Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Berlingo 2.0 HDI 66kw - kolísavost otáček při zpomalování http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=119&t=10059 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Kastni [ čtv 15. pro 2016 19:31:14 ] |
Předmět příspěvku: | Berlingo 2.0 HDI 66kw - kolísavost otáček při zpomalování |
Zdravím, Prosil bych o radu kohokoliv, kdo by věděl. Moje Berlingo 2.0 HDI 66kw 2002 má problém s poklesem otáček při zpomalování, hlavně v malých rychlostech ve městě. Jakmile řekněme dojíždím na křižovatku s vyšlápnutou spojkou, či na volnoběh a musím zastavit, má tendenci chcípat. "Propadnou" se otáčky pod únosnou mez a motor zhasne. Přestože by měl v tu chvíli běžet na volnoběh. Nejobvyklejší příklad : Dojíždím na kruhový objezd, kam vjedu, jedu na dvojku, načež mi tam vletí blbec, co se ani nepodívá a já musím zpomalit- takže brzdím s vyšlápnutou spojkou a zařazenou rychlostí. Téměř zastavím a motor místo toho aby zůstal na svých běžných volnoběžných otáčkách a běžel, tak klesne pod volnoběh a zdechne. Nastartuju - bez problémů jedu dál. Byl jsem už na diagnostice, dvakrát. Byl odhalen jen údajně vadný spínač spojky, který jsem tedy vyměnil. Beze změny. Napíchnuto znovu - nic než vadný spínač spojky opět. Ale servisák říká, že spojka už pomalu končí a nejspíš to dělá ona. Takže jsem vyměnil spojku. Beze změny. Postupem času jsem vypozoroval, že se spojkou to zjevně nemá co dělat. I když dávno "plachtím" na neutrál a spojka odpočívá, poté zabrzdím na křižovatce (jen brzdou), udělá to taky. Taky jsem si všiml, že to dělá víc, když je motor studený, se zahřátím se to trochu zlepší. Auto jinak jede normálně, žere normálně, nekouří, nedávno jsem měnil rozvody, napínák řemene...všechno, co se přihlásilo o výměnu. Už jsem bezradný a s takovou auto asi prodám, protože mi to při každodenním parkování a popojíždění po městě neskutečně leze na nervy. Díky všem. |
Autor: | HonzaC [ pát 16. pro 2016 10:05:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Berlingo 2.0 HDI 66kw - kolísavost otáček při zpomalován |
Zkus zaslepit EGR ventil. Za to nic nedas, mohl by ti to dusit on. Zvlaste studenemu motoru vadi prisun cerstvych spalin, pokud jej mas treba trvale pootevreny. |
Autor: | Relaxcz [ pát 16. pro 2016 17:00:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Berlingo 2.0 HDI 66kw - kolísavost otáček při zpomalován |
Já se jenom vyjádřím k tomu zaslepení EGRu. Když už, tak spíš vyčistit, pokud bude třeba- a ono bude, tím- bohužel- neříkám, že je to řešení zmíněné závady. Zaslepený egr, to se bude bránit elektronika. Si myslím já.... |
Autor: | HonzaC [ ned 18. pro 2016 12:51:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Berlingo 2.0 HDI 66kw - kolísavost otáček při zpomalován |
Ja to myslel na zkousku, jestli je to EGRem. |
Autor: | Kastni [ ned 18. pro 2016 15:54:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Berlingo 2.0 HDI 66kw - kolísavost otáček při zpomalován |
EGR? Můžu to zkusit no, zvláštní, že na diagnostice nic takovýho nevyskočí |
Autor: | HonzaC [ pon 19. pro 2016 14:33:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Berlingo 2.0 HDI 66kw - kolísavost otáček při zpomalován |
66kw hdi ma myslim podtlakove ovladani EGR bez zpetne informace o poloze EGR. Takze kdyz se podela/rozyspe, RJ o tom nevi a motor pak pouze blbne a kolabuje - proste se dusi, zvlaste u studeneho motoru muze mit tendenci az chcipat. Teply to uz ustoji lepe. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |