Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Klepání volantu při brždění
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=8566
Stránka 1 z 1

Autor:  Pospa [ pon 28. dub 2014 10:30:43 ]
Předmět příspěvku:  Klepání volantu při brždění

Ahoj, mám problém s klepáním při brždění. Ano, mám křivý kotouče.. problém je v tom, že když je narovnám nebo koupím jiný (i s deskama), po nějaký době - a to docela krátký - to začne dělat znova. Už nevím co s tím. Nejvíc se to projevuje když třeba jedu dlouho po dálnici a pak sjíždím a třeba jen lehce sešlápnu pedál, hrozně to začne vibrovat. Nevim už, kde by mohla bejt příčina, jsem z toho zoufalej :(

Autor:  PATaMAT [ úte 29. dub 2014 12:33:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

Moje domněnka ... Málo to auto jezdí, víc stojí než jezdí ... + možná špatně seřízená ručka, dosedající desky na kotouče, když to stojí, vlivem srážení vlhkosti a změny teplot + déšť ... orezne plocha pod deskou na kotouči - to udělá zezavej flek a pak to dělá při brždění ten rachot ... některé kotouče reznou více, některé méně, je to o kvalitě materiálu.

Autor:  Pospa [ úte 29. dub 2014 12:36:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

Pravda je, že teď tolik nejezdim, ale co podle tebe znamená málo? Jezdim min. jednou tejdně.
Dík

Autor:  Mikra [ úte 29. dub 2014 12:44:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

V zimě v soli a nebo v létě po jízdě v dešti to dokáže udělat rezavou mapu přes noc. Ta se ale sjede během jednoho až dvou zabrždění. To je normální. V suchých dnech to může stát i týden a neorezne to. Pokud ale přijedeš v dešti a stojí to týden, tak už to bude vyrezlý dost hluboko na to, aby tam ty ďůlky zůstaly na dlouho. Kotouče jsou čtyři a když bude každej z nich trochu chycenej, tak to už při brždění bude dost cítit. Žádná ochrana na to není, budeš asi muset častěji měnit kotouče a desky. Leda mít auto v suchý a hodně větraný garáži, nebo pod suchým přístřeškem. To by možná trochu pomohlo.

Autor:  Pospa [ úte 29. dub 2014 12:48:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

No to mi přijde trochu divný, to by pak muselo dělat každý auto podle toho jak to píšete. Krom toho mi to začalo dělat až před nějakym časem, před tim to nedělalo. Někde se muselo něco stát..

Autor:  Mikra [ úte 29. dub 2014 16:41:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

Přečti si znova, co ti píše P&M.
Všechny auta nemusí mít špatně seřízenou ručku, ani nemusí mít nevhodný materiál kotoučů. To ty jsi nás navedl na to, že to jsou nejspíš kotouče, když to po výměně nedělá a po krátkým čase to zase začne. A když jsi napsal, že jezdíš minimálně jednou týdně, tak ti píšu, že na zareznutí stačí jen jeden den. Asi to takhle nevyřešíme. Měl bys nejspíš zajet k někomu, kdo s tím má zkušenosti.

Autor:  Pospa [ úte 29. dub 2014 17:12:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

No to jsem udělal, ale výsledek žádnej, proto to píšu sem. Ručku seřízenou mám. A že kotouče zreznou přes noc (po dešti třeba), to vim taky, ale nemyslim si právě, že by to měla bejt příčina tohodle. Jaký kotouče máš třeba ty na svojí C5?

Autor:  Mikra [ úte 29. dub 2014 17:22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

Já mám ještě všechno origo Bosch. 127.000km a ještě mám půlku předních destiček a zadní budu měnit asi teď o víkendu. Už ty brzdy taky nebrzděj jako před dvěma lety a taky mi to trošinku přikopává, ale není to nic, co bych musel honem řešit. Ale chystám se na to. Co koupím ještě nevím.

Autor:  HonzaC [ stř 30. dub 2014 8:24:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

A nemáš křivé náboje?

Autor:  Pospa [ stř 30. dub 2014 8:39:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

Vidiš, to je zajímavá myšlenka, zkouknu to, dík.

Autor:  PATaMAT [ sob 03. kvě 2014 21:24:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

No, jestli máš křivé náboje, nebo se ti zvlní kotouče, tak toto lze změřit úchylkoměrem ...

Autor:  michal88 [ ned 04. kvě 2014 16:26:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání volantu při brždění

Sice to není Vochcáfka, ale u jedničkových vochcávek, jak se zvlní přední kotouče a po výměně za krátko zas, tak volnější uložení předních ramen. Nemusí být utržené, jen volnější. Samozřejmě, křivý náboj zkouknout taky, jen jsem chtěl nadhodit tuto kuriozní příčinu závady jako možnost.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/