Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 1.6Vti porucha motora trha-vynechava
Právě je čtv 28. bře 2024 14:04:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1.6Vti porucha motora trha-vynechava
PříspěvekNapsal: ned 22. bře 2015 14:21:58 
Offline

Registrován: ned 22. bře 2015 14:05:56
Příspěvky: 15
1.6vti

_________________
C-elysee 1.6Vti Exclusive


Naposledy upravil Fuly dne ned 07. úno 2016 23:12:02, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. bře 2015 17:47:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Něco podobného se řešilo už tady: viewtopic.php?f=67&t=2997&hilit=motor+1.6+vti
Nutno říci,že se nejedná o identický motor,byť název VTI k tomu svádí,ale to nevadí,záleží na tom,jak dramatické to škubání je. Ono je obecně dobré nechat motor po nastartování tak 1/2 minutky nechat běžet a teprve potom se rozjet. Nechci tě učit startovat,ale mně se osvědčil tento postup.Otočím klíčkem zapalování,nechám chvíli vrčet čerpadlo,mezitím se připoutám a teprve potom startuji.Poté nechám motor ještě chvíli blafat na prázdno a teprve potom vyjedu. Jinak si nech určitě zkontrolovat svíčky, to že máš najeto pouze 2000 km neznamená,že nemůže být problém právě tam, dnes se šetří opravdu na všem. :? Jinak jestli s tím skáčeš kolem komína jak popisuješ,tak se svíce klidně mohly pěkně zaneřádit a to, že tankuješ u "věhlasných" značek ještě neznamená,že tam nemůžeš natankovat nekvalitní palivo.
Nevím jestli jsi slyšel o přípravku VIF, ale ten je vhodný přidávat do nádrže při každém tankování,protože eliminuje tu biosrágoru co se dnes přidává do standartního paliva. No a v neposlední řadě bys měl auto vzít na nějaký delší výlet s dát mu pořádně do kožichu,tedy využít celé spektrum otáček,aby se vypálil ten usazený bordel,který v motoru vzniká při častých startech a jízdou "na spotřebu".

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. bře 2015 23:07:49 
Offline

Registrován: ned 22. bře 2015 14:05:56
Příspěvky: 15
1.6vti

_________________
C-elysee 1.6Vti Exclusive


Naposledy upravil Fuly dne ned 07. úno 2016 23:12:26, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24. bře 2015 0:22:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Vybodni se na V-Power nebo OMV,přidáním VIF do BA 95 máš to samé a 100 oktanový benzín nepotřebuješ.Já tankuji u Tank Ono a jezdím v pohodě. ;) Zjisti si taky,jaký máš v motoru olej,jestli tu ekogrcku,tak ji vypusť a dej do motoru normální olej.Ta omaštěná voda se totiž spaluje a dělá to v motoru bordel. :twisted:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24. bře 2015 16:01:31 
Offline

Registrován: ned 17. srp 2014 18:40:13
Příspěvky: 54
Ahoj podle mě to muže dělat přidřená škrtící klapka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24. bře 2015 17:57:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak po 2 tisících je to drobet brzo,ale jak se říká,nic není nemožné.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. bře 2015 14:05:56 
Offline

Registrován: čtv 26. bře 2015 13:47:31
Příspěvky: 2
Zdravím Vás pánové. Koukám, že mám stejný problém. Koupil jsem C-elysee jako nové, také 1.6 v nejvyšší výbavě. Od najetých cca 4000 km mi auto nefunguje úplně stejně a za stejných podmínek jako uživateli Fuly :evil: Včera jsem byl v autor. Citroenu na servise po 1 roce užívání. Řekli mi, že na diagnostice ukázalo že vozidlo je v naprostém pořádku, bez jediné chyby. Ačkoliv jsem jim tam vysvětloval přesně co to vozidlo dělá, řekli mi, že fakt neví ( připadalo mi, že si myslí, že si i vymýšlím) a že když mi měnili olej měl jsem nízkou hladinu oleje, což mohlo způsobit nějaké snad špatné tlaky či co to říkali. Zeptal jsem se, co mi tam tedy nalili za olej, že na faktuře vidím jen 5W30. Chtěl jsem znát značku....řekli že značka Total. Chtěl jsem vědět přesnou specifikaci oleje a ejhle problém. Chvilku tam dva chlapi kamsi pobíhali a zjišťovali. Nevěděl ani mechanik....že ho prý mají v sudech bez štítku.....tak nevím, nejsem servisák, ale dost mě to překvapilo. Hodil jsem po všech nevěřícně pohled a pánové přísáhám sklopili hlavy,ale s tím, že mi to zjistí. Závada ale zjištěna nebyla, a mám sledovat hladinu oleje :-D Přemýšlel jsem o tom, že kdybych dal auto na diag u sebe doma, rozjeli se, tak by to mělo přeci ukázat chybu,ikdyž ji neuloží.....pokud ukáže, rovnou´, jedu do Citroena a ať se starají. Jinak pochybuju že ve dvouleté záruce přijdou na závadu. Jak píše Fly, pravděpodobně se bude jednat o nemoc těchto vozidel.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. bře 2015 14:14:25 
Offline

Registrován: čtv 26. bře 2015 13:47:31
Příspěvky: 2
Jinak chci dodat, že mám vyzkoušené, že opravdu funguje to, že po nastartování, když nechám vozidlo tak cca 10 minut( ted přes zimu) nastartované a pak jedu, auto už jede normálně. Ale 2 minuty je málo, to mám vyzkoušené.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. bře 2015 14:19:05 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Tak to už tady taky bylo. Míra se toho jistě rád chopí :D

Ale ve zkratce, motor VTI + olej 5W-30 od Totalu zvláště u toho motoru je na prd. Ten olej to žrát prostě bude. Musíš dát jiný olej. Já už na Mírovu radu přešel i se svou HDi na 5w-30 ale na Mobil 1 ESP, který nemá sníženou viskozitu a zároveň ten olej plně splňuje specifikaci PSA pro tento motor.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. bře 2015 16:03:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
laiou píše:
Zdravím Vás pánové. Koukám, že mám stejný problém. Koupil jsem C-elysee jako nové, také 1.6 v nejvyšší výbavě. Od najetých cca 4000 km mi auto nefunguje úplně stejně a za stejných podmínek jako uživateli Fuly :evil: Včera jsem byl v autor. Citroenu na servise po 1 roce užívání. Řekli mi, že na diagnostice ukázalo že vozidlo je v naprostém pořádku, bez jediné chyby. Ačkoliv jsem jim tam vysvětloval přesně co to vozidlo dělá, řekli mi, že fakt neví ( připadalo mi, že si myslí, že si i vymýšlím) a že když mi měnili olej měl jsem nízkou hladinu oleje, což mohlo způsobit nějaké snad špatné tlaky či co to říkali. Zeptal jsem se, co mi tam tedy nalili za olej, že na faktuře vidím jen 5W30. Chtěl jsem znát značku....řekli že značka Total. Chtěl jsem vědět přesnou specifikaci oleje a ejhle problém. Chvilku tam dva chlapi kamsi pobíhali a zjišťovali. Nevěděl ani mechanik....že ho prý mají v sudech bez štítku.....tak nevím, nejsem servisák, ale dost mě to překvapilo. Hodil jsem po všech nevěřícně pohled a pánové přísáhám sklopili hlavy,ale s tím, že mi to zjistí. Závada ale zjištěna nebyla, a mám sledovat hladinu oleje :-D Přemýšlel jsem o tom, že kdybych dal auto na diag u sebe doma, rozjeli se, tak by to mělo přeci ukázat chybu,ikdyž ji neuloží.....pokud ukáže, rovnou´, jedu do Citroena a ať se starají. Jinak pochybuju že ve dvouleté záruce přijdou na závadu. Jak píše Fly, pravděpodobně se bude jednat o nemoc těchto vozidel.

No ono to bude chvíli trvat,než výrobce s nějakým zlepšením přijde,protože v podstatě nemá zpětnou vazbu ze servisů. :evil: Dále je třeba si uvědomit,že tohle VTI nemá společného S VTI EP6 nic,ve vašem případě prostě naroubovali do motoru TU5 1,6 16 V proměnné časování pouze na sání jestli se nepletu.V případě prvních VTI se přehrávaly softwary,ale také až po nějaké době.Jinak jsem si jist,že máte v motorech Total Ineo ECS 5W-30 což je právě ta omaštěná voda,kterou dnes lijí do motorů ve velkém. :twisted: Podívej se do servisní knížky,je tam tabulka s oleji. Jak jsem psal už výše,podívej se na svíčky jestli nemají velký odtrh nebo ještě jinak.Jel bych do servisu a trval na demontáži svíček a jejich kontrole s tím,že je chceš vidět,docela dobře se mohlo stát,že je některá z elektrod upálená a nejsem si jist,zda tohle diagnostika ukáže.Další věc je,jak servisman s tím co si přečte,dokáže naložit.Co se týče oleje,tak bych trval na výměně za normální olej 5W-40,který byl mimochodem předepsán do té 1.6 16V po celou dobu. Jestli použiješ Total,Mobil,Shell nebo jinou značku je jedno.Výhodou Totalu a Mobilu je,že má schválení PSA pro normu B71 2296,což je stará dobrá benzínová norma,ale stejně tak se olej téhle specifikace používal pro motory HDI,než přišli s tou grckou a normou B71 2290.Naopak nevýhodou věhlasných značek v ČR a přilehlých galaxiích je,že si z velkou pravděpodobností koupíš místo originálu nějakou napodobeninu. Pak je řešením koupit třeba tento olej http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... D-5W-40-5L Podstatné je,že tyhle oleje je třeba měnit častěji než se praví v servisní knize,přičemž ty slavné Long Life intervaly jsou v případě městského provozu a krátkých tras s častými starty k prdu,protože ten olej se rychleji degraduje,takže nechat je v motoru 20-30000 km je šílenost.Výhodou tohoto způsobu používání je,že olej neubývá tak dramaticky,jako když nasadíš k jízdě po dálnici,tam pak mizí kosmickou rychlostí.Jinak jestli v servisu neví,co ti dali za olej,tak to jen potvrzuje to co jsem napsal výše a oni to vědí velice dobře.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. bře 2015 20:12:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ještě jsem chlapci pro vás vyhledal následující,ten váš motor(1.6/115k) má označení EC5. :D Ještě existuje varianta EC8(1.8/136k) a u obou typů se jedná o evoluci motoru TU určených pro Čínu,Severní Afriku a Latinskou Ameriku,od roku 2012 využívanou pro vozy Citroen C-Elyssé a Peugeot 301.Kdo má zájem,může si počíst zde.
http://interactivedocument.labrador-com ... /?Page=134
http://www.answers.com/topic/list-of-psa-engines#XU
A pro lenochy ještě servisní kniha(peugeot) s normami a doporučeními pro výměny oleje na straně 27. :D
http://sluzby.peugeot.cz/media/deliacms ... 851cf7.pdf

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. bře 2015 20:57:54 
Offline

Registrován: úte 27. kvě 2014 10:47:03
Příspěvky: 2
Pekny vecer. Mal som aj ja takyto problem. V origo servise vymenili olej za CASTROL EDGE profesional 5W-40 a zatial to nespravilo. V servise som sa na toto pytal a povedali, ze to moze robit lambda sonda. Ked sa nastartuje a hned sa vypne stale este na aut.sitici, motor nie je zohriaty, ale kym tu chvilku stoji,motor sa trochen dohreje. A po opätovnom nastartovani riadiaca jednotka signalizuje sonde, ze je zohriaty, ale furt vam to ide este na sitic.A ten sa nevypne.A potom pri ustalenej rychlosti a otackach to sklbe. Staci zastat, dat si cigu(kto fajci) a ide sa dalej. Inak mi povedali, ze je tam starsi typ motoru a vraj je to nezmar...nema sa tam co pokazit :lol:
Mam c-elysee 1,6 best collection 02/2014, nociola,cca 10500 km,


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2015 16:23:32 
Offline

Registrován: ned 22. bře 2015 14:05:56
Příspěvky: 15
1.6vti


Naposledy upravil Fuly dne ned 07. úno 2016 23:13:19, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2015 18:18:14 
Offline

Registrován: pon 05. črc 2010 15:44:52
Příspěvky: 41
Podívej se na ukrajinská nebo ruská fóra.Jsou velmi obsáhlá.http://c-elysee-club.com.ua/, http://www.c-elysee.ru/forum/index.php

_________________
C-ELYSEE 1,6 Hdi /bývalo :Xantia X2 break 2.0Hdi 80Kw, BX 1,9D combi,Škoda 100,Fiat 125p


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2015 18:32:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Zdar kolego,tak tohle ti tedy vůbec nezávidím a jediné co mohu poradit je,obrnit se trpělivostí a začít bombardovat servis,kde jsi auto koupil a zastoupení Citroenu pro Slovenskou republiku.Když si pročteš problémy lidí v našich končinách,tak nejčastější odpověď v autorizovaném servisu zní: závadu jsme nezjistili,nevíme,s tím jsme se ještě nesetkali,to je normální atd. :twisted: Hledal jsem také na zahraničních fórech i v němčině a nenašel jsem také nic a to jsem docela šikovný hledač. :D Ono je ale otázkou,kolik se těchto aut na západ od našich hranic prodalo.Poradil bych ti jednu věc,která relativně nestojí moc peněz a mohla by ukázat,kde je problém.Zajel bych na STK,kde bych vysvětlil o co kráčí a nechal otestovat emise.Pokud dochází ke špatnému spalování,tak by se to mělo na emisích projevit.Pokud tomu tak bude,omlátil bych jim ten protokol o hlavu,protože v ten moment máš auto nezpůsobilé provozu,což je u tak mladého auta docela problém,ovšem ne tvůj.Autorizovaný servis by měl takovou závadu umět odhalit a jestli má nemohoucí mechaniky,kteří neumí s diagnostikou nebo se nechtějí pouštět z nějakého důvodu do reklamačního řízení také není tvůj boj,ale jejich.
Přeji hodně štěstí při řešení problému,Míra

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz