tu sa však dostávam do problémov. Ako sa dostať od stredu (rádia) nad spätné zrkadlo a káble pri tom ukryť pod čalunenie.
3, KONEKTORY (ipod, usb, line in) - chcel by som ukryť do kastlíku. Keď prídem do auta, ipod vložím tam, a môžem s kľudom z auta odísť. Nikto nebude vedieť, že tam je.
4, DISPLEJ zrejme niekde po pravej strane rádia / displeja ukazujúceho spotrebu, aby ma to v noci neosvecovalo, a pritom bol na to dobrý výhľad. Zároveň na to nebude pražiť slnko a nebude to tak biť do očí.
5, OVLÁDAČ - poputuje zrejme na volant, alebo hockam na palubovku. S ním problém nie je, keďže je bezdrôtový a jeho stojanček sa lepí.

Vidím teda 2 hlavné problémy.
1, Ako sa dostať od rádia do kastlíku.
2, Ako sa dostať od rádia nad spätné zrkadlo. Do tejto štrbiny by som zároveň rád schoval napájací kábel od palubnej kamery. Nechávam ju stále nalepenú na skle. Momentálne mám kábel ale volne pohodený. Dúfam že "zabudovaním" odradím prípadných zlodejov.

Ďalej, ako vybrať rádio ? Našiel som na internete tie nástroje - Učka, ktoré sa zasunú do dier a rádio sa vytiahne. Nešlo by to aj jednoduchšie ? Na Slovensku / v ČR som ich nenašiel a čakať mesiac kým to dorazí z ebayu sa mi nechce.
Vedeli by ste mi prosím pomôcť, či nasmerovať ma ďalej ? Na nete sa mi nepodarilo násjť žiadne relevatné informácie. Vďaka :)

_________________
C4 | 1,6 HDi | rv 2006


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28. čer 2013 19:58:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
od radia do kastliku staci natahnout kabely > pevnejsi drat a spravny smer, radio se vyndava 4 dratama
mikrofon muzes dat do stropni lampicky je tam priprava na original
kabely od radia k mikrofonu sundas plast pod volantem a postupne poprotahujes

vsechno jde jen nad tim clovek musi premyslet a nez 1x zatrahne a neco ulomi tak radsi se 2x podivat

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28. čer 2013 20:08:12 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 19:39:36
Příspěvky: 79
Kastlík - cez víkend sa na to skúsim pozrieť. No v origo sade je taká priechodka - treba vyvŕtať 2 cm otvor do kastlíka.. Bolo by to o moc zložitejšie ?

Mikrofón - vedel by si mi povedať, ako dať dole ten plast pod volantom a ako začať preťahovať ? Budem potrebovať nejaký preťahovač káblov ? A ako na tú lampičku - rozobrať atď..

Sorry za lamerské otázky, ale práve preto sa pýtam, aby som niečo nedolámal a nemal potom potom hrkajúce a pouvolňované plasty.
Práve preto si to chcem montovať sám, lebo zo servisov mám aj také skúsenosti, že to spravia hocijak, len aby to bolo..

_________________
C4 | 1,6 HDi | rv 2006


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28. čer 2013 20:17:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
v kastliku uz dirka je na original AUX

uz si to presne nepamatuju uz dost dlouho C4 nemam, ale co si pamatuju tak cely plast lampicky jde vycvaknout ze strechy docela snadno (zepredu nebo zezadu, z jedne strany jsou pod plastem zobacky z druhe jsou plisky rimo ve strese)
pod volantem se pootoci plastove cepy a sklopi se ten kastlicek, pod tim by melo byt nekolik TORX sroubu velikost T20 povolit a vycvaknout cele ven, bocni plast na palubovce drzi jen na klipech a za gumou dveri

pokud ma auto okeni airbagy snazil bych se kabel tahat az kolem predniho okna pokud nema staci lehce sundat gumu dveri a kabel zastrkat pod plast A-sloupku
lepsi fotku ted nenajdu, tohle je z kamosoveho auta > http://imageshack.us/a/img405/458/fotografie416.jpg

nejvhodnejsi na takove tahani kabelaze je lanko z kola je pevne ohebne a na konci ma kulicku o kterou jde kabely zadelat izolacni paskou

ja pouzivam na ruzne oddalovani plastu, tapecu a podobnych plastove lizatko, je to vlastne tvarem pripominajici velkou spachtli do krku jen je z plastu

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 28. čer 2013 20:39:57 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 19:39:36
Příspěvky: 79
Diky.
Presne niečo takéto - návod som potreboval :)
Už len zistiť, či mám okenné airbagy. Tam by mal byť nejaký plast alebo niečo s nápisom airbag, nie ?
Cez víkend (ak bude pekné počasie) sa teda ide na to. Prípadne pofotím fotky a spravím mininávodík pre ďalších.

Edit:
Tak som začal skúmať a kontrolovať, či moje info o zapojení sú správne. No na redukcii z Fakra->ISO mám "vypadnutý", resp. do konektora nezasunutý kábel.
Kúpil som tento prepojovák.
Kód:
http://shop.molpir.sk/default.aspx?content=TVRDETAIL&nparams=kod_id;1584

Je tam nakrimpovaný pliešok, ale zrejme ho pri výrobe nezasunuli do konektora.
Kábel je označený ako PHONE MUTE.
Aj podľa priloženej schémy FAKRA konektora je to v External Mute A14.
Příloha:
Poznámka: FAKRA konektor
1216037197_82_FT38404_rd4_out.jpg
1216037197_82_FT38404_rd4_out.jpg [ 40.68 KiB | Zobrazeno 17760 krát ]


Podľa tejto schémy iso konektora by mal patriť do A2.
Příloha:
Poznámka: ISO konektor
220px-ISO_10487_connector_pinout.svg.png [10.12 KiB]
Zatím nestaženo


A ak správne študujem, na parrotovi by som mal mute pripojiť na mute 2.

Vie ma prosím niekto odkontrolovať - potvrdiť / vyvrátiť ? Nie, že to tam nasuniem a potom budem odtial šklbať ten zakrimpovaný pliešok.

Edit2 (30.6.2013)
Mikrofón umiestnený a nalepený na modul lampičky zpredu (Mki 9200 má duálny mikrofón, ktorý do origo diery nevošiel). Kábel som nakoniec ťahal až ku prednému oknu, a odtial naspäť k "trojuholníku" - boku palubnej dosky. Kábel je pekne skrytý. Nasledovalo ťahanie kábla k palubnej kamere tým istým spôsobom. Oba mi teraz visia pri nohách pri poistkovej skrini. Dážď ma zahnal dovnútra, ale aspoň môžem nasadiť lampu naspäť. Dúfam, že napájanie kamery popri kábli mikrofónu nebude spôsobovať problémy.

Kábel kamery už nešiel tak pekne natlačiť medzi tapec a sklo. Hlavne v miestach, kde je tapec zrejme pritmelený / upevnený o auto. Pri detailnom pohľade je to zvonka vidno, a fakt som to tam musel narvať. Teraz otázka na skúsenejších. Nepraskne od toho v zime sklo ? Dosť som to tam tlačil a nerád by som bol, aby to vyvolalo nejaké pnutie a prásk..

Postupom času pridám fotky (foťák som zabudol vzať, a tie z mobilu by nikomu aj tak nič nepovedali).

Edit3:
Podvecer bolo celkom pekne, zahnali ma az komare a tma. Kablovacka hotova. Pri zatlacani parrot priechodky treba davat vacsi pozor. Povodna priechodka v kastliku je "narezana" aby sla vycvaknut. Ja som ju chcel ponechat, no vylomila sa. Uchytim sekundakom naspat. Otestovane, nabehne, ale neprepina radio - treba povolit na diagnostike externe vstupy. Zajtra este vsetko ulozit do priestoru za radiom. Skusim zohnat servis, kde mi zajtra spravia diag.

Edit4:
Aux aktivovany na diagnostike. Neslo to cez original servis, daval som to robit inde. Diagnostiks mu ukazovala aux1 a aux2. Jednotka povolit nesla, vyhadzovala chybu - zariadenie nebolo najdene. Dvojka povolit isla... Funguje vsetko tak ako ma. Ked hra hudba / zvoni telefon / volam, aktivuje sa mute, radio sa prepne na aux ..

Hnevajuma len 3 veci:
1, na ten aux sa stale neviem preklikat cez Source tlacitku na radiu. Takze vzdy mi hra radio, cd, utlmene parrotom.
2, vzdy ked sa aktivuje mute, je pocut cvaknutie, ako keby nejake relatko
3, Redukcia, u ktorej mi tvrdili ze je na mojho citrona ma prehodene kable 12v a ignition... Takze dnes opat musim odtial vytiahnut tu dzunglu kablov a hodinu to budem davat naspat.

_________________
C4 | 1,6 HDi | rv 2006


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 02. črc 2013 12:49:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
fuha to je slohovka
on ten AUX myslim jde nastavit co presne ma delat, pokud serisak nastavil jen jako MUTE, nejde prepinat
ty ruzne adaptery a podobne kravinky ne vzdy maji kabely nastavene presne

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05. črc 2013 17:45:18 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 19:39:36
Příspěvky: 79
Díky Lukáš.

Vedel by mi niekto povedať prosím o tom "klikaní" ? Je to vporiadku ? Vždy keď idem cez menu, parrot mutne rádio, aby mohol prečítať názov položky. No každé mute / odblokovanie mute vydá taký zvuk kliknutia, akoby zopnuté / rozopnutie relé.

Pýtam sa, lebo môj parrot sa bezdôvodne občas reštartuje. Tak či to nemá s tým nejaký súvis.

_________________
C4 | 1,6 HDi | rv 2006


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. srp 2013 21:18:36 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 19:39:36
Příspěvky: 79
Ahoj,
zase sa po chvíli hlásim.
Dlho som bol spokojný, lebo som si užíval hudbu z nového parrota.
Problém však nastáva pri počúvaní fm rádia.
Kedysi mi stačila hlasitosť povedzme 6, maximálne 10. Dnes za jazdy musím dávať 15 a viac. (Nie, neohluchol som :D )
To by mi nerobilo problém.
No keď prepnem na CD, zrazu to začne strašne hučať.
Kedysi som tento problém nemal. FM aj CD na tej istej hlasitosti hralo zhruba rovnako.
Dnes aj pri tej hlasitosti okolo 15 sa to FMko dá počúvať, no v reproduktoroch je počuť "praskanie". Skoro ako z platne, ale menej intenzívne.
V čom môže byť problém ? Pýtam sa, lebo v tomto počasí moc nemám chuť sa v tom vŕtať. Garáž nemám, a keď si spomeniem, kolko som sa trápil aby som káble tak pekne naskladal do priestoru pod rádiom :(

Prípadne mohol niečo pokašlať chalan v neorigo servise, keď sa brblal s diagnostikou ?

_________________
C4 | 1,6 HDi | rv 2006


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz