Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Cukání motoru
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=120&t=1984
Stránka 1 z 2

Autor:  sedrik [ úte 31. srp 2010 9:00:11 ]
Předmět příspěvku:  Cukání motoru

Nemáte někdo zkušenost, mám 2.0 HDI 66kW a když jedu po rovině, točím 1500-1800 otáček a plyn jenom tak šmudlám, tak mi auto začne hodně cukat, když přidám auto zrychlí a jede zase normálně.

Autor:  skywolker [ úte 12. říj 2010 21:06:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

Tak přesně toto v současné době řeším i já. Jedná se o motor 2.0HDi 66kw, typ RHY. Přesně jak píšeš, při nízkých otáčkách a málo plynu těsně pod 2000 na trojku, nebo čtyřku mi cuká tak motor, že cloumá i s autem. Všiml jsem si, že mi tohle dělá jen při chladném počasí a při studeném motoru! Zajímavé je, že když v tom cukání přidám plyn, ztratí se to! Každý den jedu z domu takovým obloukem. Na čtyřku málo plynu a vypadá to, jako bych byl debil s řidičákem od včera... Musím tedy jet na 3 a o fous víc otáček.
Myslel jsem si, že mám utržený spodní silentblok reakce (nápravnice -motor). Ne nebyl, i přesto jem dal nový. Motor cuká dál...
O víkendu se chci kouknout i na ten olejový silentblok (ta hruška na podběhu) který je u rozvodů.

Co ostatní, myslíte si, že by to cukání mohlo dělat i čidlo teploty??

Autor:  skywolker [ sob 16. říj 2010 19:54:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

No vidím, že to nikoho nezajímá... tak aspoň pro sedrika:
Vyměnil jsem nad silentblokem ten rozpěrný "U" kus (viz foto), který právě zabraňuje smýkání motoru dopředu a dozadu. Tím je problém vyřešen. Origo tam totiž byl takový s kulatýma gumičkama. Ten měl ve vybrání karoserie velkou vůli a tím dovoloval motoru v pohybu. Nynější rozpěru s větší gumou jsem vzal ze staré motorizace 1.9D. Pro klid v duši ještě vyměním silentbl. na kterém drží převodovka.

Přílohy:
berla kopie.jpg [127.67 KiB]
Zatím nestaženo

Autor:  cukrar [ ned 17. říj 2010 17:41:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

skywolker píše:
No vidím, že to nikoho nezajímá... tak aspoň pro sedrika:
Vyměnil jsem nad silentblokem ten rozpěrný "U" kus (viz foto), který právě zabraňuje smýkání motoru dopředu a dozadu. Tím je problém vyřešen. Origo tam totiž byl takový s kulatýma gumičkama. Ten měl ve vybrání karoserie velkou vůli a tím dovoloval motoru v pohybu. Nynější rozpěru s větší gumou jsem vzal ze staré motorizace 1.9D. Pro klid v duši ještě vyměním silentbl. na kterém drží převodovka.



No neboj zajímá, jen mě překvapuje čím, že to bylo zapříčiněno.
Mám takové tušení, že mi to taky občas dělá a nevím proč. je divné, že máme relativně "mladá" auta a už je problém.

Autor:  Jan Vaníček [ ned 17. říj 2010 18:54:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

Ono to většinou není stařím, ale skutečnými kilometry ... .

Autor:  cukrar [ ned 17. říj 2010 18:59:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

Jan Vaníček píše:
Ono to většinou není stařím, ale skutečnými kilometry ... .


no mám teď 67Tis. km
Tak se mi nezdá, že by to bylo příliš.

Autor:  -=Ice=- [ ned 17. říj 2010 23:56:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

taky mi při přeřazení z 1 na 2 stupen se ozve náraz někde u pravého kola a spátečka taky něco podobného, zatím jsem nekoukal co to je ale napdá mě zda to nemůže být taky tento problém ale náraz je takový kovový jakoby do karoserie. řešení u tebe vypadá dost dobře.

Autor:  Jan Vaníček [ pon 18. říj 2010 9:24:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

Myslím, že to bude ono, u 1,4 mi to dělá stejně a tam vím bezpečně, že jsou silenbloky pryč (130tis.). Ta zvětšená vůle pak může způsobit i větší "lom" na výfuku a to může být právě kovové lupnutí.

Autor:  skywolker [ pon 18. říj 2010 20:05:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

Jan Vaníček píše:
Ono to většinou není stařím, ale skutečnými kilometry ... .

Pravda, pravda... Já mám 4,5 letý auto a najeto 218 000 km!!!!
Do konce týdne chci vyměnit i ten věšák převodovky. Pak písnu, jak se to tváří. Protože když ještě teď rukou za sací portrubí s motorem zacloumám, tak u podběhu se zdá být přesvědčivě pevný. Ale na straně převodovky se agregát ještě jaksi hýbe!!! Musím tedy vyndat aku a její držák a posoudit stav.

Před tím motor tak cukal, že se mi utrhli dvě (ze čtyř) gumový tykadla, který drží horní okrasný kryt motoru!!!! Na foto jste si určo všimli, že tam ještě není. Mám tu výhodu, že se v práci proběhnu mezi regály a mám vše potřebné. Jinak nevím co bych si počal. V Citroenu jsou ochotni, jen když tam mávám svazkem pětilitrů za novou káru. Pitomci...

PS: Jsem rád, že jsem Vás z toho "skoro" zimního spánku vzbudil... Nevím čím to je, že ty fóra jaksi umírají. Myslím si, že zrovna tohle je důležitý téma. Nejedná se o kraviny typu: "vaše spotřeba" nebo "nesvítí mi osv. SPZ, jak sundat jeho krytku"...

Autor:  cukrar [ pon 18. říj 2010 20:13:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

skywolker píše:
Jan Vaníček píše:
Ono to většinou není stařím, ale skutečnými kilometry ... .

Pravda, pravda... Já mám 4,5 letý auto a najeto 218 000 km!!!!
Do konce týdne chci vyměnit i ten věšák převodovky. Pak písnu, jak se to tváří. Protože když ještě teď rukou za sací portrubí s motorem zacloumám, tak u podběhu se zdá být přesvědčivě pevný. Ale na straně převodovky se agregát ještě jaksi hýbe!!! Musím tedy vyndat aku a její držák a posoudit stav.

Před tím motor tak cukal, že se mi utrhli dvě (ze čtyř) gumový tykadla, který drží horní okrasný kryt motoru!!!! Na foto jste si určo všimli, že tam ještě není. Mám tu výhodu, že se v práci proběhnu mezi regály a mám vše potřebné. Jinak nevím co bych si počal. V Citroenu jsou ochotni, jen když tam mávám svazkem pětilitrů za novou káru. Pitomci...

PS: Jsem rád, že jsem Vás z toho "skoro" zimního spánku vzbudil... Nevím čím to je, že ty fóra jaksi umírají. Myslím si, že zrovna tohle je důležitý téma. Nejedná se o kraviny typu: "vaše spotřeba" nebo "nesvítí mi osv. SPZ, jak sundat jeho krytku"...



Akorát mám 1.6hdi a ne dvoulitr, ale je to docela divné že mi to taky děla skoro v 70-ti tisíci. i když na druhou stranu to bylo buchly na předek. tak možná proto. :(

Autor:  skywolker [ pon 18. říj 2010 21:16:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

1.6 nebo 2.0HDi je úplně jedno. Skelet a uložení obou motorizací je na chlup stejný. Jsem majitelem berly jen něco přes půl roku. Tak že nedokáži říct, jestli se už uložení měnilo a při kolika KM. A jestli se vůbec měnilo. Servisák se při prohlídce koukne a řekne: Hmmm silentbl. roztržený není, tak že odjezd nazdar! Ale že jsou všechny tři volný, to je mu taktéž "volný".
Vezmi to logicky: dnešní jízda to je jen samý starty a rozjezdy, samý řazení. Tím vším se motor pokouší odjet z karoserie. Ty silentbloky ho tak drží na uzdě. 70tkm je vcelku dost. A fabrika? Té je jedno, jaký ty budeš mít roční náklady na provoz. Pro ně je tohle spotřební materiál. Když se vyglajdá, musí se vyměnit... Že je to brzo? To je jim fučík.

V práci mám denně 20 telefonátu od nešťastných lidí, co maj 3letý auta. Např. 207, 407, až pak C5, 406, 307, Xsara, 206 atd. Mají tak banální problémy, že bys zaplakal. Řídící jednotky motoru jen hoří, displeje v kapličkách to samo. Motorky stěračů a ostřikovačů, páčky blinkrů, spínací skříňky, ventilátory topení i celé budíky a dalších 80 věcí co se sem už nevejdou...

Mám ještě octavii www.skywolker.wz.cz a u ní bys spoustu těchto nemocí nikdy nenašel...

Autor:  Jan Vaníček [ úte 19. říj 2010 10:09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

Bohužel vozy PSA trpí popsanými neduhy asi více než VW-Group nebo MB či BMW, které ale také nejsou bez chyby, jen jsou za jiné vyšší ceny.
S tou Octávií jsi měl štěstí, neb kolega v práci má přesně tu samou včetně ročníku, výbavy a barvy (samo ne "faceliftovanou"), ale je za posl. půl roku po výměně chladiče, dvou řj. oken, stahovačky okna, řj.motoru, termostatu, části kabeláže, vysušení auta - 8L vody díký origo stř. oknu, věčně křivé kotouče, páčka na blinkry, spínač var.blinkrů a pod.. Auto nebylo bourané a má poctivých 220tis..

Autor:  sedrik [ pát 29. říj 2010 21:29:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

Díky za rady, ale u mne to není silentblokem. Mám špatný vstřikovací čerpadlo. Měl jsem tam píchlou diagnostiku a za jízdy jsme měřili tlaky co dává čerpadlo. Když to začlo cukat, tlak začal lítat. Bohužel čerpadlo je nemoc motorů HDi. Nejdřív se mi objevily piliny v naftovym filtru a můj mechanik mi říkal připrav se na výměnu čerpadla. A měl pravdu. Máte někdo zkušenost s výměnou. Mám VDO Siemens. Nové u Citroenu stojí 26tis. Auto je staré 4,5 roku a mám najeto 220tis km. Jinak až na spojku jsem neměl žádný větší problém.

Autor:  Berlinus [ pát 17. pro 2010 19:06:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

u me to bylo vahou vzduchu a po vymene byl klid
bylo to uplne stejne co tu pises ty

Autor:  dodo [ pát 18. bře 2011 8:53:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru

Nemyslím si, že čerpadla u HDI jsou více nachylná na poruchu než u jiných značek (TDI, CRDI, JTD, TDCI apod)
Pořád je to spotřební zboží (věc) a musí se dříve, nebo později vyměnit. U čerpadla záleží na kvalitě nafty a její mazací schopnosti. Bohužel dnešní nafta má mazací schopnosti menší než před pár lety. Proto já osobně přidávám aditivum do nafty. Nedávám ani plné dávkování - stačí klidně polovina. Anebo 1/2dcl motorového oleje na nádrž.
Vysokotlaké čerpadlo by mělo v pohodě najet 300tis. kilometrů i více. Mám kamaráda, který na vysokotlaku v dodávce má najeto 630tis. kilometrů. Spíše se stane, že odejde regulátor na čerpadle, ale to je 2-3tis. korun a jedeš dál.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/