Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 1.6Vti porucha motora trha-vynechava




Právě je sob 23. bře 2019 13:48:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2015 12:08:25 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Ako vravím, menil som olej po 15000. Dával som Total Quartz 9000 5W-30 Energy. Žiadny tesco olej. To len aby si dakto nemyslel že som škudlil na značke.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2015 12:40:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2536
Bydliště: Ústí nad Labem
A že jsi nedal 5W-40?Je víc teplotně odolný.A těch 15 tis.je podle mě už dost,měnil bych max. po 10-12 tis.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2015 14:45:39 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Tento čo som dával odporúčal značkový citroen servis, ja sa do toho nerozumiem, takže keď povedali že je najlepší tak som ich ho nechal dávať.
O tom že je lepšie meniť na 10-12000 km sa s tebou prieť nebudem, súhlasím s Tebou. V papieroch som mal napísané meniť každých 20000km, ja som to skrátil na 150000 s tým, že to hádam bude stačiť. Asi nestačilo, keď sa mi to auto ajtak dosralo. Možno by nepomohlo meniť olej ani každých 300km, neviem.
Teraz mám auto s benzínovým motorom, prvýkrát som menil olej na 8000km, druhýkrát na 14000, potom na 28000. Teraz mám 35000. Dávam opäť výrobcom auta odporúčaný olej Toyota genuine 5W-30.
Každopádne som presvedčený, že pôvodné auto zdochlo kôli podtáčaniu, nie kôli zanedbaniu olejového hospodárstva, i keď možno i to zohralo nejakú podružnú rolu. Podotýkam že to HDi som mal od nova, za 4 roky som nabehal 100 000km a kľaklo mi priamo na STK. Nemal som jazdenku s neznámou históriou.
A to kdekto vykladá, že HDička sú nezmary. Houbeles. Autá sa už nerobia blbuvzdorné ako kedysi. Aj keď ich výrobcovia a hlavne predajcovia takto prezentujú. Dízle neslobodno užívať na krátke štreky v meste, pozor treba dávať na naftu aby sa vstreky neucpali, olejová lotéria, v zime parkovať radšej v garáži, najlepšie na koberci a pod paplónom aby ráno pekne štartoval, umývať a voskovať prípadne pogumovať podvozok aby nehnil... Škoda vravieť.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2015 16:09:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2536
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak ty jsi měl HDI,ale to tam byl nejspíš Total Ineo ECS 5W-30 ne? No teď už je to jedno.Jinak ono to s těmi nafťáky není zase tak tragické,ale pokud někdo skáče s naftou pouze po městě nebo s tím jezdí 10 km do práce a zpět,tak se problémů brzo dočká.Jednak olej degraduje v takto provozovaném autě ještě rychleji než v benzínu a navíc je problém palivo.Pokud někdo netankuje prémiovky a nedává do nafty aditivum tak. :? O baterce ani nemluvím,protože diesel potřebuje ke startu mnohem více energie než benzín.Nu ale,když ono je tak lákavé jezdit za 5l nafty místo 7l benzínu. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2015 18:40:21 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Ja som mal 66kW 1,6HDi, ktorý ešte nemal FAP, preto mi odporúčali Total Quartz 9000 5W-30. To Ineo je pre motory s Fapom. Teda aspoň pokiaľ si spomínam, ako vravíš už je to jedno.
A áno presne takto som to auto jazdil vždy v zime - len kraťasy v meste. Máme chatu na Šírave, tú ale v zime neužívame, až takto od apríla do polovice novembra takmer každý víkend, každý druhý. To sa dalo to HDi vyluftovať ale práve keď by to najviac potreboval - v zime - tak to som prakticky z Košíc nevyšiel. Nechal som sa presvedčiť predajcom, keď som ten krám kupoval tak bola dízlová verzia za cenu benzínovej.
Ináč baterka bola OK, ranné štarty aj pri -20 na brnk. Len ten kúdol smradlavého dymu tak po ránu... Fuj.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2015 18:47:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2536
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak jestli jsi měl 1.6 HDI bez FAP filtru,tak pak už vůbec nechápu tu 5W-30. :shock: Ono se navíc dnes ukazuje,že to Ineo,potažmo všechny tzv. eco oleje jsou motoru spíše na škodu.Nejkrásnější na tom všem je,že z počátku se i do motorů z FAP fitrem lil normální olej 5W-40.
Jinak mně také servis i zastoupení Citroenu ČR tvrdilo,že pro můj motor 1.6 VTI je jediný správný oleje Total Ineo ECS 5W-30. :twisted: Zlatý oči,teď je tam 5W-40,motor si přede jako kočka a spotřebu paliva mám dokonce o pár deci nižší než s tou jejich pleťovou vodou. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2019 13:06:17 
Offline

Registrován: ned 28. říj 2018 21:06:49
Příspěvky: 4
Rád by som sa vrátil k tejto téme. Vyriešili ste niekto na 100% to trhanie motora ? Zrejme problém prvých modelov 1.6 vti, kamarát má 2016 a netrhá.

_________________
c-elysee 1.6 vti 85kw 2013


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16. úno 2019 15:57:32 
Offline

Registrován: sob 24. lis 2018 16:21:18
Příspěvky: 18
Miroslav Lengyel píše:
Tak ty jsi měl HDI,ale to tam byl nejspíš Total Ineo ECS 5W-30 ne? No teď už je to jedno.Jinak ono to s těmi nafťáky není zase tak tragické,ale pokud někdo skáče s naftou pouze po městě nebo s tím jezdí 10 km do práce a zpět,tak se problémů brzo dočká.Jednak olej degraduje v takto provozovaném autě ještě rychleji než v benzínu a navíc je problém palivo.Pokud někdo netankuje prémiovky a nedává do nafty aditivum tak. :? O baterce ani nemluvím,protože diesel potřebuje ke startu mnohem více energie než benzín.Nu ale,když ono je tak lákavé jezdit za 5l nafty místo 7l benzínu. :D


nesúhlasím s tebou . na Signume som jazdil 4 až 7 km do roboty ( jeden smer . vždy mesto ) a má už skoro 300.000 km a ide bez problémov .... olej som menil iba raz ročne . tankoval iba na OMV alebo slovnaft . rezervná destinácia shell . žiadne Avanti , Jurki , G&G a podobné .... auto aj dnes využívam na prepravu do roboty a späť ... síce , je to 35 km v jednom smere , ale auto je proste bezproblémové . keď by bolo možné kúpiť nové , bez váhania ho kúpim . elyška zatiaľ iba ako záložný ( parádny ) voz ... ta cca 18 mesací iba 7900 km. .... bez problémov , nateraz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16. úno 2019 20:22:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2536
Bydliště: Ústí nad Labem
Pokud s něčím nesouhlasíš je to v pořádku,ovšem taky bys měl uvést,jaký motor v tom autě máš. ;) On je poněkud rozdíl mezi diesely kadle,kadle a moderními motory ověšené fičurami typu FAP/DPF,EGR,turbem(jakým) atd.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16. úno 2019 21:22:08 
Offline

Registrován: sob 24. lis 2018 16:21:18
Příspěvky: 18
2.2 dtr .... žiaden FAP ... je to euro tri norma . auto má 16 rokov .... a ako hovorím , skoro 300.000 za sebou ( po tachometri . reálne nepoznám , poneváč som druhý majiteľ . dovoz z D )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16. úno 2019 22:36:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2536
Bydliště: Ústí nad Labem
A jsme doma. : D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07. bře 2019 14:57:25 
Offline

Registrován: stř 25. lis 2015 13:54:48
Příspěvky: 1
Ahojte, na mojom C-Elysee, som po zakúpení v januari 2015 riešil obdobný problém. Po naštartovaní v chladnom počasi trhal motor medzi 2500-3000 otáčkami. Po zohriati motora závada prestala. Tak isto závada prestala ak som vypol motor, vytiahol kľúčik zo zapaľovania a počkal minútku kým som nepočul cvaknuť relátko. Po opätovnom naštrartovaní bolo všetko ok. Alebo drastické riešienie - vytočiť motor nad 3600 otáčok. Na trhanie nemalo vplyv ani benzín ani olej. Samozrejme v servise nič nenašli. Tak som si danú závadu natočil na video a začal som komunikovať s riaditeľom pobočky. Auto si nechali 3 mesiace, počas kt. som mal grátis náhradné. Vymenili alternátor za silneší z dieselovej verzie. Problém pretrvával. Tak začali riešiť aj z ostanými okolitými štátmi. Taký istý prípad v Poľsko a Maďarsku, kde si zákaznici, tak ako ja si nenechali nahovoriť, že auto je ok. Počas celej doby komunikovali s hlavným servisným strediskom pre Europu (ak sa nemýlim tak v Rakúsku) a posielali im namerané hodnoty. Chyba bola v tom, že za určitých podmienok sa auto nevedelo rozhodnúť akú bohatosť zmesi dať (aspoň, tak mi to vysvetlil servisák). Nahrali nové upravené dáta. Od vtedy to bolo ok. Až kým neprišlo leto. Teraz to občas spraví v lete, keď je motor "vlažný", ale už to neriešim, lebo to do 30s zmizne, predsa v lete sa motor skôr zohreje.
Ešte k palivu, Elysee je nachýlnejšie na kvalitu benzinu, pravidelne nalievam VIF alebo si namiešam 97,5lku zo 100 a 95 okt. benzínu. Olej som riešil prvý rok Mobile 1 5W30 a po roku mi v org. servise sami dávali total 5w40 (asi vedia prečo!).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07. bře 2019 17:05:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2536
Bydliště: Ústí nad Labem
On je dnes problém v tom,že by pomalu chtěli,abys mohl strčit nos bez úhony do výfuku,takže přiškrtí bohatost směsi a motor se pak z toho může zbláznit.Markantní je to hlavně o motorizací,které začínaly původně např.na EURO 4 a dnes by z nich měli rádi EURO 6. :D Euro 5 vyřešili kouzelným tlačítkem STOP/START,ale tady už museli sáhnout do map. :| Jestlipak také laborovali se svíčkami? Ty totiž mají(zejména za studena) dost podstatný vliv. ;) Máš ještě původní nebo jsi už měnil? Mohu vřele doporučit svíčky DENSO,do tvého motoru by měli jít,ale do skutečné 1,6 VTI nejdou,tam jsou užší a navíc na 14 klíč. :cry: Netuším proč u Elyseé dali označení VTI,když je to upravený motor TU 5,kde udělali proměnné časování sacích ventilů. :roll: Čiže můžeš klidně použít olej běžný olej 5W-40 a na žbrďolu C3 se vybodnout,kterou tam začali cpát jen a pouze kvůli rádoby úspoře pár ml paliva.Jinak můžeš místo VIFu zkusit aditivum Wynn´s,mám s ním lepší zkušenosti než s VIFem.Pochopil jsem správně,že si mixuješ BA 100 s BA 95,abys získal BA 98? :shock: A u toho aditiva(VIF nebo jiného) pozor na to,abys nedával zbytečně hodně,pokud tankuji u ONO,tak dávám 2 panáky,pokud prémiové,tak pouze 1,bo to už má aditiva z výroby.
P.S.Jinak já dávám na léto do mého 1.2 e-THP 5W-40 taky (byť je striktně předepsán olej 0W-30 C2) a rozdíl je markantní,při první náplni jsem myslel,že mi vyměnili spalovací motor za elektrický. :lol: Pravda je,že jsem vyzkoušel MO NT+,který není zrovna za hubičku,ale co už. ;) Za měsíc bude zase výměna za tu vodičku,kterou tam dávám jen na zimu k vůli záruce.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz