Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Demontáž alternátoru z vozu 2.0Hdi a jeho oprava http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=144&t=7382 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | picasso [ čtv 10. led 2013 20:33:48 ] |
Předmět příspěvku: | Demontáž alternátoru z vozu 2.0Hdi a jeho oprava |
Zdravím, ve svátky, při návštěvě rodině se mi stala nemilá věc. Rozsvítila se mi kontrolka dobíjení a auto přestalo dobíjet. Auto má najeto ccca 380 000km takže asi uhlíky, řekl jsem si. Doma jsem provedl diagnostiku dobíjecí soustavy bez diagnostiky jak tu každý ihned pravidelně radí. Diagnostika vadného alternátoru: - Alternátor má ze shora dvě gumové čepičky (větší a menší), ty sejmout - Pomocí voltmetru změřit napětí mezi větším M8 šroubem a kostrou vozidla (šroub byl schován pod větší gumovou čepičkou) - Pokud napětí není přes 14V, alternátor nedobíjí, pokud je přes 15V vadný regulátor napětí na alternátoru - Pokud je napětí na alternátoru v rozmezí 14,2 - 14,8V je chyba dobíjení v něčem jiném, ale ne v alternátoru - Pomocí kusu drátu jsem přivedl kladné napětí sítě automobilu na menší šroub a kontrolka dobíjení ihned zhasla (kladný pól autobaterie je vyveden na nouzové startovací svorky v motorovém prostoru). Alternátor se tvářil, že dobíjí. Po odpojení drátu se ihned kontrolka rozsvítila znova. Tím jsem detekoval správnou funkci buzení alternátoru a správou funkci kontrolky dobíjení (vyloučil jsem její závadu). Bylo diagnostikováno - vadný alternátor a rozhodnuto musí ven z auta. V Jak nato popisují demontáž alternátoru z vozu tak, že se demontuje přední nárazník vozu. Tak to ne, řekl jsem si a popíšu Vám postup jak jsem ho demontoval já. Ještě upozorňuji že popis platí pro auto Picasso 2.0Hdi a protože nemám patent na rozum někdo jiný to může provést úplně jinek. Já popíšu jak jsem to provedl já. Demontáž alternátoru z vozu: - Odpojit záporný pól z akumulátoru - Povolit 4x šroub předního pravého (spolujezdce) kola, auto zvednout zvedákem, kolo demontovat a auto zajistit proti pádu ze zvedáku - Demontovat plastouvou výplň v podběhu předního pravého kola (stačí menší, spodní plast) Plast je držen 3x plastový nýt a je na něj zaháknut podmotorový kryt - Demontovat plastový kryt motoru (4x plastová čepička) - Pomocí otevřeného klíče č.15 povolit napínací kladku pomocného řemenu (překonat sílu pružiny samonapínací kladky) a tento sejmout. Pokud máte řemen jako já rozpraskaný a nechcete ho dále použít řemen normálně rozřízněte a nezdržujte se jeho docela těžškým sejmutím. Jeho označení u mne bylo 6PK1740 (6drážek, délka 1740mm) - Pomocí imbusovéko klíče č.8 demontujte napínací kladku pomocného řemenu 1x imbusový šroub (přístup je z podběhu pravého kola) Pomocí imbusového klíče č.8 sejměte pomocnou vodící kladku pomocného rozvodu 1x imbusový šroub (přístup je z podběhu pravého kola - Pomocí očkového klíče č 24 a torxe č.50 demontujte řemenici alternátoru (torx je v hřídeli alternátoru) - není to nutné, ale uvolní se více místa při vytahování alternátoru, ale alternáto jde demontovat i s řemenicí -Pomocí klíče č.16 demontujte 2x šroub držící alternátor z prostoru podběhu pravého kola - Nátrčným klíčem č. 13 a č. 7 demontujte matice držící kabely na svorkách alternátoru (matice byly pod gumovou čepičkou) - Demontujte olejový filtr z motoru - Pomocí klíče č. 16 demontujte 2x šroub držící alternátor (sestava šroubu je : šroub+kuželová vložka+kuželový miska) - Vyšroubujte držák trubky čerpadla posilovače řízení. Vyšroubujte sodní šroub držící posilovač řízení. Vyšroubujte šroub a matku držící umělohmotný držák kabeláže v motoru. Odpojte 2x horní hadici palivového filtru a palivový filtr vysaďte z držáku. Demontute 2x torzní šroub s velkou hlavou držící chladiče (u světel vozu) a 3x torxní šroub držící přední nárazník v prostru před chladiči ( tím se "uvolnila" cesta pro vyjmutí alternátoru). - Zabezte a vysuňte alternátor, ten natočte černým plastovým krytem vzhůru a pomocí klíče č.8 a torxního nástavce č.15 sezměte tento pastový kryt (1x matka a 2x torxní šroub) - Nyní alternátor vyjměte z vozu v prostoru kolem čerpadla posilovače řízení. Je to ježek v kleci ale jde to. Chladiče jsou "volné" a pomocí spolupracovníka když zabere vám uvolní pořebných pár mm k vysunutí alternátoru. Pokud někdo potřebuje jezdit na kratší vzdálnosti, zabezpečte odpojené vodiče z alternátoru proti zkratu na kostru vozidla, nasaďte přívod nafty do filtru a olejový filtr, nasaďte kolo a připojte záporný pól AKB a můžete jezdit. Vše bude funkční až na: Nebude fungovat dobíjení, posilovač řízení a ventilátor topení. Jinak vše je funkční. Pravu alternátoru zde popisovat nebudu její návod je zde: http://www.youtube.com/watch?v=aVvPzwtxdrM a druhá část: http://www.youtube.com/watch?v=f56-26I6idc Jen upozornění co je třeba k opravě v domácích podmínkách Očkový klíč č. 24 + torx č.50 (jen v případě výměny ložiska u řemenice (vřele doporučuji provést)) Stahovák na požiska, nebo alespoň brusnou flexu (stažení malého ložiska u sběracích kroužků alternátoru) Klempířskou pájku alespoň 300W (bez ní neodpájíte statorové vinutí) a cín a běžné nářadí - šroubovák, klešě, klíč č.8 a 10, kladivo, případně i svěrák A ještě pro úplnost zde je uveden soupis dílů, které jsem měnil já - závada vydřené sběrné kroužky na alternátoru VALEO 150A, typ A14VI27: Uhlíky PX 60 - sada 49Kč Ložisko 6202 2RS - 1ks 78Kč (ložisko ze strany sběrných kroužků) Ložisko speciální 52 x 17 šířka 17 - 1ks 379Kč (ložisko ze strany řemenice) Sběrný kroužek VALEO, průměr kroužků 14,9 mm - 1ks 207Kč (Kód zboží:1165) Lůžko ložiska pro alternátor Valeo -1ks 51Kč (Kód zboží:1312), (není nutné, pokud není poškozeno, ale já ho vyměnil) Doprava 140Kč Objednáno zde: http://www.vltava2000.cz/autoelektrika Snad to někomu z Vás pomůže. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |