Ahoj, tak jsem si nedávno splnil svůj sen po veteránkovi,který by nebyl tak náročný na renovaci a tudíž se dal dělat i doma v garáži. Zároveň jsem nechtěl auto,na které bych nemusel už šáhnout ani ne tak pro to,že kompletně renovovaný veterán je podstatně dražší,ale protože mě baví si ho dávat dohromady a navracet mu původní lesk. DS nebo ID jsou nádherná,mistrovská díla,ale za rozumné peníze je dnes už moc neseženete,leda opravdu zanedbaný vrak,ze kterého se sice dá krasavec udělat,což již někteří z vás předvedli a jiní určitě předvedou,ale na mne a moje skromné domácí podmínky,by to bylo větší sousto,než bych asi zvládnul. Takže jsem se poohlížel po dalším pro mě úžasném a nádherném Citroenkovi a to po CX. Je to také poměrně náročné,nějakého zachovalého sehnat,ale zatím ještě ne tak jako DS. Mezi tím sháněním a pročítáním inzerátů,jsem si ovšem začal všímat jiného,takřka zapomenutého modelu a to GS - GSA. Začal jsem si uvědomovat,že by to bylo pro mě tak akorát,protože je menšího vzrůstu tak akorát do malé garáže,prvky futuristického citroenu také nezapře a začal mě i lákat jeho nenáročný vzduchem chlazený motor,jelikož i když jsem doposud vystřídal více aut,než někdy několik generací lidí v jedné rodině,vzduchem chlazený boxer jsem ještě v autě neměl. Záhy jsem ovšem zjistil,že sehnat GS-A je daleko obtížnější,než jiný typ,protože prostě všechny už sežrala rez.Byli totiž vyráběny z recyklovaných plechů,takřka bez ochrany,tudíž když ho zrovna nevlastnil puntíčkář,který dodržoval ošetřování spodku a dutin,tak mizelo skoro před očima...A i ošetřované vozy většinou začaly postupem času reznout. A tak když jsem později narazil na inzerát,kde byly za přijatelné peníze nabízeny dokonce 2 jeden pojízdný a druhý na díly,udělal jsem vše pro to,aby skončily u mě.A i když jsem si musel počkat půl roku nakonec jsem se dočkal a novější verze Citroenu GS a to typ GSA Pallas skončil v mé garáži. Můj nový hnědý miláček byl vyroben 6.11.1981 a je v celkem zachovalém,pojízdném stavu.Korozí sice napaden,leč slovy klasika "přiměřeně,přiměřeně" motor v bezvadném stavu,chytá na škrtnutí,jde plynule,bez spotřeby oleje,což u vzduchem chlazeného boxeru je vzácnost,hydraulika také dost zachovalá,zvedne se během chvilky a nahoře po vypnutí motoru zůstane víc jak 24 hodin bez viditelného poklesu,takže velká spokojenost. Zatím plánuju užít si vyjížděk,navštívit sraz citroenů a pak teprv začne odstrojování a důkladná renovace,takže zatím pár fotek ještě ve stavu před renovací...
Přílohy: |
100_6264.jpg [ 163.32 KiB | Zobrazeno 12106 krát ]
|
20140405_162857.jpg [ 129.01 KiB | Zobrazeno 12106 krát ]
|
100_6265.jpg [ 134.74 KiB | Zobrazeno 12106 krát ]
|
DSC05065.jpg [ 150.07 KiB | Zobrazeno 12106 krát ]
|
100_6262.jpg [ 103.05 KiB | Zobrazeno 12106 krát ]
|
100_6261.jpg [ 155.58 KiB | Zobrazeno 12106 krát ]
|
|