Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Problem s vyvazenim kol
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=149&t=8240
Stránka 1 z 2

Autor:  sector [ úte 29. říj 2013 14:47:02 ]
Předmět příspěvku:  Problem s vyvazenim kol

Zdravim,
jsem jediny kdo ma problemy pri vyvazeni kol?

Na jare jsem prezouval ze zimaku na letnaky a byl problem s vyvazenim - mam disky BOSTON 16". Naprodruhe v servisu mi rekli, ze sice nemam poskozeny disk, ale je neni dokonale kulaty a je trosku houpany - ne do stran ale nahoru-dolu. Prehodili mi jej na zadni napravu.

V patek jsem prezouval z letnaku na zimaky a opet je problem. Bud spatne vyvazili nebo se poskodil dalsi disk.

Proste klepe do volantu od 125 do 135kmh.

Premyslim, ze bych pak reklomoval ALU u citroenu. Protoze nejsou nikde poskozene ani poskrabane, presto mam takovy problem.

P.S. Zimaky mam Nokian WR 205/55 R16 a letnaky Michelin Energy Saver ve stejnem rozmeru.

Autor:  Havlicek.Lukas [ úte 29. říj 2013 14:52:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

projdi zdejsi diskuze a zjistis nemilou vec, citroen je hodne nachylny na vyvazeni a ne kazdy pneuservis umi kola vyvazit DOKONALE

Autor:  sector [ úte 29. říj 2013 16:11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

Ted jsem vyjel z autoservisu kde mi na predni kola nacpali 110g zavazi (na obe kola) coz asi normalni neni a nachylny mi spise prijde jako uchylny. Premyslim, zda se da uplatnit reklamace na orig. ALU disky BOSTON. Protoze stejne jsem mel pri prezuti z zimaku na letnaky a ted opacne.

Autor:  pavjana [ sob 16. lis 2013 22:26:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

Mám letní kola 225/45 R17 na Phoenix discích, kola jsem si vyvažoval sám do 2g rozdílu a také jsem musel dávat 70 až 100g závaží.
Pro porovnání na zimu mám 195/65 R15 na plecháčích toto kolo váží možná polovinu těch letních.

Autor:  sector [ pon 18. lis 2013 11:44:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

No u jinych aut se mi totiz nikdy nestavalo abych prekrocil max. 50g na predni kola (obe). Tak v cem je teda problem u Citroenu?

Autor:  Sokol [ úte 19. lis 2013 9:17:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

Jsem na tom stejně, taky mám Bostony. Nazul jsem je teď na zimu a vibrovali cca ve 130 km/h, zajel jsem je převážit, nějaké závaží předělali, ale žádná změna. Příjde mi ale, že to nevybruje vždy, jen v určitých situacích. Může to být i něco na autě (čep, tyč řízení)?

Autor:  Pietro69 [ úte 19. lis 2013 21:04:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

Mám to úplně stejně. Taky Bostony. Na Phoenixech to bylo o něco lepší, ale úplně ideální to nebylo. Ale na staré C4 to bylo fungl to samé.

Autor:  Petris [ stř 20. lis 2013 7:21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

Přidám moji zkušenost, na minulé C4 jsem měl stejný problém (od zakoupení) a to na plechách, zkoušel kde co, od geometrie až po opakované převažování. Až jednou jsem narazil na dobrý servis, kde jednak odhalili spatný disk - (šel na zadek) ale také perfektně vyvážili. Od té doby jezdím jen tam a tvrdím - JE TO VYVÁŽENÍM! ;) Prostě toleranci v rozvážení možná snesou jiné vozy ale holt C4 musí být na "nulu". Na nové C4 žádný problém, zima plechy, letní alu Dezent ale vše dobře vyváženo. :)

Autor:  sector [ čtv 21. lis 2013 18:23:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

Sokol píše:
Jsem na tom stejně, taky mám Bostony. Nazul jsem je teď na zimu a vibrovali cca ve 130 km/h, zajel jsem je převážit, nějaké závaží předělali, ale žádná změna. Příjde mi ale, že to nevybruje vždy, jen v určitých situacích. Může to být i něco na autě (čep, tyč řízení)?


Ani cepem ani tyci rizeni to neni, je to proste vyvazenim kol, a hlavne ty zakladni ALU co davaji v Citroenu na C4 jsou na nic, jsou moc mekke a staci par nerovnosti a je to v haji.

Navic me stve ze mam zkoseny volant, mate to taky?
Kdyz nastavite volant tak aby logo Citroenu bylo rovne tak to mirne tahne na pravou stranu. Ani geometrii ani cepem ani spatnym diskem to neni, prosel jsem geometrii, zarucni servis a neni tam zadna zavada. V cem je tedy problem? Mam zajet na servis aby mi volant srovnali, nebo je to vlastnost auta?

Autor:  Petris [ pát 22. lis 2013 9:08:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

sector píše:
Ani cepem ani tyci rizeni to neni, je to proste vyvazenim kol, a hlavne ty zakladni ALU co davaji v Citroenu na C4 jsou na nic, jsou moc mekke a staci par nerovnosti a je to v haji.

Navic me stve ze mam zkoseny volant, mate to taky?
Kdyz nastavite volant tak aby logo Citroenu bylo rovne tak to mirne tahne na pravou stranu. Ani geometrii ani cepem ani spatnym diskem to neni, prosel jsem geometrii, zarucni servis a neni tam zadna zavada. V cem je tedy problem? Mam zajet na servis aby mi volant srovnali, nebo je to vlastnost auta?



Ne nemám, To dělá klasicky uhnutá geometrie, nebo by to musel být špatně nasazený volant už z výroby, ale to je asi málo pravděpodobné. Navíc, pokud si prošel geometrií, tak první úkon je vždy fixování volantu do roviny... Musel by si technik toho všimnout..?? :!: :?:

Autor:  Sokol [ pát 22. lis 2013 10:00:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

Tak jsem to byl včera znovu převážit do pneuservisu, který mi to dělal naposledy, ať to zkusí ještě jednou (v rámci reklamace). Nahodili první kolo a kolo totálně rozvážené, tak ho vyvážili, sundali, znovu nasadili a opět špatné. Tak zkusili nasadit jiný nástavec (menší) a hodnoty byly stabilní i po opětovném převážení. Nutno dodat, že jsem u borce celou dobu stál a kontroloval ho, avšak byl celkem zručný a snažil se. Ani jeden alu ráfek prý není křivý. Říkal, že příčina je v tom, že disky PSA nejsou ze zadní strany celistvé, ale mají určitý výřez (viz fotka), což zhoršuje proces vyvažování. S jiným nástavcem se to však povedlo. Dnes vyzkoušeny různé rychlosti do 160 km/h a konečně nic nevibruje. Takže vážení, je to podle mě o přesném vyvážení na vhondné vyvažovačce, nejlépe být přítomen u vyvážení s tím, ať kolo sundaji, pootočí a znovu převáží a se správnými přípravky. Vyvažováno na celkem dobré vyvažovačce Hofmann s automatickým upínáním a načítáním rozměrů.

Přílohy:
Poznámka: ilustrační obrázek
3663485298.jpg
3663485298.jpg [ 293.18 KiB | Zobrazeno 23824 krát ]
Poznámka: ilustrační obrázek
3663485298_1.jpg
3663485298_1.jpg [ 312.86 KiB | Zobrazeno 23824 krát ]

Autor:  Sokol [ pát 22. lis 2013 10:07:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

sector píše:
Sokol píše:
Jsem na tom stejně, taky mám Bostony. Nazul jsem je teď na zimu a vibrovali cca ve 130 km/h, zajel jsem je převážit, nějaké závaží předělali, ale žádná změna. Příjde mi ale, že to nevybruje vždy, jen v určitých situacích. Může to být i něco na autě (čep, tyč řízení)?


Ani cepem ani tyci rizeni to neni, je to proste vyvazenim kol, a hlavne ty zakladni ALU co davaji v Citroenu na C4 jsou na nic, jsou moc mekke a staci par nerovnosti a je to v haji.

Navic me stve ze mam zkoseny volant, mate to taky?
Kdyz nastavite volant tak aby logo Citroenu bylo rovne tak to mirne tahne na pravou stranu. Ani geometrii ani cepem ani spatnym diskem to neni, prosel jsem geometrii, zarucni servis a neni tam zadna zavada. V cem je tedy problem? Mam zajet na servis aby mi volant srovnali, nebo je to vlastnost auta?


Jednoznačně špatné nastavení geometrie, jak uvádí Petris, první čím se začíná na geometrii je zafixování volantu do středu. Já jsem geometrii ještě dělat nemusel, volant mám od novoty v ose. Auto nikam netahá, pokud teda zrovna nejedu po dálníci se silným bočním větrem...

Autor:  sector [ čtv 05. pro 2013 11:39:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

Tak byl jsem v servisu a volant mam skutecne krivej, nevim teda jestli se bude rovnat jen volant nebo provede se geometrie, ale na geometrii jsem jz byl pred mesicem je udelana byla dobre. Volant ma logo pootocene do leva, pokud ho srovnam tak auto jede do prava. Takze v servisu jsem objednany, ale jeste "pry" nevi jestli se nebudu podilet castkou na geometrii :) docela zvlastni, kdyz takto ten volant je od vyroby... Navic tentokrat uz vymeni i silentblok na motoru, protoze je KO, predtim ho jen promazali, protoze vrzal.

Zatim, abych rekl pravdu, za 18 200km co ma auto najeto je tech drobnosti az prilis. (sikmy volant, hned druhy den po odjezdu ze salonu jsem byl v servisu na geometrii, spatne se vyvazuji kola - spatne / mekke disky, sikmy volant, vrzani a az ted vymena silentbloku motoru.) To nemluvim, ze kdyz je zima tak v aute pablubka vrze a krupe jak diva - coz me vyslovene ser*. Jinak jezdi dobre a uz asi ted vim, ze toto je muj prvni a posledni citroen :( a to jsem chtel presedlat za par let do C5.

Autor:  Pietro69 [ sob 07. pro 2013 18:33:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

Nevěš hlavu, u každé značky je něco. Navíc ten volant mimo střed je spíš na triko servisu, než značky. Věř, že tě C4 bude vozit dlouho a dobře.

Autor:  sector [ pon 09. pro 2013 10:32:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problem s vyvazenim kol

No zatim jsem z toho smutny, protoze kdyz v zacatku jsou takove problemy, tak doufam, ze jich nebude vice.

Jaka je standardni vydrz cepu a silentbloku na naprave?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/