Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - eHDI
Právě je stř 13. lis 2024 8:25:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: eHDI
PříspěvekNapsal: pát 21. lis 2014 9:09:40 
Offline

Registrován: pát 21. lis 2014 8:51:15
Příspěvky: 5
Uvažujem nad kúpou modelu C4 eHDI115. Auto sa nám veľmi páči, avšak neviem či ten systém StopStart nebude problémový. Totiž ako sa všade píše, veľa zastavení a štartov motora má záporné účinky na dvojhmotový zotrvačník, ktorý tento motor podľa mojich vedomostí obsahuje. Teda aby v konečnom zrátaní nákladov na prevádzku auta tento úsporný systém nebol naopak záťažou pre našu peňaženku. Najazdíme ročne cca. 15-18 tisíc km, z toho 60% v meste, 20% okresky a 20% diaľnica. EHDI115 by som chcel kvôli 6 stupňovej manuálnej prevodovke, tá je údajne veľmi vydarená. Do inej motorizácie (ešte Pure tech) to Citroen nedáva. Poraďte mi, opatí sa investovať do eHDI alebo ísť radšej do iného modelu, kde je dostupná 6 stupňová prevodovka. Tiež nemám info o spoľahlivosti eHDI115 +S&S - 6MT, dúfam že nepatrí k poruchovým modelom, lebo asi z C4 je najzložitejší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: eHDI
PříspěvekNapsal: čtv 27. lis 2014 11:38:30 
Offline

Registrován: čtv 05. lis 2009 11:59:25
Příspěvky: 38
Motor 1,6 e-HDI je vynikajuci, prevodovka na francuza neskutocne presna, system start-stop bezkonkurencne najlepsi na trhu, ziadne chvenie pri restarte..... jazdim ho v DS4
avsak zvazil by som ci diesel do mesta, pises 60 % mesto, kratke trasy , motor sa ani nezahreje, trpi filter pevnych castic...
kupil by som radsej benzin


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: eHDI
PříspěvekNapsal: sob 20. pro 2014 13:58:50 
Offline

Registrován: pát 21. lis 2014 8:51:15
Příspěvky: 5
Nevedel by mi poradiť niekto kto sa tomu rozumie? V niektorých príspevkoch ak sa jedná o jazdu v meste tak HDI neodporučujú, ale v teme kde sa pýta jeden či by taxi bolo dobre C4 tak mu radia že najradsej HDI. A to väčšinu jázd taxíky robia v meste a pomalou rýchlosťou, čakaním na semaforoch. Tiež keď vidím tie dodávky malé, tak všetky majú turbodizlove motory. Tiež najazdia veľa po meste krátke trasy. Tak kde je pravda? Chceli by sme s manzelkou nove C4 (ale asi pockame facelift). Mne sa ježia chlpy keď vidím v materiáloch čo mi dali v autosalone spotrebu u 1,6VTI 8,8 litrov oproti 4,4 litrov u eHDI. To predsa je ohromný rozdiel. Asi dám radsej viac za HDI, o 2 roky sa mi to vráti na palive, aj keď majú drahší servis, nemôže predsa normálny človek živiť C4 v meste.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: eHDI
PříspěvekNapsal: sob 20. pro 2014 16:47:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
jenze ty nafty jsou porad nastartovane - nikdo to pri cekani na zakaznika nebude vypinat :lol:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: eHDI
PříspěvekNapsal: sob 20. pro 2014 17:21:46 
Offline

Registrován: pát 21. lis 2014 8:51:15
Příspěvky: 5
Práveže nie, taxikári odídu zo stanovišťa na jazdu s klientom a keď sa vrátia z jazdy tak vypnú motor, a idú do budovy, kde majú miestnosť sa zohriať, fajčiť, kávičkovať. Určite nemajú zapnuté nonstop motory. Niekedy dávnejšie som ich pozoroval z okna v práci, občas mali cez deň len cca. 10 jázd, aj som sa čudoval z čoho žijú. Aj tí s dodávkami vypínajú motor keď nesú tovar napr. do predajne alebo zásielková služby do domu, bytu. To ak by naštartované nechal, občas by už pri návrate tam auto nemal :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: eHDI
PříspěvekNapsal: ned 21. pro 2014 11:49:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 24. dub 2013 20:04:13
Příspěvky: 28
Dobrý den,

při vašem rozdělení jízdy 60/20/20 (město/okresky/dálnice) bych rozhodně nepočítal se spotřebou 4,4 l/100km.
Více o spotřebě a podílu diesel/benzin Vám napoví uvedený odkaz na sprintmonitor.de, kde jsem filtrem vybral vozy od 80kW do 90kW.
Jako reálné hodnoty spotřeby pro eHDi bych za sebe uvedl spíše hodnoty udávané pro HDi. Viz.příloha.

K průměrné spotřebě na jízdu se k 5,5 l/100km u eHDi dostanu po cca. 10 až 15km jízdy ustálenou rychlostí 90 km/h. S&S po nastartování vypínám.

Nejnižší spotřebu na jízdu se mi podařilo 4,5 l/100km pro 80km vzdálenost ve složení 50/50 (město/okresky) ale to byla volná silnice a tuto trasu jezdím několikrát měsíčně.

Moji průměrnou spotřebu na 41t km vidíte v měm podpisu, nejsem závodník ani ekojezdec, ale také nejsem brzdou provozu.

S pozdravem
Pája


Přílohy:
c4-tech.gif
c4-tech.gif [ 241.56 KiB | Zobrazeno 16800 krát ]

_________________
C4 N 1,6 e-HDi 82kW BMP6 Exclusive r.v.2011
Obrázek
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: eHDI
PříspěvekNapsal: pon 22. pro 2014 14:52:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Srovnávat taxikáře nebo rozvážkovou službu s běžným uživatelem asi není nejšťastnější nápad.Jednak si palivo dávají do nákladů nebo jsou pouhými zaměstnanci,takže je nějaký servis nijak nedrásá.A pokud se s naftou obecně skáče kolem komína,tak trpí vstřiky i FAP filtr,takže je třeba připočíst k té úspoře za palivo také případné výměny těchto dílů.Já jezdím s C4 Picassem 1.6 VTI dlouhodobě do 8l včetně města a to se s ním 2x nemažu.Na dálky i naložené umí za 7.5 l včetně dovolené v IT.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: eHDI
PříspěvekNapsal: pon 22. pro 2014 19:14:31 
Offline

Registrován: čtv 11. říj 2012 19:56:38
Příspěvky: 117
Bydliště: Zlín
To je nekonečná diskuze. Jestli diesel nebo benzin. Já mám první diesel a pokud to půjde už nikdy zpět do benzínu. Vti mi žralo olej. 130 a víc na dálnici docela zvukový a pocitový opruz. Je fakt,ze toto mám nové takže případné problémy mně ještě nedohnaly.

_________________
C4 II 1.6 HDi 82kW Exclusive 2012 - prodáno
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: eHDI
PříspěvekNapsal: pon 22. pro 2014 19:27:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Každému holt vyhovuje něco jiného,já bych nikdy nevlezl do ropáka. A že Ti VTI žralo olej,tak za to nemůže motor,ale nevhodný olej.
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=8656
Můj stroj má ve 130km/h přesně takový projev a otáčky jaké má mít. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz