Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

1.6Vti porucha motora trha-vynechava
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=152&t=9120
Stránka 3 z 3

Autor:  marcel.tokar [ úte 05. kvě 2015 12:08:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Ako vravím, menil som olej po 15000. Dával som Total Quartz 9000 5W-30 Energy. Žiadny tesco olej. To len aby si dakto nemyslel že som škudlil na značke.

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 05. kvě 2015 12:40:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

A že jsi nedal 5W-40?Je víc teplotně odolný.A těch 15 tis.je podle mě už dost,měnil bych max. po 10-12 tis.

Autor:  marcel.tokar [ úte 05. kvě 2015 14:45:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Tento čo som dával odporúčal značkový citroen servis, ja sa do toho nerozumiem, takže keď povedali že je najlepší tak som ich ho nechal dávať.
O tom že je lepšie meniť na 10-12000 km sa s tebou prieť nebudem, súhlasím s Tebou. V papieroch som mal napísané meniť každých 20000km, ja som to skrátil na 150000 s tým, že to hádam bude stačiť. Asi nestačilo, keď sa mi to auto ajtak dosralo. Možno by nepomohlo meniť olej ani každých 300km, neviem.
Teraz mám auto s benzínovým motorom, prvýkrát som menil olej na 8000km, druhýkrát na 14000, potom na 28000. Teraz mám 35000. Dávam opäť výrobcom auta odporúčaný olej Toyota genuine 5W-30.
Každopádne som presvedčený, že pôvodné auto zdochlo kôli podtáčaniu, nie kôli zanedbaniu olejového hospodárstva, i keď možno i to zohralo nejakú podružnú rolu. Podotýkam že to HDi som mal od nova, za 4 roky som nabehal 100 000km a kľaklo mi priamo na STK. Nemal som jazdenku s neznámou históriou.
A to kdekto vykladá, že HDička sú nezmary. Houbeles. Autá sa už nerobia blbuvzdorné ako kedysi. Aj keď ich výrobcovia a hlavne predajcovia takto prezentujú. Dízle neslobodno užívať na krátke štreky v meste, pozor treba dávať na naftu aby sa vstreky neucpali, olejová lotéria, v zime parkovať radšej v garáži, najlepšie na koberci a pod paplónom aby ráno pekne štartoval, umývať a voskovať prípadne pogumovať podvozok aby nehnil... Škoda vravieť.

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 05. kvě 2015 16:09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Tak ty jsi měl HDI,ale to tam byl nejspíš Total Ineo ECS 5W-30 ne? No teď už je to jedno.Jinak ono to s těmi nafťáky není zase tak tragické,ale pokud někdo skáče s naftou pouze po městě nebo s tím jezdí 10 km do práce a zpět,tak se problémů brzo dočká.Jednak olej degraduje v takto provozovaném autě ještě rychleji než v benzínu a navíc je problém palivo.Pokud někdo netankuje prémiovky a nedává do nafty aditivum tak. :? O baterce ani nemluvím,protože diesel potřebuje ke startu mnohem více energie než benzín.Nu ale,když ono je tak lákavé jezdit za 5l nafty místo 7l benzínu. :D

Autor:  marcel.tokar [ úte 05. kvě 2015 18:40:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Ja som mal 66kW 1,6HDi, ktorý ešte nemal FAP, preto mi odporúčali Total Quartz 9000 5W-30. To Ineo je pre motory s Fapom. Teda aspoň pokiaľ si spomínam, ako vravíš už je to jedno.
A áno presne takto som to auto jazdil vždy v zime - len kraťasy v meste. Máme chatu na Šírave, tú ale v zime neužívame, až takto od apríla do polovice novembra takmer každý víkend, každý druhý. To sa dalo to HDi vyluftovať ale práve keď by to najviac potreboval - v zime - tak to som prakticky z Košíc nevyšiel. Nechal som sa presvedčiť predajcom, keď som ten krám kupoval tak bola dízlová verzia za cenu benzínovej.
Ináč baterka bola OK, ranné štarty aj pri -20 na brnk. Len ten kúdol smradlavého dymu tak po ránu... Fuj.

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 05. kvě 2015 18:47:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Tak jestli jsi měl 1.6 HDI bez FAP filtru,tak pak už vůbec nechápu tu 5W-30. :shock: Ono se navíc dnes ukazuje,že to Ineo,potažmo všechny tzv. eco oleje jsou motoru spíše na škodu.Nejkrásnější na tom všem je,že z počátku se i do motorů z FAP fitrem lil normální olej 5W-40.
Jinak mně také servis i zastoupení Citroenu ČR tvrdilo,že pro můj motor 1.6 VTI je jediný správný oleje Total Ineo ECS 5W-30. :twisted: Zlatý oči,teď je tam 5W-40,motor si přede jako kočka a spotřebu paliva mám dokonce o pár deci nižší než s tou jejich pleťovou vodou. :lol:

Autor:  radom [ pát 15. úno 2019 13:06:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Rád by som sa vrátil k tejto téme. Vyriešili ste niekto na 100% to trhanie motora ? Zrejme problém prvých modelov 1.6 vti, kamarát má 2016 a netrhá.

Autor:  Red.Baron [ sob 16. úno 2019 15:57:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Miroslav Lengyel píše:
Tak ty jsi měl HDI,ale to tam byl nejspíš Total Ineo ECS 5W-30 ne? No teď už je to jedno.Jinak ono to s těmi nafťáky není zase tak tragické,ale pokud někdo skáče s naftou pouze po městě nebo s tím jezdí 10 km do práce a zpět,tak se problémů brzo dočká.Jednak olej degraduje v takto provozovaném autě ještě rychleji než v benzínu a navíc je problém palivo.Pokud někdo netankuje prémiovky a nedává do nafty aditivum tak. :? O baterce ani nemluvím,protože diesel potřebuje ke startu mnohem více energie než benzín.Nu ale,když ono je tak lákavé jezdit za 5l nafty místo 7l benzínu. :D


nesúhlasím s tebou . na Signume som jazdil 4 až 7 km do roboty ( jeden smer . vždy mesto ) a má už skoro 300.000 km a ide bez problémov .... olej som menil iba raz ročne . tankoval iba na OMV alebo slovnaft . rezervná destinácia shell . žiadne Avanti , Jurki , G&G a podobné .... auto aj dnes využívam na prepravu do roboty a späť ... síce , je to 35 km v jednom smere , ale auto je proste bezproblémové . keď by bolo možné kúpiť nové , bez váhania ho kúpim . elyška zatiaľ iba ako záložný ( parádny ) voz ... ta cca 18 mesací iba 7900 km. .... bez problémov , nateraz

Autor:  Miroslav Lengyel [ sob 16. úno 2019 20:22:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Pokud s něčím nesouhlasíš je to v pořádku,ovšem taky bys měl uvést,jaký motor v tom autě máš. ;) On je poněkud rozdíl mezi diesely kadle,kadle a moderními motory ověšené fičurami typu FAP/DPF,EGR,turbem(jakým) atd.

Autor:  Red.Baron [ sob 16. úno 2019 21:22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

2.2 dtr .... žiaden FAP ... je to euro tri norma . auto má 16 rokov .... a ako hovorím , skoro 300.000 za sebou ( po tachometri . reálne nepoznám , poneváč som druhý majiteľ . dovoz z D )

Autor:  Miroslav Lengyel [ sob 16. úno 2019 22:36:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

A jsme doma. : D

Autor:  cenavoch [ čtv 07. bře 2019 14:57:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Ahojte, na mojom C-Elysee, som po zakúpení v januari 2015 riešil obdobný problém. Po naštartovaní v chladnom počasi trhal motor medzi 2500-3000 otáčkami. Po zohriati motora závada prestala. Tak isto závada prestala ak som vypol motor, vytiahol kľúčik zo zapaľovania a počkal minútku kým som nepočul cvaknuť relátko. Po opätovnom naštrartovaní bolo všetko ok. Alebo drastické riešienie - vytočiť motor nad 3600 otáčok. Na trhanie nemalo vplyv ani benzín ani olej. Samozrejme v servise nič nenašli. Tak som si danú závadu natočil na video a začal som komunikovať s riaditeľom pobočky. Auto si nechali 3 mesiace, počas kt. som mal grátis náhradné. Vymenili alternátor za silneší z dieselovej verzie. Problém pretrvával. Tak začali riešiť aj z ostanými okolitými štátmi. Taký istý prípad v Poľsko a Maďarsku, kde si zákaznici, tak ako ja si nenechali nahovoriť, že auto je ok. Počas celej doby komunikovali s hlavným servisným strediskom pre Europu (ak sa nemýlim tak v Rakúsku) a posielali im namerané hodnoty. Chyba bola v tom, že za určitých podmienok sa auto nevedelo rozhodnúť akú bohatosť zmesi dať (aspoň, tak mi to vysvetlil servisák). Nahrali nové upravené dáta. Od vtedy to bolo ok. Až kým neprišlo leto. Teraz to občas spraví v lete, keď je motor "vlažný", ale už to neriešim, lebo to do 30s zmizne, predsa v lete sa motor skôr zohreje.
Ešte k palivu, Elysee je nachýlnejšie na kvalitu benzinu, pravidelne nalievam VIF alebo si namiešam 97,5lku zo 100 a 95 okt. benzínu. Olej som riešil prvý rok Mobile 1 5W30 a po roku mi v org. servise sami dávali total 5w40 (asi vedia prečo!).

Autor:  Miroslav Lengyel [ čtv 07. bře 2019 17:05:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

On je dnes problém v tom,že by pomalu chtěli,abys mohl strčit nos bez úhony do výfuku,takže přiškrtí bohatost směsi a motor se pak z toho může zbláznit.Markantní je to hlavně o motorizací,které začínaly původně např.na EURO 4 a dnes by z nich měli rádi EURO 6. :D Euro 5 vyřešili kouzelným tlačítkem STOP/START,ale tady už museli sáhnout do map. :| Jestlipak také laborovali se svíčkami? Ty totiž mají(zejména za studena) dost podstatný vliv. ;) Máš ještě původní nebo jsi už měnil? Mohu vřele doporučit svíčky DENSO,do tvého motoru by měli jít,ale do skutečné 1,6 VTI nejdou,tam jsou užší a navíc na 14 klíč. :cry: Netuším proč u Elyseé dali označení VTI,když je to upravený motor TU 5,kde udělali proměnné časování sacích ventilů. :roll: Čiže můžeš klidně použít olej běžný olej 5W-40 a na žbrďolu C3 se vybodnout,kterou tam začali cpát jen a pouze kvůli rádoby úspoře pár ml paliva.Jinak můžeš místo VIFu zkusit aditivum Wynn´s,mám s ním lepší zkušenosti než s VIFem.Pochopil jsem správně,že si mixuješ BA 100 s BA 95,abys získal BA 98? :shock: A u toho aditiva(VIF nebo jiného) pozor na to,abys nedával zbytečně hodně,pokud tankuji u ONO,tak dávám 2 panáky,pokud prémiové,tak pouze 1,bo to už má aditiva z výroby.
P.S.Jinak já dávám na léto do mého 1.2 e-THP 5W-40 taky (byť je striktně předepsán olej 0W-30 C2) a rozdíl je markantní,při první náplni jsem myslel,že mi vyměnili spalovací motor za elektrický. :lol: Pravda je,že jsem vyzkoušel MO NT+,který není zrovna za hubičku,ale co už. ;) Za měsíc bude zase výměna za tu vodičku,kterou tam dávám jen na zimu k vůli záruce.

Autor:  gurp33 [ pát 29. bře 2019 7:29:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Takže sem mi to nezdá :oops: stejný problém, naštěstí pouze vyjimečně.
Co mě překvapilo, po otočení klíčem jde poměrně dlouho slyšet palivové čerpadlo,
čekám až "do bzučí" ,před odjezdem krátce stojím s nastartovaným motorem 1-2 min.
Další šok.. :shock: olej 5-30W a servisní intervaly ,na druhém autě v rodině měním olej každý rok,
jsem rád že se mi potvrdila domněnka že olej 5-40W byl vhodnější,
do vozu nemohu moc zasahovat, je v záruce a a byl mi jenom zapůjčen na neomezenou dobu,
bylo by škoda zlikvidovat takový motor v době "litrů" se nevyhoněná atmosféra moc nevidí. :cry:

Autor:  radom [ čtv 28. led 2021 11:22:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava

Problém s trhaním motora u mňa tiež vyriešila aktualizácia softvéru riadiacej jednotky.
Uvidím ako to bude ďalej, napr. v lete.

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/