Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

C-Elysée 1,2 VTi
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=152&t=8430
Stránka 11 z 11

Autor:  65ramirez [ čtv 11. dub 2019 18:46:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: C-Elysée 1,2 VTi

Manfred píše:
Tak jsem si včera z pošty přinesl balík s kanistrem Firstu. Celou cestu mi to pod rukou šplouchalo tak, že jsem pochyboval o obsahu, zda nenesu jenom vodu. Má ten olej vůbec nějakou viskozitu? :roll: Vždyť je to zcela proti fyzice. Už mi nějaký olej rukama prošel, ale je mi zcela proti srsti lít "toto něco" do mého vlastního motoru :o Jak něco takového může vydržet 20 tis. km??? Ono na měrce se to až tak nezdá, ale reál je skutečně růza. No, když už jsem ho koupil, tak ho tam na 3000 km ještě chrstnu(teď mám najeto 3000km), ale to je naposled!


Ja som to už tu napísal že to riedke ako voda. :D Ale aj ja pochybujem že niečo takéto riedke má vydržať mazať motor po dobu 20 000 km. A tak aj ja urobím rovnaký postup ako písal Mirek.

Autor:  Miroslav Lengyel [ čtv 11. dub 2019 22:33:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: C-Elysée 1,2 VTi

Všechny tyhle pleťovky mají jediný účel a tím je nízký koeficient tření a tím pádem nižší spotřeba o neměřitelnou hodnotu na 100 km. :lol: Ještě tak do chrochty k vůli filtru pevných částic,která nepracuje s tak vysokými pracovními teplotami,ale i tam stačí olej C3. ;) Pro benzín jen tak na poskakování po městě a to pak v žádném případě 20 tícek,ale tak 6, bo tyhle oleje mají navíc nízkou hodnotu TBN. :? Já to dávám jen na zimu,(hezky mi to vychází,protože serviska v říjnu)protože to nejezdím nějaké dálky a není velké teplo.V dubnu pak https://www.millersoils.cz/cfs-5w401 Na druhou stranu,buďte rádi za 0W-30,dnes už se běžně používají oleje 0W-20 a na dveře klepe 0W-16. :evil:

Autor:  65ramirez [ ned 14. dub 2019 14:55:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: C-Elysée 1,2 VTi

Mirku písal si, že dávaš do motora Millers Oils CFS 5W40 NT+, ja so do môjho starého Focusa ( 1.8 TDDi - 320 tis km ) dával Valvoline 10W /40 a do neho pridával Metaltec-1. Tak ma napadlo že po zábehu by som aj do tohoto Puretechu dal tiež. https://m.youtube.com/watch?v=9ICiaIjkeSU&t=8s

Autor:  Miroslav Lengyel [ ned 14. dub 2019 19:36:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: C-Elysée 1,2 VTi

Jsem toho názoru,že vylepšování oleje je povětšinou k ničemu. :cry: Pokud použiješ kvalitní olej a včas ho měníš,tak je to to nejlepší,co můžeš pro motor udělat. ;)

Autor:  65ramirez [ čtv 18. dub 2019 20:21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: C-Elysée 1,2 VTi

no 4 000 km na tacho a motorček začína ožívať som zvedavý akú bude mať odozvu po zábehu, keď už teraz sa celkom svižne ťaha do výkonu. :D

Autor:  Miroslav Lengyel [ pát 19. dub 2019 6:02:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: C-Elysée 1,2 VTi

Třeba ti tam přes noc někdo namontoval turbo. :lol: Vážně,on je dobrý záběh opravdu znát,ale až auto plně naložíš,tak zjistíš,že ty limity motor samozřejmě má. :? Jsem docela zvědav,zda tam někdy dají třeba přeplňovanou verzi nebo se na model jako takový úplně vybodnou.Jinak moje bodlina po včerejší výměně oleje a filtrů také spokojeně přede. :D

Autor:  65ramirez [ pát 19. dub 2019 7:25:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: C-Elysée 1,2 VTi

Mirku existuje 1.2 aj z turbom !
https://automix.centrum.sk/novinky/8475 ... -automatom

Autor:  Miroslav Lengyel [ pát 19. dub 2019 19:57:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: C-Elysée 1,2 VTi

Tak to já přece vím,mám ho ve svém autě. :D Já ale psal o C-Elysée,tam zrušili 1.6 16V bez náhrady a nyní je jen 1.2 82 PS nebo 1.5 HDI 100. :? Jinak na západ od našich hranic už Elýša není v nabídce,stejně jako P-301,takže je pustili k vodě,jak jsem předpokládal. :oops:

Autor:  DanekP [ čtv 23. kvě 2019 12:55:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: C-Elysée 1,2 VTi

Zdravím, sháním pro přítelkyni C-Elysée právě s motorem 1,2 VTi 53kw/72k. Co se týče spolehlivosti, nedočetl jsem se tu žádné hrozivé závady, které by označily vůz za příšerný. Avšak narazil jsem na google na jeden problém obecně ohledně motorů 1,2 VTi. Jedná se o vozy z let 2012-2013, kdy se vyskytovala závada vadných axiálních ložisek klikového hřídele. Mátě někdo zkušenost s tímto (celkem vážným) problémem ? Nebo neslyšeli jste o něčem podobném z autorizovaných servisů, nebo od přátel ? Zajímá mne spíše, co je na tom pravdy, popřípadě zda se to opravdu může stát či ne. Pro zajímavost přidám odkaz. Díky za odpověď

https://www.auto.cz/motory-skupiny-psa- ... zlo-123376

Autor:  Manfred [ čtv 23. kvě 2019 13:50:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: C-Elysée 1,2 VTi

Zajímavý článek. Jen z něj nejsem vůbec moudrej. Píše se tam: "To následně tepelně zatížilo katalyzátor, u něhož posléze došlo ke zhroucení jeho jádra. Bohužel úlomky vzniklé z něj se sáním dostaly do motoru, kde poškodily kluznou plochu válců." Jak se úlomky z katalyzátoru dostanou do sání???
Jinak o ložiscích nic konkrétního nevím.

Stránka 11 z 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/