Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - risk of particle filtr clogging
Právě je čtv 18. dub 2024 22:54:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pát 30. led 2015 13:12:49 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 14:14:05
Příspěvky: 125
"risk of particle filtr clogging" tahle hláška (oranžový trouhelník) se mi objevila (motorizace 68Kw, 1,6HDI - 8 ventil, r.v. 2011 a najeto 108 tis.km) asi před 14 dny, bohužel poslední měsíc pouze popojížděčky po městě. Vůz jsem protáhl po dálnici cca. 15 km a hláška se ztratila a po pár dnech popojížděček se opět objevila. Může to znamenat že počítač vyhodnocuje styl a průběh jízdy a že shledal že popojížděčky autu nesvědčí a že "hrozí riziko ucpání fitru" či se životnost blíží ke konci a bude třeba výměna (najeto 108 tis. km)?, případně zdali se ucpaný fap ohlásí nějakou červenou kontrolkou a jinou hláškou na displeji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 8:31:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:40:14
Příspěvky: 101
Ahoj, nejsem servisní technik, ale z dostupných informací by měla řídící jednotka vyhodnocovat kromě jiného i styl jízdy:
Regenerace:
"Regenerace probíhá automaticky a je řízena řídicí jednotkou motoru v závislosti na mnoha parametrech, jimiž jsou např. jízda ve městě, krátké jízdy se studeným motorem, opotřebení komponentů, jízda po dálnici, ideální pracovní teplota, kvalita paliva a motorového oleje a další."
Ucpaný FAP"
"Ucpaný FAP se ohlásí trvale svítící kontrolkou diagnostiky. Pokud není proveden odpovídající servisní zákrok, tedy výměna filtru pevných částic, dojde postupně k přechodu do nouzového režimu, případně nemožnosti nastartování."
Životnost:
"Vzhledem k postupnému usazování popela ze spálených sazí, aditiva a sulfátů síry v keramické vložce má FAP omezenou životnost, která se u prvních generací FAPu pohybuje okolo 120 000 km, zatímco motory poslední generace mají FAPy s životností okolo 240 000 km."

Zdroj: http://sluzby.peugeot.cz/filtry-pevnych-castic-fap/

Vlastní zkušenost s touto hláškou nemám. mám najeto 70tisíc km a ještě jsem neviděl svítit kontrolku ucpaného filtru. Pravdou je, že jsem několikrát přerušil regeneraci Filtru - Po vypnutí zapalování běží ventilátory chalzení, ale nebýt tohoto jevu tak o tom ani nevím.

_________________
C4 N 1,6 HDi 82KW Tendance + komfort
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 9:26:59 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 14:14:05
Příspěvky: 125
díky za info a odkaz. Kontrolka trvale nesvítí a ten oranžový trojúhelník po delší svižnější jízdě svíti přestal, asi se autu nelíbí krátké popojížděčky ve městě kde se ano motor pořádně neprohřeje. Jelikož mám 2011 68 KW - 8 ventil tak doufám že ten fap se bude výdrží blížit té hodnotě kolem 200 tis. km stejně jako by tomu mělo být u motorizace 82 KW - taky 8-ventil. kdyby náhodou fap odešel dříve tak těch +/- 9 tis. Kč není v autorizovaném servisu zas tak hodně peněz.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 10:19:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7353
Bydliště: Kolín
roman II ses si jistej spravnne zarazenym dotazem ??
vlastnis DS4 nebo C4 druhe generace ??

pokud vim ani v jednom aute 8ventilovka uz nebyla

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 10:22:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:40:14
Příspěvky: 101
Lukáši
1.6 Hdi ve verzi EURO5 v C4II a C4DS jsou 8ventily. ;)

_________________
C4 N 1,6 HDi 82KW Tendance + komfort
Obrázek


Naposledy upravil Petris dne pon 02. úno 2015 10:28:16, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 10:27:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7353
Bydliště: Kolín
a proc sem si furt myslel ze 16V ?? :oops:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 10:34:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:40:14
Příspěvky: 101
Byly 16V ale modernizace pro EURO5 z nich udělala 8V, společně s:
- úpravou vnitřního litinovího monobloku (open deck block)
- novou hlavou, sacím potrubím, jiným úhlem vstřikovačů
- kompresní poměr se snížil na 16,0 : 1
- odpojitelná vodní pumpa
- vstřikovače Continental 1700 barů
- přesunutí FaPU blíže k motoru
a jiných vychytávek :-)

http://www.autorubik.sk/technika/motor-psa-ford-16-hditdci-dv6/

_________________
C4 N 1,6 HDi 82KW Tendance + komfort
Obrázek


Naposledy upravil Petris dne pon 02. úno 2015 10:44:11, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 10:37:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7353
Bydliště: Kolín
a jhinych ocasovin :lol:
zlate BEZeuro :mrgreen:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 12:01:15 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 14:14:05
Příspěvky: 125
Petris píše:
Byly 16V ale modernizace pro EURO5 z nich udělala 8V, společně s:
- úpravou vnitřního litinovího monobloku (open deck block)
- novou hlavou, sacím potrubím, jiným úhlem vstřikovačů
- kompresní poměr se snížil na 16,0 : 1
- odpojitelná vodní pumpa
- vstřikovače Continental 1700 barů
- přesunutí FaPU blíže k motoru
a jiných vychytávek :-)

http://www.autorubik.sk/technika/motor-psa-ford-16-hditdci-dv6/


Otázka je zdali přechod na 8-ventilovou techniku pomůže všem nešvarům co měli 16-ventily HDI (odcházející turba a EGR, přílišná tvorba karbonu v motoru, ucpávající se sítko a trubka chlazení oleje k turbu atd.)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 12:25:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:40:14
Příspěvky: 101
roman II píše:
Otázka je zdali přechod na 8-ventilovou techniku pomůže všem nešvarům co měli 16-ventily HDI (odcházející turba a EGR, přílišná tvorba karbonu v motoru, ucpávající se sítko a trubka chlazení oleje k turbu atd.)


Citace z článku z odkazu:
"Ako prax ukázala, motor je naozaj spoľahlivejší ako jeho predchodca. Vstrekovače sú lepšie uchytené a podfukovanie sa takmer nevyskytuje, turbodúchadlo má tiež väčšiu životnosť taktiež tvorba karobónu je podstatne menšia. Čo však ostalo je nevhodne tvarovaná olejová vaňa, ktorá za bežných okolností (klasickej výmene) neumožňuje kvalitnú výmenu oleja. Karbónové usadeniny a ďalšie nečistoty usadené na jej spodnej časti následne kontaminujú novú olejovú náplň, čo negatívne vplýva na životnosť motora a jeho súčasti. Pre dlhšiu životnosť tak motor vyžaduje častejší a finančne náročnejší servis. Pri kúpe jazdeného vozidla tak nie je na škodu zdemontovať a poriadne vyčistiť olejovú vaňu. Následne sa odporúča pri výmene oleja prepláchnuť motor s čerstvým olejom, resp. a zdemontovať a vyčistiť olejovú vaňu aspoň každých 100.000 km"

_________________
C4 N 1,6 HDi 82KW Tendance + komfort
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: risk of particle filtr clogging
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 13:41:46 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 14:14:05
Příspěvky: 125
s tou vanou si nejsem zas tak úplně jistý, když jsem v létě měnil olej tak vypoušťák je dole na vaně oproti starším vanám na 16V kde byl vypoušťák několik cm nad spodkem olejové vany a zůstávalo na dně více zakarbonovaného oleje.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz