Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Nový majitel Citroenu - Shrnutí - úvaha




Právě je čtv 18. črc 2019 22:39:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 02. črc 2019 17:22:30 
Offline

Registrován: úte 02. črc 2019 16:38:05
Příspěvky: 1
Ahoj, před rokem se semnou rozhodlo rozloučit mé staré auto VW Golf třetí generace 1.6 74Kw.
Po delších uvahách a rozhodovaní jsem se rozhodl zakoupit Citroen C4 druhé generace s motorizací 1.6VTi. Po půl roku hledání jsem našel překrásný kousek původem z ČR bohužel jsem musel slevit na výbavě, kterou jsem požadoval vyšší.
Po koupi auta s nájezdem pod 100k km. následovala klasická výměna olejů a filtrů, návštěva autorizovaného servisu kvůli svolávací akci.
Pozitiva jsou zcela jasné oproti golfu z roku 1996 uplný luxus jak výbavou Tandence tak vzhledově moderní krásné auto.
Negativa jsou uplně strašně nevýkonný motor 88kw hodně nedostačující. Po přidání plynu se opravdu nic neděje, předjíždění v rychlosti vyšší než 80km/h je vždy trošku nebezpečné. Celé spektrum otáček líné, od 16Ventilu bych čekal ve vyšších otáčkách nějaký kopanec a následné pořádné zrychlení. A to se motor chlubí ještě časováním ventilů.
Maximální výkon je postaven přesně za hranou omezovače, takže až nezvykle často se při předjíždění stává, že mě zastaví omezovač, který nečekám protože auto nemá výkonostní špičku.
Proto mé srovnání dvou naprosto nesrovnatelných aut Golfa 1.6 74kw a C4 1.6 88kw. Golf v motorizaci vítězí na plné čáře, jednodušší motor (8Ventil, bez časování ventilů, také s nepřímým vstřikováním) s podobnou spotřebou (golf 7-7.5l/100km, C4 6.5-7l/100km).
Rozhodný rozdíl bude nejspíše váha aut, kdy golf byla váha kolem 1000kg a C4 (1400kg?)?
U golfu mi každý radil, že motor je již skoro na odpis kvůli spotřebě olej která dělala kolem 1L na 10k km. Nový citroen má spotřebu víceméně totožnou + nějaký úbytek vody, který ve starším autě nikdy nenastal...

Dalších pár věcí co mě trápí, jen nevím jestli je to chyba nebo vlastnost auta.:
-V zimě málo topí oproti starému autu (v autorizáku mě bylo řečeno, že "management teploty" nové auta prostě nikdy netopí, jako příklad mi bylo uvedeno, že topení jako ve Favoritu nikdy nedosáhnu)
- Fouká mi u řidiče na nohy prostě někama těsněním lehce profukuje, nejvíc cítit v zimě.
- Ovládání intenzity osvětlení budíků je uplně nesmyslně až za volentem, přitom je to tlačítko co se používá denně (noc/den nutno přenastavit kvůli oslňování)
- sedáky trošku měkčí a boční vedení slabší než VW (v zátáčkách je to poznat :-(
- Divočejší konstrukce motoru kdy sání do motoru je zezadu a motor který přichází do motoru jde přez celý motorový prostor kde se mezitím ohřeje a výfukové svody dopředu a pak někudy kolem bloku dozadu do výfukového potrubí (jediný důvod co mě napadá je, že by si někdo chtěl na motoru na panvi udělat oběd při výletě, protože je tam na to oplechování svodů v rovinně s velikostí přímo na pánev)
- Olejový filtr nejde odšrubovat bez toho aniž bych trošku oleje nevylél na motor.
- Plastový kryt ze spodu motoru nemá otvor pro vypouštění oleje, nutno ho odšrubovat celý, což je snad 15 šroubků.
- nádoba ostřikovačů schovaná až někde u kola není vidět hladina, takže většinou čekám až prostě dojde a pak dolévám.
- měrka oleje má nepochopitelně místo ocelového konce konec z nějaké křehké keramiky, kterou znám již z dřívějších dob, že se při neopatrnějším zasouvání zlomí a zůstane ve vaně.
- jeden držák kávy v interiéru je nepochopitelně hranatý (mají ve Francii nějaké speciální hranaté hrnky na kávu?)
- Elektronicky ovládaný plynový pedál kdy podle diagnostiky je v 1/3 plynu 90% výkonu a pak zbylé 2/3 plynu jsou zbylých 10% :-(
- Hodně jedovaté dávkování brzd kdy se stačí dotknout pedálu a mám skoro dvě šipky na čele + jiný brzdný účiněk na volnoběh a jiný při zařazené rychlosti. (na volnoběh jsou ještě ostřejší) Tipuju že je to o zvyku (vlastnost, zkoušeno v Citroenu berlingo podobného ročníku s stejně přeposilované brzdy).
- Auto se prezentuje jako auto vhodné do města, hodně silný posilovač řízení, volant jde i na místě opravdu lehce točit, (opět naopak při vyšší rychlosti není žádný, nebo malý kontakt přez volant s tím co se děje na kolech.) ale zaráží mě strašně malinkatý rejd, kdy se každé parkování stává utrpěním a musí se najíždět na vícekrát.


Může někdo popsat své zkušenosti s přechodem k citroenu od konkurence, jestli má podobné pocity, nebo je to jen kus od kusu.
Děkuji všem co dočetli až sem. A Citroenu zdar.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04. črc 2019 9:48:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 08. srp 2012 14:54:07
Příspěvky: 46
mám taky 1.6 vti
- topení topí po pár km i v zimě, motor má vypínatelnou vodní pumpu, zkontroluj termostat...
- motor jede jak z praku, kolem 2900 otáček je cítit obrovská změna a motor vystřelí a výkon má tak do 5000, do omezovače jsem nikdy nejel, protože to nemělo smysl, motoru dojde dech
- oleje mi to žere až 4 litry na 15 tis. km, benzín 7,4 l/100km dlouhodobě 50/50 město/mimo
- voda se taky ztrácí
- když si zvykneš brzdy nejsou jedovaté, brzdí velmi dobře a velmi se mi to líbí

mám najeto cca 140 tis. km a měnil jsem spotřebák a jednu cívku. jo a taky mám puchýřky na kapotě, která byla v záruce přelakovaná kvůli stejnému problému.

_________________
Citroen C4 1.6VTi 120, Bílá Banquise
Selection + Paket Komfort, 07/2012
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz